Skocz do zawartości

Amerykańska wersja Forester 2.5 2003 pytania


phox

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam na oku forestera 2003 2.5 bez turbo w automacie. Jedyny "myk" to fakt, że auto w 2009 roku zostało sprowadzone z USA.

 

Pytania:

 

1. czy wersja amerykańska mocno różni się od europejskiej ? (forek jest zarejestrowany w polsce od 4 lat)

2. Czy są inne śrubki - np. calowe? Czy nikt się nie będzie rzucał w serwsie?

3. Czy silnik jest SOHC czy DOHC? Oto VIN Jf1sg63643h704253

4. Przebieg to 150 tys km. Podobno trzeba już wymienić rozrząd. Rozumiem, że silnik się wyjmuje do tego - ktoś może podać orientacyjny koszt?

5. Czy zakładać LPG ? tzn czy ten silnik to toleruje?

6. Padnięty jest pływak od poziomu paliwa - czy naprawa jest kosztowna? Tzn czy części są dostępne i pasuje tam pływak od wersji europejskiej?

7. Czy da się wymienić licznik na europejski?

8. Czy są np. inne sondy lambda niż w europejskich?

 

Będę wdzięczny za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg toleruje bardzo dobrze

radio trzeba przerobić na eu,

lambdę dobierasz po numerze

wbrew pozorom dużo części jest innych

ale do dostania bez większych problemów :)

i masz 165 koni a nie 125 :P

edit

poproś o sprawdzenie vinu na forum bo:

http://www.autodna.pl/raporty/wybrane-sprawdzenia/subaru/forester/JF1SG63643H704253

https://www.vininspect.com/en/vin-JF1SG63643H704253-2003-SUBARU-FORESTER+2.5X

Edytowane przez wojo02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

dzięki za odpowiedzi. Jadę oglądać go we wtorek. Dzięki za linki, właściciel uczciwie powiedział, że był bity i opis słowny pokrywa się z tym co widzę na zdjęciu ;) "jakby wjechał między dwa słupki" :)

 

Dodał jeszcze, że raz mu się zapalił check engine przy laniu paliwa - podobno wynika to z faktu iż amerykańskie wersje mają jakiś dziwny filtr oparów ? Zakladam gazociąg za pozwoleniem putina i jadę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Inne są żarówki stopów (inny cokół). CEL to norma w tych autach ... mnie się nie pali odkąd mam LPG. Silnik SOHC, niestety automat zamula więc wyprzedzanie nie jest takie proste i wymaga wprawy. Generalnie te 165KM to na papierze bo nie czuć takiej mocy (patrz. automat). Ja bym szukał XT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli założenie gazociągu powinno rozwiązać problem ? Trochę martwi mnie mułowatość ALE może to jest subektywne odczucie ;) - teraz mam mazdę 6 2.0 141 kucy - myślę, że będzie poprawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janekpara

Dołącze sie do pytania o dokładnie taki model jak w temacie.

Jakie jest sprzęgło przy manualnej skrzyni ?

Dwumas ? Jeżeli nie to jaka średnica tarczy i ewentualnie z którego Subaru pasuje do tego modelu ?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam na oku forestera 2003 2.5 bez turbo w automacie.

 

Bardzo dobry wybór :)

 

5. Czy zakładać LPG ? tzn czy ten silnik to toleruje?

 

U mnie od roku LPG, 27 tys. km zrobione i jest idealnie

 

 

7. Czy da się wymienić licznik na europejski

 

Po co? Lepiej się przyzwyczaić.

 

 

Będę wdzięczny za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie - wiem, że jest długi wątek o substytutach amortyzatorów tylnych, ale amerykańska wersja ich nie miała (tak mówi właściciel). Pytanie:

 

- co z zamiennikami? (mam dokładniej przeszukać forum?:)) czy są dostępne, czy nie "siada" na nich i jaki jest mniej więcej koszt wymiany. Auto ma ok 150 kkm i pewnie niedługo amorki będą do roboty ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie - wiem, że jest długi wątek o substytutach amortyzatorów tylnych, ale amerykańska wersja ich nie miała (tak mówi właściciel). Pytanie:

 

- co z zamiennikami? (mam dokładniej przeszukać forum? :)) czy są dostępne, czy nie "siada" na nich i jaki jest mniej więcej koszt wymiany. Auto ma ok 150 kkm i pewnie niedługo amorki będą do roboty ;/

 

Też tak słyszałem... Swoim zrobiłem 50 kkm i nie zaobserwowałem aby pupa przysiadła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - kupiłem ;) ponieważ na oględzinach wyszło parę ciekawostek cena była naprawdę atrakcyjna, jednak to co utargowałem włożę pewnie w auto i osiągnie cenę rynkową.

