panklex Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 mechanizm różnicowy helikalny ma być zastosowany ponoć tylko na osi kół przednich, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Przyjrzyj się uważnie opisom nowego DCCD-A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 tutaj to znalazłem http://www.off-road.pl/modules.php?name ... le&sid=353 chyba subaru nie dogadało się z firmą gleason w sprawie torsena i szukała innej drogi. Ale ten mechanizm robi wrażenie mniej skomplikowanego ( znacznie mniej części niż w torsenie brak m innymi zębów tybu nivex, połowe mniej satelitów) i mogącego znieść większe siły, Zawsze imponował mi torsen i żałowałem że nie ma go w subaru a tu prosze miła niespodzianka coś pokrewnego się pojawia. chce jeszcze tylko doczekać czasów kiedy centralny i tylny dyfer będzie miał taki fajny układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 tutaj to znalazłem http://www.off-road.pl/modules.php?name ... le&sid=353 To jest model 2005. Rzeczywisćie ma nową przednią szperę w stosunku do 2004. chyba subaru nie dogadało się z firmą gleason w sprawie torsena i szukała innej drogi. CHyba oryginalnego ToRSena nie chcieli nigdy ale chodzi o zbliżony system. Zawsze imponował mi torsen i żałowałem że nie ma go w subaru a tu prosze miła niespodzianka coś pokrewnego się pojawia. chce jeszcze tylko doczekać czasów kiedy centralny i tylny dyfer będzie miał taki fajny układ. M.in. TorSen powoduje że Audi prowadzą się tak nieciekawie i ryją przodem w reakcji na dodanie gazu. Ten system jest bardzo ciekawy i przydatny ale w zastosowany pojedynczo nie jest znowu takim rewelacyjnym czyms do auta sportowego. Z dfrugiej storny obowiązek montowania ABSu i jego stałe rozbudowywanie uniemożliwia stosowanie np. szpery ciernej w tylnym moście więc może i tego się doczekamy. Ja chyba bym nie chciał. Prostrza budowa dyfra zastosowanego między osiami w nowym STI wynika z tego że toma tylko wspomóc główny mechanizm szperowania czyli mokre sprzęgło sterowane elektroniką. Ma po prostu zapobiec temu zawachaniu napędów które posłało mnie w Solbergu Michała w trawnik - Ci co widzieli wiedzą o co chodzi :-) Stare DCCD-A czasem cierpiało na nadmierną nadsterowność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Jeździłem audi z torsenem i nie zauważyłem jakichś wad, ale Tobie zależy na urwanych ułamkach sekund a mi szaremu nawijaczowi kilometrów zależy abym nie musiał przez dwa tygodnie codziennie ryc w śniegu łopatą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Zaraz chwila, mówimy o STI czy Outbacku???? Poza tym akurat TorSen włąśnie przy wykopywaniu się nie jest najlepszy - wystarczy jedno koło bez kontaktu z podłożem i nie pojedziemy (Audi ma otwarte dyfry na osiach). Różneg typu szpery cierne, wiskozy i inne tego typu są tu lepsze bo jednak dają większy moment znacznie na drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Chodzi mi o to że że torsen nie ma zwłoki jaką mają sprzęgła visco. Wydaje mi się że siła tarcia wewnątrz mechanizmu jest dość duża aby auto poradziło sobie np w śniegu. Dla przykładu, kolega A6 wpadł przednim kólkiem w rów włączył blodę tylnego mostu i dał po garach jedno przednie i tylne kolo było w powietrzu więc na tył szło tyle momentu ile dał rady "zablokować" torsen w mechaniźmie międdzyosiowym, w efekcie zerwało blokade tylnego mostu (jakaś licha). Torsen działa na zasadzie przekładni slimakowej więc jej tarcie zwiększa się z różnicą prędkości obrotowych obu półosi. Rozumiem że w sporcie jest to blokada zbyt słaba i nie będąca w stanie na sztywno zblokowac kół niemniej w aucie typu legacy czy forester napewno by sie sprawdziła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Ta zwloka w wiskozach daje takie charakterystyczne prowadzenie czteronapędowek z rodowodem rajdowym - prynajmeinj tych starszych które prostują się same dopiero po chwili. Audi z