Skocz do zawartości

Opony H6


conti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Od 6 lat jestem szczęśliwym użytkownikiem Legacy kombi H6 2004 Nadszedł czas zakupu nowych opon .W tej chwili mam zalożone 215/45R17 a chciałbym zyskać trochę komfortu zakładając 225/45R17 . Pytanie zasadnicze czy mogę takowe zalożyć.Mam wersję kombi która jak wiadomo przysiada na tyle szczególnie przy większym załadunku.Czy ktoś z forumowiczów użytkuje z powodzeniem taki rozmiar opon.Pomijam fakt szerokości ( możliwe większe spalanie,inne prowadzenie,hamowanie ) chodzi o to czy opona wejdzie i czy nie będzie ocierać o nadkole

 

 

Dziękuję z góry za pomoc

 

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmienilem niedawno opony z 215/45/17 na 225/45/17 i rzeczywiscie jest ciut twardszy ale bez przesady :)

o tyle jest twardszy o ile pewniej sie prowadzi :)

smialo zmieniaj,ja nie zaluje.


zapomnialem,nic nie ociera wszystko miesci sie bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło Jeżdżę głównie po autostradach dość obciążony a i ostatnio S8 w okolicach Wrocławia przedłużyli więc koleiny mi nie straszne,bałem się że będę słyszał jak szlifuje nadkola :) Jeździłem na Goodyear excellence,spróbuję teraz coś z Bridgestone'a Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti...czemu teraz Bridgestone?a co bylo nie tak z poprzednimi?czyzby Continentale nie halo byly?Ja osobiscie b. lubie Mchaly,bo mialem,jezdzily w spokojnym autku,byly trwale,ciche...Teraz mam Nokiany,bo mam,dzialaja,ale...cenowo wobec duuzo wiekszego kola,jakie mam,musze myslec korzystnie wobec stosunku jakosc/cena...Jednak,sentyment mam do Michalow....A co do Bridgestonow,w civiciu z 2005 r. mam seryjne,sa do du......Wycofali je po roku od montazu...ten model...Mam wrazenie,ze sa glosne,slabo przyczepne,ogolnie liche....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Bridgestonów.Miałem kiedyś Galanta rekina (fajne autko).Jeździłem nim 2-3 lata na Conti Premium Contact ( chyba tak się nazywały ) a potem 6 lat na 2 kompletach B. Turanza.Te drugie zauważalna poprawa komfortu,lepsze prowadzenie no i ze względu na przedni napęd Conti szmaty jak zdejmowałem ,Turanzy przy tym samym przebiegu jeszcze odsprzedawałem.Nie wiem może w tej chwili B. tak podupadły na jakości.Przemyślę sprawę może jest jednak coś na rzeczy.Dzięki za spostrzeżenia i pomoc.Może faktycznie zostać przy GY,tylko zawsze mnie korci popróbować czegoś innego :) A to ostatni sezon z Legacy. Żal się będzie rozstawać

 

Jeszcze mnie coś naszło : a może 215/50R17 ? Testował ktoś - byłby trochę większy balon

Edytowane przez conti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam swoim H6 kombi na 225/50/17  średnica jest zbliżona do 215/45/18 które także były w Legacy MK IV.

Spalanie wzrosło minimalnie, przyczepność lepsza a komfort minimalnie się polepszył, jedynie komfort psyhiczny jest znacznie większy bo ochrona felgi duuużo lepsza.

Co prawda mieszkam w Szkocji ale przeleciałem na takich gumach od Szczecina do Lublina i z powrotem i nie odczułem dyskomfortu na koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem info że 8 cali na ET 45 powinno się zmieścić - nie wiem jak w praktyce (sam latam na ori felgach 17" tylko kapcie niestandardowe). A gdzie jest problem z felgą? opiera się o amora czy wystaje poza nadkole?

Edytowane przez konik_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od amora jest może 1cm, ale wystaje ponad 1.5cm poza nadkole i to jest raczej problem mowie o ET 48, 8 cali :) Dlatego zakupilem Ori 18 7 cali ET55 i dam dystanse, tylko nie wiem czy sie da, bo szpiliki co wystaja  zpiasty nie beda za krotkie? Je sie wymienia czy jak? 

 

takie:

http://allegro.pl/emu-felgi-5x100-18-subaru-impreza-legacy-now-i4135442235.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dziwne - Outback ma oryginalnie ET48 tyle, że 7  cali a zawieszenie jest to samo - to co go poszerza to też tylko plastikowe dokładki. 

Chociaż pamiętam jak kiedyś do Lexa IS200 kupiłem felgi 8cali i ET38 (ori 7 cali i ET50) to z przodu też wylazły poza nadkola i fele zamieniłem na 7,5cala i ET45.

 

Teraz kupiłem bardzo okazyjnie nowe 16" fele 7 cali szerokie i ET35 - ciekaw jestem czy dam rade je założyć do mojego H6 (z myślą o zimówkach 205/60/16), zastanawia mnie czy nie będą za bardzo wystawać to raz a dwa czy zmieszcze je na przednie zaciski bo tarcza spora...

 

Co do szpilek to spokojnie można je z piasty wybić i zamontować dłuższe ale do tego trzeba ściągnąć tarcze - choć to żaden problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według kalkulatora http://kgm.tiwing.com/calcs/offsetcalc.htm felga wysuwa się o 23mm na zewnątrz a to za mało żeby obcierać. Przy okazji auto lepiej wygląda bo koła nie są tak bardzo schowane w nadkola ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie z podobnej beczki, wczoraj zakupiłem Outbacka H6 i jest obecnie na całorocznych, muszę kupić na tył nowe gumy lada moment i zastanawiam się jak się spisuje takie rozwiązanie w subaru? Nie jeźdzę dużo, nie muszę wyjeżdzać z domu jak są kataklizmy śniegowe, ma ktoś doświadczenie w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...