Martinez3433 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 (edited) Panowie tutaj będę dawał kosztorys części i ogólnie jak to wygląda Pacjent Subaru Impreza STI rok 2007 silnik 2.5 Moc 338KM i 558 NM Przeznaczenie rajdy KJS i zabawy Głowice ,blok wszystko dobre ale skoro silnik mamy rozłożony na kawałeczki a był zakuwany kiedyś tam i nie przezemnie to wszystko wywalamy ,bo tłoki jakieś tańsze, panewki orginał wał już był robiony czyli ogólnie kapitalka mnie czeka Teraz pytanka Moje : Mam dwie opcje ,bo i tak wszystko wkładam nowe to czy robić na nowych gratach i dobrze poskładane 2,5 czy stroker (czy jak to się pisze) na 2,2 ????? Robi mi to gość który Subaru ma w małym palcu składa te silniki co chwilę ,więc mówi że porządnie złożone 2,5 na dobrych gratach będzie dobre ,ale jak chce to oczywiści 2,2 też mi zrobi. Teraz pytanie czy warto 2,2 ma chyba gorsze osiągi itp ? No i koszta wiadomo na 2,2 wyjdzie drożej i problem z częściami tak jak np, z głowicą itp A tak żeby jeszcze było mało wydatków Turtbina pęknięta :/ Co proponujecie ? No masakra chyba miłość do Subaru mi już przeszła Jeżeli ktoś ma dostęp do części w dobrych cenach to piszcie na PW. Edited February 1, 2015 by Martinez3433 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 (edited) No z 2,5 na 2,2 to dobry mod będzie Zalezy jaki masz budżet, jesli stroker to chyba tylko na 2,7 i koszty dużo większe niż przy generalce, myślę ze jeśli chcesz mieć już po remoncie spokój to zostanie przy 2,5 będzie dobrym wyjściem. Odnośnie turbiny, podaj symbol to będę może mógł coś powiedzieć a gdzie pękła ? Edited February 1, 2015 by Bolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Zazwyczaj pękają w jednym miejscu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 Hmmm gdzię pękła nie wiem jak Ci to wyjaśnić ,bo nie jestem mechanikiem :/ a Turbo seria jakie oznaczenia to nie wiem ,ale jak już poszła można włożyć lepszą tylko co ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOpEL Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Każdy samochód trsktowany do upalania w pewnym momencie mówi dość. Nie chce siać plotek, ale chyba któryś z mędrców gdzieś pisał, że 2.5 przy samym upalaniu to ok. 25.000km i remont, ale nie wiem czy to się odnosiło do serii czy już 'zrobionego' Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Mam dwie opcje ,bo i tak wszystko wkładam nowe to czy robić na nowych gratach i dobrze poskładane 2,5 czy stroker (czy jak to się pisze) na 2,2 ????? Musiałbyś kupić blok z 2.0 i nie wiem czy na głowicach z 2,5 osiągniesz takie cyferki jak miałeś,chyba,że pójdziesz po bandzie,ale wtedy robi się trochę obsługowo. Składaj na swoim bloku 2,5 na dobrych gratach.Solidnie poskładany 2,5 z porządną mapką,ma spore szanse posłuzyć dłużej.No i fajny dół ma. Przeznaczenie rajdy KJS i zabawy Polecam tłoki Mahle ale ze stopu 2618,te standardowe są ze stopu oznczonego 4032. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Hmmm gdzię pękła nie wiem jak Ci to wyjaśnić ,bo nie jestem mechanikiem :/ a Turbo seria jakie oznaczenia to nie wiem ,ale jak już poszła można włożyć lepszą tylko co ???? Pewnie na stronie gorącej pękła, czyli tej brzydkiej gdzie wydech podpinasz. Nie wkładaj takiej samej, montuj juz lepszą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 (edited) Z tego co pamiętam mechanik proponował chyba korby Mahle i tłoki Coswoth dokładne części i kosztorys wrzucę jak go dostanę na maila . Jak znacie jakieś najlepsze części to piszcie ,bo chce złożyć samochód dobrze Cybel Ty się znasz powiedz na czym go składać ? Tak Turbo pękło od strony wydechu teraz misię przypomniało jak to napisałeś lepszy czyli co ? Edited February 1, 2015 by Martinez3433 Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Robi się też 2.7? