Auto wróciło dzisiaj z warsztatu gdzie został sprawdzony olej i filtry. Diagnoza jest taka że olej wygląda jak byłby dopiero wymieniony, filtry są ok więc opcja skrzyni biegów odpada.
Co do regulacji zaworów, dostałem informację że ta usterka prawdopodobnie nie ma z tym nic wspólnego ponieważ przy zaworach wyskoczyły by następujące błędy: P0301, P0302, P0303, P0304 tj. Missfire cylinder 1, 2, 3, 4. W moim przypadku nie palą się kontrolki, które mogłyby wskazywać na błędy.
Nie wiem czy komuś się przydadzą takie informacje ale zalecono mi wykonanie następujących czynności w celu sprawdzenia:
1. Wylanie szklanki wody na cewkę zapłonową przy włączonym silniku (wykonałem, silnik zachowywał się normalnie)
2. Następnie zaciągnięcie hamulca ręcznego, ustawienie lewara w pozycji Drive, naciśnięcie hamulca i dociskanie gazu aby sprawdzić czy samochód wkręca się na obroty albo gaśnie (czynności wykonałem, auto nie zgasło).
3. Następna czynnością było wyjęcie 2 gumowych rurek i sprawdzenie czy nie ma na nich oleju... okazały się być suche i w środku nie było nic nadpalonego ani żadnego białego nalotu więc tutaj też wszystko gra.
Tutaj macie zdjęcie tych gum. Niestety zapomniałem ich nazwy ale fotki zrobiłem: https://picasaweb.google.com/105406685591146957964/Subbie#6038886347929857746
Zalecono mi profilaktyczną wymianę cewki zapłonowej wraz z przewodami oraz świec (nie były wymieniane). Jak to zostanie zrobione i auto trochę pojeździ to dam Wam znać czy usterka ustąpiła.