Skocz do zawartości

H6


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Powiem szczerze że wcześniej nawet nie zaglądałem na ten model i nawet mi na myśl nie przyszło by go kupić!

Szukam auta rodzinnego do tej pory mam forka i impreze zabawkę, forka zamierzam sprzedać, cały czas myślałem o subaru jako auto rodzinne, ale nie dopuszczałem do myśli właśnie H6!

Po przeczytaniu paru artykułów zaczynam się co do tego auta bardzo skłaniać!

Jak jest z zawodnością bądz braku jej w tym modelu silnikowym? i czy faktycznie on jest w środku przestronniejszy niż forek? bo wygląda że tak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szamot widzę że 2007 posiadasz, ja znalazłem taki 

http://olx.pl/oferta/subaru-outback-3-0-h6-2006r-2006-CID5-ID6CSOW.html#dd087edf3e

napisałem do kolegi o zamianę bo narazie ciężko jest auto sprzedać :( jeśli chodzi o lpg nigdy tak nie skrzywdzę samochodu! albo się ma na paliwo, albo się jeżdzi pandą. Sorry że tak brutalnie ale taka jest prawda, auto zagazowane to śmierć silnika szybsza lub wolniejsza ale śmierć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę porównać h6 z sturbo. Jest mega ciche i odpycha się naprawdę fajnie. Jest dość spory wewnątrz w porównaniu z forkiem ale niestety bez szału w porównaniu z innymi autami tej klasy. Bagażnik oki. Przebieg 155 tyś i póki co nic mu nie dolega (produkcja 2005 rejestracja 2006) , na razie kończy się na serwisach. Jeden minus jak to w subaru to spalanie. Jeżdżę nim większość w mieście i średnio pali mi 16 litrów. Dla pocieszenia w trasie już jest oki (wycieczka 6300 km średnie spalanie 9,8)

 

edit: Dopiero teraz się kapnąłem, że chodzi o outback. Pisałem o legasiu

Edytowane przez Yaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja znalazłem taki http://olx.pl/oferta...html#dd087edf3e napisałem do kolegi o zamianę bo narazie ciężko jest auto sprzedać

 

Ja bym tego zbadał superdokładnie z oblatanym w temacie fachowcem. Jest to wersja hamerykańska - więc wysokie ryzyko auta z "bogatą" historią. Poza tym ma lepszy system audio niż EU, podobno bardziej bujające zawieszenie, lampy nie spełniające norm europejskich (możliwe kłopoty na przeglądach) i inne drobne różnice (Fahrenheity, MPG, etc).

W H6 obowiązkowo trzeba "prześwietlić" uszczelkę pod głowicą, bo ten zabieg tani nie jest a potrafi się zdarzyć przedwcześnie.

 

 

 

auto zagazowane to śmierć silnika szybsza lub wolniejsza ale śmierć :)

 

Mylisz się. Śmierć silnika to nieumiejętny montaż i serwis instalacji i auta a nie rodzaj paliwa. Było o tym z tysiąc razy.

Na szczęście nikt nikogo nie zmusza (no może poza Ministerstwem Grabieży :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

house_1 a już myślałem że tylko 2,5 T ma tę przypadłość, UPG. Znowu mam mieszane odczucia, jak to jest z H6 podobno egzemplarze warte uwagi i takich historii jak UPG nie było mowy!? Czy to tylko Twoja jedna opinia, ciekawe co powiedzą posiadacze oszukanych V6? Naprawdę jest taki kłopot z silnikami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś.

1) H6 to nie V6 ;)

2) UPG zdarza się w autach, w których nie pamiętano o czyszczeniu chłodnicy lub nie kontrolowano poziomu płynu - auto uchodzi za bezobsługowe. I tak jest ale trzeba pamiętać o czynnościach higienicznych.

Generalnie H6 245KM powinno wymagać wymiany UPG normatywnie pomiędzy 200 a 250tkm. Niestety z zaniedbanym układem chłodzenia ZDARZAJĄ się POJEDYŃCZE przypadki i przy przebiegu 150tkm.

Jak kto dba, tak i ma. A poruszyłem ten temat, bo jest bolesny dla portfela, zwłaszcza nadszarpniętego dopiero co zakupem  samochodu.

3) Przypadłość UPG to nie tylko 2,5T (choć tu najczęściej) ale i 2,5 N/A (+ branie oleju).

