Jump to content

B14/B16 vs K-Sport Rally Gravel, Co wybrac?


Helmut

Recommended Posts

 Nadchodzi chwila wymiany amorów.

 

  W grę wchodzi kilka opcji:

 

  1. Bilstein B14

  2. Bilstein B16

  3. K-Sport Rally Gravel/ K-Sport Rally Snow

  4. K-Sport Street

  5. KYB - Ultra SR

  6. Seria 

 

Pacjent to BUG STI upalany głównie w zimie na śniegu (plac, lotnisko, zamarznięte jezioro). Często zdarza się trasa około 300 km po asfalcie albo ośnieżonym asfalcie, bywają dojazdy z okolic Wawy do Stolicy. Zależy mi na tym by  usztywnić auto, przy jednoczesnym (jak najmniejszym) obniżaniu prześwitu, tak by dało się nim przejechać trasę 300 km, nie wioząc go na lawecie i dopiero tam upalać. Zdaję sobię sprawę, że trochę chcę pogodzić skrajne bieguny, a to nie zawsze jest możliwe.   

 

  Jak z awaryjnością/trwałością i serwisowalnością poszczególnych opcji ?

  

  Co polecacie i dlaczego ?

  

  Jestem otwary na inne opcje, wasze sugestie i doświadczenia.

 

  Pamiętam o Ohlinsie ale nie mam rozeznania co do dostępnych opcji (modeli) i ich przeznaczenia

  O Teinie słyszałem opinie, że są mało pancerne.

Edited by Helmut
Link to comment
Share on other sites

Ohlins Road&Track. Mam ten zawias w Evo i jestem przezadowlony. W miekkim ustawieniu wybiera nierówności naprawdę super i da się zrobić na tym trasę. Na torze można sobie ustawiać wszystko tak że auto jedzie dokładnie tam gdzie chcę. Tylko cena powala.

Link to comment
Share on other sites

Bilstein B16 to fajnie działające zawieszenie, ale nie nadaje się na szutry i do tego bywa awaryjne a regeneracja nie jest prosta. Wiem, bo mam ;) .

Seryjne amortyzatory od STI są bardzo fajnie zestrojone, tylko potrzebna im znacznie twardsza sprężyna.

KYB dedykowany do sti to zgrubsza odpowiada serii (w końcu ten sam producent).

Link to comment
Share on other sites

kup to http://www.ast-suspension.com/shop/shockabsorbers/5100/subaru-5100-272-273-detail

i top-mounty co najmniej na przód

 

ja założyłem do GC 3 tygodnie temu i jest przepaść do serii

 

ku mojemu zdziwieniu na szutrze działa bardzo dobrze, choć kupiłem na asfalt

 

4 x upisde-down z pojedynczą regulacją

 

Ohlins jest jedynie do lanosa, inne trzeba budować z komponentów co wychodzi drogo

 

tutaj widać trochę jak wybiera na nierównym 

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

z tych co podałeś tylko i wyłącznie k-sport rally - jako jedyny ma charakterystykę szutrową ;) o czym z resztą przekonała się jedna osoba we wrocławiu - po założeniu okazało się, że na wyścigi asfaltowe się średnio nadaje.

Link to comment
Share on other sites

Ohlins Road&Track. Mam ten zawias w Evo i jestem przezadowlony. W miekkim ustawieniu wybiera nierówności naprawdę super i da się zrobić na tym trasę. Na torze można sobie ustawiać wszystko tak że auto jedzie dokładnie tam gdzie chcę. Tylko cena powala.

