Skocz do zawartości

Forester I - zawieszenie tył, czy można oszczędzać? + wyciek...


Dutch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako nowy użytkownik przeszukałem forum, jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Zatem koleżanki i koledzy, czy kupując sprężyny i amortyzatory na tylną oś można oszczędzić i zamiast KYB ratować się inną firmą np. GH? Komplet tych pierwszych kosztuje 900 PLN, za drugie zapłacimy tylko 450. Czy ktoś ma jakieś porównanie trwałości i może mi coś polecić?

 

Mój leśnik będzie jeździł ok. 25000 km rocznie, głównie trasa z dużym obciążeniem. Jeżdżę dynamicznie, ale bez przesady(nie przewróciłem go przez 4 miesiące, mimo kanapowego tylnego zawiasu). Gdy pojawiają się dziury nie przeginam, ale też nie jestem zawalidrogą. Czasem wjadę w jakiś piach, szarpnę 1,5t przyczepę. W kole zapasowym gazownia :P

 

Dwie następne kwestie przy okazji, nawet nie wiem jak to wyszukać:

Z tyłu silnika(na wysokości wałka rozrządu) od strony kierowcy zauważyłem niewielki wyciek spod czegoś co wygląda jak okrągła zaślepka. Czy ktoś mnie uświadomi czym to jest i czy należy szykować się na naprawy?

 

Po uruchomieniu silnika przez 1-3 sekundy świeci się kontrolka oleju, słychać stukot panewek. Później problem znika i nie pojawia się w żadnych warunkach. Pewien serwis w Warszawie dał mu max 20kkm żywotności. Od tego czasu zrobiłem 6 i problem się nie powiększa. Czy przyczyną są zużyte panewki, czy może ten typ tak ma??

 

Pozdrawiam i liczę na cierpliwość dla świeżaka :)

Edytowane przez Dutch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie KYB wytrzymał 100kkm teraz też KYB  zamontowane. Nie wiem jak z trwałością innych firm bo KYB działa i jest trwały więc po co kombinować i szukać teoretycznie taniej jak może drożej kosztować w końcowym rozrachunku.Drobny wyciek to zaślepka wałka rozrządu.koszt nowej w ASO to ok 30 pln. Panewki z tego co mi wiadomo na ciepłym będą stukać. Na zimno to piston slap. Jaką oliwkę lejesz do forka?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda tak, że na liczniku widnieje już 317 kkm i nie wiem, czy kolejne 100 zdąży przybyć :P ale skoro tak mówicie, to szarpnę się.

Na ciepłym nic dziwnego się nie dzieje, chyba, że przy wysokich obrotach czegoś nie wyłapuję.

Oliwę zmieniłem 1000 km wstecz z 5W40 na 10W40, na markę filtrów i oliwy nie zwróciłem uwagi... mam wujka mechanika i on kupował je gdzieś z hurtowni.

 

Z ciekawych zachowań to automat czasem zgrzyta czymś, gdy naglę odpuszczę gaz w momencie kiedy on już chciał zmieniać bieg na wyższy(przy wcześniejszym pedale w podłogę) i kaprawa instalacja gazowa potrafi zgasić auto przy ruszaniu. Ogólnie kupiłem chyba najtańszego forka z Allegro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr OEM to koszt  20 pln   a dlaczego zmieniłeś oliwkę z 5w40  na 10W40? Bo duży przebieg a 10W gęstszy? olej w skrzyni był wymieniany? automat nie powinien zgrzytać. Moja Żabcia ma 298kkm i dalej na 5W40 pomyka i do końca żywota swego na syntetyku jechać będzie.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej pochodzi z beczki w garażu, ale nie podejrzewam Wujka o stosowanie w swoich autach badziewia :P Po prostu kupił hurtowo. Następnym razem się przyjrzę :)

Zmiana była kierowana sugestią mechaników z Warszawskiego Targówka... Przebieg duży, gazownia, ów wyciek spod zaślepki wałka, panewki, które podobno mi stukają... Gęstszy olej miał wydłużyć żywotność.

Swoją drogą (mały offtopic) chodzą różne opinie o tym serwisie. Gazem zajmuje się tam Jako, który jak słyszałem jest Guru w tym temacie. Natomiast mi dolali podobno 1l oleju po przejechaniu 3000 km od zakupu i ok 1000 od ostatniego sprawdzenia gdy olej był ok połówki pomiędzy max i min. Przez następne 5000 dolałem ok 400ml utrzymując prawie max i przyszedł czas na zmianę oliwy.

