RoadRunner Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Cześć, Czy silniki 3.6 powstał z 3.0 poprzez zwiększenie średnicy cylindra ? Pytam bo z tego co wiem to część problemów z 2.5 turbo wynika właśnie z osłabienia konstrukcji po rozwierceniu bloku 2.0. Pozdrawiam Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Nie, 3.6 bazuje na 3.0, ale jest mocno zmieniony. Srednica tloka wzrosla tylko o 2.8 mm, za to skok tloka o 9 mm. Silnik 3.6 jest tez o 4.4 kg lzejszy niz 3.0. Srednica tloka w 3.6 jest taka jak srednica tloka w 2.0, czyli 92mm. Tlok silnika 2.5 ma srednice 99.5 mm, stad problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Czyli 3.6 powstał poprzez zwiększenie średnicy tłoka i wydłużenie skoku 3.0, a więc raczej tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ponad to, z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 W kazdym razie silniki 3.0 i 3.6 to udane jednostki, co najmniej 10x bardziej niezawodne niz silniki 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 W kazdym razie silniki 3.0 i 3.6 to udane jednostki, co najmniej 10x bardziej niezawodne niz silniki 2.5. to prawda, jednak 3.6 pomimo udoskonaleń jest dużo bardziej wrażliwe na przegrzanie niż 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jak jest z UPG w H6? Bo wiecie, ogólnie opinia krążąca na temat H6 jest taka, że to motor pancerny, a tymczasem okazuje się, że nie do końca, bo lubi się zgrzać, a wtedy uszczela może puścić. Czyli, że jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem 157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lwa Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem 157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie Zdecydowanie warto! Mnie spotkała wymiana UPG przy 120 tys. Zabrudzona chłodnica, 42 stopnie i prawdopodobnie zbyt niski poziom płynu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 42? białko sie ścięlo ;-) :-D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe. Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju. Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe. Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju. Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne. z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Możesz podać więcej szczegółów. Co do poboru oleju przez 3.6 to u mnie jest na poziomie 0.5-1.0l /15kkm, czyli źle nie jest ale warto kontrolować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 tu jest pare ciekawych faktow o EZ36D http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się