stach1111 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 ale ja nikogo do niczego nie przekonuję,tak sobie jedynie skonfigurowałem to na czym mnie by najbardziej zależało.Kierownica multifunkcyjna jest zawsze skórzana(zdaje się)BMW prowadzi się rewelacyjnie nawet bez servotronica,mnie nie potrzeba,lusterka ogrzewane na bank bo nie widzę tego w opcjach. 2,0i to 184KM, jakieś 7,8 do 100,predkość ograniczona do 210. 2,0i jest fajny 2,8i jest bardzo fajny,ale Vmax i tak ograniczona. można sobie dołożyć i 50 tys ale po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) @lukass kierownica rzeczywiście jest (mea culpa, konfigurator tej informacji nie podaje), ale za servotronic trzeba dopłacić. Bzdury piszesz - polecam sobie ściagnięcie PDF cennika i jego przestudiowanie (..)i auto ma wspomaganie które na 100% jest zalezne od predkości jazdy, a że nie ma funkcji mega wspomagania to nie problem. Bzdury pleciesz (poniżej opcja servotronic dostępna ale w płatnym pakiecie): Na tym kończę wątki poboczne, może warto wrócić do tematu głównego tj. "Nowy Forester". Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 servotronik kosztuje 1tysiąc zł. wiec jak ktoś musi to nie majątek,i w zasadzie wszystko co najważniejsze jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Na tym kończę wątki poboczne, może warto wrócić do tematu głównego tj. "Nowy Forester". A co można więcej napisać na ponad 100 stronach forum o Foresterze? Były ochy i achy, była krytyka, była omówiona potencjalna konkurencja. Wnioski też ciekawe padły. Tradycji stało się zadość i Forester musi być gorzej zrobiony niż OBK, a cena Forka, pomimo niższej akcyzy, nie okazała się superatrakcyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 240KM? Czy te konie mają być czy jeździć? Bo porównując osiągi X1 z 184 km z Forkiem 240, to te dodatkowe 60 to gdzieś uciekło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę Po pierwsze to opisałem swoje odczucia z oględzin tego modelu i nie mam zamiaru się powtarzać, a po drugie jeśli satysfakcjonuje cię to auto to je kup i szczęśliwie użytkuj. Ja nie mam zamiaru zamieniać swojego Forestera na nowego bo różnica nie jest warta dopłaty. Za te pieniądze (164000 zł) można kupić Evoqua w wersji base z silnikiem 240 KM. Musiałbym obejrzeć dokładniej to auto by napisać coś więcej, ale padały tutaj ciekawe opinie. Oczywiście trzeba uwzględnić różnice w wyposażeniu i na pewno trzeba trochę dopłacić, ale po tym co widziałem w Foresterze wolałbym jednak dozbierać kasę. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Za te pieniądze można kupić Evoqua w wersji base z silnikiem 240 KM Najniższa wersja to chyba pure, za +/- 190k PIĘKNY JEST Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez Niedźwiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Czy te konie mają być czy jeździć? Bo porównując osiągi X1 z 184 km z Forkiem 240, to te dodatkowe 60 to gdzieś uciekło Ano właśnie. Kiedyś Subaru z niezbyt dużej mocy potrafiło wykrzesać bardzo dobre osiągi na tle konkurencji czego przykładem może być moje auto co przy mocy 230 KM w serii miało 6 sekund do setki. A teraz moc wzrosła o 10 KM i osiągi znacznie spadły. A to BMW X1 to jakby odbicie dawnego Subaru, bo wersja 28i z silnikiem 245 KM osiąga setkę właśnie w 6,1, czyli jak stare Subaru, a słabsza o 60 KM wersja BMW ma takie same osiągi jak aktualny Forester. Coś jest nie tak chyba z tymi japońskimi końmi, bo masa jest podobna. