Skocz do zawartości

Box dachowy


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam polski. Jest brzydki, siermiężny, bez wodotrysków. Ale za to bardzo sztywny i można lecieć ile wlezie (producent testuje do 190 km/h). Wadą jest to, że mocowanie zajmuje jakieś 15-20 min, bo mocowany jest 4 obejmami na relingi. I każdą obejmę trzeba przykręcić -> patrz http://www.jost.com.pl/montaz.html

 

Fotki w mojej galerii

 

http://www.forum.subaru.pl/album_personal.php?user_id=437

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku zakładałem podobny temat, trochę sie naoglądałem tych sprzętów i w końcu kupiłem Thule Atlantis - dałem za niego 1100 zł w Inter Packu. Cena wyjściowa wychodziła chyba z 1650 zł ale w sezonie zimowym wraz z czasem boxy mocno tanieją- ja kupowałem w połowie lutego i cena była już bardzo dobra. Ten box ma 185 cm i bardzo fajny patent montażowy, kręci się plastikowym pokrętłem w boxie i wtedy zaciskają się na poprzeczkach takie obejmy(są na stałe)-Power Grip się to nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thule daje mi gwarancje ze nie oderwie sie przy 160 na/h wygodny szybko sie zaklada.

 

uwazam ze to specjalistyczna firma i od zawsze robi boxy wiec dlatego kupilem thule.wczesniej mialem jakies gowno z norauto i box odpadl z zaczepami na autostradzie przy 140.bylo baaaardzo nerwowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thule daje mi gwarancje ze nie oderwie sie przy 160 na/h wygodny szybko sie zaklada.

 

uwazam ze to specjalistyczna firma i od zawsze robi boxy wiec dlatego kupilem thule.wczesniej mialem jakies gowno z norauto i box odpadl z zaczepami na autostradzie przy 140.bylo baaaardzo nerwowo.

 

trza se bylo tula na nikonie potestowac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spuchna ci kolana od 165cm to moze zechcesz kiedys kupic gigantowe dłuzsze i co wtedy?

 

W kombiaku niestety dłuższy nie wejdzie normalnie. Albo trzeba go wysunąć na max do przodu i wtedy już nie można tak szybko jechać, albo trzeba się pogodzić z tym, że tylna klapa otwiera się tylko trochę. Dlatego taki bagażnik 175-185 jest optymalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

Czy szerokość 45 cm będzie dobra dla 2 par nart - potem jak dzieciaki dorosną będą pewnie 4 pary ??

Moja rada - kup największy box jaki możesz włożyć na dach. Teraz szukasz czegoś do przewożenia dwóch par nart, za chwilę czterech, a właściwie dlaczego nie włożyć tam również butów (przecież zawalają mnóstwo miejsca w bagażniku), no i można dorzucić tam jedną czy dwie torby itd...

 

Miejsca w samochodzie (jak się jeździ z dziećmi) nigdy nie jest za dużo. Również latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

Czy szerokość 45 cm będzie dobra dla 2 par nart - potem jak dzieciaki dorosną będą pewnie 4 pary ??

Moja rada - kup największy box jaki możesz włożyć na dach. Teraz szukasz czegoś do przewożenia dwóch par nart, za chwilę czterech, a właściwie dlaczego nie włożyć tam również butów (przecież zawalają mnóstwo miejsca w bagażniku), no i można dorzucić tam jedną czy dwie torby itd...

 

Miejsca w samochodzie (jak się jeździ z dziećmi) nigdy nie jest za dużo. Również latem.

 

Podpisuję się pod tym rękami i nogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belki thule.ale problem jest taki ze belki w kobi trzymaja sie relingow i jest za co trzymac a w sedanie to cienko to widze generalnie.nie ma za co zlapac tak pozadnie.ma ktos z was doswiadczenie w boxach na sedanach w wrx ?

