owad Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zawsze zastanawialem sie jak to wyglada, az niedawno zobaczylem . Sytuacja tylko po ostrej jezdzie, po delikatnej plyn sie tylko podnosil. Jest to poczatek UPG bo test niechetnie wykazywal CO2. Pacjent forek xt, 2,5T. A tu jak ktos by chcial obejrzec: http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/1AyEq1vCcQA/upg http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/0Zkv2OvQXBq/upg1 http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/7rNZlffLVMM/upg2 http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/6MminsWZovO/upg3 Jesli bylo to prosze o usuniecie. Pozdr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Dzięki, dobrze wiedzieć jak to wygląda. Prawie wszystkich to czeka... Będziesz już teraz szukał doktora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 (edited) Auto juz stoi u doktora Edited April 30, 2014 by owad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 W sumie przykry widok Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 No przykry, ale z tym trzeba się liczyć w 2,5. Żeby potem nie było rozczarowań Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 A w 4T robili Ci test na CO2? Ja korki wymieniłem wcześniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0. Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 A w 4T robili Ci test na CO2? Ja korki wymieniłem wcześniej. Nie robili właśnie. Diagnoza była postawiona od razu, po zobaczeniu ww. bąblowania. Chyba coś k. 8000pln wtedy powiedzieli, psując mi humor na kilka dni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG no to mnie pocieszyłeś właśnie mojemu stuknęło 150kkm Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG no to mnie pocieszyłeś właśnie mojemu stuknęło 150kkm Wychodzę z założenia że lepiej usłyszeć najgorszą prawdę niż najpiękniejsze kłamstwo A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? Spec.B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 (edited) A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Teraz muszę zbadać dlaczego tak się dzieje i co jest przyczyną. Przed wczoraj usłyszałem, że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Edited May 15, 2014 by OWOC Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Pożyjemy zobaczymy.... OBK MY06 może być już po lifcie..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Pożyjemy zobaczymy.... OBK MY06 może być już po lifcie..... Otóż to. Ja jednak dalej utwierdzam się w przekonaniu że H6 pancerny jest że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. Tak masz racje Cybelku, w Subarakach zasada "jak dbasz tak masz" obowiązuje w większości modeli. Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (edited) (...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony) natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano) p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30 Edited May 16, 2014 by eddie_gt4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OWOC Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 (...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony) natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano) p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30 Eddie bardzo Ci dziękuje za to fajne i cenne info Pomogłeś mi z drążeniem tematu ogromnie. Niestety te dwa zdania o H6 zamieniłem z nim w czasie strojenia na hamowni BMW a przypadek był ciężki tak więc o olej go nie spytałem. Ale myślę, że i tak w tej kwestii chyba niewiele by mi powiedział bo Subaru to on naprawia tak mi się wydaje z pomocą Pana Edwina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Kiedyś zaopatrzyłem się w takie specyfiki Made in USA(Subaru), które ponoć po dodaniu do chłodziwa "pogrożą palcem" UPG. Mam je do dziś w szafie i jak za kilka dni zanabędę to co chcę, to może to wleję do zbiorniczka. P.S. Proszę o niewyśmiewanie się ze mnie, bo nawet nie wiem co to jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Zapodaj nazwe i wtedy będziemy sie śmiali Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Zapodaj nazwe i wtedy będziemy sie śmiali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Zaoszczędziłem na szukaniu właśnie. Tak, ten z lewej to to, o co mi chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pytka Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG Potwierdzam przebieg 145 tys i moj skarb jedzie do doktora, UPG . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now