Dutch Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Witam, Jako nowy użytkownik przeszukałem forum, jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Zatem koleżanki i koledzy, czy kupując sprężyny i amortyzatory na tylną oś można oszczędzić i zamiast KYB ratować się inną firmą np. GH? Komplet tych pierwszych kosztuje 900 PLN, za drugie zapłacimy tylko 450. Czy ktoś ma jakieś porównanie trwałości i może mi coś polecić? Mój leśnik będzie jeździł ok. 25000 km rocznie, głównie trasa z dużym obciążeniem. Jeżdżę dynamicznie, ale bez przesady(nie przewróciłem go przez 4 miesiące, mimo kanapowego tylnego zawiasu). Gdy pojawiają się dziury nie przeginam, ale też nie jestem zawalidrogą. Czasem wjadę w jakiś piach, szarpnę 1,5t przyczepę. W kole zapasowym gazownia Dwie następne kwestie przy okazji, nawet nie wiem jak to wyszukać: Z tyłu silnika(na wysokości wałka rozrządu) od strony kierowcy zauważyłem niewielki wyciek spod czegoś co wygląda jak okrągła zaślepka. Czy ktoś mnie uświadomi czym to jest i czy należy szykować się na naprawy? Po uruchomieniu silnika przez 1-3 sekundy świeci się kontrolka oleju, słychać stukot panewek. Później problem znika i nie pojawia się w żadnych warunkach. Pewien serwis w Warszawie dał mu max 20kkm żywotności. Od tego czasu zrobiłem 6 i problem się nie powiększa. Czy przyczyną są zużyte panewki, czy może ten typ tak ma?? Pozdrawiam i liczę na cierpliwość dla świeżaka Edytowane 22 Września 2014 przez Dutch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 U mnie KYB wytrzymał 100kkm teraz też KYB zamontowane. Nie wiem jak z trwałością innych firm bo KYB działa i jest trwały więc po co kombinować i szukać teoretycznie taniej jak może drożej kosztować w końcowym rozrachunku.Drobny wyciek to zaślepka wałka rozrządu.koszt nowej w ASO to ok 30 pln. Panewki z tego co mi wiadomo na ciepłym będą stukać. Na zimno to piston slap. Jaką oliwkę lejesz do forka? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Przy zmianie oleju załóż OEM filtr olejowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dutch Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 U mnie sprawa wygląda tak, że na liczniku widnieje już 317 kkm i nie wiem, czy kolejne 100 zdąży przybyć ale skoro tak mówicie, to szarpnę się. Na ciepłym nic dziwnego się nie dzieje, chyba, że przy wysokich obrotach czegoś nie wyłapuję. Oliwę zmieniłem 1000 km wstecz z 5W40 na 10W40, na markę filtrów i oliwy nie zwróciłem uwagi... mam wujka mechanika i on kupował je gdzieś z hurtowni. Z ciekawych zachowań to automat czasem zgrzyta czymś, gdy naglę odpuszczę gaz w momencie kiedy on już chciał zmieniać bieg na wyższy(przy wcześniejszym pedale w podłogę) i kaprawa instalacja gazowa potrafi zgasić auto przy ruszaniu. Ogólnie kupiłem chyba najtańszego forka z Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Olej niewiadomego pochodzenia i badziewny filtr to chyba niezbyt dobry kierunek. A czym pokierowana była zmiana oleju na półsyntetyk? Edytowane 22 Września 2014 przez szamann1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) filtr OEM to koszt 20 pln a dlaczego zmieniłeś oliwkę z 5w40 na 10W40? Bo duży przebieg a 10W gęstszy? olej w skrzyni był wymieniany? automat nie powinien zgrzytać. Moja Żabcia ma 298kkm i dalej na 5W40 pomyka i do końca żywota swego na syntetyku jechać będzie. Edytowane 22 Września 2014 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dutch Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Olej pochodzi z beczki w garażu, ale nie podejrzewam Wujka o stosowanie w swoich autach badziewia Po prostu kupił hurtowo. Następnym razem się przyjrzę Zmiana była kierowana sugestią mechaników z Warszawskiego Targówka... Przebieg duży, gazownia, ów wyciek spod zaślepki wałka, panewki, które podobno mi stukają... Gęstszy olej miał wydłużyć żywotność. Swoją drogą (mały offtopic) chodzą różne opinie o tym serwisie. Gazem zajmuje się tam Jako, który jak słyszałem jest Guru w tym temacie. Natomiast mi dolali podobno 1l oleju po przejechaniu 3000 km od zakupu i ok 1000 od ostatniego sprawdzenia gdy olej był ok połówki pomiędzy max i min. Przez następne 5000 dolałem ok 400ml utrzymując prawie max i przyszedł czas na zmianę oliwy. Oleju w skrzyni nie ruszałem, o ile pamiętam w książce serwisowej wspominają o nim jakieś 30-40 kkm temu. Liczę, że poszperam tutaj i znajdę wskazówki jak z nim oraz olejem w