 

Oleju w skrzyni nie ruszałem, o ile pamiętam w książce serwisowej wspominają o nim jakieś 30-40 kkm temu. Liczę, że poszperam tutaj i znajdę wskazówki jak z nim oraz olejem w dyfrach postępować  :)

 

Skrzynia zgrzyta w ściśle określonym momencie... gdy dajesz but w podłogę na 1 lub 2, a po przekroczeniu 4500 rpm odejmiesz gaz do połowy przez chwilę zastanawia się który bieg wrzucić... problem nie występuje jeżeli przeciągnę go do odcinki/odejmę mniej niż ok. 25% gazu(zostaje na tym samym biegu) lub więcej niż ok. 75%(od razu wrzuca 2 do góry)

Edytowane przez Dutch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To za jakis czas mineralny zalejesz? Jak pojawiaja sie wycieki to sie je likwiduje wymieniajac uszczelke oring czy co tam siedzi w danym miejscu a nie lejac gestszy olej.A jak pedal w podlodze czesto nie dziw sie ze silnik troche wypije oliwki.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o amorki na tył to można rozważyć oszczędność, ale nie aż taką, żeby zakładać GH. Jest w sprzedaży marka Daichi (ponoć japońska i sensowna jeśli chodzi o jakość). Warto rozważyć. Ja u siebie założyłem zestaw KYB bo był akurat w dobrej cenie, ale gdybym wcześniej trafił na Daichi to nie wiem czy bym się nie skusił.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andre82

Jeżeli chodzi o mineralkę, to nie planuję. Może ktoś mądry mi to kiedyś zaproponuje :P sugerując się jednak zdaniem w.w. serwisu silnik padnie przed zawieszeniem. Nawet nie spojrzeli skąd ten olej cieknie... Od ostatniej wizyty u nich zrobiłem ponad 6000 km, z silnikiem nic nowego się nie dzieje, poza tym, że zaczął chodzić ładniej po wymianie oliwy i filtrów. 

 

Wyciek jest bardziej poceniem się, plam pod sobą nie zostawiam, a oleju ubywa mało... wręcz dziwię się, że tak mało, bo 50% przebiegu to trasa robiona z prędkością 140 km/h. But w podłodze tylko przy wyprzedzaniu i włączaniu się do ruchu... i w tym drugim przypadku często nie mogę odczekać aż skrzynia przełączy na 2, bo auto z przodu jedzie 60, a jedynka sięga dalej :P nauczyłem się już jak tym jeździć, więc nie zgrzytam :P

 

@RadziejS

Zauważyłem markę Daichi, ale nie znalazłem jednego sklepu na allegro mającego w ofercie amortyzatory i sprężyny... poszukam jeszcze i jeżeli założę, to dam znać jak wrażenia :) Dzięki!

 

Generalnie problem mam z tym, by znaleźć w stolicy serwis, w którym: nie zostawię majątku(jeszcze student), nie będę musiał czekać 2 tygodni w kolejce(bo często wypadają mi wyjazdy i planować mogę powiedzmy na tydzień do przodu) i zanim postraszą, to rzetelnie sprawdzą... Chyba najlepsze wrażenie zrobiło na mnie ASO w Łomiankach... Ale jestem tu nowy i jeszcze nie przeczytałem co koledzy polecają. Na pewno niedługo się odnajdę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chodzi o amorki na tył to można rozważyć oszczędność, ale nie aż taką, żeby zakładać GH. Jest w sprzedaży marka Daichi (ponoć japońska i sensowna jeśli chodzi o jakość). Warto rozważyć. Ja u siebie założyłem zestaw KYB bo był akurat w dobrej cenie, ale gdybym wcześniej trafił na Daichi to nie wiem czy bym się nie skusił.

Nie wiem jak się te amorki (Daichi) zachowują i jakie są do nich sprężyny, ale gdy komplet kosztuje dwa razy mniej niż KYB to czemu nie zaryzykować.

 

Skoro Dutch czasami targa przyczepkę do 1,5 t, to lepiej ...zregenerować SLSy jeżeli są.

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...