Skocz do zawartości

Ceny Subaru po wejsciu Polski do UE


michal

Rekomendowane odpowiedzi

filmy. I jeszcze raz FILMY. Prawie zawsze druga czesc jest gorsza (np. Jurassic Park 2; wyjatek: Terminator 2) Tak samo jest z grami komputerowymi. Jesli chodzi o samochody, to zalezy, co konretnie. Techniczne rozwiazania chyba zawsze sa lepsze, ale moze byc gorsze np. prowadzenie, stylistyka (sprawa gustu :P )

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kobiety !!! i jeszcze raz KOBIETY!!!!!!. Starsze są lepsze niż młodsze. Wyjątek - Nowe starsze są lepsze od starych starszych. Zawsze wolałem jeździć czymś dotartym ( mowa o samochodach ........................też )

 

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywracając temat: nasuwa mi się tylko refleksja, że dla miłośników Subaru wejście do Związku Socjalistycznych Republik Europejskich wcale nie przyniesie nic fajnego. O ile wiem to na Starym Kontynencie miłośnicy Subaru najlepiej czują się w Szwajcarii, która nie należy do Komuny. Zamiast wstępować do unii trzebaby podpisać umowy o wolnym handlu z USA i Japonią. I nagle okazałoby się, że samochody niemieckie, francuskie i włoskie są tylko dla pokręconych hobbystów. Ale by Europa beczała, że im się Opelki i Peugeoty nie chcą w brzydkiej Polsce sprzedawać...

No ale pomarzyć każdy może. Witaj UE! Niech żyje Socjalizm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobiety !!! i jeszcze raz KOBIETY!!!!!!. Starsze są lepsze niż młodsze. Wyjątek - Nowe starsze są lepsze od starych starszych. Zawsze wolałem jeździć czymś dotartym ( mowa o samochodach ........................też )

 

Siwy

 

Tak, Panie Waldemarze, nie ma to jak dobry, gustowny klasyk. A nie tam jakas upstrzona gadzetami, odchudzona nowka, ktora w dodatku nie wadomo jak sie prowadzi.

No chyba, ze japonska, a to co innego, wtedy wiadomo, ze ma to z przodu ustawione plasko. No i niskie zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wejscie do UE nie oznacza dla nas oczekiwania znacznych obniżek na sprzedawane aktualnie w większości modele (Impreza WRX i STI, Forester XT, Outback H6). Po prostu zakończy się faza "specjalnych cen zakupu" dla naszej organizacji. Niestety wysokość podatków w Polsce (a te pozostaną prawdopodobnie bez zmian) nie zezwoli na zrównanie cen brutto, z zachodnimi :(

Planujemy natomiast bardziej intensywną sprzedaż tańszych modeli, takich jak Legacy 2.0, Impreza 2.0 i 1.6, czy też Forester bez turbodoładowania. Przy tych modelach mozna bedzie oczekiwać obniżki cen detalicznych. Szczegóły z pewnością będą znane wystarczająco wcześnie i opublikowane także na tym forum.

 

pzdr.

 

Czy jednak będzie możliwe utrzymanie prawie 20% wyższych cen w Polsce niż u naszych sąsiadów gdzie Impreza STI kosztuje 38.150 EUR (http://www.subaru.de/Seiten/Showroom/Impreza/FImpreza4.htm), a jak rozumiem kiedy już będziemy jedną wielką socjalistyczną wiochą będzie można robić zakupy u naszych niemieckojęzycznych towarzyszy i nie trzeba będzie odprowadzać doli w postaci ceł i akcyz w Polsce ponieważ opłaty te zostały już wniesione w Niemczech i nie powinny się dublować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Obawiam się, że powyższa kalkulacja nie jest prawidłowa - nie uwzględnia różnic w podatkach oraz faktycznych elementów kosztowych zwiazanych z nabyciem samochodu.

I tak w Niemczech nie ma akcyzy - podczas gdy w Polsce akcyza importowa dla samochodów o tej pojemności silnika wynosi 3,6%.

Ponadto VAT w Niemczech jest na poziomie 16%, a w Polsce 22%.

W Niemczech ponadto płaci się za transport samochodu do dealera (Überführungskosten ok. 400 Euro) oraz inspekcję odbiorczą/przygotowanie samochodu łącznie z myciem etc. ok. 100-200€.

Wg. dzisiejszych cen różnica wynosi więc faktycznie ok. 8,2%.

W przypadku importu prywatnego doliczyc trzeba koszt numerów celnych (ok. 150 Euro), ubezpieczenia OC (ok. 200 Euro), transport do Polski, koszt "miękkiego" dowodu w Polsce, koszt inspekcji technicznej, karty pojazdu (1.000 zł), zaświadczenia Euro 2. W sumie nie będzie to opłacalne.

Niemniej nie jest naszym celem wykorzystywanie kosztów dodatkowych do sztucznego zawyżania cen (tak jak obecnie są sztucznie zaniżane !).

