Jump to content

Box dachowy


Grzegorz

Recommended Posts

Ja mam polski. Jest brzydki, siermiężny, bez wodotrysków. Ale za to bardzo sztywny i można lecieć ile wlezie (producent testuje do 190 km/h). Wadą jest to, że mocowanie zajmuje jakieś 15-20 min, bo mocowany jest 4 obejmami na relingi. I każdą obejmę trzeba przykręcić -> patrz http://www.jost.com.pl/montaz.html

 

Fotki w mojej galerii

 

http://www.forum.subaru.pl/album_personal.php?user_id=437

Link to comment
Share on other sites

W zeszłym roku zakładałem podobny temat, trochę sie naoglądałem tych sprzętów i w końcu kupiłem Thule Atlantis - dałem za niego 1100 zł w Inter Packu. Cena wyjściowa wychodziła chyba z 1650 zł ale w sezonie zimowym wraz z czasem boxy mocno tanieją- ja kupowałem w połowie lutego i cena była już bardzo dobra. Ten box ma 185 cm i bardzo fajny patent montażowy, kręci się plastikowym pokrętłem w boxie i wtedy zaciskają się na poprzeczkach takie obejmy(są na stałe)-Power Grip się to nazywa

Link to comment
Share on other sites

thule daje mi gwarancje ze nie oderwie sie przy 160 na/h wygodny szybko sie zaklada.

 

uwazam ze to specjalistyczna firma i od zawsze robi boxy wiec dlatego kupilem thule.wczesniej mialem jakies gowno z norauto i box odpadl z zaczepami na autostradzie przy 140.bylo baaaardzo nerwowo.

Link to comment
Share on other sites

thule daje mi gwarancje ze nie oderwie sie przy 160 na/h wygodny szybko sie zaklada.

 

uwazam ze to specjalistyczna firma i od zawsze robi boxy wiec dlatego kupilem thule.wczesniej mialem jakies gowno z norauto i box odpadl z zaczepami na autostradzie przy 140.bylo baaaardzo nerwowo.

 

trza se bylo tula na nikonie potestowac :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A jak spuchna ci kolana od 165cm to moze zechcesz kiedys kupic gigantowe dłuzsze i co wtedy?

 

W kombiaku niestety dłuższy nie wejdzie normalnie. Albo trzeba go wysunąć na max do przodu i wtedy już nie można tak szybko jechać, albo trzeba się pogodzić z tym, że tylna klapa otwiera się tylko trochę. Dlatego taki bagażnik 175-185 jest optymalny.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

Czy szerokość 45 cm będzie dobra dla 2 par nart - potem jak dzieciaki dorosną będą pewnie 4 pary ??

Moja rada - kup największy box jaki możesz włożyć na dach. Teraz szukasz czegoś do przewożenia dwóch par nart, za chwilę czterech, a właściwie dlaczego nie włożyć tam również butów (przecież zawalają mnóstwo miejsca w bagażniku), no i można dorzucić tam jedną czy dwie torby itd...

 

Miejsca w samochodzie (jak się jeździ z dziećmi) nigdy nie jest za dużo. Również latem.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

Czy szerokość 45 cm będzie dobra dla 2 par nart - potem jak dzieciaki dorosną będą pewnie 4 pary ??

Moja rada - kup największy box jaki możesz włożyć na dach. Teraz szukasz czegoś do przewożenia dwóch par nart, za chwilę czterech, a właściwie dlaczego nie włożyć tam również butów (przecież zawalają mnóstwo miejsca w bagażniku), no i można dorzucić tam jedną czy dwie torby itd...

 

Miejsca w samochodzie (jak się jeździ z dziećmi) nigdy nie jest za dużo. Również latem.

 

Podpisuję się pod tym rękami i nogami.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

 

Gal, na które kombi możesz normalnie założyć 225cm i otwierać tylną klapę bez przesuwania boksu nieproporcjonalnie do przodu? Ja chcę zobaczyć taki samochód.

Link to comment
Share on other sites

belki thule.ale problem jest taki ze belki w kobi trzymaja sie relingow i jest za co trzymac a w sedanie to cienko to widze generalnie.nie ma za co zlapac tak pozadnie.ma ktos z was doswiadczenie w boxach na sedanach w wrx ?

