Jump to content

impreza STI(GH lanos) jak to z tym 2.5l jest


irektob

Recommended Posts

Witam wszystkich i proszę Was o rady,pomału przychodzi czas na zmiany z bugeye WRX z któreg jestem bardzo zadowolony  na coś nowszego i chodzi mi po głowie STI w modelu GH czyli tkz. lanos,ale nie ukrywam że martwi mnie i trochę nawet wkurza bolączka tych silników 2.5l UPG , pękające tłoki,czy subaru w tych modelach poprawiło coś w tym silniku czy nadal składało mając w nosie swoich klientów?.......i tylko z tych powodów myśli moje odbiegają od subaru na rzecz lancera evo7-9,ale nie chce tego robić bo jestem zakochany w subaru....z drugiej strony wywalasz 70-80tys. i zamiast się nim cieszyć musisz dokładać kolejne 15tys.żeby to jeździło,mając gwarancję z nutką niepewności czy będzie ok?

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich i proszę Was o rady,pomału przychodzi czas na zmiany z bugeye WRX z któreg jestem bardzo zadowolony  na coś nowszego i chodzi mi po głowie STI w modelu GH czyli tkz. lanos,ale nie ukrywam że martwi mnie i trochę nawet wkurza bolączka tych silników 2.5l UPG , pękające tłoki,czy subaru w tych modelach poprawiło coś w tym silniku czy nadal składało mając w nosie swoich klientów?.......i tylko z tych powodów myśli moje odbiegają od subaru na rzecz lancera evo7-9,ale nie chce tego robić bo jestem zakochany w subaru....z drugiej strony wywalasz 70-80tys. i zamiast się nim cieszyć musisz dokładać kolejne 15tys.żeby to jeździło,mając gwarancję z nutką niepewności czy będzie ok?

Zawsze możesz pójść jak ja - kupić już zrobionego ;) a najlepiej od forumowicza ;)

Link to comment
Share on other sites

Na początek odpowiedz sobie na pytanie, do czego to autko ma służyć. Jeżeli więcej toru, a mniej drogi to bierz evo :angry: , jeżeli więcej drogi, a mniej toru, bierz lanosa.

A co do 2,5L, to będzie tyle opinii ilu użytkowników. Jak ktoś korzysta "z głową" i dba, to i wspomniany motor 2,5 będzie służyć wiernie. Polecam Ewa Wachowicz ;)

ale to tylko moje zdanie

Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem z 75k na liczniku i chłodziłem i olej sprawdzałem i po autostradzie nie cisnąłem do końca, a przy 94k padła uszczelka... Już po robocie tłoki zakute i przez 13k jest git... A Subaru nadal składa i pewnie będzie składać EJ257 ciekaw jestem jak im się to opłaca tak wymieniać te silniki na gwarancji. A ogólnie o aucie to jestem bardzo zadowolony. Jedyne co denerwuje to trzeszczące plastiki, ale idzie się przyzwyczaić :) ja chciałem kupić seryjnego i nic w nim nie modzić, ale UPG robi swoje... Kup zakutego albo od razu odłóż sobie z 18k bo jak uszczelka padnie to i może chłodnicę rozszczelnić i paść sonda lambda ( a może to po prostu moje szczęście)...

Link to comment
Share on other sites

Ja szukałem WRXa i też ostro myślałem czy 2,5 faktycznie takie słabe.

Jednak wygrał rozsądek i wziąłem bloba. Nie zmienia to faktu, że jak będę chciał coś nowszego to w Subaru jest słabo. Evo to już nie to samo:(

Za parę lat nie będzie co kupować. Skądś te opinie jednak się biorą.

