MichallD Posted February 2, 2015 Posted February 2, 2015 Witam wszystkich, wreszcie zabrałem się żeby napisać foto relacje z mojej operacji ulepszenia reflektorów. Pacjent to FXT z fabrycznymi xenonami bez soczewek. Efekt nie był dla mnie zadowalający i postanowiłem dołożyć soczewki. O tyle dobrze, że auto ma spryskiwacze do reflektorów, system samo poziomowania i fabryczne miejsce na przetwornice w reflektorach które też mają odpowiednią homologacje. Ogólnie po obejrzeniu tego filmiku stwierdziłem że to jest banalnie proste : W praktyce wyszło kilka niespodzianek, ale poradziłem sobie z tym i wszystko wyszło bardzo dobrze. Po założeniu reflektorów pojechałem na stację diagnostyczną, okazało się że trochę za wysoko świeciły ale od tego jest jeszcze regulacja mechaniczna i po 2 minutach poziom był ustawiony. Efekt jest taki : A teraz wszystko od początku Żeby zdemontować reflektory trzeba zdjąć grill i zderzak ( są chyba 2 śruby od dołu reflektora ) Jak już to zrobiłem, odkręciłem przetwornice, wyjąłem wszystkie żarówki itp i reflektory wylądowały w piekarniku ok 100 stopni 10-15 min. Po rozklejeniu, szkła poleciały do kolegi Cukier, który przy okazji spolerował od wewnątrz i z zewnątrz, dzięki jeszcze raz Wstępna przymiarka soczewki Okazało się że trzeba trochę podszlifować odbłyśnik, który już i tak nie będzie potrzebny. Z drugiej strony wygląda to tak Musiałem podszlifować zaznaczone miejsca żeby można było prawidłowo zamontować soczewkę Mocowanie soczewki Ten element też musiałem dopasować Przyszedł czas na dopasowanie osłon, musiałem je skrócić i od dołu lekko zebrać żeby pasowały Osłony i wkłady reflektorów polakierowałem na czarny mat. Gotowe osłony przykleiłem silikonem do soczewek. Jak już wszystko było dopasowane, polakierowane itp złożyłem reflektory w całość Soczewki których użyłem - Mini D2S BI-Xenon Osłony - Gatling Gun I to już wszystko, pozdrawiam.
Herostrates Posted February 2, 2015 Posted February 2, 2015 Świetna robota, fajnie że opisałeś swoje doświadczenia
Krzychu91 Posted February 2, 2015 Posted February 2, 2015 Dokładnie jakoś strasznie trudne to nie wygląda i może w końcu się skuszę samemu to zrobić ciekaw jestem czy tak samo będzie w przedlifcie
elo Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 Bardzo fajnie. Szacun za wytrwałość. A tak OT: jak zrobiłeś grill: malowałeś, czy folia ?
tzd Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 ciekawe, czy ktoś wykonuje to usługowo, ja talentu do takich prac nie mam, a gdyby przyszło co do czego... fajnie byłoby to sobie zrobić
MichallD Posted February 15, 2015 Author Posted February 15, 2015 Można to zrobić tak jak ja i zostanie w portfelu ok 5 stówek, albo można wysłać reflektory do firmy która sie tym zajmuję, jak kto woli :-P A co do grilla to plasti dip.
AdaSch Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 dla mnie soczewki to toalny idiotyzm bo : zgodnie z prawami fizyki majadużo mniejsze żwierciadło i zdecydowanie mniej światła emituje taki reflektor przez konstrukcję światło ma taki kształt na ścianie _/^ i zdecydowanie gorzej doświetla prawą stronę a szególnie widać to na fotce 165 skupiony strumeń swiatłą mocno nagrzewa plastikową szybkę na której natychmiastowo osadza się brud który bardoz mocno ogranicza świecenie i zmywane niewiele daje wygląda to jak zmodyfikowany reflektor w pierwszej skodzie, colibrze czy innej tragedi motoryzacyjnej Jak komuś słabo ksenon świeci, to nalezy wymienić żarówkę ksenonową która po 60-80kkm bardzo dużo już straciła Zdecydowanie odradzam ten mod ludziom którzy lubią widzieć w nocy, miałem kilka aut z soczewkami, żadne nie równały się do seryjnych w foresterze, dot to również innych soczewek w subaru, Fizyki się nie da oszukać, Kluczowa jest wielkość zwierciadła, dlatego nissan micra żaba, inote mają jednez z najlpeszych świateł wg różnych testów. Całkim niedawno byl test w AŚ, to zdecydowanie daleko były auta z soczewkami. tyle odenie. Pozdrawiam
tzd Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 Dziękujemy Adam za naukowy wyjaśniający wywód. Co na to autor modyfikacji ?
AdaSch Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 nie wie czy pamiętasz jak się zdziwiłeś, jak u mnie jest "jasno" ja głównie północ-południe robię nocą, nigdy nie narzkałem na światła, ale miałem zawsze dobrze ustawone. plus sprawny układ poziomowania.