 

 Z tego co zauważyłem ten zawias pasuje do STI od 2008 roku w górę. Ja mam Buga MY 02. Cena wysoka ale do zaakceptowania.

kup to http://www.ast-suspension.com/shop/shockabsorbers/5100/subaru-5100-272-273-detail

i top-mounty co najmniej na przód

 

ja założyłem do GC 3 tygodnie temu i jest przepaść do serii

 

ku mojemu zdziwieniu na szutrze działa bardzo dobrze, choć kupiłem na asfalt

 

4 x upisde-down z pojedynczą regulacją

 

Ohlins jest jedynie do lanosa, inne trzeba budować z komponentów co wychodzi drogo

 

tutaj widać trochę jak wybiera na nierównym 

Wygląda ciekawie. Dzięki za propozycję, rozważę. Jak z awryjnością i serwisowalnością AST? Na tor jeździsz na kołach czy ciągniesz samochód na lawecie?

Link to comment
Share on other sites

awaryjność: nie mam doświadczeń, po 3 tygodniach nie można mieć ;) kmple na tym jeżdzą w bmw i jednemu przez sezon nic się nie popsuło

 

serwis: przeglądają i naprawiają, jest dystrybutor w PL, Techracing, to jeden z poiwodów mojego wyboru

 

ja za takie pieniądze nie znalazłem niczego porównywalnego, prolex, reiger zaczynały się od ponad 2x ceny AST

Link to comment
Share on other sites

awaryjność: nie mam doświadczeń, po 3 tygodniach nie można mieć ;) kmple na tym jeżdzą w bmw i jednemu przez sezon nic się nie popsuło

 

serwis: przeglądają i naprawiają, jest dystrybutor w PL, Techracing, to jeden z poiwodów mojego wyboru

 

ja za takie pieniądze nie znalazłem niczego porównywalnego, prolex, reiger zaczynały się od ponad 2x ceny AST

 Masz jakiekolwiek porównanie z K-Sportami made in Taiwam. Niby w tej chwili większosć rzeczy może być z Chin. K-Sportach jedna rzecz mnie przekonuje średnica sztycy 55mm i tłoczyska 44mm. Sporo ale czy materiał jest OK. AST (Holandia) robi dobre wrażenia ale mniej pancerne.

Z drugiej strony B16 wizualnie nie są masywne a dają radę.

   Głupieje. Sądzę, że upłynie dużo czasu zanim podejmę ostateczny wybór.

Up date

 

Dochodzi jeszcze KW.

 

  Ktoś ma porównanie KW i AST ?

Link to comment
Share on other sites

Niech Cię nie przekonuje srednica sztycy w badziewnych k-sportach czy bc-racingach. Musiałbyś zobaczyc jak wyglądają papierowe malutkie paneweczki w tych pseudo-zawieszeniach. To są zawiasy jednorazowego uzytku! Bilstein B16 Bardzo fajny Zawias, obecnie mam go w aucie, jedyny problem, to serwis. I niech Ci nikt ie róbuje wmawiac, ze Zerkopol to regeneruje, owszem serwisują Bilsteina, ale nie B16. Gdybym miał wybierac, brałbym AST, za tą kase nic lepszego nie dostaniesz.

Link to comment
Share on other sites

Niech Cię nie przekonuje srednica sztycy w badziewnych k-sportach czy bc-racingach. Musiałbyś zobaczyc jak wyglądają papierowe malutkie paneweczki w tych pseudo-zawieszeniach. To są zawiasy jednorazowego uzytku! Bilstein B16 Bardzo fajny Zawias, obecnie mam go w aucie, jedyny problem, to serwis. I niech Ci nikt ie róbuje wmawiac, ze Zerkopol to regeneruje, owszem serwisują Bilsteina, ale nie B16. Gdybym miał wybierac, brałbym AST, za tą kase nic lepszego nie dostaniesz.

Rozważam AST i KW 3. KW 3 podobno jako jedyny jest nierdzewny. AST wygląda masywniej. Poczekam jeszcze na różnice w cenie AST i KW 3.

