cewie Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 DEFA w Skandynawii jest bardzo popularna i sądzę że tam montują te urządzenia bez utraty gwarancji w nowych samochodach, możliwe że w ASO Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Nie wiem jak się ma montaż do gwarancji w nowym aucie, ale w starszym chyba da radę wszystko ogarnąć samemu, bo w zasadzie tylko 2 kable podłączamy bezpośrednio do aku a resztę miedzy sobą. Trzeba wprowadzić przez ścianę grodziową do wnętrza a reszta pozostaje w komorze silnika. Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Montaż grzałki do gwarancji ma się zapewne tak, że wszystko co się zepsuje, a mogło to być rezultatem przeróbki, oznacza ewentualną odmowę naprawy gwarancyjnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Np w BMW ,mercu i VW nie ma problemu z gwarancją -oczywiśćie warsztat montujący musi spełniac pewne wymagania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaćwing Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ? Nie ma przystosowanych przez producenta auta miejsc do montażu grzałki. To firma DEFA wymyśla te miejsca. Poszukaj firmy, która specjalizuje się w montażu dodatkowych systemów grzewczych w Twojej okolicy, bo najlepiej fachową robotę powierzyć fachowcowi. W moim aucie montaż wykonała firma z miejscowości Otrębusy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ?A nie jest tak, że w bloku silnika są zaślepki na dodatkowe czujniki i to w tym miejscu wkręca się grzałkę? Sent with Tapatalk Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ?A nie jest tak, że w bloku silnika są zaślepki na dodatkowe czujniki i to w tym miejscu wkręca się grzałkę? Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Grzałka jest wkręcana w blok zamiast korka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ?A nie jest tak, że w bloku silnika są zaślepki na dodatkowe czujniki i to w tym miejscu wkręca się grzałkę? Sent with Tapatalk Ciężko zamontować taką grzałkę w siniku np.2,0 T w foresterze II ? Czy jest jakieś miejsce już "przystosowane" ?A nie jest tak, że w bloku silnika są zaślepki na dodatkowe czujniki i to w tym miejscu wkręca się grzałkę? Sent with Tapatalk Nie. Te zaślepki to broki, zabezpieczające blok silnika przed wysadziną mrozową w przypadku stosowania wody jako medium chłodniczego. Broki w dzisiejszych czasach to trochę przestarzałe rozwiązanie, gdyż do chłodzenia silnika są stosowane mieszaniny wyższych alkoholi z wodą (glikol mono-etylenowy), Możliwe że broki, są wykorzystywane jako otwory technologiczne w procesie odlewniczym bloków silnika. Łatwiejsze usuwanie mas formierskich. Pozdrawiam cewie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Dzisiaj rano pierwszy raz uruchomiłem grzanie (DEFA 650W) na 1 godz. i 45 min. Po uruchomieniu silnika szron z szyby przedniej roztopił się po dwóch minutach i do wnętrza leciało wyraźnie ciepłe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Po uruchomieniu silnika szron z szyby przedniej roztopił się po dwóch minutach i do wnętrza leciało wyraźnie ciepłe powietrze. na wolnych obr czy podczas jazdy bo jak podczas jazdy to bez grzalki mam taki wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Na postoju. Ilość ciepła jaką dostarczyła grzałka po prawie dwóch godzinach pracy, oceniam tak circa, jak po przejechaniu siedmiu km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 a jak dlugo musialby stac na wolnych obrotach aby osiagnac taka temp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Na pewno o wiele dłużej niż czas jaki potrzebny jest do przejechania dystansu siedmiu km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Dla porównania, dzisiaj odpaliłem Webasto - akurat wczoraj zostawiłem auto pod domem (garaż jeszcze zagracony...). W nocy był mróz i rano -2, po 20 minutach pracy systemu +5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Webasto to inna bajka. Mam w VW T4 spalinowy dogrzewacz silnika o mocy 5,5 kW. Grzeje silnik i przednią szybę, a przy -20*C za pół godziny mam 10*C wewnątrz auta. Sterowanie z pilota lub poprzez programator tygodniowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Takie Webasto to świetna sprawa:). Może kiedyś Wysłane z mojego Nexus 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Mam vebasto w legacy,było firmowo od nowości.fajna sprawa, ale jeden akumulator prawie wykonczylem,bo przesadzilem w duży mróz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 @@cewie, Ile zapłaciłeś za montaż i użądzenie do forestera ? Rozumiem że masz opcję tylko grzałki w silniku bez "farelki w środku" ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 "Farelka w środku" to de facto "produkt uboczny" działania "Grzałki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Tak tak zgadza się ale są zestawy firmy DEFA które mają jeszcze farelkę o taką jak ta: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 OK! Odnosiłem sie do Webasto Rozumiem, że ta farelka zasilana jest napieciem sieciowym 230V? Jeśli tak to jej stosowanie jest mocno ograniczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) No właśnie tego nie wiem - jeżeli jest na 230.. to bez sensu ja kupować jak można wsadzić farelkę z domu npTo oczywiście żart bo wiadomo że DEFA ma inne techniczne rozwiązanie ale widziałem gdzieś foto jak jest ona zamontowana na stałe na tunelu środkowym przy lewej nodze pasażera z przodu...Dlatego zadałem pytanie o farelkę bo byłem Ciekaw jaki kolega zestaw posiada i czy te zestawy są wszystkie z farelkami czy np tylko grzałka i instalacja.I podejrzewam że posiada ona wtyczkę którą można wpiąć do zamontowanej już instalacji DEF'y ... MAM !! Są 3 opcje DEFY1.Podgrzewanie układu silnika 2.Podgrzewanie układu silnika oraz wnętrza pojazdu 3.Podgrzewanie silnika, wnętrza oraz ładowanie akumulatora - sterowanie za pomocą mikrokontrolera Przy opcji nr 2-Czyli Podgrzewanie układu silnika oraz wnętrza pojazdu mamy jeszcze do wyboru moc ogrzewacza [naszej farelki] od 1200W do 2100W przy czym najwyższa opcja ma możliwość podziału mocy. I tutaj również do montażu dodatkowo musimy dokupić zestaw montażowy Czyli farelka chodzi z instalacją DEFA Swoją drogą to ta grzałka wygląda jak ta Rosyjska Turystyczna do gotowania wody w szklance Edytowane 30 Października 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ogrzewanie postojowe Webasto nie ma w zestawie "farelki" ogrzewanie wnętrza pojazdu odbywa się tradycyjnie z układu chłodzenia/grzania bloku silnika, który nagrzewany jest własnie przez nagrzewnice zasilaną paliwem ze zbiornika pojazdu. Należy tylko pamiętać aby pozostawić odpowiednio ustawione pokrętła sterowania ogrzewaniem i nawiewem tj. siła na > 1/3 mocy, kierunek szyba, temp. max. Mam to ogrzewanie w Foresterze i szczerze polecam. Bardzo praktyczne i wygodne zimą. Chociaż głównym powodem zainwestowania w ten system było przede wszystkim chronienie silnika przed uruchamianiem w niskich czy skrajnie niskich temperaturach. Tak jak wspomniałem wcześniej i to co mozna znaleźć w opisie producenta to ogrzewanie wnętrza pojazdu odbywa się nie jako przy okazji nagrzewania bloku silnika. Swój zestaw z kontrolą Telestart T100 HTM instalowałem jesienią 2011 r. w ASO Subaru w NL (Tu nabyłem Forka). Walczyli z tym od poniedz. do piątku - Był to ich(Subaru Benelux) I-szy raz, przez co konsultowali wszystko z technikami Webasto z Germanii. Zapłaciłem około 2200 EUR. Jak do tąd nie mam zastrzeżeń do pracy systemu - nigdy mnie nie zawiódł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 @@andgoldi, Ja miałem w Alhabrze Ebespaeher [chyba tak to się pisze] i to właśnie działało identycznie jak Webasto. Słusznie zauważyłeś że farelki nie ma - w Webasto i w tym Ebespraeher - jest piecyk i tak jak już napisałeś ogrzewa wodę w układzie chłodzenia i jest lepszym rozwiązaniem niż DEFA ale ma jedną podstawową wadę a w zasadzie dwie. Koszt Zakupu i montażu i Koszt Serwisu... W systemie DEF'y wymieniasz grzałkę i po zawodach a koszt instalacji znacznie niższy - ale trzeba mieć zasilanie...Osobiście wolał bym Webasto bo działa super ! Ciekaw jestem jak z DEF'Ą i chyba ją zamontuje w przyszłym samochodzie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się