Jump to content
pajac_am

Wymiana uszczelnienia na wałku maglownicy w GC

Recommended Posts

Hej,

Potrzebuję szybkiej porady.

A mianowicie, maglownica poci mi się na simmering'u, do którego wchodzi wałek idący od kierownicy.

Nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale chyba każdy wie o które miejsce chodzi, bo podobno TTTM ;)

Gdy w warsztacie zapytałem jak wygląda sprawa z wymianą tego simmera to powiedzieli mi, że może się to wiązać z demontażem całego magla i jego regeneracją (chyba, że źle mnie zrozumieli)

 

Tak czy inaczej jutro jadę na wymianę osłony przegubu (wewnętrzny, lewy, przód) i jak dziś się temu przyjrzałem, to jest zaraz obok tego simmera na maglu, który mi się poci. W dodatku jak będą mieli zdjętą półoś to będzie znacznie łatwiejszy dostęp.

 

Pytania moje są takie:

Czy da radę wymienić ten uszczelniacz bez rozbiórki połowy auta? ;)

I czy demontaż półosi rzeczywiście ułatwi wymianę simmera na wałku wchodzącym do magla?

Ile powinni skasować za taką usługę, żeby było uczciwie?

 

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

maglownice w gc wyciąga się w 20min może szybce wystarczy ciągnieni gałki odkręcić dwa mocowania dwa przewody i krzyżak i masz na wierzchu, sam robiłem regeneracje przekładni w gt trwa to może 30minut jest prosta jak budowa (cepa) wystarczy zamówić odpowiedni zestaw naprawczy według nr przekładni cena około 400zł a jeżeli masz wszystko ok to uszczelniacz wymienisz prawdopodobnie bez rozbierania przekładni niestety już nie pamietam czy da się go wyciągną z zewnątrz


najlepiej wyciągnąć przekładnie tylko zaznacz sobie na krzyżaku znaki żebyś kiere miał prosto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@namiot, skąd jesteś  :D ?

A tak na serio to nie specjalnie mam czas, umiejętności, warunki i nerwy do takiej roboty ;)

Co do samej przekładni to chyba wszystko, poza tym simmerem, jest ok. Dlatego nie bardzo chcę ją zdejmować.

BTW.

Jakie objawy ma magiel kwalifikujący się do regeneracji?

Edited by pajac_am

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem z bielska białej, masz nadmierny luz na kierownicy którego nie da się skasować śruba dokręcająca na maglu jeżeli ci się lekko poci nie zostawia plamy olej to jeździj aż będzie się kwalifikować do regeneracji i wtedy wszystko ci zrobią, w środku masz 3uszczelniacze i podajze3 plastikowe uszczelniacze prowadnice a i kamień dociskający kasujący luz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzu nie ma. Plam też nie zostawia, ale jednak co jakiś czas muszę dolać płynu do wspomagania, co mnie denerwuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź dokładnie z kond ci cieknie możesz mieć wyciek z : przekładni z wezy na przekladni, z węzy na zakuwce z elementem metalowym, z pod zbiorniczka pompy na łączeniu jest oringi  i oglądnij dobrze pompę,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Podepne sie pod temat:) neka mnie problem cieknacwj maglownicy ale boje sie ze wymiana samych uszczelniaczy moze niewystarczyc . Gdzie moge oddac maglownice do regeneracji? Badz gdzie kupic juz zregenerowana ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko już po wymianie osłony przegubu, a co do simmera w maglu to w ASO potwierdzono mi, że przekładnię trzeba wyciągać.

Koszt w ASO 600 zł za:

 

maglownice w gc wyciąga się w 20min

Nie mało!

Edited by pajac_am

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to już jest w aso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę to przeszkadza trochę stabilizator i kolektor wydechowy. Jutro spróbuję to ogarnąć. 

Ps. Ciekawe czy ktoś tu jeszcze jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygrałeś złotą łopatę :respect:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako autor watku jeszcze troche podkopie temat, a mianowicie:

Od momentu zalozenia tego tematu, w miedzy czasie zdozylo mi sie skonczyc miejsce na pieczatki w dowodzie rejestracyjnym, a magiel jak sie pocil, tak poci sie dalej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...