Jump to content

Retrofit reflektorów xenonowych XT


MichallD

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich, wreszcie zabrałem się żeby napisać foto relacje z mojej operacji ulepszenia reflektorów. Pacjent to FXT z fabrycznymi xenonami bez soczewek. Efekt nie był dla mnie zadowalający i postanowiłem dołożyć soczewki. O tyle dobrze, że auto ma spryskiwacze do reflektorów, system samo poziomowania i fabryczne miejsce na przetwornice w reflektorach które też mają odpowiednią homologacje.

 

Ogólnie po obejrzeniu tego filmiku stwierdziłem że to jest banalnie proste :

 

 

W praktyce wyszło kilka niespodzianek, ale poradziłem sobie z tym i wszystko wyszło bardzo dobrze. Po założeniu reflektorów pojechałem na stację diagnostyczną, okazało się że trochę za wysoko świeciły ale od tego jest jeszcze regulacja mechaniczna i po 2 minutach poziom był ustawiony.

 

Efekt jest taki :

 

post-5090-0-86324800-1422893370_thumb.jpg

 

post-5090-0-00745200-1422893398_thumb.jpg

 

post-5090-0-35249500-1422893418_thumb.jpg

 

post-5090-0-04241300-1422893440_thumb.jpg 

 

A teraz wszystko od początku :P

 

Żeby zdemontować reflektory trzeba zdjąć grill i zderzak ( są chyba 2 śruby od dołu reflektora )

 

post-5090-0-83625900-1422893788_thumb.jpg

 

Jak już to zrobiłem, odkręciłem przetwornice, wyjąłem wszystkie żarówki itp i reflektory wylądowały w piekarniku ok 100 stopni 10-15 min. Po rozklejeniu, szkła poleciały do kolegi Cukier, który przy okazji spolerował od wewnątrz i z zewnątrz, dzięki jeszcze raz :)

 

Wstępna przymiarka soczewki

 

post-5090-0-78657600-1422894205_thumb.jpg

 

Okazało się że trzeba trochę podszlifować odbłyśnik, który już i tak nie będzie potrzebny.

 

post-5090-0-21602300-1422894405_thumb.jpg

 

Z drugiej strony wygląda to tak 

 

post-5090-0-97373400-1422894763_thumb.jpg

 

Musiałem podszlifować zaznaczone miejsca żeby można było prawidłowo zamontować soczewkę 

 

post-5090-0-56482500-1422894848_thumb.jpg

 

Mocowanie soczewki 

 

post-5090-0-70367000-1422894967_thumb.jpg

 

Ten element też musiałem dopasować 

 

post-5090-0-87098900-1422895221_thumb.jpg

 

Przyszedł czas na dopasowanie osłon, musiałem je skrócić i od dołu lekko zebrać żeby pasowały

 

post-5090-0-47084900-1422895467_thumb.jpg

 

post-5090-0-85669600-1422895556_thumb.jpg

 

Osłony i wkłady reflektorów polakierowałem na czarny mat. Gotowe osłony przykleiłem silikonem do soczewek.

 

post-5090-0-30277700-1422895679_thumb.jpg

 

Jak już wszystko było dopasowane, polakierowane itp złożyłem reflektory w całość 

 

post-5090-0-71258800-1422896137_thumb.jpg

 

Soczewki których użyłem - Mini D2S BI-Xenon

Osłony - Gatling Gun

 

I to już wszystko, pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Posted

Dokładnie jakoś strasznie trudne to nie wygląda i może w końcu się skuszę samemu to zrobić :) ciekaw jestem czy tak samo będzie w przedlifcie

  • 2 weeks later...
Posted

Bardzo fajnie. Szacun za wytrwałość.

A tak OT: jak zrobiłeś grill: malowałeś, czy folia ?

Posted

ciekawe, czy ktoś wykonuje to usługowo, ja talentu do takich prac nie mam, a gdyby przyszło co do czego... fajnie byłoby to sobie zrobić :)

Posted

Można to zrobić tak jak ja i zostanie w portfelu ok 5 stówek, albo można wysłać reflektory do firmy która sie tym zajmuję, jak kto woli :-P

A co do grilla to plasti dip.

Posted

dla mnie soczewki to toalny idiotyzm bo :

 

zgodnie z prawami fizyki majadużo mniejsze żwierciadło i zdecydowanie mniej światła emituje taki reflektor

przez konstrukcję światło ma taki kształt na ścianie _/^ i zdecydowanie gorzej doświetla prawą stronę a szególnie widać to na fotce 165

skupiony strumeń swiatłą mocno nagrzewa plastikową szybkę na której natychmiastowo osadza się brud który bardoz mocno ogranicza świecenie i zmywane niewiele daje

wygląda to jak zmodyfikowany reflektor w pierwszej skodzie, colibrze czy innej tragedi motoryzacyjnej

 

Jak komuś słabo ksenon świeci, to nalezy wymienić żarówkę ksenonową która po 60-80kkm bardzo dużo już straciła

 

Zdecydowanie odradzam ten mod ludziom którzy lubią widzieć w nocy, miałem kilka aut z soczewkami, żadne nie równały się do seryjnych w foresterze, dot to również innych soczewek w subaru,

 

Fizyki się nie da oszukać, Kluczowa jest wielkość zwierciadła, dlatego nissan micra żaba, inote mają jednez z najlpeszych świateł wg różnych testów.

Całkim niedawno byl test w AŚ, to zdecydowanie daleko były auta z soczewkami.

 

tyle odenie.

