Jump to content

Silnik 3.6


RoadRunner
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Czy silniki 3.6 powstał z 3.0 poprzez zwiększenie średnicy cylindra ?

Pytam bo z tego co wiem to część problemów z 2.5 turbo wynika właśnie z osłabienia konstrukcji po rozwierceniu bloku 2.0.

 

Pozdrawiam

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

Nie, 3.6 bazuje na 3.0, ale jest mocno zmieniony. Srednica tloka wzrosla tylko o 2.8 mm, za to skok tloka o 9 mm. Silnik 3.6 jest tez o 4.4 kg lzejszy niz 3.0. Srednica tloka w 3.6 jest taka jak srednica tloka w 2.0, czyli 92mm. Tlok silnika 2.5 ma srednice 99.5 mm, stad problemy.

Link to comment
Share on other sites

Jak jest z UPG w H6?

Bo wiecie, ogólnie opinia krążąca na temat H6 jest taka, że to motor pancerny, a tymczasem okazuje się, że nie do końca, bo lubi się zgrzać, a wtedy uszczela może puścić.

Czyli, że jak?

Link to comment
Share on other sites

jak wieść gminna niesie, warto w 3.0 co jakiś czas weryfikować wydolność układu chłodzenia (głownie dotyczy to chłodnicy), ale ja nigdy tego nie robiłem

157 kkm przelotu i wszystko hula bezawaryjnie

 

Zdecydowanie warto!

 

Mnie spotkała wymiana UPG przy 120 tys. Zabrudzona chłodnica, 42 stopnie i prawdopodobnie zbyt niski poziom płynu...

Link to comment
Share on other sites

 

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

Link to comment
Share on other sites

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe.

Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju.

 

Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne.

Link to comment
Share on other sites

 

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

Ogólnie 3.0 jak na boxera bierze mało oleju. W H4 byłem przyzwyczajony do ciągłych dolewek, w H6 ostatnio sprawdzał sporadycznie, bo zawsze jest tyle samo. Generalnie w okresach między przeglądowych (15kkm) nie jestem w staniu zauważyć różnicy na bagnecie. Aha i wliczajac to wielokrotne przejazdy autostradowe.

Mój serwis też mówił mi kiedyś, że 3.0 prawie nie biorą oleju.

 

Powiadasz, że w 3.6 korba potrafi wyjść .. dziwne.

 

 

z tego co słyszałem, ma poprawiony obieg cieczy chłodzącej

 

I to pewnie dlatego 3,6 lubią olej ;) .

 

Jakoś nie słyszałem w 3,0 korba wyszła z bloku, a w 3,6 to i owszem.

 

 

Możesz podać więcej szczegółów. 

Co do poboru oleju przez 3.6 to u mnie jest na poziomie 0.5-1.0l /15kkm, czyli źle nie jest ale warto kontrolować. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...