Skocz do zawartości

phox

Użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester II 03. 2.5 automat.

Ostatnie wizyty

386 wyświetleń profilu

Osiągnięcia phox

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Dla wszystkich którzy odkopują ten temat:) 1. Sanki wymienione na nowe - żadnej korozji 2. Ruda na nadkolach załatwiona u blacharza 3. Checkengine to norma w amerykańcach przy tankowaniu PB - LPG zalatwia sprawę 4. Gałka biegów -wymieniony czujnik polozenia lewarka. Problem zniknął 5. Pikanie... Poprzedni właściciel nie kapnął się, że owe pikanie to nic innego jak sygnalizator niezapiętych pasów
  2. Ja zakładałem w Czakram Wrocław (domyślam się, że to większa sieć) - instalacja BRC - w sumie 4 auta zagazowane i prawie żadnych problemów (trochę z mazdą 6 ) -ogólnie mogę polecić
  3. hej, udało się rozwiązać temat? Mam dokładnie ten sam problem z dokładnie tym samym modelem (też us ), może ten typ tak ma ?
  4. Mogę zmienić ale to nie jest rozwiązanie problemu cykającego forestera Oczywiście będę reklamował instalację ale muszę mieć jakiś zasób argumentów...
  5. Hej, Mam taki problem, ostatnio dzwoni do mnie sąsiad i mówi, że mi auto cyka. Spławiłem go tekstem "to stygnący kolektor, subaru tak ma" - po ok 3 h idę do auta a tam jak dzięcioł w puszkę piwa rytmiczny dzwięk spod maski no i smród gazu wokół auta. Żegnając się z życiem otworzyłem maskę i okazało się, że cyka (chyba!) wtrysk gazu BRC. Dodam tylko, że kluczyk miałem w kieszeni a auto był zgaszone od dobrych kilku godzin... Próbowałem go odpalić i odpalił dopiero za 3 przekręceniem (normalnie pali od strzała). Dodam, że było dosyć gorąco tego dnia... Wyskoczył błąd silnika - p0442 Error Codes =================== Pending Codes P0442 Evaporative Emission System Leak Detected (small leak) - nie wiem czy to nie ma raczej związku z tym, że mam wersję USA i ostatnio tankowałem bajurę... jednak po przełączeniu na benzynę i zgaszeniu problem już się nie pojawił a check engine zgasł. Następnego dnia sytuacja się powtórzyła - tym razem udało mi się nagrać dzwięk telefonem.... Byłem u gazownika i wymienił całą centralkę- oczywiście nie pomogło, problem sporadycznie wraca. Dodam tylko, że ostatnio miałem problem z czujnikiem wałka położenia rozrządu, zaczyna szwankować (wywala błąd silnika) ale jeszcze go nie wymieniłem. Macie jakieś pomysły? Boję się zostawić auto na parkingu bo jak wtryskiwacz znowu zacznie magicznie pracować to wysadzę w powietrze pół parkingu... Tutaj link do filmiku który nagrałem https://www.youtube.com/watch?v=sr_WxSvxA3E&feature=youtu.be HILFE! od czego zacząć ? Wtrysk się zaciął? To czemy na wyłączonym silniku pracuje. Dodam tylko, że dzwięk na filmiku jest nieregularny, a za peirwszym razem był regularny (jak praca wtryskiwaczy ale wolniej dużo) Auto- forester 2.5 automat bez turbo. LPG instalacja BRC Sequent 24, przejechane ok 2000 mil.
  6. Nie sprawdzałem - cena sugerowała multum rzeczy do zrobienia i tak rzeczywiście było - auto po prostu nie było robione Teraz już jestem biedniejszy ale auto jeździ super. Dołożyłem jeszcze instalację BRC, więc jeździ się taniej. 2.5 X to najlepszy silnik
