Jump to content

Większe tarcze do Legacy I ...Z jakiego modelu ?


dareq

Recommended Posts

Jak w temacie...hamowanie na tych które mam to loteria...sa poprostu słabe i w związku z tym chciałem wymienić na większe . Czy ktoś może mi podpowiedzieć na jakie ?

Link to comment
Share on other sites

Jakie chcesz :)

277, 294, 326 - na przód pasuje wszystko (5x100). Dwutłoczki, czterotłoczki, czterotłoczki brembo... Kwestia tego co chcesz osiągnąć i za ile ;)

Felgi nie pasują, pamiętaj ;)

Edited by BartZ
Link to comment
Share on other sites

Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:)

Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę?

W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli :(...na jakie musiałbym zmieńic ?

Edited by dareq
Link to comment
Share on other sites

A masz w pełni sprawny układ? nie za stary płyn, równe tarcze, czyste tłoczki? Ja mam dwutłoczkowe 277mm  i nie powiem, hamuje przyzwoicie - raz przy bardzo ostrym awaryjnym hamowaniu miło mnie zaskoczyły - ale szału nie ma. Jeżdżąc czasem ojca Laguną 1.8 (więc bardzo cywilny seryjny układ ham.) zawsze pierwsze kilka hamowań to zęby w kierownicy, tak mocno łapią. Planuję w tym miesiącu remont - nowe tarcze, klocki, płyn, regeneracja zacisków - i mam nadzieję na znaczną poprawę. Dam Ci znać jeśli będziesz zainteresowany.

 

EDIT: na 277mm wchodzi stalowa 15"

Edited by nrb
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masz teraz jednotłoczek 266mm. Wchodzi na 14.

Możesz mieć (z cywilnych):

Dwutłoczek 277mm ze starszych GC GT / wolnossących GD - minimum 15' felga wymagana.

Dwutłoczek 294mm z US WRX / części Foresterów - minimum 16' felga wymagana (lub kawiorowe 15').

Czterotłoczek 294mm z młodszych GC GT / EU WRX etc. - minimum 16' felga wymagana, i nie na każdą wchodzi. EDIT: Wchodzi też na kawiorowe 15'.

 

Osobiście w Imprezie NA GC mam dwutłoczka 277mm i sobie chwalę :) Do cywilnej jazdy w zupełności wystarcza, z dobrym klockiem i tarczą.

Edited by BelegUS
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:)

Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę?

W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli :(...na jakie musiałbym zmieńic ?

Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy.

Bardzo dużo zależy od klocka i tarczy. Zaraz wpadnie Cybel i powie, że "feroto" DS2500... i w sumie słusznie ;)

W złote brembo osobiście bym się nie pchał z wielu względów, a główny to taki, że IMHO zdecydowany przerost formy na treścią by to był :)

 

Co do felg, to już się koledzy wypowiedzieli.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy.

 

Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy.

Link to comment
Share on other sites

Doszedłem do 14 strony i z głowy zaczęło mi dymić jak z palącego się klocka :) jutro dokończę ale chyba nie ogarniam...tarox...ebc...D2 etc etc...zakręcony jestem...inny wymiar

 

Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ?

 

Może.

Ja przeszedłem drogę 260 --> 277 --> 294 .

Różnicę poczułem dopiero na 294, ale wtedy też założyłem lepsze tarcze i dobre klocki.

Teraz jeżdżę jeszcze jeszcze autem z czterotłoczkiem i jest duża różnica, ale tu gra chyba też rolę inne serwo. Założę takie do Legacy I i wtedy będę miał porównanie.

Link to comment
Share on other sites

 

Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy.

 

Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy.

 

leon

właściwie mnie to nie dziwi, z tym że ja przerzuciłem się od razu z 266 na czterotłoka z 294 i stąd u mnie efekt był może nie piorunujący, ale ogromny ;)

Czekam, aż klocki dokonają żywota bo chcę teraz wejść w coś dużo solidniejszego. Plus jest taki, że cena w porównaniu do brembo jest jednak atrakcyjniejsza :)

Na czym Ty teraz jeździsz?

Link to comment
Share on other sites

Trochę wstrzymuje mnie opcja wymiany kół na większe a mam w tej chwili igła dwa komplety na wiosnę i zimę na 14 a przy 277 musiałbym zmienić na 15....dlatego pytałem tez o opcje lepszych tarcz i klocków :)

Link to comment
Share on other sites

Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku.

Link to comment
Share on other sites

Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku.

A jaka średnica tarczy?

Link to comment
Share on other sites

Seria 277. Inna sprawa, że serwo w dziadku powoduje wrażenie, że auto nie hamuje. Z kolei jeśli to zmierzyć, to okazuje się, że hamuje i to przyzwoicie.

Na ulicę taki zestaw myślę, że jest w zupełności wystarczający o ile idzie w parze z przyzwoitą oponą. Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył ;)

Edited by Crazy_Ivan
Link to comment
Share on other sites

Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył ;)

Mam w dziadku taki zestawik:

31faaaabc516b1e5med.jpg

 

Uwierz mi ale szybciej noga od hamowania wysiądzie niż ten hamulec.

 

Generalnie zasada jest taka. Klocek odpowiada za skuteczność hamowania. Rozmiar hamulca natomiast na zdolność pochłaniania energii cieplnej.

Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co rozumiem autora wątku, to nie ma on problemu z puchnącym hamulcem na entym okrążeniu toru. Chce skrócić drogę hamowania i na ten temat się wypowiedziałem powyżej. W kontekście użytkowania na torze taki tarox nie jest żadnym ósmym cudem świata i zawsze będzie chęć żeby punkt hamowania przesunąć jeszcze dalej do przodu - na tym chyba ta zabawa polega. ;)

 

Wiele zresztą zależy nawet od obiektu po którym jeździsz - rozumiałbym, że na Nurbie, gdzie masz duże różnice wysokości, albo torach gdzie łapie się raz za razem ponad 200km/h może hamulca brakować. Jednak w Polsce, gdzie większość track day'ów odbywa się na lotniskach i torach kartingowych, nie jest to raczej problem. W mojej opinii nie takim, żeby uzasadniał zmianę np felg na większe.

 

 

 

Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza.

 

Sprawdzałem niedawno i jednak nie musi ;)

Edited by Crazy_Ivan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...