Jump to content

Bąblowanie w zbiorniczku przelewowym - UPG


owad

Recommended Posts

Zawsze zastanawialem sie jak to wyglada, az niedawno zobaczylem :).

 

Sytuacja tylko po ostrej jezdzie, po delikatnej plyn sie tylko podnosil. Jest to poczatek UPG bo test niechetnie wykazywal CO2.

Pacjent forek xt, 2,5T.

A tu jak ktos by chcial obejrzec:

 

http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/1AyEq1vCcQA/upg

 

http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/0Zkv2OvQXBq/upg1

 

http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/7rNZlffLVMM/upg2

 

http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/6MminsWZovO/upg3

 

Jesli bylo to prosze o usuniecie. Pozdr

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG.

Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło.

Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG.

Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło.

Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów.

W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0.
Link to comment
Share on other sites

 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG.

Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło.

Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów.

W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0.

Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki :unsure:

Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy :( Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

A w 4T robili Ci test na CO2? Ja korki wymieniłem wcześniej.

 

Nie robili właśnie. Diagnoza była postawiona od razu, po zobaczeniu ww. bąblowania. Chyba coś k. 8000pln wtedy powiedzieli, psując mi humor na kilka dni. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy :( Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG :(

no to mnie pocieszyłeś B)

właśnie mojemu stuknęło 150kkm ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy :( Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG :(

no to mnie pocieszyłeś B)

właśnie mojemu stuknęło 150kkm ;)

 

Wychodzę z założenia że lepiej usłyszeć najgorszą prawdę niż najpiękniejsze kłamstwo  :)

A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz?

Spec.B B) 

Link to comment
Share on other sites

 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz?

OBK MY06

A więc przed lift  :)

No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG :angry:  I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km :unsure:  :(

Teraz muszę zbadać dlaczego tak się dzieje i co jest przyczyną. Przed wczoraj usłyszałem, że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna ;)   

Edited by OWOC
Link to comment
Share on other sites

 

 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz?

OBK MY06

A więc przed lift  :)

No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG :angry:  I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km :unsure:  :(

 

Pożyjemy zobaczymy.... ;) 

OBK MY06 może być już po lifcie..... 

Link to comment
Share on other sites

 

 

że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna

Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz?

OBK MY06

A więc przed lift  :)

No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG :angry:  I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km :unsure:  :(

 

Pożyjemy zobaczymy.... ;)

OBK MY06 może być już po lifcie..... 

 

Otóż to. Ja jednak dalej utwierdzam się w przekonaniu że H6 pancerny jest ;)

że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna

Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. :(

Tak masz racje Cybelku, w Subarakach zasada "jak dbasz tak masz" obowiązuje w większości modeli.

Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak  :)

A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku ^_^

Link to comment
Share on other sites

(...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak  :)

 

A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku ^_^

 

 

niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/

 

w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony)

natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano)

 

 

 

p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

(...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak  :)

 

A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku ^_^

 

 

niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/

 

w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony)

natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano)

 

 

 

p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30

 

Eddie bardzo Ci dziękuje za to fajne i cenne info :)

Pomogłeś mi z drążeniem tematu ogromnie. Niestety te dwa zdania o H6 zamieniłem z nim w czasie strojenia na hamowni BMW a przypadek był ciężki tak więc o olej go nie spytałem. Ale myślę, że i tak w tej kwestii chyba niewiele by mi powiedział bo Subaru to on naprawia tak mi się wydaje z pomocą Pana Edwina ;)  

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś zaopatrzyłem się w takie specyfiki Made in USA(Subaru), które ponoć po dodaniu do chłodziwa "pogrożą palcem" UPG. Mam je do dziś w szafie i jak za kilka dni zanabędę to co chcę, to może to wleję do zbiorniczka.

 

 

P.S. Proszę o niewyśmiewanie się ze mnie, bo nawet nie wiem co to jest. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki :unsure: Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy :( Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG :(

Potwierdzam ;) przebieg 145 tys i moj skarb jedzie do doktora, UPG .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...