Jump to content

Intercooler z STI do WRX ?


simson1001
 Share

Recommended Posts

Witam !

 

Jestem nowym użytkownikiem oraz szczesliwym posiadaczem Subaru imprezy WRX , od dłuższego czasu planuje zremapować moje maleństwo.

 

Jednak przed tym planuje zainstalowac większy intercooler (Od STI), zastanawiam sie czy spasuje bez większych problemów.

 

Jezeli tak, z miłą chęcią coś takiego odkupie.

 

;-)

Link to comment
Share on other sites

Pasuje bez większych problemów, trzeba jedynie wymienić lub zmodyfikować mocowania do bloku silnika, ponieważ ten z STI jest większy. Jeżeli nie planujesz podwyższenia mocy powyżej 280-300KM, to seryjny IC spokojnie da radę.

Link to comment
Share on other sites

@@simson1001 zrób mapę na 250KM bez dużych nakładów finansowych.Zobacz jak to jeździ,czy Ci pasuje i najważniejsze czy to ogarniasz w dostatecznym stopniu. ;)

Potem będziesz miał czas na zastanawianie się jaką drogą pójść i co będzie dla Ciebie najodpowiedniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Carlos to powiedz mi  , ile moge podnieść moc tak aby jeszcze chwile pojezdzic a pozniej sie przesiąść na STI ?

Wszystko zależy jak będziesz auta używał. Jak do normalnej jazdy bez upalania na torze mozesz pozwolić sobie na trochę więcej. Jak chcesz upalać, to sprzedaj i kup STI, będzie taniej. 

Generalnie jak pisze Carlos, w WRX bezpiecznie na silniku 2.0 jest do 260KM i 360Nm. Później przed remapem licz się z wymianą wydechu co też kosztuje kilka tysi :). IC bym nie zmieniał, to to zbędny wydatek.

Silniki WRX 2,5 maję większy potencjał, jak pewnie Carlos potwierdzi, bo z tym silnikiem doświacznie miał :biglol:  i można pozwolić sobie na wiecej. 270-280KM i 400Nm, także seryjna skrzynia jest mocniejsza od tej z 2.0.

Jak chcesz iść w większe moce, nie rób tego z WRXem. A takie 260KM to już daje całkiem sporo frajdy, szczególnie na śliskim lub szutrze.

Link to comment
Share on other sites

Czy jest sens zakładania FMIca do WRXa?Ten u TMIC sie grzeje niemilosiernie,w innych autach nawet z malymi turbinami np,1.8T K03 odczuwana jest spora różnica na plus ,na forach amerykańskich odradzają fmic czy ktoś ma na forum fmic przy seryjnym TD04L?

Link to comment
Share on other sites

IC z STI wystarczy na gorące dni, możesz dodatkowo owinąć gorącą część turbiny specjalnym kocykiem.

jak nie chcesz pakować się w wydatki - zrób wydech + remap na ok 250-260KM i na pewno odczujesz poprawę ... a poza tym, moc to nie wszystko.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...