Skocz do zawartości

Problem z automatyczną skrzynią biegów


sredniaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z powodu nasilenia się odgłosów spod auta wybrałem się do mechanika. Podnieśliśmy auto i zaczęliśmy słuchać.Wyszło na to, że dźwięk dochodzi z przedniej części automatycznej skrzyni biegów. Dźwięk to takie żęrzenie podczas jazdy, na biegu jałowym nie występuje. Dźwięk nasila się wraz ze wzrostem obrotów i na pewno pochodzi ze skrzyni. W związku z tym pytanie: czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami i ewentualnie może coś podpowiedzieć? Skrzynia zmienia biegi płynnie, bez szarpnięć, olej w skrzyni ma przejechane ze 30kkm, więc jeszcze nie jego czas. Mechanik wspominał, że winą może być reduktor skrzyni. I teraz dochodzę do podstawowej kwestii: jakie są szanse, że da się to naprawić, zamiast wymieniać całą skrzynię. Lepiej oddać skrzynię do naprawy, czy wymieniać: wiem, że naprawa automatu nie należy do tanich, chociaż wolałbym robić swoją, niż kupować kota w worku.

W przypadku poszukiwania skrzyni: czy jest różnica między Legacem/Outbakiem i Foresterem, czy skrzynie te można stosować zamiennie? Jakieś ograniczenia co do rocznika? Np. szukać od rocznika 2002 (?) w górę, czy starsze konstrukcje też będą pasować?

Będę wdzięczny za porady.

 

Sprawdziłem numer mojej skrzyni to: TZ1A3ZN4AA

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc reduktor miał pewnie na myśli 'Torque Converter', nie wiem jakie jest prawidłowe tłumaczenie na polski. Jest to element znajdujący się z samego przodu skrzyni. Przekazuje moment obrotowy z silnika na skrzynię, jest to element niezależny od skrzyni, tzn. można go zdemontować nie rozbierając skrzyni biegów. Wysoce prawdopodobne, ale nie 'pewne' , że dowolny konwerter z Outbacka 2,5 lub Forka 2.5 (niekoniecznie XT) będzie pasował. W samym konwerterze znajduje się "stator" (z ang. , znów nie wiem jakie może być polskie tłumaczenie) który odpowiada za zwiększenie momentu przy niskich obrotach, możliwe że to właśnie z nim jest coś nie tak, on może obracać się względem reszty konwertera, możliwe że to właśnie w tym miejscu coś padło z łożyskiem czy ślizgami - nie mam pojęcia co tam jest. Tak czy inaczej, skrzynia w dół, konwerter na wierzch i powinno od razu wyjść co jest nie tak. Na pewno kosztowo wychodzi sporo taniej niż skrzynia :)

 

O takie coś to jest (cały konwerter):

 

http://allegro.pl/sprzeglo-hydrokinetyczne-automat-subaru-legacy-2-5-i4069569916.html

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mówiąc reduktor miał pewnie na myśli 'Torque Converter',

Być może o to chodziło.

 

 

O ile pamiętam to u Ciebie nie ma reduktora...

Ostatnio sprawdzałem i też go nie widziałem :D


Problem jest inny: z racji miejsca pobytu nie jestem w stanie podjechać do specjalisty od skrzyń. Mogę zostawić auto w serwisie i może oni coś podpowiedzą, albo wsiąść w auto i jechać do PL. Pytanie jak bardzo ryzykowne by to było. Dostałem ofertę na wymianę skrzyni, ale za takie pieniądze, że opłaca mi się wysłać auto na lawecie do kraju nawet, lub jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dźwięki rozchodzą się po całym układzie przeniesienia napędu . Ja bym się nie upierał . Nie podałeś czy dźwięki słychać na postoju czy tylko w czasie jazdy . Jeśli słychać na podnośniku w czasie ruchu napędu to wcale nie musi być w skrzyni . Nie będę się upierał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie podałeś czy dźwięki słychać na postoju czy tylko w czasie jazdy

 

 

Dźwięk to takie żęrzenie podczas jazdy, na biegu jałowym nie występuje

 

 

Jeśli słychać na podnośniku w czasie ruchu napędu to wcale nie musi być w skrzyni .

 

Po osłuchaniu stetoskopem dźwięk na 100% pochodzi z przedniej części skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pięknie hałasują też łożyska przedniego dyfra, które jednak da się regulować, tj kasować zbędny luz.

poszukaj na YT gościa o nazwie "Eric the car guy" - objaśnia na swoim legasiu o co chodzi.

 

Jeśli to torqe conwerter to chyba najlepsze co Ci sie mogło przytrafić (poza wymianą ATF) bo łatwe do wymiany, jest sporo firm które to regenerują dając gwarancje, nie jest zabójczo drogie i masz spokój na lata.

Wg mnie problem z ASB to nie tyle koszty co szarlataństwo "fachowców". Wymiana też nie jest łatwa bo musisz mieć  dokładnie indeks skrzynii i nigdy nie wiesz co kupujesz, - chybaże ktoś da Ci gwarancję rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam!

 

Jestem posiadaczem Subaru Forestera II z 2006 roku i wystąpił w nim również problem z automatyczną skrzynią biegów. Auto wyposażone jest w silnik o pojemności 2.5 litra bez turbiny. Jestem zielony w tym temacie i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie udzielić mi podpowiedzi co zrobić z tym fantem. 

