sierot Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Witam. Mam problem ze schowkiem na desce rozdzielczej - niemiłosiernie się tłucze. Nie chodzi tylko o to, że sama klapa jest mało stabilna i skrzypi, ale po jej otwarciu, chwyceniu za schowek i poruszaniu całość jest ruchoma i przepotwornie trzeszczy. Co ciekawe, jadąc nawet po mocno wyboistej drodze, ale przyciskając schowek do deski zapada cisza. Moim pomysłem jest demontaż tego ustrojstwa i podklejenie jakimiś gąbkami czy coś. Sęk w tym, że potrzebny jest pewnie demontaż całej deski. Na pewno ktoś już to wykonywał, bo trafiłem na takie posty, ale czy moglibyście opisać, co dokładnie trzeba rozkręcić? No a już zdjęcia byłyby tym bardziej miłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Schowek "na górze" czy ten przed pasażerem? Schowek górny: nie trzymają go żadne śruby, otworzyć, złapać pewnie w okolicach zegarka i pociągnąć do góry/do siebie - wyjdzie Schowek przed pasażerem: 6 śrub z tego co kojarzę. Prędzej czy później i tak będziesz go musiał zdemontować, bo za nim znajduje się filtr kabinowy. W sumie niewiele do pisania tutaj, jak klękniesz przy aucie i uważnie się przyjrzysz to te śruby znajdziesz, nie ma żadnego utrudnionego dostępu, wystarczy zwykły krzyżak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 11 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 (edytowane) Oczywiście, że górny. Poleciałem czym prędzej do samochodu żeby sprawdzić, czy faktycznie da się go tak łatwo zdemontować. Łapię, ciągnę i dochodzę do momentu, że robi się szpara między schowkiem a tym przednim plastikiem dookoła zegarka, z którego zresztą wystają zatrzaski. I niby już wszystko wydaje się oczywiste, ale nie wiem, czy ciągnąć dalej, żeby nie połamać tych lub innych zaczepów Edit: Sprawa rozwiązana, siła x gwałt Udało się wyjąć i niczego nie połamać. Chyba wolę teraz przez kilka dni pojeździć z dziurą w desce niż słuchać tych trzasków Ale jak uda się w końcu znaleźć na nie rozwiązanie, będę przeszczęśliwy. Dziękuję za podpowiedź. Edytowane 11 Września 2014 przez sierot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikt130 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Temat mnie niezwykle interesuje. U mnie też diabelsko trzeszczy, tym bardziej to słychać, że mam już wygłuszone niemal całe auto. Próbuję ten górny schowek ciągnąć i do góry, i do siebie ale tylko trzeszczy i ani drgnie. Zatrzaski trzymają dobrze, przy zegarku nie tworzy się żadna szpara. Chyba coś źle robię. _sierot , może podasz jakieś dokładniejsze wskazówko - porady jak dokonałeś demontażu. Zrewanżuje opisem gdy uda mi się wygłuszyć schowek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Też mnie denerwuje ten hałas, natomiast doszedłem do wniosku ze dochodzi nie z zaczepów tylko z zawiasu i z samej pokrywy która składa się z 2 elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikt130 Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 U mnie ewidentnie wanna schowka. Skrzypienie klapy schowka wyeliminowałem przyklejając od spodu pokrywy, po obwodzie, samoprzylepną uszczelkę do okien w kształcie D. No i mam temat załatwiony. Demontaż schowka banalnie prosty, jak się wie że schowek skręcony jest z zegarem. Demontuje się całość podważając z dołu plastik opasujący zegar (z obu stron wyświetlacza są dwa zatrzaski). Najlepiej pomóc sobie czymś płaskim (ja użyłem rączki łyżeczki do herbaty). Cały schowek z zegarem i górną klapką trafił na ,,stół operacyjny,,. Został rozkręcony na części pierwsze. Wszystkie łączenia plastikowych części podkleiłem miękkimi materiałami (użyłem głównie pianki samoprzylepnej którą zanabyłem w LEROY MERLIN na stoisku z uszczelkami okiennymi - szara taśma szer. 2 cm i gr. ok. 3mm). Całość solidnie skręcona, schowek włożony na miejsce, pierwsza przejażdżka po bruku i kostce (wtedy schowek był najgłośniejszy) : no i rewelacja, absolutna cisza. Nawet jak łapię za otwartą klapę schowka i miącham we wszystkie strony to cisza. Po tylu zabiegach wreszcie w swoim forku zaczynam się czuć jak w ... audi...quattro... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 26 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 A możesz go jeszcze raz wyjąć i zrobić parę zdjęć tych wyklejanek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 a orientuje się ktoś jak wyjąć schowek na desce (ten górny, nie przed pasażerem) w Forku S-Turbo MY00? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroceluloza Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 a orientuje się ktoś jak wyjąć schowek na desce (ten górny, nie przed pasażerem) w Forku S-Turbo MY00? Tam to o ile się nie mylę jest komplet z ramką od radia, nawiewów itd... A też bym chciał wywalić schowek a wsadzić taka poleczkę z zegarem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 w SF schowek nie jest zintegrowany z ramkami. Pod pokrywą są dwie schowane śrubki, reszta to zaczepy. Poszukajcie sobie na forum bo jest opis jak go zdjąć, nawet google wypluwa obrazki co i jak... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Niewadzi Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Ne przyszłość dla tych co się będą zabierali za schowek Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) W SF5 są śrubki - pod zaślepkami (lepsze zdjęcie jest w googlepics, ale nie da się podlinkować Edytowane 18 Listopada 2014 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randall Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) @nitroceluloza - no to jest nas dwóch Daj znać jak będziesz miał jakąś fajną koncepcję. Edytowane 18 Listopada 2014 przez randall Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 dzieki za pomoc mój schowek było słychać na każdej nierówności drogi bo jego klapka nie była należycie dokęcona - teraz wszystko w jak najlepszym porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remek Oleszkiewicz Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Witam. Również mam problem z tym schowkiem górnym na środku deski w moim nowym - używanym SF. Próbowałem go rozkręcić (dwie śruby wykręciłem), ale widocznie te zaczepy mocno trzymają i boję się, że je połamie przy mocniejszym szarpnięciu. Odpuściłem w końcu i może znów spróbuje w najbliższych dniach.. Ktoś ma może zdjęcie gdzie tez zaczepy się znajdują i ile ich jest. dzięki z góry. Mój pierwszy temat, a problemów jest trochę, bo auto mam od miesiąca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 musisz się do tego dobrze przyłożyć, bo ten schowek wychodzi razem z kratkami, które musisz najpierw 'wyrwać' z zaczepów w kanałach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remek Oleszkiewicz Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 musisz się do tego dobrze przyłożyć, bo ten schowek wychodzi razem z kratkami, które musisz najpierw 'wyrwać' z zaczepów w kanałach. Czyli najpierw "wyrywam" zaczepy do siebie (od kratki) czy te do góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 po wykręceniu śrub znajdujących sie pod zaślepkami (zdjęcie wyżej zamieścił ozarek) musisz mocno szarpnąć. U mnie to poczatkowo opornie szło ale po paru próbach sie udało mnie łatwiej poszło jak złapałem schowej w okolicach zamka i ogólnie nie ma sie czego bać - szanse na połamanie sa dość niewielkie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Witam. Jako adnotację do tego co powyżej dodam swoje przemyślenia, gdyż wczoraj się pobawiłem i schowek został wyciszony (dla porządku Forester SG po lifcie): 1) u mnie lepiej niż metoda z filmu lub "siła x gwałt" sprawdziło się delikatne podważenie płaskim, szerokim wkrętakiem w szmatce od przodu, między zegarkiem a tapicerką. Tam są dwa główne zaczepy (takie jednostronne haczyki), których wyczepienie tą drogą przychodzi łatwo i przyjemnie. Pozostałe cztery zaczepy są dwustronne i elastyczne, ich wyjęcie, gdy mamy dostęp od przodu jest już bardzo wygodne. 2) ja izolowałem taśmą dwustronnie klejącą i cienkim filcem (bodajże 1,8 mm). Nakleiłem takie podkładki praktycznie na wszystko to, co wydawało mi się, że może pracować z czymś od reszty deski. Do tego - i nie wiem czy to nie było najważniejsze - praktycznie na wszystkie miejsca w które wkręcamy śruby dałem podkładki z tego filcu - żeby dwa cienkie elementy plastikowe (tulejki nagwintowane wewnętrznie) nie pracowały ocierając się o siebie (np. te dwa wkręty łączące moduł zegarka z resztą). 3) ważne może też być rozkręcenie klapki zamykającej schowek - tam jest 5 śrub i wydaje mi się, że one też trzeszczą - warto dać podkładki pod tulejki na śrubki i po długości w środku również izolację - nie zaszkodzi. Klapka oprócz 5 śrub ma przy tej blaszce od zawiasów dwa jednostronne zaczepy - myślę, że warto je zlokalizować i od nich zacząć otwieranie. 4) przy okazji w zawias schowka dałem parę kropelek jakiegoś oleju - tak na wszelki. Wstępnie efekt brzmi nieźle (w sensie nie brzmi), ale jeszcze potestuję na większych wybojach. Nadmienię też, że od razu po wyciszeniu schowka słyszę coś w okolicach prawych drzwi pasażera - wcześniej schowek to pewnie zagłuszał . Roleta z tyłu też chyba daje (to łatwo przetestować), no i trzeba by połapać wszelkie narzędzia i graty ze schowków w bagażniku, bo one też swoje dają w kontakcie z obudowami. Także najpewniej otworzyłem puszkę Pandory. Ale miło, że Forestera da się w dużej mierze rozkręcić samemu pod blokiem i pobawić się w takie domowe mody, które całkiem dobrze działają a kosztują czas i piwo najczęściej. Pozdrawiam. Marian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się