  7. Odświeżę temat. Żadna z odpowiedzi nie do końca załatwia temat wymiany radia w foresterze z manualną obsługą klimy (pokrętła). Dzisiaj dokonałem (po 2 godzinach walki) cudu i wymieniłem fabryczne radio (USA) na radio z WRX STI (pasuje idealnie, gra pięknie i wygląda jeszcze lepiej). Otóż samą instrukcję jak zdjęć osłonę skrzyni (u mnie automat), panel dookoła radia można znaleźć wszędzie. Problem pojawia się jednak gdy "jakiś ch... kabelek trzyma ten panel" (coś za pokrętłami od klimy). Po godzinie walki, obejrzeniu wszystkich filmików na utube i przeczytaniu wszytkich forów w 5 różnych językach nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Po kolejnej chwili desperacji wziąłem sprawy w swoje ręce i od dzisiaj jestem specjalistą do spraw wymiany radia w foresterze.... Poniżej szybka instrukcja: Pacjent: Forester 2003 2.5 X wersja USA z manualną klimą (pokrętła) 1. Podważamy płaskim śrubokrętem lub nożem w dwóch miejscach na dole (narzędzie warto okelić taśmą izolacyjną, podobnie jak miejsca podważania) Poprzez na dole mam na myśli sam dół panelu osłony gałki skrzyni biegów. 2. Podważamy w okolicy 1/3 wysokości (od dołu) panel skrzyni. Kolejne zatrzaski. Już teraz powinno być na tyle luźno by ostatnie zatrzaski puściły. 3. Zdejmujemy panel (gałka w automacie musi być w pozycji N - przy P nie da się zdjąć panelu) 4. Możemy odłączyć przewód zapalniczki ale nie musimy - u mnie wystarczyło by odłożyć panel na bok bez odpinania. 5. Teraz odkręcamy 2 śruby górnego panelu (radia i obsługi klimy) - to raczej proste. 6. Podważamy zatrzaski - ważne- od dołu do góry. Ostatnie zatrzaski nad nawiewem trzymają dosyć chamsko i trzeba trochę pogmerać. Na górze panelu są trzy zatrzaski - dwa nad nawiewami, jeden po środku. Te podważamy jako ostatnie. Jeżeli będziemy odpianali zatrzaski od dołu do góry, po kolei to powinno pójść łatwo. 7. Odpinamy przycisk od awaryjnych. 8. Teraz motyw o którym mowa na każdym forum. Coś trzyma panel. Wszyscy piszą o przewodzie przycisków klimy.. Bullshit. to nie przewód trzyma ale METALOWE LINKI OD KONTROLI NAWIEWU. Należy je odłączyć - inaczej można się obsrac Metalowa linka w pancerzu (wygląda jak rowerowy przewód od przerzutki) , a w zasadzie jej koniec, znajduje się pod deską rozdzielczą (na wysokości kolana - trzeba się trochę nagimnastykować ale nie jest to trudne. Koniec linki trzeba zdjąć z plastikowego bolca i wyciągnąć z gniazda które jest kilka centymetrów niżej. Samo zdjęcie z bolca nic nie da -trzeba ją odłączyć całkowicie. To samo robimy ze strony pasażera (regulacja temperatury i kierunek nawiewu). Jak już zdejmiemy linki z bolców i gniazd to cały panel odfrunie aż miło. 9. Wkładamy radio - przykręcamy i składamy wszystko jak było. Jeżeli coś jest nei jasne to postaram się dodać fotki. Mam nadzieję, że oszczędzę komuś roboty - mi to zajęło cały ranek ale się udało i efekt jest naprawdę fajny. Miałem amerykańskie radio z szufladką, za 200 pln kupiłem radio z WRX STI 2004 2Din. Pasuje tam idealnie - kolorem również, przez co kokpit nie wygląda już jak z lat 90 Prawdopodobnie pasuje tam też radio z wersji po lifcie - zmieniara na 6 cd ale jest to dosyc droga opcja Aha - nie musiałem kupować żadnych przejściówek czy innych patentów.
  8. Regeneracja magla to ok 500-600 pln + robocizna