TorSenem nie daje się wytrącić z równowagi nawet celowo - po prostu kiedy tył się ślizga prawie wyłącznie ciągnie przód. Nie zawsze jest to charakterystyka poszukiwana w aucie sportowym. Ale oczywiście ma torsen swoje ogrmne zalety np. rewelacyjnie się sprawdza (i podobne systemy) w przednim dyfrze. Sam marze i zbieram złotóki na podobny dyfer Quaife'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 17 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2005 Ma po prostu zapobiec temu zawachaniu napędów które posłało mnie w Solbergu Michała w trawnik - Ci co widzieli wiedzą o co chodzi :-) Stare DCCD-A czasem cierpiało na nadmierną nadsterowność. Możesz coś więcej na ten temat napisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2005 Elektonika w starszym DCCD-A ma dośc weolną reakcję przy gwałtownym uślizgu jednej osi lubi tak trochę "uciec napęd" i wtedy zamiata tyłem albo ryje nieładnie. Oczywiście można to kontrolować gazem ale fajnie jest jak jednak szpery łapia od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Hmm temat lanserski MOJE SUBARU a czytam o szperach dooobre anyway chcę tylko nadmienić że ABTowe GT stoi już w mojej rajdowni więc oficjalnie o tym informuję że stałem się jego właścicielem poprzez nabycie w drodze kupna za środki płatnicze. Auto będzie stylizowane na WRC (oklejenie nowe 2005) jak będzie gotowe to podeślę foty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 To ja się pochwalę, że Babcia po paru istotnych zmianach (technicznych i wizualnych) i prawie 1,5 miesięcznym oczekiwaniu stoi pod moimi okonami. Zatem: do miłego na drodze. Wreszcie w SI GT a nie w fordzie (choć też bardzo zacny samochód). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 A zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 W tym tygodniu zrobię. Ale ze zmian wizualnych to: nowe alusy, opony, wszystkie tarcze hamulcowe, skóra na kierownicy (moja to MY96 i wtedy to nie był standard), i dźwigni zmiany biegów (choć mam problem z założeniem mieszka) i flok na kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Coś mi nie idzie z tymi fotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Ale walczę dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 I jeszcze tylko to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Obiecuję,że to już ostatnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Zacna Kwiatek zacna ta Twoja "babcia" flock na desce urokliwy jak moją podpicuję to też fotki wrzucę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Z niecierpliwością będę czekał i kibicował. A jak jeszcze dutków uzbieram to całą tapicerkę wymienię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 KWIATEK, bardzo ladna, autko oczywiscie mi znane, ale dodales jej troche uroku Gdzie flokowales deske i obszywales kierownice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 KWIATEK, bardzo ladna, autko oczywiscie mi znane, ale dodales jej troche uroku Gdzie flokowales deske i obszywales kierownice? Deska była flokowana w chorzowie w Proflexie, a kierownicę i dzignię zmiany biegów obszywał mi facet z Dęblińskiej w Warszawie. Na zdjęciach tego nie widać ale zrobiona jest perfekcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Szkoda, mialem nadzieje ze ktos juz w Warszawie flokuje A nie wiesz czy ten gosc z Warszawy tez obszywa deski i boczki skora lub alkantara? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Jeśli chodzi o flok to w Warszawie jest z tym makabra. Znalazłem raptem chyba 4 czy 5 miejsc gdzie flokują, ale może słabo szukałem. Facet jest artystą w tym co robi. Obszyjeci co chcesz i czym chcesz,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 20 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2005 Coś mi nie idzie z tymi fotami jezdzis bez fotela kierowcy :?: :wink: jak oceniasz hamulce po modyfikacjach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się