conti Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Witam Od 6 lat jestem szczęśliwym użytkownikiem Legacy kombi H6 2004 Nadszedł czas zakupu nowych opon .W tej chwili mam zalożone 215/45R17 a chciałbym zyskać trochę komfortu zakładając 225/45R17 . Pytanie zasadnicze czy mogę takowe zalożyć.Mam wersję kombi która jak wiadomo przysiada na tyle szczególnie przy większym załadunku.Czy ktoś z forumowiczów użytkuje z powodzeniem taki rozmiar opon.Pomijam fakt szerokości ( możliwe większe spalanie,inne prowadzenie,hamowanie ) chodzi o to czy opona wejdzie i czy nie będzie ocierać o nadkole Dziękuję z góry za pomoc Krzysztof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basmanek Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 wejdą ale komfort to raczej stracisz jak chcesz aby mniej troche trzesło pomyśl o 215/55/17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
conti Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Oj wydaje mi się że przesadziłeś nie mam outbacka tylko zwykłe kombi. Opona 215/55 jest od mojej na średnicy o 40 mm większa a 225/45 tylko o 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 to załóż 205/50/17 ... na 225 nie zyskasz komfortu, zwłaszcza w koleinach ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 to załóż 205/50/17 ... na 225 nie zyskasz komfortu, zwłaszcza w koleinach ;-) Tak będzie chyba najrozsądniej, 225 o cm wyższa ale po koleinach nosi... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pachol83 Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 ja zmienilem niedawno opony z 215/45/17 na 225/45/17 i rzeczywiscie jest ciut twardszy ale bez przesady o tyle jest twardszy o ile pewniej sie prowadzi smialo zmieniaj,ja nie zaluje. zapomnialem,nic nie ociera wszystko miesci sie bez problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
conti Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Właśnie o to mi chodziło Jeżdżę głównie po autostradach dość obciążony a i ostatnio S8 w okolicach Wrocławia przedłużyli więc koleiny mi nie straszne,bałem się że będę słyszał jak szlifuje nadkola Jeździłem na Goodyear excellence,spróbuję teraz coś z Bridgestone'a Dzięki wszystkim za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 spróbuję teraz coś z Bridgestone'a To nie liczyłbym na wzrost komfortu w stosunku do GY niezależnie od rozmiaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Conti...czemu teraz Bridgestone?a co bylo nie tak z poprzednimi?czyzby Continentale nie halo byly?Ja osobiscie b. lubie Mchaly,bo mialem,jezdzily w spokojnym autku,byly trwale,ciche...Teraz mam Nokiany,bo mam,dzialaja,ale...cenowo wobec duuzo wiekszego kola,jakie mam,musze myslec korzystnie wobec stosunku jakosc/cena...Jednak,sentyment mam do Michalow....A co do Bridgestonow,w civiciu z 2005 r. mam seryjne,sa do du......Wycofali je po roku od montazu...ten model...Mam wrazenie,ze sa glosne,slabo przyczepne,ogolnie liche.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conti Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 (edited) Apropo Bridgestonów.Miałem kiedyś Galanta rekina (fajne autko).Jeździłem nim 2-3 lata na Conti Premium Contact ( chyba tak się nazywały ) a potem 6 lat na 2 kompletach B. Turanza.Te drugie zauważalna poprawa komfortu,lepsze prowadzenie no i ze względu na przedni napęd Conti szmaty jak zdejmowałem ,Turanzy przy tym samym przebiegu jeszcze odsprzedawałem.Nie wiem może w tej chwili B. tak podupadły na jakości.Przemyślę sprawę może jest jednak coś na rzeczy.Dzięki za spostrzeżenia i pomoc.Może faktycznie zostać przy GY,tylko zawsze mnie korci popróbować czegoś innego A to ostatni sezon z Legacy. Żal się będzie rozstawać Jeszcze mnie coś naszło : a może 215/50R17 ? Testował ktoś - byłby trochę większy balon Edited April 2, 2014 by conti Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ja latam swoim H6 kombi na 225/50/17 średnica jest zbliżona do 215/45/18 które także były w Legacy MK IV. Spalanie wzrosło minimalnie, przyczepność lepsza a komfort minimalnie się polepszył, jedynie komfort psyhiczny jest znacznie większy bo ochrona felgi duuużo lepsza. Co prawda mieszkam w Szkocji ale przeleciałem na takich gumach od Szczecina do Lublina i z powrotem i nie odczułem dyskomfortu na koleinach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 A możecie napisać jakie macie ET felg oraz jakie szerokie? Chyba, że wszyscy maja ori ET 55 7 cali. Ostatnio mierzyłem ET 48, 8 cali i dupa nie pasuja;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Troche dziwne to co piszesz bo wszystkie dokumentacje mówią, że bez problemu można montować ET45. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 ale nie przy szerokosci felgi 8 cali zapewne?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 (edited) znalazłem info że 8 cali na ET 45 powinno się zmieścić - nie wiem jak w praktyce (sam latam na ori felgach 17" tylko kapcie niestandardowe). A gdzie jest problem z felgą? opiera się o amora czy wystaje poza nadkole? Edited April 10, 2014 by konik_80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Od amora jest może 1cm, ale wystaje ponad 1.5cm poza nadkole i to jest raczej problem mowie o ET 48, 8 cali Dlatego zakupilem Ori 18 7 cali ET55 i dam dystanse, tylko nie wiem czy sie da, bo szpiliki co wystaja zpiasty nie beda za krotkie? Je sie wymienia czy jak? takie: http://allegro.pl/emu-felgi-5x100-18-subaru-impreza-legacy-now-i4135442235.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 hmm dziwne - Outback ma oryginalnie ET48 tyle, że 7 cali a zawieszenie jest to samo - to co go poszerza to też tylko plastikowe dokładki. Chociaż pamiętam jak kiedyś do Lexa IS200 kupiłem felgi 8cali i ET38 (ori 7 cali i ET50) to z przodu też wylazły poza nadkola i fele zamieniłem na 7,5cala i ET45. Teraz kupiłem bardzo okazyjnie nowe 16" fele 7 cali szerokie i ET35 - ciekaw jestem czy dam rade je założyć do mojego H6 (z myślą o zimówkach 205/60/16), zastanawia mnie czy nie będą za bardzo wystawać to raz a dwa czy zmieszcze je na przednie zaciski bo tarcza spora... Co do szpilek to spokojnie można je z piasty wybić i zamontować dłuższe ale do tego trzeba ściągnąć tarcze - choć to żaden problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 jezdzilem na felgach 18x8 et 45, opona 215 40 18 bez zadnych otarć i problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 No to dziwne juz nie ogarniam tego że Ci nie tarło jak z tyłu felga 8 cali et48 wystaje 1,5cm poza karoserie na zewnatrz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 według kalkulatora http://kgm.tiwing.com/calcs/offsetcalc.htm felga wysuwa się o 23mm na zewnątrz a to za mało żeby obcierać. Przy okazji auto lepiej wygląda bo koła nie są tak bardzo schowane w nadkola Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 to chyba oczywiste, dlaczego zakłada się takie felgi:) wiadomo, że dla wyglądu… może praktyka od teorii się różni, nie wiem już sam co będzie pasować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Aktualnie mam w legasiu H6 opony 225 45 R17 . Pytanie jakie opony udało się zamontować na felgach 18. (nowe felgi to OZ Superlaggera Et 45). Myślałem o oponach 225 50 R18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_xtr Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 przy 18" jak juz to profil 40 może 45, na pewno nie wyższy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopaga Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Mam pytanie z podobnej beczki, wczoraj zakupiłem Outbacka H6 i jest obecnie na całorocznych, muszę kupić na tył nowe gumy lada moment i zastanawiam się jak się spisuje takie rozwiązanie w subaru? Nie jeźdzę dużo, nie muszę wyjeżdzać z domu jak są kataklizmy śniegowe, ma ktoś doświadczenie w tym temacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pszumiec Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 muszę kupić na tył nowe gumy lada moment W samochodach 4WD należy zmieniać 4 opony, zbyt duże różnice w średnicy kół mogą spowodować uszkodzenie napędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now