 

Także nie ma co się obawiać. H6 245KM to moim zdaniem chyba najlepszy silnik subaru w relacji "koszty utrzymania / przyjemność z jazdy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu szukam Outbacka, zastanawiam sie nad 2.5 i 3.0 . Auto musi byc z automatem. No i wlasnie wczoraj mialem probna jazde OBK 3.0.Wrazenia... mam mieszane uczucia. We wnetrzu wrazenie ciasnoty z przodu, pomimo iz OBK jest szerszy. No ale wnetrze w XT jest wyzsze. Porownujac do mojego XT: materialy we wnetrzu lepszej jakosci, silnik chodzi cicho, ale jednak nie bezglosnie, naturalnie duzo ciszej niz XT. Male wibracje mozna jednak wyczuc, mniej niz w XT, choc moj Forester ma naprawde malo odczuwalne wibracje. Jazda... OBK mniej sie przechyla, przyspieszenie jest podobne jak w XT. No i tu rozczarowanie, 177KM vs 245KM i tego nie czuc... no ale na papierze XT ma 8,7s do setki a OBK 8,5s wiec nic dziwnego. Spalanie... XT mnie zaskoczyl i tym razem srednio na trasie spalil niecale 9,1l na 100. Natomiast OBK po godzinie spokojnej jazdy po miescie i pozamiejskiej +ze 3 proby przyspieszania pokazal spalanie 11,8l na 100... Na autostradzie nie probowalem bo bylo do niej 50 km...W sumie prawdopodobnie 3.0 bedzie palil srednio 1l wiecej niz Forester XT2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) UPG zdarza się w autach, w których nie pamiętano o czyszczeniu chłodnicy lub nie kontrolowano poziomu płynu - auto uchodzi za bezobsługowe. I tak jest ale trzeba pamiętać o czynnościach higienicznych.

Generalnie H6 245KM powinno wymagać wymiany UPG normatywnie pomiędzy 200 a 250tkm.

Jeśli auto wymaga wymiany UPG między 200 a 250 tkm to ja bym nie nazwał go bezobsługowym :) W wolnossącej benzynie taka akcja powinna ewentualnie mieć miejsce przy 2x większym przebiegu :)

 

Także nie ma co się obawiać. H6 245KM to moim zdaniem chyba najlepszy silnik subaru w relacji "koszty utrzymania / przyjemność z jazdy".

Pod warunkiem, że w Specu z manualną skrzynią.

No i tu rozczarowanie, 177KM vs 245KM i tego nie czuc... no ale na papierze XT ma 8,7s do setki a OBK 8,5s wiec nic dziwnego.

Faktycznie automaty Subaru kastrują przyjemność masakrycznie. Spec B w automacie ma 8 z kawałkiem do setki a Spec B z manualem 6.9 i to dlatego, że trzeba trójkę wrzucać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli auto wymaga wymiany UPG między 200 a 250 tkm to ja bym nie nazwał go bezobsługowym :) W wolnossącej benzynie taka akcja powinna ewentualnie mieć miejsce przy 2x większym przebiegu

 

Takie rzeczy to tylko w ERZE. Istotnie, kiedyś produkowano takie samochody, ale zaniechano tej działalności w XXI wieku. Teraz trzeba się cieszyć jak auto przejedzie 400tkm i jeszcze nadaje się do czegoś poza zezłomowaniem.

 

 

 

Przy okazji - teoretycznie najbardziej odporny na UPG w subaru jest silnik 2,0 N/A. A też się zdarzają awarie poniżej 200tkm.

 

 

 

Faktycznie automaty Subaru kastrują przyjemność masakrycznie

 

Sprawdź masę FXT 2,0 i OBK H6. Tam jest przyczyna relatywnie słabych osiągów OBK.

A i tak najfajniejszą wersją nadwozia BL/BP jest Legacy GT sedan z 5MT :bowdown: . Po prostu dynamiką przerasta wszystkie H6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli auto wymaga wymiany UPG między 200 a 250 tkm to ja bym nie nazwał go bezobsługowym :) W wolnossącej benzynie taka akcja powinna ewentualnie mieć miejsce przy 2x większym przebiegu

 

Takie rzeczy to tylko w ERZE. Istotnie, kiedyś produkowano takie samochody, ale zaniechano tej działalności w XXI wieku. Teraz trzeba się cieszyć jak auto przejedzie 400tkm i jeszcze nadaje się do czegoś poza zezłomowaniem.

