Forek2.0 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Po 10 latach wracam na forum wraz z kolejnym zakupem Subaru, tym razem nowy Forester 2.0 benzyna manual 150 KM rocznik 2013 odebrany w lutym 2014 przebieg niecałe 900 km. Samochód szarpie na 1 i 2 biegu, na 2 w zakresie obrotów 1,5-3 tyś słabo przyśpiesza, zresztą powyżej 3 tyś też bez rewelacji. Jazda zaczyna się dopiero na 3 biegu. Objawy nasilają się rano, garażowany pod chmurką. Paliwo, wypalone 3 baki z różnych stacji zawsze 98, bez różnicy więc ten problem odpada. Dzisiaj nie wytrzymałem i przewiozłem się 90 km do serwisu, odczekaliśmy godzinę, żeby wystygł ale ten czas był za krótki więc przy rozgrzanym silniku problemy nieco ustępują. Podłączyli do komputera i nie widzą problemu, postawiłem przed domem, zobaczę rano ale nie ukrywam, że podnosi mi to ciśnienie, bo argumentacja, że się dotrze jakoś do mnie nie dociera. Docierałem wyroby motoryzacyjnopodobne polskiej produkcji. Czy ktoś z Was miał tego typu problemy z nowym subaru? Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Cóż tu radzić,trzeba korzystać z uprawnień gwarancyjnych. Pewnie jakaś pierdoła,świeca,cewka może jakiś czujnik niedomaga lub poluzowane złącze. Bez zostawienia auta na nockę w serwisie się chyba nie obejdzie,jeśli problem pojawia się tylko po porannym rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 (edytowane) @@Forek2.0, Witam, No cóż, w sumie czekałem aż ktoś poruszy ten temat. Tak wiem o co Ci @@Forek2.0, chodzi. I nie należy tu obwiniać słabego silnika - nie jest to mój/nasz z żoną pierwszy samochód. Zachowanie, wspomniane przez Ciebie zauważamy z żoną oboje również - co nie ukrywam denerwuje. I nie rozchodzi sie tu absolutnie o kres mocy/ momentu silnika tylko wyraźne ucinanie mocy przy ruszaniu (tak uważam) przez mapę silnika. Ostatnio przy okazji wizyty ASO w Gdańsku Pan po pytaniu do żony 'jak jest zadowolaona z Forka?' po szczerej odpowiedzi, że 'wszystko super prócz tego, że przy ruszaniu zamula niemiłosiernie' stwierdził, że pomoże tu nowa mapa silnika, której jeszcze do naszego modelu nie ma. Podobnie jak Ty nie chcę słyszeć, że to po prostu słaby silnik 2.0 n/a. Oboje z żoną nie mamy pierwszego samochodu i nie przejeżdżamy pierwszych kilometrów autem. Dodatkowo mieliśmy ostatnio okazję jeździć przez kilka dni Subaru XV 2,0i, który wymienionych objawów nie prezentował, a przyspieszał stosownie do deklarowanych parametrów silnika. Swoim skromnym zdaniem sądze, że przydałby się remap jednostki, jak wspomniał pan w serwisie - może się pojawi, acz nasz model MY13 jest w sprzedaży zaledwie od roku, a niektórzy kierowcy zwyczajnie akceptują sytuację jaką jest. Uważam, że można to zachowanie zmienić. Silnik ma po prostu ciągnać -na ile może - ale on nie może bo coś bez pardonu 'tnie' mu dawkę paliwa. Jak wielokrotnie powtarzałem na Forum, jestem z auta zadowolony, ale uważam, że to zachowanie silnika warto i można wyeliminować. Edytowane 28 Marca 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Może użytkowników 2.0 n/a w Foresterze IV trzeba też zaprosić tutaj? : http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/page-22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 @Mechanik pamiętam Twój wpis. Co sądzisz o powyższym linku ? Przeglądałem go. W naszym przypadku, auta gwarancyjne wieć chyba ingerencjie odpadają. Jeśli się mype poprawcie mnie. Zgadzam sie, że czasem przy ruszaniu dziwnie szarpie. 