RoadRunner Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 (edited) Cześć, Czy silniki 3.6 powstał z 3.0 poprzez zwiększenie średnicy cylindra ? Pytam bo z tego co wiem to część problemów z 2.5 turbo wynika właśnie z osłabienia konstrukcji po rozwierceniu bloku 2.0. Pozdrawiam Edited August 26, 2014 by RoadRunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Nie, 3.6 bazuje na 3.0, ale jest mocno zmieniony. Srednica tloka wzrosla tylko o 2.8 mm, za to skok tloka o 9 mm. Silnik 3.6 jest tez o 4.4 kg lzejszy niz 3.0. Srednica tloka w 3.6 jest taka jak srednica tloka w 2.0, czyli 92mm. Tlok silnika 2.5 ma srednice 99.5 mm, stad problemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Czyli 3.6 powstał poprzez zwiększenie średnicy tłoka i wydłużenie skoku 3.0, a więc raczej tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Ponad to, z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 W kazdym razie silniki 3.0 i 3.6 to udane jednostki, co najmniej 10x bardziej niezawodne niz silniki 2.5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 W kazdym razie silniki 3.0 i 3.6 to udane jednostki, co najmniej 10x bardziej niezawodne niz silniki 2.5. to prawda, jednak 3.6 pomimo udoskonaleń jest dużo bardziej wrażliwe na przegrzanie niż 3.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Jak jest z UPG w H6? Bo wiecie, ogólnie opinia krążąca na temat H6 jest taka, że to motor pancerny, a tymczasem okazuje się, że nie do końca, bo lubi się zgrzać, a wtedy uszczela może puścić. Czyli, że jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem 157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lwa Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem 157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie Zdecydowanie warto! Mnie spotkała wymiana UPG przy 120 tys. Zabrudzona chłodnica, 42 stopnie i prawdopodobnie zbyt niski poziom płynu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 42? białko sie ścięlo ;-) :-D 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe. Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju. Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe. Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju. Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne. z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej . Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem. Możesz podać więcej szczegółów. Co do poboru oleju przez 3.6 to u mnie jest na poziomie 0.5-1.0l /15kkm, czyli źle nie jest ale warto kontrolować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 tu jest pare ciekawych faktow o EZ36D http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now