dyfrach postępować Skrzynia zgrzyta w ściśle określonym momencie... gdy dajesz but w podłogę na 1 lub 2, a po przekroczeniu 4500 rpm odejmiesz gaz do połowy przez chwilę zastanawia się który bieg wrzucić... problem nie występuje jeżeli przeciągnę go do odcinki/odejmę mniej niż ok. 25% gazu(zostaje na tym samym biegu) lub więcej niż ok. 75%(od razu wrzuca 2 do góry) Edytowane 22 Września 2014 przez Dutch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) To za jakis czas mineralny zalejesz? Jak pojawiaja sie wycieki to sie je likwiduje wymieniajac uszczelke oring czy co tam siedzi w danym miejscu a nie lejac gestszy olej.A jak pedal w podlodze czesto nie dziw sie ze silnik troche wypije oliwki. Edytowane 23 Września 2014 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Jeśli chodzi o amorki na tył to można rozważyć oszczędność, ale nie aż taką, żeby zakładać GH. Jest w sprzedaży marka Daichi (ponoć japońska i sensowna jeśli chodzi o jakość). Warto rozważyć. Ja u siebie założyłem zestaw KYB bo był akurat w dobrej cenie, ale gdybym wcześniej trafił na Daichi to nie wiem czy bym się nie skusił. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dutch Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 @andre82 Jeżeli chodzi o mineralkę, to nie planuję. Może ktoś mądry mi to kiedyś zaproponuje sugerując się jednak zdaniem w.w. serwisu silnik padnie przed zawieszeniem. Nawet nie spojrzeli skąd ten olej cieknie... Od ostatniej wizyty u nich zrobiłem ponad 6000 km, z silnikiem nic nowego się nie dzieje, poza tym, że zaczął chodzić ładniej po wymianie oliwy i filtrów. Wyciek jest bardziej poceniem się, plam pod sobą nie zostawiam, a oleju ubywa mało... wręcz dziwię się, że tak mało, bo 50% przebiegu to trasa robiona z prędkością 140 km/h. But w podłodze tylko przy wyprzedzaniu i włączaniu się do ruchu... i w tym drugim przypadku często nie mogę odczekać aż skrzynia przełączy na 2, bo auto z przodu jedzie 60, a jedynka sięga dalej nauczyłem się już jak tym jeździć, więc nie zgrzytam @RadziejS Zauważyłem markę Daichi, ale nie znalazłem jednego sklepu na allegro mającego w ofercie amortyzatory i sprężyny... poszukam jeszcze i jeżeli założę, to dam znać jak wrażenia Dzięki! Generalnie problem mam z tym, by znaleźć w stolicy serwis, w którym: nie zostawię majątku(jeszcze student), nie będę musiał czekać 2 tygodni w kolejce(bo często wypadają mi wyjazdy i planować mogę powiedzmy na tydzień do przodu) i zanim postraszą, to rzetelnie sprawdzą... Chyba najlepsze wrażenie zrobiło na mnie ASO w Łomiankach... Ale jestem tu nowy i jeszcze nie przeczytałem co koledzy polecają. Na pewno niedługo się odnajdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Jeśli chodzi o amorki na tył to można rozważyć oszczędność, ale nie aż taką, żeby zakładać GH. Jest w sprzedaży marka Daichi (ponoć japońska i sensowna jeśli chodzi o jakość). Warto rozważyć. Ja u siebie założyłem zestaw KYB bo był akurat w dobrej cenie, ale gdybym wcześniej trafił na Daichi to nie wiem czy bym się nie skusił. Nie wiem jak się te amorki (Daichi) zachowują i jakie są do nich sprężyny, ale gdy komplet kosztuje dwa razy mniej niż KYB to czemu nie zaryzykować. Skoro Dutch czasami targa przyczepkę do 1,5 t, to lepiej ...zregenerować SLSy jeżeli są. Edytowane 23 Października 2014 przez Dzierzba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 W N/A SLSów raczej tam nie ma . A do każdych amorków bez SLS sprężyny będą takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 mam daichi u siebie , ale w forku II i jak na razie wszystko ok , nie wiem jak z trwałością bo mało jeżdżę tym autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 W N/A SLSów raczej tam nie ma . I tu bym polemizował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 I tu bym polemizował dlatego napisałem "raczej" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Radze jak najszybciej wrocic do oleju 5w40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Radze jak najszybciej wrocic do oleju 5w40. Głupio przyznać ale zawsze myślałem że takie posunięcie jest nie zalecane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Bo nie bylo zalecane 20 lat temu. Ten Forester jezdzil na 5w40, i powinien dalej na nim jezdzic. Przy tym zakresie lepkosci silnik zuzywa sie przy starcie znacznie mniej niz na 10w40, szczegolnie zima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się