Skocz do zawartości

upgrade audio do forestera SG


olej

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy choć pewnie jest tak jak mi się wydaje, ale dla pewności by nic nie uszkodzić warto zapytać ;) panel w koło radia demontuje się po prostu ciągnąć go do siebie czy jakoś inaczej (w ten sposób się demontowało w imprezie) ;) z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dolu trzymaja go 2 sruby, sa schowane za maskownica lewarka skrzyni. takze najpierw plastik od lewara, dwie seuby i dopiero astik radia. od dolu idzie najprosciej. z boku trzymia dwa bolce z blaszkami a na gorze i po bokach nawiewu plastikowe. te ostatnie latwo polamac

 

sry, wszystkie zaczepy w subie są z plastiku, pomyliło mi się z tujoto ;)

Edytowane przez olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, poczytałem trochę o tym wyklejaniu w celu stworzenia szczelnej komory itp. wydaje mi się to trochę naciągane ale zobaczymy. Na YT jakiś magik zaślepiał nawet otwory techniczne blachą (na nity), musi meloman-metaloplastyk. Całkiem przez przypadek mam pod ręką analizator dźwięku no i uszy jeszcze sprawne ;)

Zamówiłem dwudrożne głośniki, odseparowane i trochę mat stp. W pierwszym kroku do stockowych przetworników dodam tweetery, posłucham czy jest lepiej, potem wykleję drzwi, a na koniec zamienię stock na hertza i oby toto grało lepiej ;)

 

Fabryczna instalacja nie ma zwrotnic. Przy tweeterach podlutowane sa jedynie kondensatory, ktore separuja pasmo (dosc prymitywne rozwiazanie w porownaniu ze zwrotnica). Jesli podlaczasz tweetery do stockowych glosnikow srednio-niskotonowych to jako minimum nalezaloby zastosowac takie kondensatory (inaczej cale pasmo wlaczajac basy idzie do tweeterow i to nie bedzie dobrze brzmialo), ale wg mnie to ogolnie nie ma sensu i trzeba wymienic caly zestaw.

 

Ja wygluszalem drzwi (koszt mat 250zl i pare godzin roboty, rece posiniaczone od blach), wstawilem zestaw Hertza na dystansach MDF (miejsce na zwrotnice wycialem w styropianie boczka), wymienilem kable (jako inwestycja na przyszlosc pod wzmacniacz) - nie musisz tego robic, wymienilem radio na dobrej klasy (kupilem przejsciowke z kostki Subaru na ISO za 20pln, zeby nie bawic sie z ciecie i lutowanie kabli). Radio mialem z funkcja "uczenia" sie sterowania z kierownicy. Duzo czasu zajelo mi znalezienie przewodow od tego sterowania (sa w kostce do subwoofera - 07'XT). Efekt calosci zaskoczyl mnie bardzo pozytywnie do tego stopnia ze zrezygnowalem z instalacji subwoofera (czyt. basy sa bardzo dobre). Zalezalo mi na bardzo dobrym dzwieku do sluchania akustycznej muzyki (nie boom boom do techno, ...). Wg mnie sie udalo ;-)

 

Dodatkowo po wygluszeniu drzwi w aucie jest ciszej, a drzwi sa ciezkie i milo zamykaja sie jak w limo ;-)

 

Sub oryginalny to dosc dziwne rozwiazanie bo jest zbudowany na glosniku eliptycznym. Wszytkie dobre glosniki niskotonowe sa owalne ;-) Widzialem na forach US ze jest jakis eliptyczny jednej firmy, ludzie kupuja tez zestawy stereo z glosnikami eliptycznymi, by uzyc jeden z nich. Tak czy inaczej cokolwiek bysmy chcieli podlaczyc to trzeba miec do tego wmacniacz i najlepiej wyjscie na SUB z radia, choc da sie to zrobic i bez. Mam pare linkow dot zabudowy oryginalnego miejsca na Sub w Foresterze SG.

 

Jedyny problem to ze stracilem dzwiek z oryginalnej Navi, ale temat ogarnalem (mozemy pociagnac inny watek).

 

Czekam na informacje o koncowym efekcie u Ciebie  :)

 

pozdrawiam

Kuti

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
21 godzin temu, rześki napisał:

Przód o tył mniejszy sam chce zmienić i zastanawia mnie czy trzeba dystanse czy montować do oryg plastików.

 

Na przód montujesz głośniki o średnicy 165 mm, na tył 130 mm.

Wtedy na przód dystanse są nieodzowne. Na tył można dać, ale nie jest to konieczne. Wszystko zależy od głębokości głośnika / kosza. Głośniki OEM mają bardzo małe magnesiki i bez problemu wchodzą, ale przy porządnym głośniku magnes będzie już konkretny i bez dedykowanego do danego modelu dystansu może się nie zmieścić, albo o coś ocierać. Fabryczne, oryginalne plastiki zdecydowanie odpuść.

 

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w forku wygłuszyłem przednie drzwi matami, włożyłem dwudrożny zestaw ze zwrotnicami i wymieniłem radio na odpowiednie. Efekt lepszy niż się spodziewałem, nie było potrzeby wymieniać nic więcej. Głośniki to Morel Tempo 6 plus dystanse, radio ze stajni Kenwood.

Edytowane przez szamann1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
21 godzin temu, LosioDriver napisał:

Odświeżę - a ma ktoś jakieś doświadczenie na upgrade głośników ale na fabrycznym radiu? Mam na myśli Kenwood GX806EF2.

Włącznie z basem w bagażniku.

To raczej byłoby "bolesne" doświadczenie. Szkoda kasy i pracy na takie projekty. Że nie wspomnę o basie w ogóle, nie tylko w bagażniku. Każde radio aftermarketowe będzie lepsze od tego fabrycznego, głośniki również. 

Tu jest wątek na takie tematy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...