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 ja słyszałem że ścianki chyba bodajże głowicy mechanik mi pokazywał są cienkie do 2.5 i pękają to 2,7 to nie chciałbym tym jeździć Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Robi się też 2.7? Robią,ale dłuo to one nie żyją. Z tego co pamiętam mechanik proponował chyba korby Mahle i tłoki Coswoth dokładne części i kosztorys wrzucę jak go dostanę na maila . Pewnie korby Manley,ale jeśli twoje korby są zdrowe,to je zostaw,seria wytrzyma 350km+ na luzie,ich wymiana to zbędny koszt,przy mocach poniżej 400KM. Coswortha tłoki sobie odpuść,miałem,nie pojeżdżą za długo,oleju się nadolewasz. O tłokach napisałem wyżej jakie,tylko chyba w Polsce nie są dostepne od ręki,trzeba ściągać. Turbo to już trzeba dobierać do sposobu używania auta i charakteru jazd,najlepiej uzgodnić to z tunerem który będzie to stroił. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Robi się też 2.7? http://www.maperformance.com/crawford-2.7l-s5-stroker-complete-shortblock-subaru.html Chyba tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 A nie chodziło przypadkiem o wybór między. 2.0+stroker na 2.2 VS 2.5 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 no tak blok ,głowica 2,0 stroker na 2.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fedex Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Jak Cosworth dobrze złożony, to wcale dużo oleju nie bierze,Mahle 2618 do upalania dobre ,ale zanim "urosną"to piją.Ja bym brał Omegę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 ...u mnie taki setup (2.5L + cosworth pierwszy nadwymiar + mahle) już zrobił 30kkm i jeszcze żyje a lekko nie ma. Nie pije oleju wbrew "gminnej wieści", jeszcze nie udało mi się dolać (chociaż wymiany są dość częste). Nie pytaj na forum, tylko skoro masz mechanika, który składa te silniki na codzień, to posłuchaj jego. Jeśli auto ma być upalane, to inwestuj w powtarzalny setup, zainwestuj w to, co doświadczony mechanik doradzi i nie eksperymentuj... Jeśli chcesz wytyczać nowe ścieżki, to licz się z fuc*upami i tym, że to auto będzie spędzało więcej czasu w warsztacie, niż na ulicy. ...i spraw sobie drugie auto do jazdy na codzień 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Stroker to jest ale 2,6 nie 2,7 ale może się myle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Cosworth robi jak dobrze pamiętam 2.65 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Stroker to jest ale 2,6 nie 2,7 ale może się myle. Cosworth robi jak dobrze pamiętam 2.65 Macie mój link powyżej, stroker crawford'a 2.7 L Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Ładna cena:-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 A tutaj od cosworth'a: http://www.rallysportdirect.com/Cosworth-EJ25-Short-Block-81mm-Billet-Crank-8-2-1-CR-2-65L-Subaru-STI-2004-2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Nie pytaj na forum, tylko skoro masz mechanika, który składa te silniki na codzień, to posłuchaj jego. Dokładnie, żeby później nie było żadnych "ale" jak coś się wydarzy. W ogóle trzeba by się zastanowić, czy nie warto zawrzeć umowy, a której klient określałby do czego służyć będzie auto i czego oczekuje od warsztatu/serwisu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Mechanika się słucham ,ale chce zdobyć też różne ciekawe informację może jakaś będzie na tyle dobra że wspólnie z mechanikiem pójdziemy w tą stronę Umowa z serwisem tak na 1500kilometrów czyli tyle co trwa docieranie :/ Wątpię że ktoś da na silnik gwaracje dłuższą jak jest tam tyle czynników które mogą zawieść ,a autko też nie jeździ po bułki do sklepu Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 To są kosmiczne ceny i chodzi o cały blok, ja miałem na myśli tylko wał 81mm,tłoki,korbowody zwiększając pojemność do 2,6 l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Wątpię że ktoś da na silnik gwaracje dłuższą jak jest tam tyle czynników które mogą zawieść ,a autko też nie jeździ po bułki do sklepu Masz roczną rękojmię i to wynika wprost z Kodeksu cywilnego Bardziej mi chodziło o to, żeby później nikt Ci nie zarzucił, że np. użyto innych tłoków niż te proponowane przez warsztat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now