Mówiąc, że ceny detaliczne na STi WRC czy Forester XT zostana obniżone o ok. 3 - 5% uwzględniamy też normalne podwyżki cen, które w międzyczasie w Niemczech zapewne nastąpią. Zakładamy, ze po ich uwzględnieniu, a także biorąc pod uwagę różnice w podatkach i - wspomnianych - elementach składowych ceny faktycznie różnice wartości netto pomiędzy Polską i Niemcami nie powinny występować.

Jako "wartości dodane" przy zakupie w Polsce pozostaną:

- tańsze pakiety ubezpieczeniowe

- wyższa wartość samochodu przy odsprzedaży

- szkolenie w SJS

- oszczędnosć czasu (i nerwów :wink: )

 

 

Myślę, że powyższe wyjaśnienie daje bardziej szeroki pogląd na problematykę cen po wejściu Polski do UE.

W przypadku dalszych pytań służę chętnie pomocą.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wejscie do UE nie oznacza dla nas oczekiwania znacznych obniżek na sprzedawane aktualnie w większości modele (Impreza WRX i STI, Forester XT, Outback H6). Po prostu zakończy się faza "specjalnych cen zakupu" dla naszej organizacji. Niestety wysokość podatków w Polsce (a te pozostaną prawdopodobnie bez zmian) nie zezwoli na zrównanie cen brutto, z zachodnimi :(

 

Hmmm.... Czy ktos Dyrekcji uwierzyl w te bajdurzenie ?!? :x Po prostu SIP bedzie kombinowal by sprzedawac tyle samo aut lub ciut wiecej ale lepsza kase zarabiac ! Pieknie...

"Faza specjalnych cen zakupu"... :lol::) Dlugo wasz "pijar" obmyslal to stwierdzenie ??! :evil: Jestem fanem Subaru i to przykre ze polski klient jest tak traktowany...

 

Najprosciej bedzie po 1 maja 04 zobaczyc jak beda sie zachowywac ceny innych aut robionych w Japonii np. Mazdy, niektorych Hond itp. Jezeli spadna wyraznie a nie o jakies durne 500 euro to znaczy ze SIP ma klienta w d. Proste. Zobaczymy, zobaczymy... :? [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj, nastepny gosc, ktory ma piekne wejscie. :? Co ich sie tak mnozy ostatnio?

 

Minus dla Pana. Gdybym byl moderatorem....ach, zreszta obojetne. :roll:

 

Pozdrawiam wszystkich z wyjatkiem perfexa,

ThanJu

 

Tak a czemuz to minus ? Dlatego ze jakos nie umiem uwierzyc ze samochod z clem 10% kosztuje tyle samo co z 35% ??

Moze jakby lobbowac konsekwentnie to SIP od 1 maja '04 podejmie jakies sensowne decyzje a nie tylko nabijajce sobie kieszen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perfex, weź się wstrzymaj z ocenami i przeczytaj dokładnie wypowiedzi Dyrekcji. Auta są kupowane przez importera po niskich cenach specjalnei po to żeby w ogóle się dawało je na rynku polskim sprzedać. Ten stan jednak nie będzie się utrzymywał importer będzie musiał płacić normalne stawki. I po co tyle agresji w wypowiedzi? O ile się orientuje to SIP nie jest szczególnie nabijającą sobie kabzę firmą i nie ma ogromnych zysków to raczej niewielki niszowy importer, któy nie może sobie pozwolić na dyktowanie cen czy cokolwiek takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj, nastepny gosc, ktory ma piekne wejscie. :? Co ich sie tak mnozy ostatnio?

 

Minus dla Pana. Gdybym byl moderatorem....ach, zreszta obojetne. :roll:

 

Pozdrawiam wszystkich z wyjatkiem perfexa,

ThanJu

 

Tak a czemuz to minus ? Dlatego ze jakos nie umiem uwierzyc ze samochod z clem 10% kosztuje tyle samo co z 35% ??

Moze jakby lobbowac konsekwentnie to SIP od 1 maja '04 podejmie jakies sensowne decyzje a nie tylko nabijajce sobie kieszen...

Zrob tak: wejdz na strone subaru niemiecka. znajdz cene auta, odejmij Mwst.

nastepnie wejdz na storn GUC. www.guc.gov.pl tam jest kalkulator ceny auta.

I zobacz jak to wypadnie. Jeszcze sobie wkalkuluj jakies 5-7% znizki w niemczech.

Albo sprawdz cene usa.

Cienko wypada.

Jasne, ze nie widac w tym pewnych kosztow niemieckich, ale daje pewne wyobrazenie. Sadze.

Pamietajcie, ze panstwo ludowe w kasze se dmuchac nie da. i kasiore ciagnac jakos musi z nasz kerowcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno o czym wszyscy w tym kraju zapominaja.