2.0 mondeo nie ma takiego problemu. Co możmy zrobić, z kim gadać o nowej mapie ? Jest jakaś szansa, że ją wypuszczą ? Parzac na link, prblme jest znany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forek2.0 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Dalsze obserwacje przedmiotowego Forestera, po weekendzie 1300 km na liczniku, poprawy nie ma jak zimny to muli, jak ciepły trochę mniej. Śmieszna sytuacja, bo podczas dodawania gazu wskazówka obrotomierza idzie w prawo dosyć płynnie, ale nie ma to przełożenia na przyśpieszenie. Problem jest i stwarza niebezpieczeństwo dla użytkowników, gdyż w przypadku włączenia się do ruchu przed nadjeżdżającym samochodem oczywiście w bezpieznej odległości, powinienem bez problemu mu odjechać sprzed maski z dużym zapasem, a tu jeden ruszyłem, szrpnąłem, dwa zmulił i gość już trąbi i hanuje i ma racje. Jak ktoś przesiadł się z małego fiata do Forestera, ogarnie temat ale z każdego innego auta od daci w górę, może zrobić się zdziwić. Umówiłem się na jakieś 1500 km z serwisem, jeśli nie będzie poprawy zostawiam w serwisie na noc rano przyjadę, niech się przewiozą. Z poprzednim Legacy też miałem przejscia z falowaniem obrotów, aż wgrali nowy soft, wówczas też był to samochód tuż, po premierze w Polsce, dzisiaj po 10 latach śmiga pomimo 200 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Ale masakra... Myślałem, że w nowych to historia do tych z roczników 2005 - 2007. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Ja mam wrażenie ze z Subaru jest troche jak z winem. Moj jak był nowy strasznie mnie wk.... podsterowność, zbyt mocne wspomaganie no i to zamulanie. Do wspomagania się przyzwyczaiłem, podsterownosć i piszczenie opon przeszło wraz z wyrzuceniem geolandarow i zrobieniem geometrii, a mulenia nie mam już od ponad roku, ostatni raz mulił przed założeniem lpg. Teraz gdy przyszedł czas na wymianę samochodu najzwyczajniej szkoda mi go sprzedawać bo to całkiem fajne auto. No i nie ma ramek w szybach @Forek2.0 polubuisz swojego ale to wymaga czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
april26 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 No wydaje mi sie że trudno polubić coś co nie działa, szczególnie jeśli zapłaciło się za auto tyle pieniędzy. Forek2.0 wcale nie dziwię sie Twojej irytacji. Wg mnie masz racje - wstaw do serwisu, poczekaj na diagnozę i nie daj sobie opowiadać bajek, że to się dotrze. Życzę stanowczości i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 (edytowane) Czy nasz wolny ssak czymś się różni od poprzednich. 2,0 n/a? Wiem o łańcuchu. Generalnie zastanawiam się czy nie należy zastosować recepty z sąsiedniego wątku. Edytowane 31 Marca 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 @@wilkor Ty masz silnik już z wersji FB,poprzednie Forki miały silniki EJ.To zupełnie inne jednostki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 @@wilkor Ty masz silnik już z wersji FB,poprzednie Forki miały silniki EJ.To zupełnie inne jednostki.dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Witam. Mam Forestera z 2011 roku 2.0 automat benzyna 150km czyli Twój silnik. Nigdy nie miałem z nim problemu, nigdy też nie zamulał więc nie masz normalnych objawów. Niech wezmą samochód na dzień dwa i dokłądnie go zbadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Powiem Wam, że z chęcią bym porównanał auto co za mula i z tym co nie zamula. Wydaje mi się, że mój chodzi normalnie...ale...może tylko wydaje. Czasem przy ruszaniu szarpnie, ale myślę, że to moja wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) @Mechanik