 

Proszę o poradę co robić z:

 

1. na kompie P0442 - z neta wynika, że problem stoi w odprowadzaniu oparów benzyny. Z tego co wiem standard w wersjach amerykańskich :)

 

2. Cieknie (rzyga) maglownica - tutaj zbiłem cenę o 1000 zł bo tyle to może kosztować. Pytanie czemu rzyga? Czy jest to jakaś przypadłość czy po prostu puściła jakaś uszczelka (ciężko było mi zlokalizować źródło wycieku)

 

3. Skorodowane sanki - taki element przyczepiony do podłużnicy. Do wymiany bo się cały sypie

 

4. Początki korozji tylnych nadkoli. (auto był przerysowane, mam zdjęcia z dzwona - lekka ocierka)

 

5. Irytujący problem ze skrzynią biegów - czasem na desce nie pojawia się w jakiej jest pozycji (na P), muszę pomachać trochę gałką na P i jak pojawi się na desce podswietlone P to dopiero mogę odpalić auto ;) inaczej po przekręceniu kluczyka nie dzieje się absolutnie nic

 

6. Czy w Waszych subarynach trzeba chwilę odczekać aż się go odpali? Umnie jest tak ze przekręcam raz kluczyk - zaczyna dzwonic, pikać przez ok 5 sekund po czym gasną niektóre diodki i dopiero mogę odpalić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki model i z którego roku? W moim przypadku t.j. MY03 :

1. Nigdy nie miałem z tym problemów

2. Problem z maglownicą dotyczy chyba każdego auta o konkretnym przebiegu - ja swoją regenerowałem za około 500pln

3. Nie sprawdzałem

4. Brak korozji w tym miejscu ale większość życia auto spędziło w Kalifornii :)

5. Nigdy nie miałem z tym problemów

6. Nie słyszałem o takiej "procedurze".

Powodzenia i mam nadzieję dużo radości w użytkowaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kupiłeś te auto?http://tablica.pl/oferta/subaru-forester-2003-2-5-CID5-ID4JBHj.html#5b69f0d0a1 Warszawa Anin tak?też się czaiłem na niego ale koleś jak mi powiedział że nic w niego nie wkładał tylko jeździł i ile jest do zrobienia to zrezygnowałem.Mam nadzieje że to były drobiazgi i będzie ci dobrze służył.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to te auto ;) jest sporo do zrobienia i to raczej kosztownych rzeczy (hamulce, rozrząd, maglownica) ale na pocieszenie powiem, że kupiłem go za niecałe 16k ;)

 

 

mysle ze włożę, ze 4 tys i będę miał przynajmniej zrobionego forka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na pocieszenie powiem, że kupiłem go za niecałe 16k ;)

 

 

mysle ze włożę, ze 4 tys i będę miał przynajmniej zrobionego forka ;)

 

no a ja mysle, ze 4 tys. to jednak nie starczy ;)

 

Nie strasz kolegi:)powoli dojdzie do dobrego stanu ja nie chciałem się w to bawić ale sądzę ze te 4 tysiące starczy na początkową spokojną jazdę:)tak więc powodzenia i wstawiaj fotki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po gruntownym przeglądzie ;)

 

4 k nie starczyło ;) zrobienie całości (zaraz napiszę co;)) ok 5.5k, więc nie ma dramatu.

 

1. Rozrząd z pompą wody (mitsuboshi)

2. Maglownica (regeneracja)

3. Uszczelka głowicy (puszczała już) - planowanie i cała reszta

4. Olej w skyrzni biegów

5. Olej i filtry

6. Płyn chłodniczy

7. Regulacja skrzyni biegów

 

 

W nieautoryzowanym serwisie pod Wrocławiem ;)

 

Zobaczymy jak wyjdzie... Na razie dostałem auto zastępcze, jakiegoś subaracza o pojemności 0.65 litra ;)

 

Do roboty jeszcze zostaną jakieś pierdolniki w zawieszeniu ale za to będę się brał później.

 

Foty wrzucę jak już go zrobię... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...