Skocz do zawartości

Nierównomierne przyspieszanie na niskich obrotach - type r ver.4


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

Ten temat nie daje mi spokoju od jakiegoś czasu.

 

Opis zjawiska:

 

- auto nierównomiernie przyspiesza na niskich obrotach 2000-3000 obr

- to nie jest szarpania tylko takie zjawisko jakby coś go trzymało i puszczało, trzymało i puszczało

- zjawisko jest najbardziej wyczuwalne jak trzyma się pedał gazu w jednej pozycji podczas delikatnego przyspieszania

- obroty nie falują, na biegu jałowym idealnie stabilnie

- zjawisko jest najsilniejsze jak auto jest zimne ale jak się rozgrzeje to też występuje tyle że delikatniej

- występuje to tylko na podciśnieniu, podczas wolnego turlania się

- nie idzie idealnie płynnie jechać i delikatnie przyspieszać, albo ogień albo właśnie z takim nierównomiernym przyspieszanie co w mieście bywa uciążliwe

- jak się idzie pełnym ogniem i są odpowiednie obroty to jest niewyczuwalne, choć może to tylko jest zamaskowane pełnym ogniem właśnie

- boost nachodzi ładnie, pompuje ile trzeba, jest stabilny

- zjawisko występowało zarówno przed remapem na ori turbinie jak i na obecnej vf39 po remapie - stąd nie wiążę tego z układem doładowania

 

Info dodatkowe:

- paliwo V-power racing, zresztą to zjawisko występuje zarówno od jakiegoś czasu i przepaliłem w tym czasie kilkanaście zbiorników paliwa z różnych stacji

- remap poznański na esl-u - 300KM na pełnym przelocie

- auto idzie jak złe jak się przyciśnie

- przepływka nowa

- świece, kable nowe

- pompa paliwa nowa Walbro

- wężyki pod/nad ciśnienia wszystkie wymienione - jest szczelnie

- BOV HKS :(

- węże "powietrzne" Samco - tu też jest szczelnie

- auto nie wywala błędów

- BOV syczy kiedy trzeba, nie ma jakiś problemów - chyba

 

Poradźcie czy coś można w tej kwestii podziałać i jaki kierunek obrać. Lubie iść pełnym ogniem ale nie wszędzie się da :)

 

Będę wymieniał BOV na oryginalny zawór jak takowy znajdę, tak czy owak to zrobię

 

 

Siedzi jakaś drobna rzecz z którą sobie nie poradziłem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie, tez mnie to nurtuje, bo jeszcze za mojej kadencji to wyczuwalem, i we wszystkich GC8 jakimi jezdzilem, i jakie sciagnalem wyczuwalem podobny objaw, uczucia jakby cos probowalo przytrzymywac auto..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy ale tylko na zimnym silniku jak się nagrzeje nic nie faluje , przy seryjnym wydechu tego nie było .

Po wymianie na przelot takie cyrki się dzieją

Nie zaobserwowałem tego u siebie , więc nie pomogę ale apropo przelotowego wydechu to też dołożę swoje 3 grosze.

Na przelotowym H&S długo walczyłem z pływającymi obrotami. Przepływka, krokowiec, checki w mokrą pogodę... Ręce opadały. Przez przypadek zmieniłem z powrotem na seryjny backbox i wszystko to minęło. Przelot czyli musi być mapa i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadki nie jest to jakoś tak uciążliwe , występuje tylko jak silnik jest zimny (np po nocy ) i tylko przez chwilę kilka km , potem jest o.k nawet jak odpalam po godzinie

to falowania nie ma

Jestem umówiony z Jacko na diagnostykę , dam znać co to za usterka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...