pamiętam Twój wpis. Co sądzisz o powyższym linku ? Przeglądałem go. Ceść @@wilkor, Tak przegladałem ten wątek już wcześniej natomiast wstrzymałem się z przedstawieniem sytuacji - postanowiłem troche poczekać, choćby na podobne wrażenia u innych kierowników/kierowniczek nowego Forka, a także zrobić swoim troche kilometrów. Na dziś około 10tys. Ja uważam, że pomoże tu zmiana mapy silnika - wniosek choćby ze względu na to, że mieliśmy z żoną porównanie z XV - jak napisałem wcześniej - dynamika w XV 2,0i jest zwyczajnie stosowna do parametrów silnika, nie ma tego wrażenia ograniczania dawki paliwa/redukcji mocy przy zozpedzaniu się - @@Forek2.0, opisał to dość dokladnie. Wkrótce pojawię się w ASO w zwiazku z pierwszym przegladem i korzystając z okazji spróbuję dowiedziec się czegoś w temacie. Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Ciekawe. Musze się XV przejechać. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Jest ktoś z Warszawy z tym problemem? Sam już nie wiem. Mój ma 11,5k Brak mi porównania. Faktycznie mondeo 2.0 wydaje się bardziej dynamiczne...ale myślałem...że to tylko pozory. Postaram się sprawdzić to co piszecie. Co dokładnie zrobić.Si-drive na S, czekać aż złapie temperaturę, co dalej? Zakładam, że na zimnym nie depczecie auta? Wiem, że @Forek2.0 opisał to wszystko. Piszecie, że na ciepłym jest ok... Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Ciekawe. Musze się XV przejechać. Sam już nie wiem co o tym myśl @@wilkor, ja porównuję Forka do XV jedynie ze wzgledu na to, że mielismy go z żoną do dyspozycji przez kilka dni i watpliwości potwierdzily sie w czasie jazdy. Chciałbym podkreślic, że nie mam tu żadnych wygórowanych oczekiwań od naszego Subaraka. Jeździliśmy z żoną różnymi samochodami. Chodzi o to,że inaczej odczuwa się kres możliwości jednostki, a inaczej sytuację w której silnik nie może tej mocy rozwinąć. BTW - zadałem pytanie Dyrekcji - mysle że rzuci to na sprawę trochę swiatła. (wątek o XV http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/46608-subaru-xv/page-34#entry2004496) Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Cóż, tak jak wielokrotnie podkreślałem, nie jestem w stanie stawiać diagnozy "na odległość". Śmieszna sytuacja, bo podczas dodawania gazu wskazówka obrotomierza idzie w prawo dosyć płynnie, ale nie ma to przełożenia na przyśpieszenie Z tego wnoszę, że chodzi o wersję z automatem. Jeżeli tak, to są dwie opcje: 1. kwestia "zrozumienia" zasady funkcjonowania skrzyni bezstopniowej; tutaj może pomóc redukcja wirtualnego przełożenia bezpośrednio przed przyspieszaniem - wówczas obroty silnika zostaną podniesione zanim faktycznie zaczniemy przyspieszać. Być może pomocne będzie też przełożenie z "i" na "s" - sterowanie jest wówczas nieco bardziej agresywne. To oczywiście nie pomoże przy samym starcie - tu zawsze jest włączone najkrótsze przełożenie. 2. faktyczny problem z elektroniką; sprawdziłem w DT - są jakieś łatki, które niedawno się pojawiły. Sugeruję, aby przy następnej wizycie u dealera o to zapytać. 3. kwestia dotarcia samochodu - wbrew pozorom nasze auta zdecydowanie wymagają docierania, lub inaczej mówiąc osiągają normalne parametry dopiero po dobrych kilku tysiącach kilometrów. W tym wszystkim musimy ( niestety !) też pamiętać, że najnowsze normy emisji spalin właśnie przy zimnym silniku wymagają pewnych ograniczeń właśnie w takich sytuacjach ( i tak np. w Foresterze XT nie jest możliwe włączenie trybu "S sharp" przed nagrzaniem silnika / skrzyni.). Bezpośrednie porównanie dynamiki z XV oczywiście wypada nieco na niekorzyść Forestera, choćby ze względu na większą masę własną... