Skocz do zawartości

Olej za śliski ?


Gość siruba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej przerwie(!) i zadam pytanie może trochę dziwne, ale staram się ustalić przyczynę większego brania oleju w moim 2.0 GL( 0,5l/1000km, przeb.87kkm).Czy może mieć na to wpływ producent olejów przy tej samej specyfikacji? Jaka jest norma dla tego wolnego-ssaka.Obecnie jeżdżę na Motylu 10W40, wcześniej był zalany" podobno"(?) Mobilem 1 , na którym zrobiłem ok.1000km do wymiany, i chyba było lepiej. Czy warto eksperymentować z innymi olejami, czy sprawdzić ciśnienie w cylindrach? Może ten typ tak ma?! PZDR. Dzięki za info. PS. Oleju ma m tylko na jedną dolewkę! :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem 2.0 GL 96r przebieg 160 tys Km, zalalem Castrolem RS, oleju mi nie brala wogule - sprawdz czy ci gdzies nie wycieka np uszczelki pod deklami itd. Jak masz prawdziwe 87kkm to brac oleju nie powinna a napewnie nie 0,5L/1000 - chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

O tak! Szybciej odpada lakier, bieżnik z opon odpada całymi kawałkami, blachy zaczynają korodować w przeciągu miesiąca, radio źle odbiera, zaczyna szumieć w narożnikach przednich słupków, szyba tylna trzeszczy no i łączniki stabilizatora też trafia. Normalnie takie LPG to śmierć dla auta w kilka dni. Czy wspominałem o kończących się po tygodniu hamulcach?

FUDowi mówimy głośne i stanowcze nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze masz inst. LPG wtedy to sie rozne rzeczy moga dziac

O tak! Szybciej odpada lakier, bieżnik z opon odpada całymi kawałkami, blachy zaczynają korodować w przeciągu miesiąca, radio źle odbiera, zaczyna szumieć w narożnikach przednich słupków, szyba tylna trzeszczy no i łączniki stabilizatora też trafia. Normalnie takie LPG to śmierć dla auta w kilka dni. Czy wspominałem o kończących się po tygodniu hamulcach?

FUDowi mówimy głośne i stanowcze nie!

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Źle przprowadzony remont silnika/naprawa itp. skutkuje tym samym. Jaki związek? To chyba normalne, że jak coś jest założone dobrze i jest sprawne to działa. LPG samo z siebie nie psuje auta. Zresztą to nie jest temat na ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle zalozona inst LPG szczegolnie I i II gen. ma wplyw na zuzycie silnika. Gdy jest za ubogo glowice sie przegrzewaja, uszczelniacze zaworow szlag trafia i zaczyna brac olej...

Źle przprowadzony remont silnika/naprawa itp. skutkuje tym samym. Jaki związek? To chyba normalne, że jak coś jest założone dobrze i jest sprawne to działa. LPG samo z siebie nie psuje auta. Zresztą to nie jest temat na ten wątek.

zgadzam sie z toba w tej kwestii, wracajac do tematu wg mnie auto z prawdziwym przebiegiem 87 tys km nie moze brac 0,5L/1000km, remontu nie moglo miec, wiec tylko winowajcom moze byc zla inst LPG lub wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dzięki , że tak się przejęliście moim problemem! Nie'gubił' oleju, nie miał inst. gaz. , cisnienie w normie(równe ok.12bar) i.... od 2 tygodni wszystko się unormowało.Codziennie sprawdzałem poziom( w tym samym miejscu) i od 1000km jeszcze się nie zmienił! I co Wy na to? Może bagnet jest zwichrowany? :lol: Może nalezało jednak użyć "motulowskiego cleaner'a do oleju? Fobii pewnie nie ubędzie ,oby z olejem było podobnie. Dzięki . PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem, bo właśnie nie chciało mi się w to wierzyć, podejrzewałem raczej jakiś mini druczek z mikro literami... To super wyznanie ze strony Opla :lol: chociaż z drugiej strony, klien instrukcje ma w ręce dopiero PO zakupie auta a Oni mają spokój :roll:

 

Jak już napisano, zabezpieczanie się producentów, na wypadek, gdyby coś tam.

I to jest raczej częste działanie, np BMW też chyba podaje jakieś kosmiczne zużycie oleju. I wcale to nie oznacza, że tyle będą żłopać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...