owad Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zawsze zastanawialem sie jak to wyglada, az niedawno zobaczylem . Sytuacja tylko po ostrej jezdzie, po delikatnej plyn sie tylko podnosil. Jest to poczatek UPG bo test niechetnie wykazywal CO2. Pacjent forek xt, 2,5T. A tu jak ktos by chcial obejrzec: http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/1AyEq1vCcQA/upg http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/0Zkv2OvQXBq/upg1 http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/7rNZlffLVMM/upg2 http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/6MminsWZovO/upg3 Jesli bylo to prosze o usuniecie. Pozdr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Dzięki, dobrze wiedzieć jak to wygląda. Prawie wszystkich to czeka... Będziesz już teraz szukał doktora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Auto juz stoi u doktora Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 W sumie przykry widok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 No przykry, ale z tym trzeba się liczyć w 2,5. Żeby potem nie było rozczarowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 A w 4T robili Ci test na CO2? Ja korki wymieniłem wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 U mnie było podobne bąblowanie w 2.0 przy przebiegu nieco ponad 100tkm. Wizyta w 4t i momentalna diagnoza- UPG. Za namową jednego forumowicza wystarczyło wymienić korek przy chłodnicy, który przepuszczał lekko. Efekt- bąblowanie zniknęło. Dziś samochód ma już prawie 200tkm nalatane i na LPG, i żadnych problemów. W 2.0 zdarza się UPG, choć dużo rzadziej niż w 2.5, a w 2.5 zdarzają się panewki, choć też rzadziej niż w 2.0. Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 A w 4T robili Ci test na CO2? Ja korki wymieniłem wcześniej. Nie robili właśnie. Diagnoza była postawiona od razu, po zobaczeniu ww. bąblowania. Chyba coś k. 8000pln wtedy powiedzieli, psując mi humor na kilka dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG no to mnie pocieszyłeś właśnie mojemu stuknęło 150kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG no to mnie pocieszyłeś właśnie mojemu stuknęło 150kkm Wychodzę z założenia że lepiej usłyszeć najgorszą prawdę niż najpiękniejsze kłamstwo A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? Spec.B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 (edytowane) A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Teraz muszę zbadać dlaczego tak się dzieje i co jest przyczyną. Przed wczoraj usłyszałem, że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Edytowane 15 Maja 2014 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Pożyjemy zobaczymy.... OBK MY06 może być już po lifcie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 A w jakim modelu masz to H6 Kubeusz? OBK MY06 A więc przed lift No niestety taki urok H6 że może wystąpić lecz nie musi problem z UPG I najczęściej wymienia się przy właśnie 150tys km Pożyjemy zobaczymy.... OBK MY06 może być już po lifcie..... Otóż to. Ja jednak dalej utwierdzam się w przekonaniu że H6 pancerny jest że niestety i w H6 układ chłodzenia jest niewystarczający.... ale uważam że ta opinia jest niezbyt zasadna aby była prawdziwa i trafna Jeśli się zaniedba czyszczenie chłodnic z zewnątrz oraz przestrzeni między chłodnicami,to jest niewystarczający.Ale i tak czasem po 6-7 latach chłodnica wody może wymagać wymiany. Tak masz racje Cybelku, w Subarakach zasada "jak dbasz tak masz" obowiązuje w większości modeli. Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (edytowane) (...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony) natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano) p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30 Edytowane 16 Maja 2014 przez eddie_gt4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 (...) Mi człowiek który jak się okazało już kilka UPG głównie w Tribecach robił tłumaczył, że ponoć przy tych cylindrach gdzie ciecz była najbardziej nagrzana i wychodziła z silnika tam zawsze uszczelki po rozbiórce był w najgorszym stanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, może jeszcze uda się mi z tym notabene bardzo mądrym i sympatycznym dyrektorem technicznym pewnej firmy na spokojnie porozmawiać i dowiedzieć się dokładnie co i jak A czy nieodpowiedni olej w silniku może też przyczynić się do UPG? Wydaje mi się, że tak, ale... w końcu jednym z zadań oleju w silniku jest odprowadzanie wywiązującego się ciepła w silniku niedawno wklejalem ciekawy tekst o roznicach EZ30 vs EZ36 - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/31356-cos-wiecej-o-silniku-36-w-tribece/ w 3.0 ciecz chlodzaca idzie od cylindra do cylindra i glowice sa bardzo "gorace", stad sklonnosc do detonacji i wrazliwosc na przegrzanie (szczegolnie w Tribece, gdzie silnik musi dzwigac prawie pol dodatkowej tony) natomiast w 3.6 system chlodzenia jest rozwiazany zupelnie inaczej, ciecz podawana jest "rownolegle" do kazdego z cylindrow, glowice sa "zimniejsze" (dlatego 3.6 moze pracowac na "gorszym" paliwie - regular zamiast premium, co jest szczegolnie aktualne w US), nie ma sklonnosci do detonacji, ale temp. cylindrow jest znacznie wyzsza niz w 3.0 i dlatego ten silnik mial sklonnosc do zlopania oleju, szczegolnie w pierwszych rocznikach (potem silnik zmodyfikowano) p.s. a co ten spec. mowil o oleju do H6? bo slyszalem wiele roznych teorii - niektorzy mowia, ze 5W40 to min. do tego silnika i leja nawet 5W50 (nawet niektore ASO tak robily), zas inni twierdza, ze ten silnik moze poprawnie pracowac tylko i wylacznie na "rzadkim" 5W30 Eddie bardzo Ci dziękuje za to fajne i cenne info Pomogłeś mi z drążeniem tematu ogromnie. Niestety te dwa zdania o H6 zamieniłem z nim w czasie strojenia na hamowni BMW a przypadek był ciężki tak więc o olej go nie spytałem. Ale myślę, że i tak w tej kwestii chyba niewiele by mi powiedział bo Subaru to on naprawia tak mi się wydaje z pomocą Pana Edwina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Kiedyś zaopatrzyłem się w takie specyfiki Made in USA(Subaru), które ponoć po dodaniu do chłodziwa "pogrożą palcem" UPG. Mam je do dziś w szafie i jak za kilka dni zanabędę to co chcę, to może to wleję do zbiorniczka. P.S. Proszę o niewyśmiewanie się ze mnie, bo nawet nie wiem co to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Zapodaj nazwe i wtedy będziemy sie śmiali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Zapodaj nazwe i wtedy będziemy sie śmiali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Zaoszczędziłem na szukaniu właśnie. Tak, ten z lewej to to, o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytka Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Oj pamiętam jak we wrześniu ubiegłego roku zobaczyłem w zbiorniczku SPECymirka te bąbelki Drążyłem temat drążyłem i w 3.0 H6 problem z UPG nie jest przypadkowy Po rozmowach z kilkoma mądrymi i doświadczonymi w temacie Subaru wychodzi że przy przebiegu ok 150 tys km występuje problem zwany UPG Potwierdzam przebieg 145 tys i moj skarb jedzie do doktora, UPG . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się