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 A to BMW X1 to jakby odbicie dawnego Subaru, bo wersja 28i z silnikiem 245 KM osiąga setkę właśnie w 6,1, czyli jak stare Subaru, a słabsza o 60 KM wersja BMW ma takie same osiągi jak aktualny Forester. Coś jest nie tak chyba z tymi japońskimi końmi, bo masa jest podobna. Nie kojarzę w materiałach BMW (ale mogę się mylić) rozbicia na osiągi wersji 2wd i 4wd. Może w tym sęk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Najniższa wersja to chyba pure, za +/- 190k Masz rację, nazywa się pure, nie wiem dlaczego tak mi się skojarzyło z tym base, pewnie przez podstawę. Ale auto jest do wzięcia u brokerów za 164000 zł. Nie kojarzę w materiałach BMW (ale mogę się mylić) rozbicia na osiągi wersji 2wd i 4wd. Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką. ja w kontekście osiągów, że być może te 184km było mierzone przy 2wd a Forka 240km przy 4wd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką. to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? Jest. Model 28i to tylko xdrive, czyli 4x4, a w modelu 20i mamy sdrive (pędzony tył) i xdrive (4x4). Ja tam nie interesuję się specjalnie bawarską techniką. ja w kontekście osiągów, że być może te 184km było mierzone przy 2wd a Forka 240km przy 4wd na stronach BMW masz dane dla 4wd i 2wd oddzielnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę. Pomijam oczywiście kwestie wizualne, bo to sprawa indywidualna - jednym się podoba innym nie. Wersja z motorem 2.0TSi i DSG. Koni katalogowo ma mniej bo 211, ale osiągi są niemalże identyczne co Forka XT CVT. Wyjsciowo 111tysi. Sporo wyposażenia jest w pakietach i jak dołożymy wszystko co się da to z rabatem który dostajemy już w "drzwiach salonu" cieko jest przekroczyć 120-125 tyś. W zamian mamy wszystko co w najwyższej wersji Forka + parę gadżetów czy systemów dla Forka nieosiągalnych jak np skrętne biksenony, comming i living home czy ESP które nie tylko dohamowuje koła ale tez podpowiada w którą stronę założyć kontrę lub poduszki powietrzne z tyłu (nie mówię tu o kurtynach). Jedyne rzeczy która są w Forku a tu brak to system bezkluczykowy i elektryczna klapa. Napęd to Haldex 4 generacji, czyli spięcie na tył mamy cały czas - w mniejszym stopniu niż w Forku, ale generalnie zasada działania przenoszenia napędu przód tył jest mocno zbliżona do tej ze skrzyni CVT - czyli zamiast centralnego dyfra mamy między osiowe sprzęgło lepkościowe. Wnętrze i bagaznik jest ciut większe w Seacie, a fotele przód i kanapa tył (przesuwana i z pochyleniem regulowanym) to co najmniej 1 lub 2 ligi wyżej. Czyli jednak mozna i to 40 tyś taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 ESP które nie tylko dohamowuje koła ale tez podpowiada w którą stronę założyć kontrę ale, że jak? Wpadasz w poślizg , a na wyświetlaczu strzałki? Czy gada "prawy 2+"? Serio pytam. ps. living a nie leaving ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No to podaj mi jakąś konkurencję za 39tysEuro(bez aktualnych zniżek) z tym wyposażeniem i 240KM? Ja jakoś nie widzę Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę. a jak to się na szosie prowadzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 ale, że jak? Wpadasz w poślizg , a na wyświetlaczu strzałki? Czy gada "prawy 2+"? Serio pytam. Wspomaganie kierownicy jest elktryczne i sugeruje poprzez działanie niewilka siła jak skręcić kierownicą . a nie leaving ? skrótami pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? Mam ambiwalentne uczucia. Z jednej strony z tego co widzę to w ostatnich latach zrobili olbrzymi postęp w dziedzinie silników i zawieszenia. Ale stylistyka nigdy mi się nie podobała, niższe wersje w podstawowowym wyposażeniu to obraz nędzy i rozpaczy, wygląd wnętrza też mnie odrzuca, wolę stylizację japońską. Niezmiernie mnie irytuje wielostronicowa lista dodatków. Na tym tle np. Lexus sprzedaje auta kompletne z niewielką listą dodatków. Na dodatek postrzeganie tej marki jest trochę negatywne, a większość znanych mi posiadaczy BMW na drodze zachowuje się jak burak, po po prostu im odwala. Nie chciałbym dołączyc do nich. No i BMW jest niezmiernie dużo na ulicach. A dawniej Subaru było wybierane przez wolne zawody, a nie korporacyjnych klonów jak w przypadku BMW. Podobnych klientów miał Saab. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) a jak to się na szosie prowadzi? Bardzo przyzwoicie - po przesiadce z sporo niższego i twardzsego auta nie mam leków w zakrętach. Zawieszenie jest wystarczająco sprężyste i nie ma specjlnych wychyłow. Oczywiście jak każdy samochód ze sporą powierzchnią boczną jest wrażliwszy na boczne podmuchy, ale nie wierze że jest na rynku jakikolwiek SUV który jest totalnie niewzruszony. Przy prędkościach 200+ trzeba już się jednak skupić, ale raz tylko tak jechałem i faktycznie trochę tego dnia wiatr wiał. Generalnie to auto cięzko zakwalifikować do konkretnej klasy - bo to tak naprawdę kompaktowo-sportowy minivan z ciut podniesionym zawieszeniem i napędem 4x4. Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę. Ale to już nie z Polski, bo Seat został zwiniety przez tarcia polskich dystrybutorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? Mam ambiwalentne uczucia. Z jednej strony z tego co widzę to w ostatnich latach zrobili olbrzymi postęp w dziedzinie silników i zawieszenia. a kiedy to BMW miało słabe silniki i zawieszenia? ja myślałem że 6cylindrowce to był wzorzec a zawieszenie punktem odniesienia dla innych to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? Ale stylistyka nigdy mi się nie podobała, niższe wersje w podstawowowym wyposażeniu to obraz nędzy i rozpaczy, wygląd wnętrza też mnie odrzuca, wolę stylizację japońską przy całym szacunku dla japońskiej motoryzacji to BMW wyglądają naprawdę "jakoś" nie zlewając się z tłumem.Środki faktycznie bywają lekko spartańskie no ale właściciela subaru to napewno nie odstraszy że bazowe modele BMW to golasy? to poprostu już nie prawda. to znaczy masz złe zdanie czy jakoś tak wyszło? Na dodatek postrzeganie tej marki jest trochę negatywne, a większość znanych mi posiadaczy BMW na drodze zachowuje się jak burak, po po prostu im odwala. Nie chciałbym dołączyc do nich. No i BMW jest niezmiernie dużo na ulicach. A dawniej Subaru było wybierane przez wolne zawody, a nie korporacyjnych klonów jak w przypadku BMW. Podobnych klientów miał Saab. no chyba nie aż tak dużo jak skód? BMW to porządne fury z bardzo przyzwoitym 4x4 i świetnymi silnikami. Buraka wszędzie się znajdzie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 240KM? Czy te konie mają być czy jeździć? Bo porównując osiągi X1 z 184 km z Forkiem 240, to te dodatkowe 60 to gdzieś uciekło. Czy ja ma jeździć wygodnie, czy z nogami pod brodą? Nie porównuj X1 co jest totalnym kompaktem, do Nowego Forka To inna wielkość auta. Porównaj X3 co z podobnym osiągami i wielkością jest o wiele droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Słabo patrzysz, mi od razu przychodzi do głowy Altea Freetrack, bo akurat takim jeżdżę. Ale to już nie z Polski, bo Seat został zwiniety przez tarcia polskich dystrybutorów Masz rację chwilowo jest pat na lini stary importer czyli Iberia i VW group Polska, bo VW chciał skrócić okres wypowiedzenia umowy importerskiej. Niemniej jednak to tylko kwestia czasu, a i brokerzy nie próżnują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 a kiedy to BMW miało słabe silniki i zawieszenia? Przecież tego nigdzie nie napisałem przecież. Zobacz za jakie silniki obecnie BMW dostaje nagrody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No sorry ale ta Alte wygląda jak ....(cenzura) jak dla mnie to wygląd też jest ważny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się