Link to comment
Share on other sites

ja wybierałem podobnie, wybrałem AST, na podstawie dobrych doświaczeń kolegów, możliwości doboru sprężyn (twardość), dostępności paramterów sprężyn i amoryzatorów oraz tego że KW jednak robi zawieszenia bardziej wyścigowe niż rajdowe

 

nie łudzę się, że moje AST jest rajdowe (trwałość i skok amortyzatora), ale zrobiło na mnie największe wrażenie na szutrze i to nie takim niby-szutrze jak jest na onboardzie

 

KW miałem w bmw, najtańszy wariant 1, dobrze jeździło, ale nie porówuję z AST, bo to KW kosztowało 1/3 tego co AST - to nie był wariant 3

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam KW variant 3 mozna to ustawic prawie jak serie ;) ,lub moze byc beton :th_dash: ,ja uzywam do codziennej jazdy ustawiony jak najbardziej dla mojego kregosłupa :P regulacje u góry i dołu amortyzatora,wiec jest czym krecic i dostrajac :P z czystym sumieniem polecam :ok:

Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam KW variant 3 mozna to ustawic prawie jak serie ;) ,lub moze byc beton :th_dash: ,ja uzywam do codziennej jazdy ustawiony jak najbardziej dla mojego kregosłupa :P regulacje u góry i dołu amortyzatora,wiec jest czym krecic i dostrajac :P z czystym sumieniem polecam :ok:

 

taaaa, szczególnie regulacja ustawiania wyskosci zalezna od skoku amora, takie "cudo" posiadaja w tehj chwili już tylko chińskie zawiasy za 1500zł...

Link to comment
Share on other sites

 

Witam posiadam KW variant 3 mozna to ustawic prawie jak serie ;) ,lub moze byc beton :th_dash: ,ja uzywam do codziennej jazdy ustawiony jak najbardziej dla mojego kregosłupa :P regulacje u góry i dołu amortyzatora,wiec jest czym krecic i dostrajac :P z czystym sumieniem polecam :ok:

 

taaaa, szczególnie regulacja ustawiania wyskosci zalezna od skoku amora, takie "cudo" posiadaja w tehj chwili już tylko chińskie zawiasy za 1500zł...

 

 

Witam posiadam KW variant 3 mozna to ustawic prawie jak serie ;) ,lub moze byc beton :th_dash: ,ja uzywam do codziennej jazdy ustawiony jak najbardziej dla mojego kregosłupa :P regulacje u góry i dołu amortyzatora,wiec jest czym krecic i dostrajac :P z czystym sumieniem polecam :ok:

 

taaaa, szczególnie regulacja ustawiania wyskosci zalezna od skoku amora, takie "cudo" posiadaja w tehj chwili już tylko chińskie zawiasy za 1500zł...

 

:o  nie wiedzałem ze ta taki złom.....  pare osób jezdziło i kazdy był mile zaskoczony ze tak fajnie wybiera KW v3 od Edwina i jeszcze pare znanych osób z forum,ale ja sie nie znam nie upalam tylko jazda cywilna kupiłem juz samochód z tym zawiasem poprzedni włascicel wytasował 12.000pln bo mam wszystkie faktury i sprawdziłem ile ten zawias kosztował,mozesz wyjas o co chodzi laikowi z tym skokiem amora ;)

Link to comment
Share on other sites

pewnie o to, że regulacja wysokości nie jest regulacją wysokości, a co najwyżej regulacją napięcia wstępnego sprężyny - a zmiana wysokości to efekt uboczny.

czyli co nie mozna regulowac wysokosci ??????bez jaj zawias za 12.000koła taka kicha nie wierze?????Kw to dobra firma a V3 ma chyba najlepsza regulacje od soft do hard   

 

 

komancz porównanie do chinczyka za 1500pln to troche przegiecie :facepalm: Edited by kubasti
Link to comment
Share on other sites

 

 

pewnie o to, że regulacja wysokości nie jest regulacją wysokości, a co najwyżej regulacją napięcia wstępnego sprężyny - a zmiana wysokości to efekt uboczny.

czyli co nie mozna regulowac wysokosci ??????bez jaj zawias za 12.000koła taka kicha nie wierze?????Kw to dobra firma a V3 ma chyba najlepsza regulacje od soft do hard

 

komancz porównanie do chinczyka za 1500pln to troche przegiecie :facepalm:

Mialem na mysli sposob regulacji tylko. Zawias jest niezle wykonany, ale taki sposob regulacji to obecnie faux pax po prostu i konstrukcja az prosi sie o odswiezenie...