Link to comment
Share on other sites

Każdy chyba słyszał lub miał przygodę z 2,5T. Ja osobiście znam przypadek auta ukiman'a (WRX'06), mojego (WRX'06), Macieja Maleńczuka (STi'11) i ostatnio Patryka Mikiciuka (STi chyba MY14, testowy z przebiegiem 15tys ;) )

 

W przeciwieństwie do SBD (diesel), nikt nie przerzuca winy na kierowcę :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzac stan/poziom oleju, dbac o auto i sie cieszyc z subaryny. Co ma byc to bedzie ;). Ja mam sti z przebiegiem 83 tkm i jak narazie jest ok. Jedyne co zauwazylem to zmiana z Mobila na Motula wyszla boxerowi na dobre. Zjada mniej oleju. Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie chciałbym się rozstawać z marką subaru,masz rację że Mitsubischi to nie to samo ,brak koloru blue mica,drzwi bez ramek i tego dźwięku boksera,autko używane na zasadzie gdzie trzeba to jadę ogólnie dla przyjemności, a że do pracy na co dzień autobus to jazdy jest w sumie nie wiele i to raczej spokojnej niech przemówi za mnie spalanie nie więcej jak 10l........swoją drogą kiedyś miałem sierre coswortha przebieg pod 300tys.,moc podobna a silnik był w dobrej kondycji,czy też mam delte integrale evo w sumie z silnikiem konstrukcji lat 70  do którego dorobiono głowice 16V pod koniec lat 80,i śmiga aż miło i na gratach seryjnych wytrzymuje 300KM.........

Link to comment
Share on other sites

Ja wszedłem w kolejnego EJ25. Padnie uszczelka, to padnie, stanie się coś więcej, trudno. Kupując auta z tymi silnikami założyłem taką możliwość, przyjąłem ewentualne UPG czy inny element silnika do wymiany jako element eksploatacyjny i tyle. A co radości z jazdy, to moje ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów. Sledze forum od jakiegos czasu a fanem Subaru jestem chyba od 8 roku zycia. Chcialbym podpiac sie pod ten temat bo w dziale zakup kontrolowany sa tylko same pytania "czy ktos zna ten samochod" a ja chce spytac konkretnie o silnik bo mam troche mentlik w glowie. W grudniu ponownie nadejdzie moment poszukiwan wymarzonej niebieskiej imprezy STI, w marzeniach jest tylko niebieski 2 litrowy blob jak najblizej serii. Ale jak to z marzeniami bywa ciezko jest je zrealizowac. W lipcu ogladalem w sumie 5 sztuk. 4 z nich byly w stanie ktory lepiej przemilczec (zeby nie bylo ze jestem kolejnym wiesniakiem ktory za 40 kafli chce kupic fure nie bita i z 50kkm, a pierwsze co robi to wyciaga miernik lakieru) wiem ze subarka sie jezdzi i przygody musza byc. no ale wracajac do tematu, jedna sztuka ktora byla super to byl to niebieski hawk 06 bez zadnych mod. wiec chce sie dowiedziec:

 

1. gdzie w malopolsce najlepiej zakuc motor

2. jaka jest trwalosc pozniej takiego motoru, oczywiscie zadnych kutych chinoli bez metek (wiekszosc to bedzie cywilna jazda z okazjonalnym wyjazdem na tor rallycrossowy)

3. no i wiadomo orientacyjny koszt bez dziadowania oraz czas jaki zwykle na to potrzeba

 

Chcialbym wreszcie kupic swoje wlasne STI, wczesniej nie patrzylem na STI z motorem 2.5 a wiem ze nie jest tak trwaly jak mniejszy brat..

dzieki wszystkim za wyrozumialosc i wszystkie odp. szczegolnie osob ktore takie auta uzytkuja. Mam nadzieje ze pod koniec roku pochwale sie wszystkim swoim wlasnym STI.

Edited by Mateusz22
Link to comment
Share on other sites

1. gdzie w malopolsce najlepiej zakuc motor

2. jaka jest trwalosc pozniej takiego motoru, oczywiscie zadnych kutych chinoli bez metek (wiekszosc to bedzie cywilna jazda z okazjonalnym wyjazdem na tor rallycrossowy)

3. no i wiadomo orientacyjny koszt bez dziadowania oraz czas jaki zwykle na to potrzeba

Ad.1. W Nowym Sączu u Carfita

Ad.2. Jak zakujesz na dobrych podzespołach Mahle, zrobisz UPG na ARP i Cosworth, to trwałość będzie długa a może nawet dozgonna :)

Ad.3. Zakucie i UPG we wspomnianym serwisie powinno zamknąć się w 10k pln, może niewiele więcej, jak chcesz dodatkowo remap, to dolicz jeszcze 3k.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...