albertb Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) Witam Kolegów. Wiem że podobny wątek wystąpił już na forum,ale bardzo proszę nie negować. Pacjent Forester 2001r. (stary model, wersja S turbo 177koni , skrzynia manual) Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują. Jeśli chodzi o bieg od 1 do 5 wszystkie wchodzą bardzo ładnie, zero zgrzytów, nawet przy 5tysiącach obr. Moja pytanie brzmi następująco, czy jest ktoś po naprawie skrzyni ewentualnie ma jakieś informację ile kosztują części składowe/ czy są one dostępne? Skrzynie samodzielnie wymontuje/ zamontuje i zaleje świeżym olejem. Pozostaje tylko koszt właściwej naprawy / elementów... Zdaje sobie sprawę że nikt nie jest wróżbitą aby podać koszt naprawy posiadanej przeze mnie skrzyni ale proszę o zarys ewentualnych kosztów... Pozdrawiam. Edytowane 20 Lutego 2014 przez albertb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują. jak przytrzymasz lewarek to auto jedzie do tyłu lub szarpie ale jechać nie chce? Czy auto stoi całkowicie w miejscu i skrzynia zgrzyta? Jedynie co przychodzi mi na myśl to złe zazębianie biegu wstecznego powodujące jego wyskakiwanie, lub zmielenie zębaty od biegu wstecznego. Edytowane 20 Lutego 2014 przez Krzysztof0430 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Mam tą przypadłość niestety również ,chociaż żadnych odgłosów przy cofaniu nie ma. Jedynie ostrzejsze ruszenie do tyłu powoduje wybicie wstecznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albertb Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują. jak przytrzymasz lewarek to auto jedzie do tyłu lub szarpie ale jechać nie chce? Czy auto stoi całkowicie w miejscu i skrzynia zgrzyta? Jedynie co przychodzi mi na myśl to złe zazębianie biegu wstecznego powodujące jego wyskakiwanie, lub zmielenie zębaty od biegu wstecznego. Auto po wrzuceniu wstecznego normalnie normalnie jedzie do tyłu (nie ma zjawiska że wrzucam bieg, puszczam sprzęgło i słychać hałas uszkodzonego mechanizmu a auto stoi w miejscu). Gdy całkowicie wysprzegle bieg usteczny zawsze wyskakuje (jeśli nie trzymam lewarka). U kolegi kubabby jest to samo tylko że u mnie dzieje się to bez ostrzejszego dodawania gazu. Auto cały czas użytkuje, poprostu cofam delikatnie na półsprzęgle jedną ręką trzymając lewarek aby bieg nie wyskoczył. Edytowane 22 Lutego 2014 przez albertb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matti Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 U mnie też tak się dzieje ale przy szarpnięciu np. ostry wyjazd pod wzniesienie tyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 No widzicie ten typ tak ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domer Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No widzicie ten typ tak ma To nie tak. Typ czasem tak mże mieć jak się cosik zużyje. Nie wiem jak w forku ale bym obstawiał łączniki wodzików lub inne ustrojstwo przekazujące ruch dźwigni zmiany biegów do skrzyni. Może to być też kwestia poduszek po skrzynią (zmiana geometrii połączenia). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 tez mi się tak wydaje ale ktoś gdzieś pisał że to raczej zużyta zębatka wstecznego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ingolstad Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak pod obciążeniem w Forku wyskakuje wsteczny to wiedz, że coś się dzieje i szykuj portfel. Aha, jak już wyskakuje to lepiej zrobić to szybciej niż później. Mam znajomego, który kupił Forka z identycznymi objawami, które wyszły w ASO na przeglądzie przed zakupem. Rzucili kwotę 3000 zeta za zrobienie tego, oczywiście diagnoza wstępna prawdopodobnie ubytki w uzębieniu a nie poduszki. Chęć posiadania turbo zwyciężyła, kupił tak jak było, rad mądrzejszych nie słuchał. Chłop jeździł wszystko było cacy bo w końcu ile razy się rusza pod górę na wstecznym. Po kilku tygodniach przy zmianie biegów w czasie jazdy chrup-chrup i powitanie z lawetą i płacz przy naprawie bo koniec końców wyszło drożej niż na początku. Morał z tej powieści jest dziatki taki, że wyskakujący wsteczny bieg zwykle oznacza wydatki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matti Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Morał z tej powieści jest dziatki taki, że wyskakujący wsteczny bieg zwykle oznacza wydatki. ]I jest okazja żeby wtawić 6MT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 No to była by opcja mega gdyby nie ten PRICE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matti Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 nie ten PRICE no niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcorp Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 nie ten PRICE no niestety ...czyli z grubsza