Skocz do zawartości

Intercooler z STI do WRX ?


simson1001

Rekomendowane odpowiedzi

No to w takim układzie sprzedaje i kupuje STI.

 

Wrzucam link do ogłoszenia , Ktoś chętny ? ;-)

 

http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-turbo-wrx-lpg-zadbana-czarna-sztuka-CID5-ID6WpSZ.html

Edytowane przez simson1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Planuję na wiosnę strojenie na ok 270 km. Jak myślicie czy przy tej mocy będzie sens montować Fmica ?

to zależy od innych modyfikacji, np jak duże turbo montujesz ....

 

 

 

Gdzieś słyszałem, że chcąc montować Fmica trzeba wywalać klimę... Prawda to ?

jak zawsze są 2 szkoły, 1 mówi że trzeba, bo więcej miejsca i nie podgrzewasz dodatkofo IC, a 2 - że możesz zostawić,

 

choć przy planowanych 270KM ja bym raczej poszukał większego TMIC ... taniej, prościej ... i przy ew wizycie poza asfaltem nie boisz się o uszkodzenie IC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję dmuchać na razie na seryjnym turbie. Fmica raczej odpuszczę bo faktycznie z tego co mówią lag jest dość duży. Zastanawiam się tylko czy do tych 260-280 Km założyć IC z Wrx czy STI ... Jak w ogóle wygląda sprawa wymiarów IC z STI względem WRX? Jest dużo większy ? 

Edytowane przez Picasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się może podepnę pod temat bo pytanie jest to samo.

Otóż kupiłem WRXa którego ktoś robił na STI. No i trochę szkoda to tak zostawić.

Jest już 6MT, hamulce, wydech...

Jest więc idealny moment na remap. Nie chcę żadnych kosmosów w stylu 280-300 KM, ale raczej coś ok 260.

I tu jest pytanie. Czy taka mapa i podniesie mocy powoduje jakieś negatywne skutki w stylu obniżenia trwałości silnika?

Raczej to nic dobrego ale czy nie jest tak, że żywotność spada np o 1/3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w WRX`ie mapę na 260 KM. Jeżdzę na tym setupie ok 2 lat (przejechane 36 tys km), upalanki torowe lato/zima. Silnikowo nic mu nie dolega.

 

A to że żywotność spada, to nie jest tajemnicą żadną, ale ile procent to Ci tego nikt nie powiem. Po prostu musisz się liczyć z tym, że prawdopodobieństwo wysrania się auta wzrasta wraz z ilością "tuningu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nic dobrego ale czy nie jest tak, że żywotność spada np o 1/3?

 

Na tak postawione pytanie to Ci raczej nikt nie da zadnej sensownej odpowiedzi.

 

Duzo zalezy od mapy. No i oczywiscie takze takich "drobiazgow", jak ogolna kondycja silnika i to, jak jest traktowany. :)

Moze byc tak, ze zywotnosc Ci sie skroci dosc znacznie i po miesiacu bedziesz szukal warsztatu, a moze byc tak, ze spokojnie bedziesz jezdzil latami.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ami PB98 na pewno... jeśli będzie potrzeba to nawet na shellu mogę tankować :). Pytam bo nie wiem czy od razu pchać się w większe turbo i Fmica czy ta turbina da spokojnie radę z Intercoolerem z wrx-a.

Edytowane przez Picasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fmiciem to bym sie nie spieszyl tak.

Tam jest td04?

Mysle, ze ze wzgledu na turbo tak realnie to 250-260KM jest w zasiegu na NoPb98 (Pb98 to chyba troche ciezko moze byc w obecnych czasach ;))

Ale duzo zalezy tez od wydechu, czy seria, czy przelot itp.

 

No i przede wszystkim od operatora hamowni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszkadzają przewody klimy, ic z różnych roczników mają różne rury łączące turbo i ic.

 

P.s.

Zbieraj na panewki :)

 

Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2

Aha, zapomniałem o dennej skrzyni a właściwie drugim biegu. Na serii da się go zabić

 

Wysyłane z mojego MK16i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ami sorki za pomyłkę z PB :). Co do wydech to mam invidię 3'' . U nas w KJS gość jeździ seryjnym Gt, który ma 280 Km, rzekomo jest to realne i dość dobrze znosi mu to fabryczna skrzynia. Przyznam że liczę się ze zmieleniem skrzyni i będę wkładał z STi jeśli się coś wysypie... Kwestia tylko tej mocy, nie chciałbym jakoś specjalnie zmieniać sprężarki a chciałbym osiągnąć to 280KM. 

 

Jeśli jest to faktycznie nierealne na td04 to szkoda stroić i wypalać paliwo... Lepiej od razu myśleć o większej turbosprężarce 

 

AdaSch silnik mam po kapitalce (łącznie z nowymi tłokami od Wrx, azotowanym plaznowo wałem oraz panewkami Acl Race) więc o to się nie boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy szkoda. Mysle, ze tak realnie to nawet przyrost rzedu 30KM / 30-40Nm bedzie raczej juz odczuwalny w GC8.

Inna sprawa, ze to w serii tez w suime jest jednak dosc szybkie auto.

 

Na te 280KM z seryjnej konfiguracji to bym sie za bardzo nie napalal. Byc moze nawet komus wyszlo kiedys 280KM z td04,

ale mysle, ze to dosc jednostkowe przypadki na granicy, jesli juz nie poza nia, mozliwosic tego turbo (a moze efekt mozliwosci wspomnianego juz operatora hamowni :))

 

Wszystko kwestia tego, czy chcesz brnac w zmiany, czy nie i jaki masz na to budzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...