Skocz do zawartości

eksploatacja automatu pytanie?


Lookash

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytam tutaj. Jadac z oblodzonej gory na dol, dohamowuje hamulcem. Jednak w momencie zadzialania ABS, skrzynia rozlacza sie z napedem i dopiero po zjechaniu kilku metrow w dol bez jakiej kolwiek kontroli, skrzynia sprzega silnik z kolami. NIe wiem czy tttm czy mam cos nie tak ze skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jednak w momencie zadzialania ABS, skrzynia rozlacza sie z napedem

 

nie tylko przy zadziałaniu ABS, przy niskiej prędkości jak zblokujesz koła to też się rozpina.

Wydaje mi się, że spięcie ponownie następuje dopiero po zrównaniu 'stanów', coś a'la wyrównanie prędkości obrotowej silnika i skrzyni w MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja robię tak: przy zatrzymywaniu ręczny, następnie N, zwalaniem nożny i dopiero  P (tak aby zlikwidować naprężenia) i mniej problemów ze ściągnięciem P przy ponownym starcie. 

 

 

Z pozycji N zwalniasz nożny i dopiero P - a co z wstecznym R po drodze ? Przerzucaszsz bez hamulca nożnego ( R jest przecież pomiędzy N i P ) ? Być może tak się da, ale czy to jest bezpieczne dla skrzyni ? Ja z automatu i przyzwyczajenia trzymam nożny.

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy objaw. Silnik nie powinien zejść poniżej obrotów biegu jałowego, żeby nie zgasł podczas hamowania.

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

No to fajnie, bo już dwa razy miałem podgrzewane majty, mimo zepsutego podgrzewania fotela :D

Zaczynam tęsknić za manualem

 

Jednak w momencie zadzialania ABS, skrzynia rozlacza sie z napedem

nie tylko przy zadziałaniu ABS, przy niskiej prędkości jak zblokujesz koła to też się rozpina.

Wydaje mi się, że spięcie ponownie następuje dopiero po zrównaniu 'stanów', coś a'la wyrównanie prędkości obrotowej silnika i skrzyni w MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z pozycji N zwalniasz nożny i dopiero P - a co z wstecznym R po drodze ?

 

jeżeli jest zaciągnięty ręczny to auto nie ruszy, zawsze po puszczeniu zasadniczego przed zapięciem P na pochyłości wcisnam hamulec ponownie i dopiero P. Inna sprawa, że jeżeli wybieraka nie zostawisz na R, tylko przejdziesz płynniy do P to napęd się IMVHO nie zepnie, więc naprężenia nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...