Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

ale ja nikogo do niczego nie przekonuję,tak sobie jedynie skonfigurowałem to na czym mnie by najbardziej zależało.Kierownica multifunkcyjna jest zawsze skórzana(zdaje się)BMW prowadzi się rewelacyjnie nawet bez servotronica,mnie nie potrzeba,lusterka ogrzewane na bank bo nie widzę tego w opcjach.

2,0i to 184KM, jakieś 7,8 do 100,predkość ograniczona do 210.

2,0i jest fajny 2,8i jest bardzo fajny,ale Vmax i tak ograniczona.

 

można sobie dołożyć i 50 tys ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukass kierownica rzeczywiście jest (mea culpa, konfigurator tej informacji nie podaje), ale za servotronic trzeba dopłacić.

 

 

Bzdury piszesz - polecam sobie ściagnięcie PDF cennika i jego przestudiowanie (..)i auto ma wspomaganie które na 100% jest zalezne od predkości jazdy, a że nie ma funkcji mega wspomagania to nie problem.

 

Bzdury pleciesz :biglol:(poniżej opcja servotronic dostępna ale w płatnym pakiecie):

 

gallery_5600_121_12240.gif

 

Na tym kończę wątki poboczne, może warto wrócić do tematu głównego tj. "Nowy Forester".

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym kończę wątki poboczne, może warto wrócić do tematu głównego tj. "Nowy Forester".

 

A co można więcej napisać na ponad 100 stronach forum o Foresterze? Były ochy i achy, była krytyka, była omówiona potencjalna konkurencja. Wnioski też ciekawe padły. Tradycji stało się zadość i Forester musi być gorzej zrobiony niż OBK, a cena Forka, pomimo niższej akcyzy, nie okazała się superatrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę :)

 

Po pierwsze to opisałem swoje odczucia z oględzin tego modelu i nie mam zamiaru się powtarzać, a po drugie jeśli satysfakcjonuje cię to auto to je kup i szczęśliwie użytkuj. Ja nie mam zamiaru zamieniać swojego Forestera na nowego bo różnica nie jest warta dopłaty. Za te pieniądze (164000 zł) można kupić Evoqua w wersji base z silnikiem 240 KM. Musiałbym obejrzeć dokładniej to auto by napisać coś więcej, ale padały tutaj ciekawe opinie. Oczywiście trzeba uwzględnić różnice w wyposażeniu i na pewno trzeba trochę dopłacić, ale po tym co widziałem w Foresterze wolałbym jednak dozbierać kasę.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te konie mają być czy jeździć? Bo porównując osiągi X1 z 184 km z Forkiem 240, to te dodatkowe 60 to gdzieś uciekło

 

Ano właśnie. Kiedyś Subaru z niezbyt dużej mocy potrafiło wykrzesać bardzo dobre osiągi na tle konkurencji czego przykładem może być moje auto co przy mocy 230 KM w serii miało 6 sekund do setki. A teraz moc wzrosła o 10 KM i osiągi znacznie spadły. A to BMW X1 to jakby odbicie dawnego Subaru, bo wersja 28i z silnikiem 245 KM osiąga setkę właśnie w 6,1, czyli jak stare Subaru, a słabsza o 60 KM wersja BMW ma takie same osiągi jak aktualny Forester. Coś jest nie tak chyba z tymi japońskimi końmi, bo masa jest podobna.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to BMW X1 to jakby odbicie dawnego Subaru, bo wersja 28i z silnikiem 245 KM osiąga setkę właśnie w 6,1, czyli jak stare Subaru, a słabsza o 60 KM wersja BMW ma takie same osiągi jak aktualny Forester. Coś jest nie tak chyba z tymi japońskimi końmi, bo masa jest podobna.

Nie kojarzę w materiałach BMW (ale mogę się mylić) rozbicia na osiągi wersji 2wd i 4wd. Może w tym sęk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najniższa wersja to chyba pure, za +/- 190k

 

Masz rację, nazywa się pure, nie wiem dlaczego tak mi się skojarzyło z tym base, pewnie przez podstawę. Ale auto jest do wzięcia u brokerów za 164000 zł.

 

Nie kojarzę w materiałach BMW (ale mogę się mylić) rozbicia na osiągi wersji 2wd i 4wd.

 

Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką.

ja w kontekście osiągów, że być może te 184km było mierzone przy 2wd a Forka 240km przy 4wd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką.

 

to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? :huh:

Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką.

ja w kontekście osiągów, że być może te 184km było mierzone przy 2wd a Forka 240km przy 4wd

na stronach BMW masz dane dla 4wd i 2wd oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę :)

Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę.