 

Zaraza zaraz. Mimo, że mamy 2014 rok to EZ30 weszło do produkcji w roku 2000. Konstrukcyjnie jest to prosty silnik, który powinien przelatać 400tkm bez grubych napraw. Z analogicznego okresu 3 litrówki BMW, Mercedes, grube benzyny Audi robią po 300 tkm czy więcej bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie wiem.

 

BMW i Mietkiem się nie interesowałem. Ale np. jakiś czas temu rozważałem zakup Audi S4 4,2 V8. I po lekturze forum Audi odpuściłem. Generalnie duże V Audi mają problem z mocą, przegrzewaniem, rozrządami etc.

Potem z przypadku trafiłem na forum Porsche. I okazało się że awarie silników w całkiem świeżych samochodach nie są jakimś wyjątkiem.

 

Dodam jeszcze, że generalnie od pewnego czasu opinia o Mercedesie nie jest najlepsza jeśli chodzi o bezawaryjność, ale ile w tym dotyczy silników nie wiem. Wiem, że kolega interesował się modelem E63 AMG i okazało się, że niestety różowo nie jest.

 

Myślę że trzeba poczytać odpowiednie fora i okaże się, że każda marka ma jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@darecki1981, ja Ci radzę tak:

Jak zaczniesz czytać fora to się okaże że wszystkie samochody świata są do doopy.

Żeby stwierdzić czy auto jest dla Ciebie, trzeba wsiąść, pomacać, zrobić trochę km.

Jako rodzinny dupowóz obk sprawuje się świetnie, oczywiście w vanach jest więcej miejsca

Zawieszenie jest dość miękkie i komfortowe ale prowadzi się na prawdę fajnie - oczywiście spec b prowadzi się lepiej tylko obk wjedzie tam gdzie inne kombi nie

Skrzynia AT daję komfort jazdy ale oczywiście manual jest szybszy 

Silnik H6 uważam, tak jak house , za najlepszy - przynajmniej do rodzinnego auta 

Koszt wymiany UPG(jeżeli w ogóle będzie konieczny) w porównaniu do kosztów napraw silników marek tu wspomnianych jest śmiesznie niski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szamot dzięki 

Teraz jestem na statku, jak wracam jadę próbować owego OBK V6 ;)

Też chcę wolnossącą jednostkę o wyższej mocy, z

i też uważm jako mechanik że wolnossące są mniej awaryjne jak turbo.

Auto potrzebuje do rodzinnych wypadów, z dzieckiem czyli wózek manele plus skrzynka piwa  :) . Auto będzie dużo jezdziło w trasie!

Tak, że myślę że to powinien być dobry wybór, teraz pytanie zasadnicze jaki lepszy USA czy EU?

I jak odróżnic owe egzemplarze? wiem że np. impreza nie ma po pierwsze kierunków w przednich błotnikach, a jak to jest z OBK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, że myślę że to powinien być dobry wybór, teraz pytanie zasadnicze jaki lepszy USA czy EU?

I jak odróżnic owe egzemplarze? wiem że np. impreza nie ma po pierwsze kierunków w przednich błotnikach, a jak to jest z OBK?

 

Moje poprzednie auto to Legacy 2,5 US, zrobiłem nim 200 kkm i złego słowa o nim nie mogę powiedzieć, nadal dobrze służy nowemu panu  ;)

Zdecydowana większość to auta po przygodach. Natomiast to nie jest problem. Ważne jak bardzo auto było uszkodzone a najważniejsze jak zrobione.

Ale na pytanie które auto jest lepsze, odpowiedz może być tylko jedna - z EU

I łatwo je rozpoznać, wyglądają niby podobnie a jednak od razu widać różnicę 

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To trza brać to co się podoba

 

Ja tam bym się nie napalał. Jeden amerykański, a drugi u ludzi, którzy dyplomatycznie rzecz ujmując średnio znają się na serwisie (nawet mocy w ogłoszeniu poprawnie podać nie mogą....).

Trzeba drobiazgowo obie propozycje sprawdzić przed zakupem. Dobrze kupiona H6 w dobrym stanie jest źródłem ogromnego zadowolenia u właściciela. Źle kupiona z rozmaitymi bolączkami potrafi doprowadzić do ciężkiej zapaści portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...