Link to comment
Share on other sites

belki thule.ale problem jest taki ze belki w kobi trzymaja sie relingow i jest za co trzymac a w sedanie to cienko to widze generalnie.nie ma za co zlapac tak pozadnie.ma ktos z was doswiadczenie w boxach na sedanach w wrx ?

 

Jeżli założysz belki thule do sedana , nie ma żadnych problemów. Thule tj. Thule handluję tym 5 lat i wiem co mówię, zadnych reklamacji itp. jeżli jest zamontowany zgodnie z instrukcja nie ma z tym problemów. Ja sam na Mondeo miałem boxa z nartami i waliłem po autostradach po 200 km/h i nie było żadnych problemów. A jeśli chodzi o doświadczenie typowo w WRX to pytaj BARH 1000 on ma thule i z tego co wiem nie ma żadnych problemów

Link to comment
Share on other sites

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

 

Gal, na które kombi możesz normalnie założyć 225cm i otwierać tylną klapę bez przesuwania boksu nieproporcjonalnie do przodu? Ja chcę zobaczyć taki samochód.

Nie wiem, czy był przesunięty "nieproporcjonalnie do przodu" (wystawał pewnie jakieś 50cm nad przednią szybą), ale z boxem Norauto 650l (większego nie ma) jeździłem Passatem '95, Vectrą B, Avensis i Laguną II. Nawet w Lagunie dało się otworzyć tylną klapę bez uderzania w box.

 

W OBK, oczywiście wali się spojlerem klapy w zamek boxa.

Link to comment
Share on other sites

Przez "nieproporcjonalnie" rozumiem sytuację, gdy prostopadła przecinająca boks w połowie odległości pomiędzy przednimi i tylnymi punktami mocowania nie leży w połowie odległości pomiędzy relingami.

 

W efekcie takie boksy są bardzo mocno wysunięte do przodu i w moim odczuciu tworzy się większa dźwignia. Przez co mam stracha jeździć szybciej.

Link to comment
Share on other sites

Przez "nieproporcjonalnie" rozumiem sytuację, gdy prostopadła przecinająca boks w połowie odległości pomiędzy przednimi i tylnymi punktami mocowania nie leży w połowie odległości pomiędzy relingami.

W połowie długości relingów?

W efekcie takie boksy są bardzo mocno wysunięte do przodu i w moim odczuciu tworzy się większa dźwignia. Przez co mam stracha jeździć szybciej.

Pewnie nie leży w połowie długości relingów, ale jak dotąd, używając tego boxa od 8 lat, nie zgubiłem go. Prawda, że nie jeżdżę z nim szybko, zazwyczaj maksymalnie do 160km/h, ale 180 też się zdarzało i żadnych problemów nie było, więc zakładam, że to obawy takie bardziej teoretyczne - w praktyce nie ma obaw.

Fido_!

Ja jestem głęboko przekonany, że kupowanie "boxa do przewożenia dwóch par nart długości 165cm" jest bez sensu jeżeli człowiek ma dzieci i planuje wyjazdy z nimi na wakacje - należy kupić jak największy. Od lat jeżdżę na wakacje z dziećmi i dzięki boxowi 650 litrów nie mam nigdy problemów z zapakowaniem 5 osób i bagaży tak, że w kabinie oprócz pasażerów nie ma nic, a bagażnik zapakowany jest wyłącznie "do rolety". Wolę duży box na dachu, niż podróżowanie "Gypsy style" - z bagażnikiem wypakowanym "pod dach" i pakunkami na podłodze i kolanach pasażerów...

Impreza kombi jest "kombi honoris causa" jedynie i w związku z tym, założenie normalnego, pełnowymiarowego boksa jest tam raczej niemożliwe. Dlatego napisałem "największy jaki się zmieści".

Link to comment
Share on other sites

Gregorz IMHO wygląda optymalnie. Nie za długi, a jednocześnie dość szeroki.

 

Gal moje podejście jest bardzo zbliżone do Twojego. Z taką jednak różnicą, że wolę móc jechać tak szybko jak zechcę, przy zapewnieniu, że na dachu nie będzie więcej niż 50kg. Wymaganie "do rolety" jest dla mnie zbyt luksusowe ;-) Mam kratę, więc ładuję po dach. Po cygańsku :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...