babciatila Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Witam. Panowie mam problem, otóż założyłem wskaźnik ciśnienia oleju. Czujnik wkręcony jest z tyłu głowicy po lewej stronie patrząc od tyłu. Otóż po zapaleniu ciśnienie około 7 bar a jak olej się rozgrzał do 95 stopni to na wskaźniku ciśnienie spada do 0,2 bar prawie na zero??? Dziwi mnie to, a oryginalny czujnik działa prawidłowo i nie świeci sie czy żaży. Oczywiście mówimy o cisnieniu na wolnych obrotach, gdy dodaje gazu to ciśnienie rośnie do ponad 3 moze 4 bar. Olej Valvoline 10w60. Podpowiedzcie mi co robić bo nie wiem czy tak jeździć czy to pompa oleju czy już panewy siadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jeśli tylko czujnik tego wskaźnika jest sprawny (swoją drogą, co to za zegar?), to ja bym raczej bardzo uważał. Zapewne warto od razu zweryfikować warsztatowym manometrem. Maras swego czasu mówił mi coś w stylu, że jeśli tam ("na drugim końcu" obiegu) ciśnienie spada tak wyraźnie, to "wiedz, że coś się dzieje". U mnie przy tych temperaturach na olejach typu 5W30 (CFS) mam jakieś 0,9, może 0,8 - czujnik zamontowany podobnie jak u Ciebie - jak pamiętam w głowicy, jak najdalej od pompy. Oryginalny czujnik, ten od lampki na tablicy, nie pamiętam przy ilu się wzbudza. 0,3? (i IIRC jest blisko pompy, więc tam może czuć wyższe niż w głowicy) Jaki masz filtr? (nie, to nie jest sugestia, że filtr mógłby odpowiadać za aż taki spadek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Sprawdz w tym samym miejscu na manometrze ( dobrym ), elektroniczne gadzety lubia pokazywac pogode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babciatila Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Filtr mam manna a wskaznik nic speclanego tylko auto gaugen. A jak na manometrze pokaże to samo to co obstawiacie?? Panewki czy pompa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Auto Gałgany dokładnością nie grzeszą,raczej walnięty czujnik zegara. Gdyby faktycznie ciśnienie tak spadało,to raczej "problem" już byłby słyszalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babciatila Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 jutro jeszcze dla pewnosci jade zmierzyc cisnienie zwyklym manometrem i sie okaze. A moze byc lipny olej bo nie dawno zmieniałem ale valvoline 10w60 myslalem ze bedzie dobry ale tego czy oryginalny tego nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 jutro jeszcze dla pewnosci jade zmierzyc cisnienie zwyklym manometrem i sie okaze. A moze byc lipny olej bo nie dawno zmieniałem ale valvoline 10w60 myslalem ze bedzie dobry ale tego czy oryginalny tego nie wiem oleju 10w60 bym w to nie mieszał i nie dramatyzował do momentu pomiaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) wiesz ile ma przejechane olej i ile razy miał więcej niż 120 stopni? w moim aucie czujnik ciśnienia w podstawce filtra pokazywał coś podobnego do Twoich wyników, ale przy ok. 100-110 stopniach na millersie 10w60 nano, ten millers miał jakieś 5 tys km przebiegu, ale to było ciężkie 5 tys i 10 razy miał więcej niż 120 stopni co najmniej, nowy milllers = wyższe ciśnienie na wolnych obrotach nawet 10w60 syntetyk się degraduje w wysokiej temperaturze Edytowane 19 Lutego 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 A moze byc lipny olej bo nie dawno zmieniałem Chyba wie. 10w60 nano, ten millers miał jakieś 5 tys km przebiegu, ale to było ciężkie 5 tys i 10 razy miał więcej niż 120 stopni co najmniej, nowy milllers = wyższe ciśnienie na wolnych obrotach A to się trochę dziwię,że nie zmieniasz częściej i wcześniej oleju.Szczególnie jak upalasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 teraz przechodzę na zmiany oleju co 2,5 - 3 tys km; osobiście uważam, że ciśnienie oleju na wolnych obrotach niewiele mówi o smarowaniu, mówi o lepkości oleju, ale mała lepkość niekoniecznie musi oznaczać słabe smarowanie, szczególnie w przypadku syntetyków dodatkowo z nano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 że ciśnienie oleju na wolnych obrotach niewiele mówi o smarowaniu, mówi o lepkości oleju, ale mała lepkość niekoniecznie musi oznaczać słabe smarowanie, Moim zdaniem jest trochę inaczej,nie ma ciśnienia,nie ma smarowania.Masz podane minimalne ciśnienie oleju przez producenta,przy którym jest smarowany cały silnik i wszędzie olej dopływa.Przy niskich ciśnieniach oleju,może go brakować lub być zbyt mało,gdzieś na krańcach układu smarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babciatila Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 na oleju mam przejechane moze 500 km i nie mial ani razu wiecej jak 100 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 @@babciatila zrób pomiar manometrem,wtedy będzie wszystko jasne. Stawiam na uszkodzony czujnik Gałgana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babciatila Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Byłem dzisiaj u mechanika i mierzyłem cisnienie na czujniku oryginalnym pokazywalo na wolnych obrotach 1,5 kolo 2 barow a na moim gauganie prawie zero czyli czujnik jest walniety albo nie wyskalowany dobrze bo slyszalem ze wskazniki maja jakis opornik i się go ustawia. I mierzyłem cisnienie z tylu tam gdzie mam dołożony czujnik i to samy czyli cisnienie w silniku jest wszędzie takie same. Kamien z serca ze to czujnik. Dzięki wielkie za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 dobrze że obeszło się bez problemów .pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Czyli: Jeśli tylko czujnik tego wskaźnika jest sprawny (swoją drogą, co to za zegar?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się