Skocz do zawartości

2.0X 2006 Silnik gasnie po wysprzęgleniu na klimatyzacji


Naczelnik

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę o pomoc.

 

Historia była taka że coraz bardziej nie podobała mi się praca silnika ( szarpnięcia silnikiem na biegu jałowym) więc wymieniłem świece tym bardziej że przejechałem już na nim 35k po uprzednich 45k na benzynie.

Problem jest taki że silnik gaśnie na dojazdach do skrzyżowań wtedy kiedy mam wciśnięte sprzęgło do zmiany biegów w szczególności hamując i skręcie czyli wtedy kiedy pompy zabierają dużą część momentu. 

Co zauważyłem po wymianie świec to to że silnik nie podbija obrotów wtedy kiedy uruchamiają się wentylatory chłodnicy, więc spadają one na jakieś 600 /min i troszkę szarpie. Przed wymianą świec było dokładnie odwrotnie, i też dość wyraźnie(1100 na wentylatorze a potem szarpnięcie i chwilowy spadek do 500) co tez mnie popchnęło w kierunku zmiany świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przed wymianą świec było dokładnie odwrotnie, i też dość wyraźnie(1100 na wentylatorze a potem szarpnięcie i chwilowy spadek do 500) co tez mnie popchnęło w kierunku zmiany świec.
Tak powinno działać prawidłowo, kiedy sprężarka pompuje obroty rosną a jak skończy spadają do poziomu biegu jałowego. Coś ze sterowaniem nie tak. Przy wymianie świec nie odpiąłeś czegoś ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O LPG stoi w drugim wierszu. Luzy sprawdzone 5k, temu bez problemu.

 

at Tedimy

 

a może i coś odpięli, generalnie był kibel z tą wymianą bo zaraz po odebraniu auta "zapalił" się  tempomat i check engine. Na 3 cylindrze wypadały zapłony, mechanik zamienił na kolejna nowa świecę i silnik zaczął pracować bez wywalania zapłonu. Po tej wymianie jak by silnik się troszkę przytykał tak około 3k obr/min..

Edytowane przez Naczelnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wyczyść przepustnicę...

ja takie efekty miałem świeżo po nabyciu forka, po odpięciu akku nie mogłem odpalić a potem gasł na wysprzęgleniu,

Po czyszczeniu  przepustnicy z wymianą uszczelki jak ręką odjął....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mam podobny problem z moim Forkiem '06 w automacie.

Przy włączonym AC na biegu jałowym (ale nie tylko!) obroty rosną gdy uruchamia się sprężarka, a następnie powinny spaść do około 800, ale spadają dużo niżej i silnik się dławi. W większości przypadków zdąża odbić nim zgaśnie, ale nie zawsze Dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku, kilka razy zdarzyło się nawet na światłach.

Planuję wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę, ale gdzie szukać dalej jeżeli to nie pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...