Skocz do zawartości

upgrade audio do forestera SG


olej

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu wywaliłem seryjne radio na rzecz odtwarzaczy MP3. chciał bym też wągrowaciejąc to co gra w aucie i pytanie co jest mi potrzebne przy założeniu że nie robimy sali do odsłuchu bo wnętrze forestera się do tego nie nadaje (głosno!). W drzwiach mam głośniki seria które grają słabo. I teraz czy wymieniać głośniki w drzwiach czy tez dołożyć wysokotonowe gwizdki + coś do basu (gdzie tu upchnąć?). Uprzedzam że audiofilem nie jestem ani miłośnikiem turbobasów zrywających czapkę. Poproszę o sugestię co montować bez wskazania na konkretne modele. Nie mam pojęcia czy jakieś zewnętrze wzmacniacze są wskazane, wymiana kabli itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@olej, Jeśli zdecydujesz się na wymianę głośników seryjnych to polecam zainwestować wygłuszenie drzwi (będzie ciszej w środku oraz przyjemniejszy dźwięk) Jeśli nie idziesz w jakieś car-audio porządne i nie jesteś audiofilem, ale lubisz posłuchać muzyki w spokoju to moim zdaniem wystarczą kable seryjne. Wymienić głośniki, wygłuszyć drzwi i będzie dobrze. Z tego co się orientuje też zależy jakość dźwięku od radia czy mamy coś bardziej profesjonalnego czy np: chińskie radio (ja wsadziłem do imprezy peyinga 1 din z dvd nowe za ok. 1300 zł i jakość dźwięku była gorsza od zwykłego radia sony za 300 zł też nowe ) więc warto zobaczyć co się bierze, gdzieś w sklepie przetestować :)

 

PS.: Czy w forku SG w bagażniku nie jest seryjnie zainstalowany jakiś bass? czy to tylko zwykły głośnik ?? (w forku już rzadko słucham radia tu mam wydeszek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko nabyłem Sony, z tych prostych. O basie w bagażniku nic nie wiem, gdzie to siedzi? O wysoko tonowych też nic nie wiem. W tym aucie są chyba tylko 4 głośniki. Radio też obleci 4 bez zewnętrznego wzmacniacza...  na portalu na A jest trochę używanych głośników, coś się znajdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie mody polegały na wymianie radyjka (Pioneer AVH-X2500BT) do tego doszedł wzmacniacz pod fotel pasażera oraz subwoofer w bagażniku. Głosniki zostały seryjne  (tylne zostały odłączone). Instalator doradził podłączenie po wzmacniacz głośników przednich oraz subwoofera. I powiem wam, że różnice było słychać od razu. Szczególnie zaskoczyło mnie brzmienie fabrycznych po puszczeniu sygnału ze wzmaczniacza. Żeby nie ograniczać funkcjonalności bagażnika, jeżeli jest taka potrzeba, subwoofer demontowany jest w 20 s.

Edytowane przez Leonorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam gwizdków w trójkątach i obawiam się że tuby na pace też nie mam. U mnie niskie brzmią jak by ktoś walił pięścią w poduszkę :D

 

Co do wygłuszania drzwi... nie rozbierałem więc nie wiem jak wyglądają w środku ale czy trzeba demontować mechanizm podnoszenia szyby?

 

Czy mając radio z 4 wyjściami można podłączyć 6 głośników? (drzwi przednie, tylne i gwizdki)

Edytowane przez olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wygłuszania drzwi... nie rozbierałem więc nie wiem jak wyglądają w środku ale czy trzeba demontować mechanizm podnoszenia szyby?

Ja u siebie wykleiłem matami butylowymi blachę przednich drzwi a wnętrze boczków gąbką i obyło się bez demontażu tego mechanizmu. Otwory w blachach są na tyle duże, że można przez nie spore kawałki maty przepchnąć na odpowiednie miejsce. Warto tylko robić to w czymś z długim rękawem, by przedramion nie pociąć o krawędzie blach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm do tej pory jak widziałem zdjęcia z wygłuszania drzwi to maty kleili na zewnętrzna stronę drzwi czyli tuż pod boczkiem więc mechanizm szyb omijali. Chyba, że ktoś to źle zrobił :)

Otóż to, tak i ja robiłem. Jestem zbyt leniwy, by dać fotki, ale kleiłem maty na wewnętrzną stronę zewnętrznej blachy drzwi.

