Skocz do zawartości

Legacy/Forester inne 4x4


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem nowym forumowiczem.Fanem japońskich aut. Szukam auta z napędem awd. Obecnie jeżdzę z przymusu Omegą B 2,5 V6. Zastanawiam się nad autem japońskim o podobnych osiągach, lepszym prowadzeniu, napędzie 4WD. Subaru wydaje się tu idealnym kandydatem. W grę wchodzą również (w dalszej oczywiście kolejności) Audi A6 Avant quattro, Passat Syncro.

Ciekaw jestem Waszych opinii na temat Legacy w porównaniu do Forestera- zależy mi na aucie dużym w środku, kombi (mam sporego psa), bardzo dobrze się prowadzącym i niezawodnym. Czy macie może porównanie systemu AWD Subaru i tych niemców??

Wdzięczny będę za wszelki info.

Pozdrawiam serdecznie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Passat to nie jest prawdziwe 4x4 wiec odradzam
,

tzn??czemu nie prawdziwe 4x4??

w zaleznosci jaki tryb zycia prowadzisz wybierz albo FOrysia albo legasia ;)

tryb zycia...masz na mysli czy mieszkam w lesie itp??jezdze glownie po miescie/trasy. raz w roku gory i snowboard, do lasu z psem dwa-trzy razy w tygodniu.

Ktos ma bezposrednie porownanie A6/Legacy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos ma bezposrednie porownanie A6/Legacy??

 

Ja mialem A6 2.8 quattro, teraz mam Outbacka 2.5.

 

Audi jest bezsprzecznie lepiej wykonczone w srodku, materialy sprawiaja lepsze wrazenie i generalnie wrazenie jest takie, ze auto jest duzo nowoczesniejsze. Ale. Plastiki w Subaru wygladaja tandetnie - (mam rocznik 1999) i wzorem projektantow (niedosciglym) byla zastava 1100, ale funkcjonalnosc wnetrza jest znakomita i ogolna spojnosc samochodu zaskakuje na plus - nic nie zgrzyta, skrzypi, plastiki nadal wygladaja jak nowe. Ogromna roznica jest w prowadzeniu - naped i zawieszenie Subaru sa z duzo wyzszej polki, co wiecej, w przypadku Outbacka masz przeswit prawie taki jak w Jeepie Grand Cherokee i zeby dostac to samo w Audi, trzeba zainwestowac prawie 300 tys zl.

 

W kazdym razie ja, po przygodzie z Audi i obecnie Subaru - do Audi nie wroce. Subaru jest pojazdem, ktory daje duzo wiecej przyjemnosci z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat (jak wszystkie VW, Skody i Seaty - a spoza rodziny m.in. Hondy i Volvo) ma napęd 4x4 spinany przez tzw. haldex - tzn. w uproszczeniu, jest przednionapędowy, a dopiero gdy przód się już ślizga, napęd idzie na tył.

Przy wyjeżdżaniu z niedużego błota jeszcze jakoś to działa, ale poza tym nie bardzo. Problem polega m.in. na czasie, jaki upływa pomiędzy zerwaniem trakcji z przodu, a załączeniem tyłu (w starszych dramat, generalnie - w nowych generacjach lepiej, ale wciąż nie idealnie).

Haldeksy i urządzenia haldeksopodobne potrafią być niebezpieczne - gdy wchodzisz w zakręt za szybko i walczysz chwilę z podsterownością, a nagle tył znienacka dostaje kopa i Cię wyprzedza. Parę osób to zabiło, niestety.

Jeździłem tym sporo w Skodach... i nie byłem zachwycony, delikatnie mówiąc ;-)

Audi to inna bajka - to system torsena, generalnie podobny w skuteczności do stałego AWD Subaru, tyle, że chyba bardziej skomplikowany.

Szczegóły techniczne - zapewne znajdziesz na forum jak pogrzebiesz, temat był wiele razy dogłębie wałkowany.

 

A co do wyboru Forester - Legacy: są tacy, którzy twierdzą, że Foreś jest z tyłu i w bagażniku za mały. Kwestia gustu i potrzeb...