Pomijam oczywiście kwestie wizualne, bo to sprawa indywidualna - jednym się podoba innym nie. Wersja z motorem 2.0TSi i DSG. Koni katalogowo ma mniej bo 211, ale osiągi są niemalże identyczne co Forka XT CVT. Wyjsciowo 111tysi. Sporo wyposażenia jest w pakietach i jak dołożymy wszystko co się da to z rabatem który dostajemy już w "drzwiach salonu" cieko jest przekroczyć 120-125 tyś. W zamian mamy wszystko co w najwyższej wersji Forka + parę gadżetów czy systemów dla Forka nieosiągalnych jak np skrętne biksenony, comming i living home czy ESP które nie tylko dohamowuje koła ale tez podpowiada w którą stronę założyć kontrę lub poduszki powietrzne z tyłu (nie mówię tu o kurtynach). Jedyne rzeczy która są w Forku a tu brak to system bezkluczykowy i elektryczna klapa. Napęd to Haldex 4 generacji, czyli spięcie na tył mamy cały czas - w mniejszym stopniu niż w Forku, ale generalnie zasada działania przenoszenia napędu przód tył jest mocno zbliżona do tej ze skrzyni CVT - czyli zamiast centralnego dyfra mamy między osiowe sprzęgło lepkościowe. Wnętrze i bagaznik jest ciut większe w Seacie, a fotele przód i kanapa tył (przesuwana i z pochyleniem regulowanym) to co najmniej 1 lub 2 ligi wyżej.

Czyli jednak mozna i to 40 tyś taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale, że jak? Wpadasz w poślizg , a na wyświetlaczu strzałki? Czy gada "prawy 2+"? ;) Serio pytam.

Wspomaganie kierownicy jest elktryczne i sugeruje poprzez działanie niewilka siła jak skręcić kierownicą .

a nie leaving ?;)

skrótami pisałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło?

 

Mam ambiwalentne uczucia. Z jednej strony z tego co widzę to w ostatnich latach zrobili olbrzymi postęp w dziedzinie silników i zawieszenia. Ale stylistyka nigdy mi się nie podobała, niższe wersje w podstawowowym wyposażeniu to obraz nędzy i rozpaczy, wygląd wnętrza też mnie odrzuca, wolę stylizację japońską. Niezmiernie mnie irytuje wielostronicowa lista dodatków. Na tym tle np. Lexus sprzedaje auta kompletne z niewielką listą dodatków. Na dodatek postrzeganie tej marki jest trochę negatywne, a większość znanych mi posiadaczy BMW na drodze zachowuje się jak burak, po po prostu im odwala. Nie chciałbym dołączyc do nich. No i BMW jest niezmiernie dużo na ulicach. A dawniej Subaru było wybierane przez wolne zawody, a nie korporacyjnych klonów jak w przypadku BMW. Podobnych klientów miał Saab.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to się na szosie prowadzi?

Bardzo przyzwoicie - po przesiadce z sporo niższego i twardzsego auta nie mam leków w zakrętach. Zawieszenie jest wystarczająco sprężyste i nie ma specjlnych wychyłow. Oczywiście jak każdy samochód ze sporą powierzchnią boczną jest wrażliwszy na boczne podmuchy, ale nie wierze że jest na rynku jakikolwiek SUV który jest totalnie niewzruszony. Przy prędkościach 200+ trzeba już się jednak skupić, ale raz tylko tak jechałem i faktycznie trochę tego dnia wiatr wiał.

Generalnie to auto cięzko zakwalifikować do konkretnej klasy - bo to tak naprawdę kompaktowo-sportowy minivan z ciut podniesionym zawieszeniem i napędem 4x4.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło?

 

Mam ambiwalentne uczucia. Z jednej strony z tego co widzę to w ostatnich latach zrobili olbrzymi postęp w dziedzinie silników i zawieszenia.

a kiedy to BMW miało słabe silniki i zawieszenia? :huh: ja myślałem że 6cylindrowce to był wzorzec a zawieszenie punktem odniesienia dla innych

to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło?

 

Ale stylistyka nigdy mi się nie podobała, niższe wersje w podstawowowym wyposażeniu to obraz nędzy i rozpaczy, wygląd wnętrza też mnie odrzuca, wolę stylizację japońską

przy całym szacunku dla japońskiej motoryzacji to BMW wyglądają naprawdę "jakoś" nie zlewając się z tłumem.Środki faktycznie bywają lekko spartańskie no ale właściciela subaru to napewno nie odstraszy :)

że bazowe modele BMW to golasy? to poprostu już nie prawda.

to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło?

Na dodatek postrzeganie tej marki jest trochę negatywne, a większość znanych mi posiadaczy BMW na drodze zachowuje się jak burak, po po prostu im odwala. Nie chciałbym dołączyc do nich. No i BMW jest niezmiernie dużo na ulicach. A dawniej Subaru było wybierane przez wolne zawody, a nie korporacyjnych klonów jak w przypadku BMW. Podobnych klientów miał Saab.

no chyba nie aż tak dużo jak skód? ;)

 

BMW to porządne fury z bardzo przyzwoitym 4x4 i świetnymi silnikami.

Buraka wszędzie się znajdzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240KM?

Czy te konie mają być czy jeździć? ;) Bo porównując osiągi X1 z 184 km z Forkiem 240, to te dodatkowe 60 to gdzieś uciekło.

Czy ja ma jeździć wygodnie, czy z nogami pod brodą? Nie porównuj X1 co jest totalnym kompaktem, do Nowego Forka :facepalm: To inna wielkość auta. Porównaj X3 co z podobnym osiągami i wielkością jest o wiele droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę.

 

Ale to już nie z Polski, bo Seat został zwiniety przez tarcia polskich dystrybutorów :biglol:

Masz rację chwilowo jest pat na lini stary importer czyli Iberia i VW group Polska, bo VW chciał skrócić okres wypowiedzenia umowy importerskiej. Niemniej jednak to tylko kwestia czasu, a i brokerzy nie próżnują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...