jaki? Z mojej skrzyni powoli uchodzi życie i zastanawiam się co tu spieprzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 6MT okolo 5000zl bez dccd opcja ''Z'' okolo 10tys czasmi zdazają sie oczywiscie okazje. Ja narazie kupuje skrzynie od kolegi z padnietym łożyskiem, reszta ponoć sprawna, moje wisko też marudzi przy skręcie wiec poprzekladam co się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 U mnie wsteczny wyskakiwał. Trzeba było lewarek ręką trzymać. A jak już cofał to "żempolił". Inne biegi normalnie bez zająknięcia chodziły. Po rozebraniu skrzyni zuzyta zembatka która zazębia się ze wstecznym biegiem. Koszt nowej zembatki to 100euro w serwisie subaru w niemczech . Robocizny nie licze bo robiłem sobie sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K_iju Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Mam ten sam problem w WRX 02, czyli zapewne zużyta zębatka wstecznego. Czy może ktoś potwierdzić, że jest to część nr 4 z załączonego schematu? gdyż chcę zamówić w ASO a nie mam wyjętej i rozebranej jeszcze skrzyni biegów. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/manual_transmission/main_shaft/illustration_1/ Zębatka zamówiona w polskim ASO, do skrzyni TY754VN2AA . Koszt 198zł dla potomnych. Edytowane 20 Października 2016 przez K_iju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 słuchajcie a u mnie przy cofaniu... ale nie zawsze... jakby się ręczny włączał.... po prostu ciężko idzie jazda do tyłu.... ale biegi wchodzą dobrze. co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Zębatka zamówiona w polskim ASO, do skrzyni TY754VN2AA . Koszt 198zł dla potomnych. Kolego, w jakim ASO zamawiałeś zębatkę? Bo przyszła kolej i na moją... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 słuchajcie a u mnie przy cofaniu... ale nie zawsze... jakby się ręczny włączał.... po prostu ciężko idzie jazda do tyłu.... ale biegi wchodzą dobrze. co to może być? A to nie czasem Hill Holder się załącza? To normalne, tak powinno być, tyle że zarówno do przodu, jak i do tyłu. HH odpuszcza, jak zaczniesz puszczać sprzęgło. Jak trzymasz wciśnięte po mocnym wciśnięciu hamulca, to efekt jest taki, jakbyś zaciągnął ręczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Witam ponownie. I ponownie mam problem wyskakującego wstecznego biegu. Mianowicie odebrałem auto od mechanika po wymianie zębatki wstecznego ale problem dalej występuje. Mechanik mówi, że nie widział tam nic co by zwróciło jego uwagę. Proszę o jakieś wskazówki co by mogło powodować jeszcze taką awarię. Reszta zę batek podobno w porządku. Pozdrawiam Edytowane 3 Grudnia 2016 przez rademenez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Pytanie mam: Czy poduszka zawieszenia mostu (41322AC060) a raczej jej uszkodzenie, może powodować wypadanie wstecznego biegu? Mam w momencie redukcji i przy puszczaniu sprzęgła podczas ruszania na biegu wstecznym głuchy, metaliczny odgłos z rejonu bocznego mocowania mostu/zawieszenia dyfra. Jak motam nim ręką na podwieszeniu auta to ma jakiś luz -przy dużych naprężeniach podczas ruszania), chyba może powodować taki odgłos jak będzie się obijać o budę, ale czy to może powodować wypadanie biegu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Ciąg dalszy perypetii z wypadaniem wstecznego. Prawdopodobnie mam także zużytą poduchę skrzyni biegów. Czy może to powodować wypadanie wstecznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 A w jakim stanie macie sprężyny blokujące wodzik na swojej właściwej pozycji ? Czy tzw. baryłki się nie wytarły lub nie przestały się swobodnie poruszać w swoich prowadnicach ? i ostatnia sprawa w jakim stanie jest przesuwka (wybierak, widełki co kraj to obyczaj) od wstecznego ? Wbrew wszystkiemu te małe detale mają straszne znaczenie jeśli chodzi o prawidłowe ustawienie kół zębatych względem siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_scorpio46 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Mam problem z wypadającym wstecznym. Identyczny jak w pierwszym poście albertb. Mechanik doradził żeby nie bawić się w wymianę zębatki bo nie gwarantuje że ją dobrze złoży tylko wymienić skrzynie. Jest jedna skrzynia do kupienia blisko mojego miejsca zamieszkania i zastanawiam się co robić. Moja ma nr. TY755VN2AB ta do sprzedania nr. TY755VN2AA i nie wiem czy wogóle będzie pasować. Ewentualnie może ktoś wie gdzie w okolicach Chełma lub w Lublina ktoś by się podjął naprawy. Pogrzebałem trochę w internecie i wygląda na to że skrzynia z końcowym nr AB była montowana do ruchu prawo stronnego a z nr AA była wkładana do foresterów na rynek angielski. Pytanie czy skrzynia z anglika będzie pasować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się