Auto jest w Naszym posiadaniu od 2008 roku i zostało sprowadzone z USA. Forek przypłynął do Nas w idealnym stanie... wszystkie płyny w silniku, skrzyni itd. były wymienione przez członka mojej rodziny, który pracuje w ASO w USA. 

 

Problem polega na tym że od jakiegoś czasu auto zaczęło dziwnie się zachowywać... a objawia się to w następujący sposób:

 

1. Przy ruszaniu z miejsca (ustawienie lewara w pozycji Drive) po zwolnieniu hamulca i wciśnięciu gazu auto nabiera obrotów i następuję nagłe szarpnięcie i dopiero rusza... Ruszanie z miejsca nie następuje płynnie.

2. Dojeżdżając do skrzyżowania przy zatrzymywaniu się auto potrafi zgasnąć,

 

To są objawy, które powtarzają się dosyć często ale nie występują za każdym razem... Nie zależnie od pory roku auto zachowuje się tak samo. W zimę przy niskich temperaturach objawy występowały podobnie jak w obecne upały niezależnie od tego czy samochód jest zimny czy rozgrzany.

 

Mam pytanie czy tego typu problem może mieć związek z olejem w skrzyni biegów? Od momentu kiedy samochód do Nas przyjechał olej w skrzyni biegów nie był wymieniany. Samochodem przejechaliśmy około 50000 tysięcy kilometrów. Czy jest to w ogóle problem ze skrzynią biegów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale olej i filtr się w skrzyni wymienia , bez wzgledu na to czy jest wyciek. Ja bym zaczął od wymiany oleju i filtru zewnetrznego. Ewentualnie, nie wiem jaki przebieg ma auto, zdemontowałbym miskę i sprawdził jak wygląda filtr wewnętrzny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jestem posiadaczem Subaru Forestera II z 2006 roku i wystąpił w nim również problem z automatyczną skrzynią biegów. Auto wyposażone jest w silnik o pojemności 2.5 litra bez turbiny. Jestem zielony w tym temacie i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie udzielić mi podpowiedzi co zrobić z tym fantem.

 

a mi to wyglada na problem z silnikiem a nie skrznia.

 

podobne obiawy mialem przy rozregulowanych zaworach, ewentualnie brudna przepustnica....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem posiadaczem Subaru Forestera II z 2006 roku i wystąpił w nim również problem z automatyczną skrzynią biegów. Auto wyposażone jest w silnik o pojemności 2.5 litra bez turbiny. Jestem zielony w tym temacie i mam nadzieję, że ktoś jest w stanie udzielić mi podpowiedzi co zrobić z tym fantem.

 

a mi to wyglada na problem z silnikiem a nie skrznia.

 

podobne obiawy mialem przy rozregulowanych zaworach, ewentualnie brudna przepustnica....

 

 

To odnośnie punktu z gasnącym silnikiem przy zatrzymywaniu? Z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wróciło dzisiaj z warsztatu gdzie został sprawdzony olej i filtry. Diagnoza jest taka że olej wygląda jak byłby dopiero wymieniony, filtry są ok więc opcja skrzyni biegów odpada. 

 

Co do regulacji zaworów, dostałem informację że ta usterka prawdopodobnie nie ma z tym nic wspólnego ponieważ przy zaworach wyskoczyły by następujące błędy: P0301, P0302, P0303, P0304 tj. Missfire cylinder 1, 2, 3, 4. W moim przypadku nie palą się kontrolki, które mogłyby wskazywać na błędy.

 

Nie wiem czy komuś się przydadzą takie informacje ale zalecono mi wykonanie następujących czynności w celu sprawdzenia:

 

1. Wylanie szklanki wody na cewkę zapłonową przy włączonym silniku (wykonałem, silnik zachowywał się normalnie)

2. Następnie zaciągnięcie hamulca ręcznego, ustawienie lewara w pozycji Drive, naciśnięcie hamulca i dociskanie gazu aby sprawdzić czy samochód wkręca się na obroty albo gaśnie (czynności wykonałem, auto nie zgasło).

3. Następna czynnością było wyjęcie 2 gumowych rurek i sprawdzenie czy nie ma na nich oleju... okazały się być suche i w środku nie było nic nadpalonego ani żadnego białego nalotu więc tutaj też wszystko gra.

 

Tutaj macie zdjęcie tych gum. Niestety zapomniałem ich nazwy ale fotki zrobiłem: https://picasaweb.google.com/105406685591146957964/Subbie#6038886347929857746

 

Zalecono mi profilaktyczną wymianę cewki zapłonowej wraz z przewodami oraz świec (nie były wymieniane). Jak to zostanie zrobione i auto trochę pojeździ to dam Wam znać czy usterka ustąpiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do regulacji zaworów, dostałem informację że ta usterka prawdopodobnie nie ma z tym nic wspólnego ponieważ przy zaworach wyskoczyły by następujące błędy: P0301, P0302, P0303, P0304 tj. Missfire cylinder 1, 2, 3, 4. W moim przypadku nie palą się kontrolki, które mogłyby wskazywać na błędy.

 

jesli wyskakuja takie bledy to juz jest bardzo zle z zaworami

 

przygasanie przy dojezdzie do skrzyzownia, to pierwsze objawy podpartych zaworow wydechowych i nie wieze sie to z zapaleniem kontrolki check engine = ww. nr bledow

 

incazej zapytam kiedy byly sparwdzane zawory? SOHC na noPB musi miec sparwdzone zawory max co 100kkm a na LPG max co 50kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...