Jump to content

Problem z światłami krótkimi i długimi


-Młody-

Recommended Posts

Cześć,

            mam dość dziwny problem z Subarką. Mianowicie gdy mam włączone światła mijania świeci mi też słabo długie i na tablicy roździelczej świeci mi słabo kontrolka długich. Sprawdziłem kable które dochodzą do kostki i są koło akumulatora Czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie szukać dalej? Czy ma ktoś schemat jak powinno być podłączone kable świateł od początku do kostki? Samochód to Subaru Impreza z 2000r 125km 1994cm3 a żarówki to HB5.

 

 

 

Pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź punkty masowe przy lampach. Jeśli będzie słaby styk to mogą się takie dziwne jaja dziać. Najlepiej przeczyścić i wysmarować smarem miedzianym.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź bezpieczniki H/L Relay czy coś tak u mnie są dwa w kabinie i dwa pod maską jak go wyjęłam to było dokładnie tak jak piszesz oba światła świeciły jednocześnie ale nie słabiej

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz pokombinować sam, to weź kawałek przewodu, podepnij pod (-) na akumulatorze i dotknij do minusa w kostce żarówki.

Tylko nie pomyl bo będzie zwarcie. Jak włączysz i zaczną świecić dobrze to znaczy, że zginęła masa.

Link to comment
Share on other sites

szukałem na internecie co to może być, ktoś napisał że pomylono podłączanie kabli. Kabel związki masa do długich przy kostce i odwrotnie. Co sądzisz o tym? Mają rację?

Link to comment
Share on other sites

jutro będę dalej walczył.Sprawdze czy dobrze są podłączone kable. Ktoś już przy tym grzebał, wyszło jak zaczeły się dziać cuda z światłami.

Link to comment
Share on other sites

szukałem na internecie co to może być, ktoś napisał że pomylono podłączanie kabli. Kabel związki masa do długich przy kostce i odwrotnie. Co sądzisz o tym? Mają rację?

 

Mają. W Kąąbi miałem przy H4 pomieszane kabelki, efekt jak u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Niestety, sprawdziłem podłączenie świateł. Jest ok. Czyli nie to jest przyczyną. Dzwoniłem do elektryka samochodowego. Mam wizyte u niego na poniedziałek. Napisze co zrobiłe żeby pomóc innym

Link to comment
Share on other sites

Odepnij obie kostki na raz  z żarówek i po włączeniu odpowiednich świateł posprawdzaj napięcia voltomierzem między zaciskami w kostkach , a klemą minusową i identyczne pomiary ,ale zamiast klemy dawaj masę nadwozia.Powinno byc tosamo -ok 12 wolt w obu przypadkach . Jeśli nie znajdziesz przyczyny w ten sposób-to do elektryka. -W ostateczności da nową wiazke do świateł.

A to sie tak nagle zmienilo?

Link to comment
Share on other sites

wszystkie bezpieczniki są w porządku. To musi być coś innego

Bezpieczniki sa w sumie chyba  cztery. Ja miałem kiedyś przepalony w STi bodajze jeden i były podobne jaja z lampami.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...