 

Jeżli założysz belki thule do sedana , nie ma żadnych problemów. Thule tj. Thule handluję tym 5 lat i wiem co mówię, zadnych reklamacji itp. jeżli jest zamontowany zgodnie z instrukcja nie ma z tym problemów. Ja sam na Mondeo miałem boxa z nartami i waliłem po autostradach po 200 km/h i nie było żadnych problemów. A jeśli chodzi o doświadczenie typowo w WRX to pytaj BARH 1000 on ma thule i z tego co wiem nie ma żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiałem na jakie auta robią te boxy po 225 cm ?

Na normalne kombi.

 

Gal, na które kombi możesz normalnie założyć 225cm i otwierać tylną klapę bez przesuwania boksu nieproporcjonalnie do przodu? Ja chcę zobaczyć taki samochód.

Nie wiem, czy był przesunięty "nieproporcjonalnie do przodu" (wystawał pewnie jakieś 50cm nad przednią szybą), ale z boxem Norauto 650l (większego nie ma) jeździłem Passatem '95, Vectrą B, Avensis i Laguną II. Nawet w Lagunie dało się otworzyć tylną klapę bez uderzania w box.

 

W OBK, oczywiście wali się spojlerem klapy w zamek boxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez "nieproporcjonalnie" rozumiem sytuację, gdy prostopadła przecinająca boks w połowie odległości pomiędzy przednimi i tylnymi punktami mocowania nie leży w połowie odległości pomiędzy relingami.

 

W efekcie takie boksy są bardzo mocno wysunięte do przodu i w moim odczuciu tworzy się większa dźwignia. Przez co mam stracha jeździć szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez "nieproporcjonalnie" rozumiem sytuację, gdy prostopadła przecinająca boks w połowie odległości pomiędzy przednimi i tylnymi punktami mocowania nie leży w połowie odległości pomiędzy relingami.

W połowie długości relingów?

W efekcie takie boksy są bardzo mocno wysunięte do przodu i w moim odczuciu tworzy się większa dźwignia. Przez co mam stracha jeździć szybciej.

Pewnie nie leży w połowie długości relingów, ale jak dotąd, używając tego boxa od 8 lat, nie zgubiłem go. Prawda, że nie jeżdżę z nim szybko, zazwyczaj maksymalnie do 160km/h, ale 180 też się zdarzało i żadnych problemów nie było, więc zakładam, że to obawy takie bardziej teoretyczne - w praktyce nie ma obaw.

Fido_!

Ja jestem głęboko przekonany, że kupowanie "boxa do przewożenia dwóch par nart długości 165cm" jest bez sensu jeżeli człowiek ma dzieci i planuje wyjazdy z nimi na wakacje - należy kupić jak największy. Od lat jeżdżę na wakacje z dziećmi i dzięki boxowi 650 litrów nie mam nigdy problemów z zapakowaniem 5 osób i bagaży tak, że w kabinie oprócz pasażerów nie ma nic, a bagażnik zapakowany jest wyłącznie "do rolety". Wolę duży box na dachu, niż podróżowanie "Gypsy style" - z bagażnikiem wypakowanym "pod dach" i pakunkami na podłodze i kolanach pasażerów...

Impreza kombi jest "kombi honoris causa" jedynie i w związku z tym, założenie normalnego, pełnowymiarowego boksa jest tam raczej niemożliwe. Dlatego napisałem "największy jaki się zmieści".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się zatem do rad starszego koleżeństwa i wybiorę box najbardziej możliwy do zapakowania mając na uwadze zmianę autka w niedalekiej przyszłości na albo forestera albo outbacka. Będzie to być może model Interpack Carver 6.4.

http://www.interpack.com.pl/index.php?n ... t&c=2&p=18

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregorz IMHO wygląda optymalnie. Nie za długi, a jednocześnie dość szeroki.

 

Gal moje podejście jest bardzo zbliżone do Twojego. Z taką jednak różnicą, że wolę móc jechać tak szybko jak zechcę, przy zapewnieniu, że na dachu nie będzie więcej niż 50kg. Wymaganie "do rolety" jest dla mnie zbyt luksusowe ;-) Mam kratę, więc ładuję po dach. Po cygańsku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...