Legac jest z pewnością większy, bardziej aerodynamiczny i dzięki temu wygodniejszy na długich trasach. Jak potrzebujesz większego prześwitu - jest wersja OBK. Ma też wersję atmo 2.5, podczas gdy w Foresterze masz wybór tylko pomiędzy 2.0 atmo a 2.5 turbo.

 

A teraz truizm - najlepiej sam popatrz z bliska, przejedź się, dopasuj... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WiS - stary Passat 4-motion miał Torsena.

Taaa...??? Być może, nie sprzeczam się - ale to chyba ten bardzo stary? Bo już około 2000, to chyba też haldex?

 

WiS, ale on szuka rocznika 1999-2001 z Forestera wchodzi więc w rachubę wersja S-Turbo .

Racja, rozpędziłem się i nie zauważyłem ;-)

 

Ale i tak w Foresterze MY99-01 jest dziura pomiędzy 2.0 atmo 125 koni a 177 konnym turbo 2.0. Turbo to turbo, reduktora nie ma, czekać trzeba, aż ostygnie, pałeru nabiera na wyższych obrotach, etc.

A mocne 2.5 do jazdy codziennej - w tym "terenowej" - dla wielu lepsze.

 

Dla porządku - wolnossące 2.5 oczywiście w Foresterze też można mieć, ale trzeba takiego ciągnąć z USA i nie ma reduktora.

 

Wszystko zależy od tego, co kto lubi i czego potrzebuje od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy Passat z silnikiem wzdłużnie, czyli każdy poza najnowszym.

 

Ejże, to chyba tylko szóstki w takim razie - bo np. 1.8 turbo i 2.0 atmo, które przez ostatnich kilka lat chodziły jako 4x4, są poprzeczne i wedle moich skojarzeń miały pod spodem haldex.

 

Czy mi się coś kićka...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devlin:

 

Z innego postu =>

 

Na autostrady zamiast Legacy weź lepiej jakieś dobre Audi A4 w dieslu i z quattro (stałe 4x4, Torsen) :twisted: Zalety:

 

1. Nowoczesna konstrukcja - aluminium w zawieszeniu czy choćby takie detale jak amortyzatory klapy bagażnika zamiast dziewiętnastowiecznej konstrukcji z zawiasami i metalowymi prętami z Legacy

2. Jakość wykonania wnętrza jakieś 2x lepsza niż w Legacy.

3. Milion opcji wyposażenia do wyboru (w tym choćby ksenony)

4. Za parę lat sprzedasz bez problemu i nie oddasz za przysłowiową złotówkę

 

 

powyższe chyba odnosi sie tez do A6.Co Ty na to??

Ja szukam porządnego wygodnego, bezpiecznego auta.

Ty piszesz , ze zawiecha w Subaru lepsza...a to dla mnie wazne!!

Poza tym- jak sie ma kwestia serwisu, dostepnosci czesci.O ceny nie pytam bo w stosunku do Audi , to podejrzewam ,ze roznicy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devlin:

 

Z innego postu =>

 

powyższe chyba odnosi sie tez do A6.Co Ty na to??

Ja szukam porządnego wygodnego, bezpiecznego auta.

Ty piszesz , ze zawiecha w Subaru lepsza...a to dla mnie wazne!!

Poza tym- jak sie ma kwestia serwisu, dostepnosci czesci.O ceny nie pytam bo w stosunku do Audi , to podejrzewam ,ze roznicy nie ma.

 

Moim zdaniem:

 

Zawieszenie w OBK jest trwalsze niz w A6. Uklad napedowy podobnie - z tego co slyszalem, to generalnie nalezy wystrzegac sie audi quattro o przebiegach wyzszych niz 150 tys km ze wzgledu na duze ryzyko problemow z napedami. Wnetrze - bez watpienia w audi lepsze i ladniejsze, inna liga - tak jak napisalem, protoplasta wnetrza starych legacy byla zastava 1100 lub zaporozec. Co do trwalosci - w audi wnetrze lubi piszczec i skrzypiec, co mnie doprowadza do furii - w swoim OBK mam 140 kkm i cisze. Serwis i czesci - tu jest przepasc na korzysc audi - czesci sa wszedzie i za czapke gruszek w porownaniu do subaru, kazdy kowal naprawi audi, z subaru nie ma tak latwo. Wiec jezeli stac Cie na swieze audi - bierz audi. Jezeli chcesz auto dajace kupe frajdy z jazdy za polowe ceny audi i stac Cie na duzo wyzsze koszty eksploatacji (paliwo - w subaru nie ma diesla i realnie w miescie pali 14 litrow) - bierz Outbacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moim zdaniem:

 

Zawieszenie w OBK jest trwalsze niz w A6. Uklad napedowy podobnie - z tego co slyszalem, to generalnie nalezy wystrzegac sie audi quattro o przebiegach wyzszych niz 150 tys km ze wzgledu na duze ryzyko problemow z napedami. Wnetrze - bez watpienia w audi lepsze i ladniejsze, inna liga - tak jak napisalem, protoplasta wnetrza starych legacy byla zastava 1100 lub zaporozec. Co do trwalosci - w audi wnetrze lubi piszczec i skrzypiec, co mnie doprowadza do furii - w swoim OBK mam 140 kkm i cisze. Serwis i czesci - tu jest przepasc na korzysc audi - czesci sa wszedzie i za czapke gruszek w porownaniu do subaru, kazdy kowal naprawi audi, z subaru nie ma tak latwo. Wiec jezeli stac Cie na swieze audi - bierz audi. Jezeli chcesz auto dajace kupe frajdy z jazdy za polowe ceny audi i stac Cie na duzo wyzsze koszty eksploatacji (paliwo - w subaru nie ma diesla i realnie w miescie pali 14 litrow) - bierz Outbacka.

 

Co do spalania-mam teraz Omege , ktora pali 17 w miescie wiec 14l/100 jest wynikiem dobrym:)

Co do wnetrza- mam jedno A6 w rodzinie - przebieg juz 270kkm (ojciec troche po Europie jezdzi...) i nic nie skrzypi-ale fakt-wiekszosc tych km to po autostradach.

 

Nie wiedzialem , ze trzeba sie wystrzegac quattro powyzej 150kkm. Ja celuje w A6 1998/1999 takze taki przebieg to raczej na bank bedzie. A co z tymi napedami sie dzieje??

 

A z legacy i wiekszymi przebiegami nie ma problemow??

 

Co do kosztow serwisu to domyslalem sie , ze z Subaru za fajnie nie jest...A ze zawiecha jest mocniejsze to tez naturalne.W A6 co jakis czas przod trzeba robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania-mam teraz Omege , ktora pali 17 w miescie wiec 14l/100 jest wynikiem dobrym:)

Co do wnetrza- mam jedno A6 w rodzinie - przebieg juz 270kkm (ojciec troche po Europie jezdzi...) i nic nie skrzypi-ale fakt-wiekszosc tych km to po autostradach.

 

Nie wiedzialem , ze trzeba sie wystrzegac quattro powyzej 150kkm. Ja celuje w A6 1998/1999 takze taki przebieg to raczej na bank bedzie. A co z tymi napedami sie dzieje??

 

A z legacy i wiekszymi przebiegami nie ma problemow??

 

Co do kosztow serwisu to domyslalem sie , ze z Subaru za fajnie nie jest...A ze zawiecha jest mocniejsze to tez naturalne.W A6 co jakis czas przod trzeba robic.

 

Jedna uwaga - to A6 2.8 ktore mialem, palilo w miesci ok 17 litrow.

Co sie dzieje z napedami - dokladnie nie wiem, ale mechanicy w serwisie mowili, ze bywaja z nimi problemy przy takich przebiegach - nie potrafie powiedziec na ile rzeczowa jest ta informacja, przekazuje tylko to, co uslyszalem w ASO w KRK pare lat temu jak mialem ten samochod.

 

Legacy ponoc sa prawie niesmiertelne - ale moj ma w miare niewielki przebieg, wiec moze trzeba zapytac innych wlascicieli, jakies opinie, ladies and gentlemen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...