Skocz do zawartości

Silnik 3.6


RoadRunner

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy silniki 3.6 powstał z 3.0 poprzez zwiększenie średnicy cylindra ?

Pytam bo z tego co wiem to część problemów z 2.5 turbo wynika właśnie z osłabienia konstrukcji po rozwierceniu bloku 2.0.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, 3.6 bazuje na 3.0, ale jest mocno zmieniony. Srednica tloka wzrosla tylko o 2.8 mm, za to skok tloka o 9 mm. Silnik 3.6 jest tez o 4.4 kg lzejszy niz 3.0. Srednica tloka w 3.6 jest taka jak srednica tloka w 2.0, czyli 92mm. Tlok silnika 2.5 ma srednice 99.5 mm, stad problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem

157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie

 

Zdecydowanie warto!

 

Mnie spotkała wymiana UPG przy 120 tys. Zabrudzona chłodnica, 42 stopnie i prawdopodobnie zbyt niski poziom płynu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe.

Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju.

 

Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe.

Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju.

 

Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne.

 

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

 

Możesz podać więcej szczegółów. 

Co do poboru oleju przez 3.6 to u mnie jest na poziomie 0.5-1.0l /15kkm, czyli źle nie jest ale warto kontrolować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...