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Manual, z pierwszego postu: "Po 10 latach wracam na forum wraz z kolejnym zakupem Subaru, tym razem nowy Forester 2.0 benzyna manual 150 KM rocznik 2013". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Z tego wnoszę, że chodzi o wersję z automatem Dziękuję, odpowiedź - rzeczowa i konkretna. Ja jednak mam wersję z manualną przekładnią, autor wątku również - wnoszę z wypowiedzi: Samochód szarpie na 1 i 2 biegu, na 2 w zakresie obrotów 1,5-3 tyś słabo przyśpiesza, zresztą powyżej 3 tyś też bez rewelacji. Jazda zaczyna się dopiero na 3 biegu Przbieg około 10tys km raczej świadczy o tym, że sytuacja sama się nie poprawi. Przy okazji przeglądu, poproszę ASO o opinię. sprawdziłem w DT - są jakieś łatki, które niedawno się pojawiły Przypuszczam, że pomoże. W połowie marca jeszcze otrzymałem odpowiedź, że nie ma. Gdyby jednak Dyrekcja wiedziała więcej i coś podpowiedziała - z góry dziekuję. PS. również jestem inżynierem , więc ogólne kwestie techniczne (w miarę ) ogarniam. Pozdrawiam Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelforester Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Też zauważyłem, że szarpie i muli na 2-ce. Przejechałem tylko 1,5 k, więc za wczesnie na wnioski. Ale winna może ta "inteligentna" mapa silnika, bo dziwnie mało spala w mieście jak na 2 litrową beznzynę. Lepiej jeździł nawet vw z silnikiem 1,6. Irytujące w samochodzie za 120 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Przejechałem tylko 1,5 k, więc za wczesnie na wnioski. Ja przejechałem ponad 10tys. Jak znajdę czas pojadę do ASO. Myślę, że warto abyś to już zgłosił. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Uważam podobnie. Ja za jakieś 3 tysiące KM pojadę na przegląd. Doprecyzujcie mi tylko jedną rzecz. Czy zawsze po wciśnięciu pedału na 2 biegu Wam szarpie na zimnym? Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Czy zawsze po wciśnięciu pedału na 2 biegu Wam szarpie na zimnym? Cześć Wg moich spostrzeżeń nie tylko na zimnym, choć wg @@Forek2.0, autora wątku na zimnym bardziej. Wg moich obserwacji zawsze, acz kolwiek faktycznie czasem trochę mniej (z duuużym akcentem na trochę ). Na pewno nic się nie zmieniło z przebiegiem samochodu. Pza tym, prócz szarpania bardziej denerwujące i uciażliwe jest towarzyszace 'zamulanie' które wynika z ograniczenia dawki paliwa - właśnie przy rozpędzaniu, po zmianie biegu na drugi. Na jedynce problemu nie zauważyłem, natomiast ogólnie trzymajac obroty na poziomie godnym F1 zamulania w oczywisty sposób można się pozbyć. Trudno jednak zawsze w takiej sytuacji (zamulania) redukować do jedynki. Łatwiej już sytuację chwilowo tolerować. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 'zamulanie' które wynika z ograniczenia dawki paliwa - właśnie przy rozpędzaniu Skąd wiesz, że to redukcja dawki paliwa? - patrząc na doświadczenia z poprzednią generacją 2.0 to raczej opóźnianie zapłonu. Ale winna może ta "inteligentna" mapa silnika, bo dziwnie mało spala w mieście jak na 2 litrową beznzynę Obstawiam, że winny jest algorytm i/lub czujnik spalania stukowego. Jednak zamulanie nie zmniejsza zużycia paliwa- wręcz przeciwnie. Redukcja dynamiki kosztem poprawy zużycia paliwa jest możliwa, ale szarpanie i nagłe (w pewnym zakresie obrotów) mulenie jest niedopuszczalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się