dareq Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Jak w temacie...hamowanie na tych które mam to loteria...sa poprostu słabe i w związku z tym chciałem wymienić na większe . Czy ktoś może mi podpowiedzieć na jakie ?
BartZ Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Jakie chcesz 277, 294, 326 - na przód pasuje wszystko (5x100). Dwutłoczki, czterotłoczki, czterotłoczki brembo... Kwestia tego co chcesz osiągnąć i za ile Felgi nie pasują, pamiętaj
dareq Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:) Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę? W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli ...na jakie musiałbym zmieńic ?
nrb Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 A masz w pełni sprawny układ? nie za stary płyn, równe tarcze, czyste tłoczki? Ja mam dwutłoczkowe 277mm i nie powiem, hamuje przyzwoicie - raz przy bardzo ostrym awaryjnym hamowaniu miło mnie zaskoczyły - ale szału nie ma. Jeżdżąc czasem ojca Laguną 1.8 (więc bardzo cywilny seryjny układ ham.) zawsze pierwsze kilka hamowań to zęby w kierownicy, tak mocno łapią. Planuję w tym miesiącu remont - nowe tarcze, klocki, płyn, regeneracja zacisków - i mam nadzieję na znaczną poprawę. Dam Ci znać jeśli będziesz zainteresowany. EDIT: na 277mm wchodzi stalowa 15"
BelegUS Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Masz teraz jednotłoczek 266mm. Wchodzi na 14. Możesz mieć (z cywilnych): Dwutłoczek 277mm ze starszych GC GT / wolnossących GD - minimum 15' felga wymagana. Dwutłoczek 294mm z US WRX / części Foresterów - minimum 16' felga wymagana (lub kawiorowe 15'). Czterotłoczek 294mm z młodszych GC GT / EU WRX etc. - minimum 16' felga wymagana, i nie na każdą wchodzi. EDIT: Wchodzi też na kawiorowe 15'. Osobiście w Imprezie NA GC mam dwutłoczka 277mm i sobie chwalę Do cywilnej jazdy w zupełności wystarcza, z dobrym klockiem i tarczą.
leon Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Dwutłoczek 277mm ze starszych GC GT / wolnossących GD Z nowszych też, miałem z SI'05.
BartZ Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:) Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę? W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli ...na jakie musiałbym zmieńic ? Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Bardzo dużo zależy od klocka i tarczy. Zaraz wpadnie Cybel i powie, że "feroto" DS2500... i w sumie słusznie W złote brembo osobiście bym się nie pchał z wielu względów, a główny to taki, że IMHO zdecydowany przerost formy na treścią by to był Co do felg, to już się koledzy wypowiedzieli.
leon Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy.
dareq Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 Fajnie, dziękuję za podpowiedzi Leon tzn, że dobrej klasy klocki tez mogą poprawić hamowanie ? Jakie masz na myśli ?
leon Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 @@dareq, wszystko o klockach i tarczach masz tu -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7145-hamulce-klocki-tarcze-itp/ Każdy chwali swoje, ale i tak warto poczytać. Dla mnie zakładanie większych tarcz i najtańszych klocków jakie można znaleźć w IC, to strata czasu i pieniędzy.
dareq Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 Doszedłem do 14 strony i z głowy zaczęło mi dymić jak z palącego się klocka jutro dokończę ale chyba nie ogarniam...tarox...ebc...D2 etc etc...zakręcony jestem...inny wymiar Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ?
qbutek Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ? Może. Ja przeszedłem drogę 260 --> 277 --> 294 . Różnicę poczułem dopiero na 294, ale wtedy też założyłem lepsze tarcze i dobre klocki. Teraz jeżdżę jeszcze jeszcze autem z czterotłoczkiem i jest duża różnica, ale tu gra chyba też rolę inne serwo. Założę takie do Legacy I i wtedy będę miał porównanie.
BartZ Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy. leon właściwie mnie to nie dziwi, z tym że ja przerzuciłem się od razu z 266 na czterotłoka z 294 i stąd u mnie efekt był może nie piorunujący, ale ogromny Czekam, aż klocki dokonają żywota bo chcę teraz wejść w coś dużo solidniejszego. Plus jest taki, że cena w porównaniu do brembo jest jednak atrakcyjniejsza Na czym Ty teraz jeździsz?
leon Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Nie mam pojęcia, jak kupiłem tak nie ruszałem. Jak się skończą, będę knuł co dalej.
dareq Posted March 4, 2015 Author Posted March 4, 2015 To co ? Opcja 277mm dlutłoczka albo to samo ale lepsze tarcze i klocki ?
BartZ Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 To co ? Opcja 277mm dlutłoczka albo to samo ale lepsze tarcze i klocki ? Załóż te 277 z dwutłoczkiem, dobrą tarczę i klocki i będzie gitarrra
dareq Posted March 4, 2015 Author Posted March 4, 2015 Trochę wstrzymuje mnie opcja wymiany kół na większe a mam w tej chwili igła dwa komplety na wiosnę i zimę na 14 a przy 277 musiałbym zmienić na 15....dlatego pytałem tez o opcje lepszych tarcz i klocków
leon Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 @@dareq, teoretycznie powinno pomóc, ale że nie testowałem, głowy nie dam.
Crazy_Ivan Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku.
BartZ Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku. A jaka średnica tarczy?
Crazy_Ivan Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Seria 277. Inna sprawa, że serwo w dziadku powoduje wrażenie, że auto nie hamuje. Z kolei jeśli to zmierzyć, to okazuje się, że hamuje i to przyzwoicie. Na ulicę taki zestaw myślę, że jest w zupełności wystarczający o ile idzie w parze z przyzwoitą oponą. Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył
Tommo Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył Mam w dziadku taki zestawik: Uwierz mi ale szybciej noga od hamowania wysiądzie niż ten hamulec. Generalnie zasada jest taka. Klocek odpowiada za skuteczność hamowania. Rozmiar hamulca natomiast na zdolność pochłaniania energii cieplnej. Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza.
Crazy_Ivan Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Z tego co rozumiem autora wątku, to nie ma on problemu z puchnącym hamulcem na entym okrążeniu toru. Chce skrócić drogę hamowania i na ten temat się wypowiedziałem powyżej. W kontekście użytkowania na torze taki tarox nie jest żadnym ósmym cudem świata i zawsze będzie chęć żeby punkt hamowania przesunąć jeszcze dalej do przodu - na tym chyba ta zabawa polega. Wiele zresztą zależy nawet od obiektu po którym jeździsz - rozumiałbym, że na Nurbie, gdzie masz duże różnice wysokości, albo torach gdzie łapie się raz za razem ponad 200km/h może hamulca brakować. Jednak w Polsce, gdzie większość track day'ów odbywa się na lotniskach i torach kartingowych, nie jest to raczej problem. W mojej opinii nie takim, żeby uzasadniał zmianę np felg na większe. Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza. Sprawdzałem niedawno i jednak nie musi
Tommo Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Ale co sprawdzałeś i w jaki sposób, bo nie wiem jak się do tego ustosunkować? Ty masz większy hamulec niż autor, pamiętaj o tym.
dareq Posted March 4, 2015 Author Posted March 4, 2015 Ja nie upalam bo nie ma czym potrzebuje poprostu dobrych hamulców bo sytuacje na drodze są niekiedy bardzo dynamiczne...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.