MichallD Posted February 15, 2015 Author Posted February 15, 2015 Nie zgodzę się z kolegą, każdy ma swoje zdanie. Wg mnie po tym modzie jest dużo lepiej i nie polegam tu na testach itp tylko na własnych obserwacjach.
tzd Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 Potwierdzam, że u AdaScha na seryjnych, dobrze utrzymanych ksenonach, jest mega jasno. Może u Ciebie MichallD, reflektory nie były w dobrym stanie? szczególnie, że pisałeś o polerce.
MichallD Posted February 15, 2015 Author Posted February 15, 2015 U mnie było wszystko ok tzn dobrze ustawione, ukł samo poziomowania sprawny, polerowałem od wewnątrz żeby odświeżyć. Może AdaSch ma rację, mi chodzi o to że w przypadku Forka jest duża poprawa. Widzę że jesteście z Gda, często tu bywam więc możemy zrobić porównanie :-)
arnoldpe Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 Pracy włożyłeś sporo. Osobiście też jestem ciekawy czy rzeczywiście w soczewkach jest na plus. Tym bardziej, że tak jak kolega AdaSch sądzę, że seryjne światła są mega mocne. Bardzo dużo znajomych było zdziwionych taką mocą i jasnością. Czekam zatem z niecierpliwością na zdjęcia z pojazdów stojących obok siebie
Herostrates Posted February 16, 2015 Posted February 16, 2015 dla mnie soczewki to toalny idiotyzm bo : zgodnie z prawami fizyki majadużo mniejsze żwierciadło i zdecydowanie mniej światła emituje taki reflektor przez konstrukcję światło ma taki kształt na ścianie _/^ i zdecydowanie gorzej doświetla prawą stronę a szególnie widać to na fotce 165 skupiony strumeń swiatłą mocno nagrzewa plastikową szybkę na której natychmiastowo osadza się brud który bardoz mocno ogranicza świecenie i zmywane niewiele daje wygląda to jak zmodyfikowany reflektor w pierwszej skodzie, colibrze czy innej tragedi motoryzacyjnej Jak komuś słabo ksenon świeci, to nalezy wymienić żarówkę ksenonową która po 60-80kkm bardzo dużo już straciła Zdecydowanie odradzam ten mod ludziom którzy lubią widzieć w nocy, miałem kilka aut z soczewkami, żadne nie równały się do seryjnych w foresterze, dot to również innych soczewek w subaru, Fizyki się nie da oszukać, Kluczowa jest wielkość zwierciadła, dlatego nissan micra żaba, inote mają jednez z najlpeszych świateł wg różnych testów. Całkim niedawno byl test w AŚ, to zdecydowanie daleko były auta z soczewkami. tyle odenie. Pozdrawiam Nie do końca zakumałem. Rozumiem, że można podważać zasadność takiej modyfikacji, bo mamy do czynienia z przeróbką, ale dobre samochodowe ksenony soczewkowe są lepsze niż ksenony "odbłyśnikowe". Gdyby tak było jak piszesz to zapewniam, że producenci aut, szczególnie luksusowych, taki światła by wstawiali. Oczywiście soczewka nie jest idealnym rozwiązaniem, stąd poszukiwania producentów idące np. w ledy.
AdaSch Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 ale dobre samochodowe ksenony soczewkowe są lepsze niż ksenony "odbłyśnikowe". niestety nie. Poczytaj wywiad z gościem który projektuje auta chyba w giugiaro. Oczy kupują a to się ludziom obecnie bardziej podoba niż tradycyjny klosz. zobacz inne lampy, choćby metahalogeny na orlikach.Liczy się wielkie zwierciadło. ledy są jeszcze trudniejsze w temacie. jedno małe źródło światła które trzeba odp ukierunkować co wymaga zaawansowanej optyki. Nie wiem czy ledy nadal są elementem nie serwisowymw autach. Obecnie technologia jest w miarę ale sądzę, żedopiero za parę lat ceny spadną a wzrośnie ilość lm z wata.
ozarek Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Nie wiem czy ledy nadal są elementem nie serwisowymw autach. Obecnie technologia jest w miarę ale sądzę, żedopiero za parę lat ceny spadną a wzrośnie ilość lm z wata. to trochę nie tak. Ledy są serwisowalne, jak najbardziej można wymienić pojedyncze sztuki z układu tylko pod pewnymi warunkami i tu zaczynają się schody. Producenci nie dopuszczają takiej metody, a przez to są problemy - bo; nie wiadomo co tam siedzi i trzeba to najpierw rozszyfrować trzeba dobrze umieścić diodę żeby jej wiązka padała tam gdzie powinna, bo dopiero wtedy cała reszta układu reflektora będzie działać poprawnie (czyli plama światła będzie tam gdzie powinna) żeby zrobić powyższe trzeba najpierw usunąć uszkodzony element, a żeby go usunąć trzeba mieć do tego dostęp, a przez to że producenci tej opcji nie dopuszczają to nie ułatwiają zabawy i kółko się zamyka. Wydajność lm/W już jest wystarczająca do robienia porządnych świateł, ale czy może konkurować ze źródłami wyładowczymi to bym się kłócił. Co do przyszłości to wszystko wskazuje na to, że LEDy zastąpi technologia laserowa.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.