 

Spojrz na wszystkie tanie Teiny, Hsd itp...

Link to comment
Share on other sites

 

pewnie o to, że regulacja wysokości nie jest regulacją wysokości, a co najwyżej regulacją napięcia wstępnego sprężyny - a zmiana wysokości to efekt uboczny.

czyli co nie mozna regulowac wysokosci ??????bez jaj zawias za 12.000koła taka kicha nie wierze?????Kw to dobra firma a V3 ma chyba najlepsza regulacje od soft do hard   

 

 

komancz porównanie do chinczyka za 1500pln to troche przegiecie :facepalm:

 

jak umiesz czytać to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, ale od początku do końca. jak nie, to poproś kolegę, żeby ktoś wytłumaczył łopatologicznie, bo ja prościej nie potrafię. i nie wiem skąd wziąłeś za 12 milionów, bo takich to nie produkują...

 

ps. kw ma zawieszenia modelowo wyższe niż v3.

Link to comment
Share on other sites

 

 

pewnie o to, że regulacja wysokości nie jest regulacją wysokości, a co najwyżej regulacją napięcia wstępnego sprężyny - a zmiana wysokości to efekt uboczny.

czyli co nie mozna regulowac wysokosci ??????bez jaj zawias za 12.000koła taka kicha nie wierze?????Kw to dobra firma a V3 ma chyba najlepsza regulacje od soft do hard   

 

 

komancz porównanie do chinczyka za 1500pln to troche przegiecie :facepalm:

 

jak umiesz czytać to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, ale od początku do końca. jak nie, to poproś kolegę, żeby ktoś wytłumaczył łopatologicznie, bo ja prościej nie potrafię. i nie wiem skąd wziąłeś za 12 milionów, bo takich to nie produkują...

 

ps. kw ma zawieszenia modelowo wyższe niż v3.

 

poprosiłem kolege,lecz ten mi tylko powiedzał ze jestes niegrzeczny......

 

Pewnie sa tylko jezeli chodzi o rozpietosc ustawiena miekkie-twarde to raczej najlepiej wypada v3 tak wychodzi z tabelki ;)

post-14262-0-83182000-1413188983_thumb.jpg

Edited by kubasti
Link to comment
Share on other sites

 

 

pewnie o to, że regulacja wysokości nie jest regulacją wysokości, a co najwyżej regulacją napięcia wstępnego sprężyny - a zmiana wysokości to efekt uboczny.

czyli co nie mozna regulowac wysokosci ??????bez jaj zawias za 12.000koła taka kicha nie wierze?????Kw to dobra firma a V3 ma chyba najlepsza regulacje od soft do hard

 

komancz porównanie do chinczyka za 1500pln to troche przegiecie :facepalm:

Mialem na mysli sposob regulacji tylko. Zawias jest niezle wykonany, ale taki sposob regulacji to obecnie faux pax po prostu i konstrukcja az prosi sie o odswiezenie...

 

Spojrz na wszystkie tanie Teiny, Hsd itp...

 

Nie znam sie stary i pewnie masz racje ;) , wykonany z nierdzewki ja mam ten starszy model z dodatkowymi zbiorniczkami z boku,po paru latach wszystko wyglada bardzo dobrze...... jezdziłem innymi subarakami z róznymi zawieszeniami gwintami i twardymi sprezynami jak dla mnie do jazdy cywilnej ustawiony na miekko i dla mojego kregosłupa to V3  jest bardzo ok ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...