Skocz do zawartości

Saab 9-2 Aero (Subaru w kiecce Saaba)


twix

Rekomendowane odpowiedzi

Azrael - też czytałem jakiś artykuł i zrozumiałem z niego, że kontynuowana będzie koncepcja niedużego mocnego samochodu 4X4, ale nie wierzę, by miał dostać bebechy WRX-a. Jeśli by tak miało być, to już by je dostał, bo 9-2X zbudowany jest na bebechach MY'03-05.

 

mati - toś mnie Chłopie zaskoczył :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pierwszy w historii Saab z napędem na 4 koła i silnikiem typu boxer

 

Saab 9-2X jest pierwszym w historii firmy samochodem z napędem na 4 koła. Ma doskonałe parametry jezdne i wysokie osiągi. Dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych – bazowej z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.5 litra i mocy 165 KM oraz flagowej wersji Aero z 2-litrowym silnikiem z turbosprężarką o maksymalnej mocy 227 KM. Obydwa będą silnikami typu boxer.

 

Unikalny silnik przeciwbieżny (boxer) jest idealnym rozwiązaniem dla stałego napędu na cztery koła. Niespotykaną precyzję jazdy oraz komfort prowadzenia, Saab 9-2X zawdzięcza bardzo sztywnej konstrukcji nadwozia. Uzyskano ją dzięki zastosowaniu hydroformowanej ramy pomocniczej z przodu oraz wykorzystaniu unikalnej metody wstępnego zgrzewania progów i słupków środkowych.

 

Silnik typu boxer jest idealnym rozwiązaniem konstrukcyjnym w układzie stałego napędu na wszystkie koła, ponieważ cały zespół przekładni można umieścić bezpośrednio za jednostką napędową. Moc przekazywana jest niemal w poziomej linii do tylnego mechanizmu różnicowego, co ogranicza straty występujące wskutek tarcia. Tego rodzaju symetryczny układ napędu charakteryzuje się także znakomitym wyważeniem. Dla porównania warto wspomnieć, iż układ napędu na cztery koła w pojeździe z silnikiem zabudowanym poprzecznie wymaga dodatkowych przekładni w celu zmiany kierunku przekazywanej mocy z poprzecznego na wzdłużny, co naturalnie zwiększa opory tarcia (a więc i straty mocy) oraz masę zespołu napędowego.

 

Silnik przeciwbieżny charakteryzuje się bardzo kompaktową budową, co w efekcie obniża środek ciężkości pojazdu, a więc wpływa na poprawę charakterystyki prowadzenia. Dzięki układowi przeciwbieżnemu silnik pracuje w sposób naturalnie płynny, albowiem drgania ruchu posuwistego tłoków jednego rzędu cylindrów kompensowane są ruchem tłoków drugiego, przeciwległego rzędu cylindrów. Ponadto lekka, aluminiowa konstrukcja silnika oraz skrzyni przekładniowej powoduje istotne obniżenie masy zespołu napędowego. "

 

....

 

"Saab 9-2X jest owocem współdziałania dwóch marek o zbieżnych dążeniach" - mówi Peter Augustsson – "Obydwie marki mają bogate tradycje lotnicze i rajdowe, a samochody Subaru i Saab słyną z dynamiki, bezpieczeństwa i czystej przyjemności z jazdy. Na tym więc polega sens łączenia naszych doświadczeń w tworzeniu kolejnej wersji Saaba". "Dostrzegamy w USA rosnący segment rynkowy samochodów kompaktowych klasy premium lecz troszkę mniejszych niż Saab 9-3 SportSedan" – dodaje Augustsson. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Nie lepiej kupić sobie WRXa? Po co stwarzać sobie problemy tam gdzie nie trzeba? :roll:

Jakie problemy?

midwest_tailpipes.gif

Kiedys GM mial taka promocje ze sprzedawal samochody po cenach takich jak dla wlasnych pracownikow. Mozna bylo wtedy kupic lepiej wyposarzonego Saaba o jakies $2k taniej niz podstawowego WRX'a. Jak do tej pory te Saaby staly na placach u dealerow, to pozniej nie mozna bylo znalezc zadnego.

 

I zawsze po dzwonie, jak komus sie znudzi, to mozna sobie z powrotem zrobic WRX'a z dowolnego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej. 9-2X to jest MY'03-05 z innym pokrywką poduszki powietrznej, napisami na zegarach i odrobina poszyć i plastików. Nawet tabliczki znamionowe ma jak prawdziwy Subarak.
Zdaje się, że trochę tych różnic jest , choćby szyba przednia. Jeden kamyk i ciągniesz szybę ze Stanów...

Mnie się to auto nawet podoba, ale w Europie bym tego nie kupował.

Za duży stres ze ściąganiem części zza Oceanu w razie czego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży stres ze ściąganiem części zza Oceanu w razie czego...

Demonizujesz,

1. Dzwonisz lub piszesz maila. :wink: 2. Czekasz 3-10 dni. 3. Odbierasz paczke z gratami.

Wyjatkiem faktycznie sa szyby czolowe lub bardzo duze elementy - tutaj okres oczekiwania moze sie nieco rozciagnac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...