Ja pracuje dla wielkiej firmy zagranicznej i jezdze duzo po europie wschodniej.

We wszystkich krajach artysci uwazaja, ze powinnismy im placic wielokrotnosc stawki lokalnej robiac produkt lokalny bo firma jest zagraniczna i ma duzo pieniedzy i moze se placic.

A tu prosze panstwa sprawa wyglada tak, ze ani moja firma, ani Subaru nie prowadza w europie wschodniej dzialalnosci charytatywnej.

I maja tu przedstawicielstwa po to, zeby na tym cos jednak zarabiac.

 

W przeciwnym razie powinni auta sprzedawac po kosztach produkcji MINUS transport. Tak? I dawac oryginalne dywaniki a nie podroby w dodatku.

 

A ja sadze, ze jakby SIP mial okazje to by obnizyl ceny, bo wtedy by mu sie zysk zwielokrotnil, bo by wiecej sprzedal. To jest jasne jak slonce chyba, od dziecka was tego ucza? Tak.

Ale w Polsce trzeba kazdego traktowac jak potencjalnego zlodzieja, wydrwigrosza, wyciskacza pieniedzy jak cytryne itede... a dlaczego?

Ba kazdy Polak jakby mogl tak by wlasnie postepowal.

No ale niestety, niestety, taki SIP ma najprawdopodobniej jakiegos skosnookiego ktory pewne rzeczy sprawdza, dran jeden bandycki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sadze, ze jakby SIP mial okazje to by obnizyl ceny, bo wtedy by mu sie zysk zwielokrotnil, bo by wiecej sprzedal. To jest jasne jak slonce chyba, od dziecka was tego ucza? Tak.

 

Powiedz to trzem panom po SGPiSie 8)

 

 

A co do cen Subaru to niedobre wiesci naplywaja z kraju cierpkiej wisniowki... od czerwca jen tylko drozeje i drozeje... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perfex, weź się wstrzymaj z ocenami i przeczytaj dokładnie wypowiedzi Dyrekcji. Auta są kupowane przez importera po niskich cenach specjalnei po to żeby w ogóle się dawało je na rynku polskim sprzedać. Ten stan jednak nie będzie się utrzymywał importer będzie musiał płacić normalne stawki. quote]

 

W porzadku, peace :lol: Jedni w cos wierza inni nie- dobrze ze sobie ta demokracje wywalczylismy :P Cieszy mnie (szczerze i bez ironii) ze sa firmy probujace prowadzic niemal dzialalnosc charytatywna :wink: Zwlaszcza ze handluja jednymi z moich ulubionych aut !

 

W kazdym razie juz zbieram finanse i mam nadzieje ze po 1.05.2004 zostane szczesliwym posiadaczem WRX, mam nadzieje ze nowiutkiego, najchetniej czerwonego ! :twisted: Ale bedzie pieknie... :D No tyle ze trzeba go bedzie nabyc za granica ale co tam, i tak warto :!: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, Than czy nie warto to się da zweryfikowac dopiero po maju,z właszcza, że nie można wykluczyć ruchu cen na rynku zachodnim wskutek działalności KE. Ale przyjmując, że nie warto, pozostaje dośc ciekawy temat aut używanych (zwłaszcza krótko używanych) - i tu kalkulacja "warto-nie warto" może prowadzić do odmiennych wniosków.

 

W każdym razie dzisiaj jest dziwna sytuacja, bo większość chętnych wstrzyma się zapewne z zakupem nowego auto do maja (pomijam nową legacy 2.0) - gdyby tak zrobili moi klienci, byłoby niewesoło pojechac ponad pół roku na stratach .......

 

V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Chwilowo nie narzekamy na brak zamówień.

Nowe Legacy w niektórych wersjach już teraz nie jest dostępne na ten rok.

Prawdą też jest, że w niektórych przypadkach - gdy komuś się z zakupem nowego auta nie spieszy może będzie warto zaczekać do maja. Ale tylko z terminem odbioru - my będziemy musieli zamówić produkcję lutową 04 (czyli pewność odbioru w maju) już w połowie grudnia!

A jeżeli w pierwszych miesiącach roku 04 będzie mały ruch - poślemy pracowników na zasłużone urlopy, tak aby w pełni sił i uśmiechnięci (jak zwykle !) obsługiwali naszych szacownych klientów przez resztę roku :wink:

Oczywiście wszystkie te perspektywy obarczone są znacznym marginesem błędu - dalej nie wiadomo co rząd postanowi w sprawie "kratek". A jeżeli postanowi, to od kiedy i czy będą inne formy odliczeń podatkowych dla samochodów osobowych.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przy zakupie w maju 04 będzie juz obowiązywała cena UE (nasz cennik zawiera dla Legacy i Outbacka już teraz możliwość zmówienia samochodu na maj). Nasz pierwszy Outback 2.5 dotrze do Polski na początku listopada i będzie funkcjonował jako "demo" - zapraszam :wink:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...