Jump to content

Olej za śliski ?


Guest siruba

Recommended Posts

Guest siruba

Witam wszystkich po długiej przerwie(!) i zadam pytanie może trochę dziwne, ale staram się ustalić przyczynę większego brania oleju w moim 2.0 GL( 0,5l/1000km, przeb.87kkm).Czy może mieć na to wpływ producent olejów przy tej samej specyfikacji? Jaka jest norma dla tego wolnego-ssaka.Obecnie jeżdżę na Motylu 10W40, wcześniej był zalany" podobno"(?) Mobilem 1 , na którym zrobiłem ok.1000km do wymiany, i chyba było lepiej. Czy warto eksperymentować z innymi olejami, czy sprawdzić ciśnienie w cylindrach? Może ten typ tak ma?! PZDR. Dzięki za info. PS. Oleju ma m tylko na jedną dolewkę! :???:

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem 2.0 GL 96r przebieg 160 tys Km, zalalem Castrolem RS, oleju mi nie brala wogule - sprawdz czy ci gdzies nie wycieka np uszczelki pod deklami itd. Jak masz prawdziwe 87kkm to brac oleju nie powinna a napewnie nie 0,5L/1000 - chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

Link to comment
Share on other sites

chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

O tak! Szybciej odpada lakier, bieżnik z opon odpada całymi kawałkami, blachy zaczynają korodować w przeciągu miesiąca, radio źle odbiera, zaczyna szumieć w narożnikach przednich słupków, szyba tylna trzeszczy no i łączniki stabilizatora też trafia. Normalnie takie LPG to śmierć dla auta w kilka dni. Czy wspominałem o kończących się po tygodniu hamulcach?

FUDowi mówimy głośne i stanowcze nie!

Link to comment
Share on other sites

chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

O tak! Szybciej odpada lakier, bieżnik z opon odpada całymi kawałkami, blachy zaczynają korodować w przeciągu miesiąca, radio źle odbiera, zaczyna szumieć w narożnikach przednich słupków, szyba tylna trzeszczy no i łączniki stabilizatora też trafia. Normalnie takie LPG to śmierć dla auta w kilka dni. Czy wspominałem o kończących się po tygodniu hamulcach?

FUDowi mówimy głośne i stanowcze nie!

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Link to comment
Share on other sites

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Źle przprowadzony remont silnika/naprawa itp. skutkuje tym samym. Jaki związek? To chyba normalne, że jak coś jest założone dobrze i jest sprawne to działa. LPG samo z siebie nie psuje auta. Zresztą to nie jest temat na ten wątek.

Link to comment
Share on other sites

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Źle przprowadzony remont silnika/naprawa itp. skutkuje tym samym. Jaki związek? To chyba normalne, że jak coś jest założone dobrze i jest sprawne to działa. LPG samo z siebie nie psuje auta. Zresztą to nie jest temat na ten wątek.

zgadzam sie z toba w tej kwestii, wracajac do tematu wg mnie auto z prawdziwym przebiegiem 87 tys km nie moze brac 0,5L/1000km, remontu nie moglo miec, wiec tylko winowajcom moze byc zla inst LPG lub wyciek.

Link to comment
Share on other sites

auto z prawdziwym przebiegiem 87 tys km nie moze brac 0,5L/1000km

 

Nie wiem, czy wiesz, ale np. Opel podaje max. zuzycie oleju w nowych samochodach 1,5l/1000km, to tak żeby nikt sie nie czepiał, że mu zjada... :)

Link to comment
Share on other sites

auto z prawdziwym przebiegiem 87 tys km nie moze brac 0,5L/1000km

 

Nie wiem, czy wiesz, ale np. Opel podaje max. zuzycie oleju w nowych samochodach 1,5l/1000km, to tak żeby nikt sie nie czepiał, że mu zjada... :)

 

:shock: powaznie, gdzie to jest napisane??

Link to comment
Share on other sites

Zapytałem, bo właśnie nie chciało mi się w to wierzyć, podejrzewałem raczej jakiś mini druczek z mikro literami... To super wyznanie ze strony Opla :lol: chociaż z drugiej strony, klien instrukcje ma w ręce dopiero PO zakupie auta a Oni mają spokój :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dzięki , że tak się przejęliście moim problemem! Nie'gubił' oleju, nie miał inst. gaz. , cisnienie w normie(równe ok.12bar) i.... od 2 tygodni wszystko się unormowało.Codziennie sprawdzałem poziom( w tym samym miejscu) i od 1000km jeszcze się nie zmienił! I co Wy na to? Może bagnet jest zwichrowany? :lol: Może nalezało jednak użyć "motulowskiego cleaner'a do oleju? Fobii pewnie nie ubędzie ,oby z olejem było podobnie. Dzięki . PZDR.

Link to comment
Share on other sites

Zapytałem, bo właśnie nie chciało mi się w to wierzyć, podejrzewałem raczej jakiś mini druczek z mikro literami... To super wyznanie ze strony Opla :lol: chociaż z drugiej strony, klien instrukcje ma w ręce dopiero PO zakupie auta a Oni mają spokój :roll:

 

Jak już napisano, zabezpieczanie się producentów, na wypadek, gdyby coś tam.

I to jest raczej częste działanie, np BMW też chyba podaje jakieś kosmiczne zużycie oleju. I wcale to nie oznacza, że tyle będą żłopać.

Link to comment
Share on other sites

ehehehehehehehehe, bo goscia nie znam i domyslilem sie, ze po avatarze oceniał :)

 

 

Polećcie lepiej szybko dobre zimówki 17"

 

Mam dobrą opcję na Dunlopy SnowSporty 205/50, teraz na lato mam Bridgestone RE050 215/45

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...