Pozdrawiam

Posted

Dziękujemy Adam za naukowy wyjaśniający wywód. Co na to autor modyfikacji ?

Posted

nie wie czy pamiętasz jak się zdziwiłeś, jak u mnie jest "jasno" :)

 

ja głównie północ-południe robię nocą, nigdy nie narzkałem na światła, ale miałem zawsze dobrze ustawone. plus sprawny układ poziomowania.

Posted

Nie zgodzę się z kolegą, każdy ma swoje zdanie. Wg mnie po tym modzie jest dużo lepiej i nie polegam tu na testach itp tylko na własnych obserwacjach. 

Posted

Potwierdzam, że u AdaScha na seryjnych, dobrze utrzymanych ksenonach, jest mega jasno. Może u Ciebie MichallD, reflektory nie były w dobrym stanie? szczególnie, że pisałeś o polerce.

Posted

U mnie było wszystko ok tzn dobrze ustawione, ukł samo poziomowania sprawny, polerowałem od wewnątrz żeby odświeżyć. Może AdaSch ma rację, mi chodzi o to że w przypadku Forka jest duża poprawa. Widzę że jesteście z Gda, często tu bywam więc możemy zrobić porównanie :-)

Posted

Pracy włożyłeś sporo. 

 

Osobiście też jestem ciekawy czy rzeczywiście w soczewkach jest na plus. Tym bardziej, że tak jak kolega AdaSch sądzę, że seryjne światła są mega mocne. Bardzo dużo znajomych było zdziwionych taką mocą i jasnością.

 

Czekam zatem z niecierpliwością na zdjęcia z pojazdów stojących obok siebie :)

Posted

dla mnie soczewki to toalny idiotyzm bo :

 

zgodnie z prawami fizyki majadużo mniejsze żwierciadło i zdecydowanie mniej światła emituje taki reflektor

przez konstrukcję światło ma taki kształt na ścianie _/^ i zdecydowanie gorzej doświetla prawą stronę a szególnie widać to na fotce 165

skupiony strumeń swiatłą mocno nagrzewa plastikową szybkę na której natychmiastowo osadza się brud który bardoz mocno ogranicza świecenie i zmywane niewiele daje

wygląda to jak zmodyfikowany reflektor w pierwszej skodzie, colibrze czy innej tragedi motoryzacyjnej

 

Jak komuś słabo ksenon świeci, to nalezy wymienić żarówkę ksenonową która po 60-80kkm bardzo dużo już straciła

 

Zdecydowanie odradzam ten mod ludziom którzy lubią widzieć w nocy, miałem kilka aut z soczewkami, żadne nie równały się do seryjnych w foresterze, dot to również innych soczewek w subaru,

 

Fizyki się nie da oszukać, Kluczowa jest wielkość zwierciadła, dlatego nissan micra żaba, inote mają jednez z najlpeszych świateł wg różnych testów.

Całkim niedawno byl test w AŚ, to zdecydowanie daleko były auta z soczewkami.

 

tyle odenie.

Pozdrawiam

Nie do końca zakumałem. Rozumiem, że można podważać zasadność takiej modyfikacji, bo mamy do czynienia z przeróbką, ale dobre samochodowe ksenony soczewkowe są lepsze niż ksenony "odbłyśnikowe". Gdyby tak było jak piszesz to zapewniam, że producenci aut, szczególnie luksusowych, taki światła by wstawiali. Oczywiście soczewka nie jest idealnym rozwiązaniem, stąd poszukiwania producentów idące np. w ledy. 

Posted

 

 

ale dobre samochodowe ksenony soczewkowe są lepsze niż ksenony "odbłyśnikowe".

niestety nie. Poczytaj wywiad z gościem który projektuje auta chyba w giugiaro. Oczy kupują a to się ludziom obecnie bardziej podoba niż tradycyjny klosz.

 

zobacz inne lampy, choćby metahalogeny na orlikach.Liczy się wielkie zwierciadło.

 

ledy są jeszcze trudniejsze w temacie. jedno małe źródło światła które trzeba odp ukierunkować co wymaga zaawansowanej optyki. Nie wiem czy ledy nadal są elementem nie serwisowymw autach. Obecnie technologia jest w miarę ale sądzę, żedopiero za parę lat ceny spadną a wzrośnie ilość lm z wata.

Posted

 

 

Nie wiem czy ledy nadal są elementem nie serwisowymw autach. Obecnie technologia jest w miarę ale sądzę, żedopiero za parę lat ceny spadną a wzrośnie ilość lm z wata.

 

to trochę nie tak. Ledy są serwisowalne, jak najbardziej można wymienić pojedyncze sztuki z układu tylko pod pewnymi warunkami i tu zaczynają się schody.

Producenci nie dopuszczają takiej metody, a przez to są problemy - bo;

nie wiadomo co tam siedzi i trzeba to najpierw rozszyfrować

trzeba dobrze umieścić diodę żeby jej wiązka padała tam gdzie powinna, bo dopiero wtedy cała reszta układu reflektora będzie działać poprawnie (czyli plama światła będzie tam gdzie powinna)

żeby zrobić powyższe trzeba najpierw usunąć uszkodzony element, a żeby go usunąć trzeba mieć do tego dostęp, a przez to że producenci tej opcji nie dopuszczają to nie ułatwiają zabawy i kółko się zamyka.

 

Wydajność lm/W już jest wystarczająca do robienia porządnych świateł, ale czy może konkurować ze źródłami wyładowczymi to bym się kłócił.

Co do przyszłości to wszystko wskazuje na to, że LEDy zastąpi technologia laserowa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...