Edytowane przez Chefofrats
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, poczytałem trochę o tym wyklejaniu w celu stworzenia szczelnej komory itp. wydaje mi się to trochę naciągane ale zobaczymy. Na YT jakiś magik zaślepiał nawet otwory techniczne blachą (na nity), musi meloman-metaloplastyk. Całkiem przez przypadek mam pod ręką analizator dźwięku no i uszy jeszcze sprawne ;)

Zamówiłem dwudrożne głośniki, odseparowane i trochę mat stp. W pierwszym kroku do stockowych przetworników dodam tweetery, posłucham czy jest lepiej, potem wykleję drzwi, a na koniec zamienię stock na hertza i oby toto grało lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyklejaj drzwi mimo wszystko, auto sporo cichsze jest wtedy. Ja wyklejałem wnętrze tej wnęki, potem drzwi od wewnętrznej strony zamykając otwory i na koniec tapicerkę od środka ale to tylko w przednich drzwiach, w tylnych już bez. W przednich wyjmowałem mechanizm i przy okazji go wyczyściłem i nasmarowałem, da się bez wyjmowania ale trudniej, chociaż wyjmowanie i wkładanie szyby i mechanizmu jeszcze trudniejsze jest. W tylnych już nie wyjmowałem mechanizmu, po prostu wyklejałem mniejszymi kawałkami. Polecam też wygłuszenie tyłu, te wnęki po bokach bagażnika nie są fabrycznie w ogóle wygłuszone i m. in. temu forem taki dudni na wybojach. Po wygłuszeniu jest o niebo lepiej a poszło na to kilka mat tylko. Klapę też wygłuszyłem, niecała mata poszła na to a ładniejszy dźwięk zamykania klapy teraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogę bagażnika też wygłuszyłem ale pukając w blachy największy rezonans był na drzwiach, bokach bagażnika i klapie. Widziałem też pomysły wygłuszania wszystkiego razem z sufitem, inni nic nie robią bo im nie potrzeba. Ja różnicę odczuwam i myślę że nakład pracy i pieniędzy był tego warty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie mam pociągnięty kabel w drzwiach do tweetera którego nie mam. Czy fabrycznie gdzieś siedzi zwrotnica? Z Hertzami przyszła takowa i jak to mam podłączyć? Do kabla dającego sygnał na główny przetwornik i dalej do tweetera olewając fabryczny kabel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YT są filmy ale w skrócie to idzie tak:

 

* zaślepka w klamce do wydłubania, śrubka do wykręcenia, ramka klamki do zdemontowania - odciągnij klamkę i widać pod nią nacięcie, tu zaczynasz podważanie tej ramki

* zaślepka w plastiku z przyciskami do sterowania oknem, pod nią druga śruba, ten plastik też do wyjęcia, zaczynasz od tyłu podważać, przód siedzi na plastikowym bolcu z blaszką rozporową więc do góry to aby nie ułamać, wtyczki do odłączenia

* trójkąt przy lusterkach - jest na plastikowych kołkach - podważać czymś płaskim i wylezie

* drzwi od dołu, pod uszczelką, mniej więcej w jednej trzeciej długości od zawiasu mają wgłębienie pozwalające podważyć plastik (uszczelkę drzwi możesz zdemontować, długim wkrętakiem w rurce termo podważałem plastik tuż przy kołkach - dobrze je widać jak się położysz wzdłuż auta i lookasz w szczelinę od dołu. Kołków jest 9 z czego jeden prawie na środku (pod klamką) ale ten już sam wyskoczy

* na koniec całość do góry, po szybie wychodzi, może haczyć tylko o klamkę

 

tu jest film, koleś coś modzi ale drzwi też rozbiera choć niewiele widać ;)
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...