  9. Jestem po gruntownym przeglądzie 4 k nie starczyło zrobienie całości (zaraz napiszę co;)) ok 5.5k, więc nie ma dramatu. 1. Rozrząd z pompą wody (mitsuboshi) 2. Maglownica (regeneracja) 3. Uszczelka głowicy (puszczała już) - planowanie i cała reszta 4. Olej w skyrzni biegów 5. Olej i filtry 6. Płyn chłodniczy 7. Regulacja skrzyni biegów W nieautoryzowanym serwisie pod Wrocławiem Zobaczymy jak wyjdzie... Na razie dostałem auto zastępcze, jakiegoś subaracza o pojemności 0.65 litra Do roboty jeszcze zostaną jakieś pierdolniki w zawieszeniu ale za to będę się brał później. Foty wrzucę jak już go zrobię...
  10. tak to te auto jest sporo do zrobienia i to raczej kosztownych rzeczy (hamulce, rozrząd, maglownica) ale na pocieszenie powiem, że kupiłem go za niecałe 16k mysle ze włożę, ze 4 tys i będę miał przynajmniej zrobionego forka
  11. Dobra - kupiłem ponieważ na oględzinach wyszło parę ciekawostek cena była naprawdę atrakcyjna, jednak to co utargowałem włożę pewnie w auto i osiągnie cenę rynkową. Proszę o poradę co robić z: 1. na kompie P0442 - z neta wynika, że problem stoi w odprowadzaniu oparów benzyny. Z tego co wiem standard w wersjach amerykańskich 2. Cieknie (rzyga) maglownica - tutaj zbiłem cenę o 1000 zł bo tyle to może kosztować. Pytanie czemu rzyga? Czy jest to jakaś przypadłość czy po prostu puściła jakaś uszczelka (ciężko było mi zlokalizować źródło wycieku) 3. Skorodowane sanki - taki element przyczepiony do podłużnicy. Do wymiany bo się cały sypie 4. Początki korozji tylnych nadkoli. (auto był przerysowane, mam zdjęcia z dzwona - lekka ocierka) 5. Irytujący problem ze skrzynią biegów - czasem na desce nie pojawia się w jakiej jest pozycji (na P), muszę pomachać trochę gałką na P i jak pojawi się na desce podswietlone P to dopiero mogę odpalić auto inaczej po przekręceniu kluczyka nie dzieje się absolutnie nic 6. Czy w Waszych subarynach trzeba chwilę odczekać aż się go odpali? Umnie jest tak ze przekręcam raz kluczyk - zaczyna dzwonic, pikać przez ok 5 sekund po czym gasną niektóre diodki i dopiero mogę odpalić
  12. To jeszcze jedno pytanie - wiem, że jest długi wątek o substytutach amortyzatorów tylnych, ale amerykańska wersja ich nie miała (tak mówi właściciel). Pytanie: - co z zamiennikami? (mam dokładniej przeszukać forum?) czy są dostępne, czy nie "siada" na nich i jaki jest mniej więcej koszt wymiany. Auto ma ok 150 kkm i pewnie niedługo amorki będą do roboty ;/
  13. Czyli założenie gazociągu powinno rozwiązać problem ? Trochę martwi mnie mułowatość ALE może to jest subektywne odczucie - teraz mam mazdę 6 2.0 141 kucy - myślę, że będzie poprawa
  14. Hej, dzięki za odpowiedzi. Jadę oglądać go we wtorek. Dzięki za linki, właściciel uczciwie powiedział, że był bity i opis słowny pokrywa się z tym co widzę na zdjęciu "jakby wjechał między dwa słupki" Dodał jeszcze, że raz mu się zapalił check engine przy laniu paliwa - podobno wynika to z faktu iż amerykańskie wersje mają jakiś dziwny filtr oparów ? Zakladam gazociąg za pozwoleniem putina i jadę
  15. Hej, Mam na oku forestera 2003 2.5 bez turbo w automacie. Jedyny "myk" to fakt, że auto w 2009 roku zostało sprowadzone z USA. Pytania: 1. czy wersja amerykańska mocno różni się od europejskiej ? (forek jest zarejestrowany w polsce od 4 lat) 2. Czy są inne śrubki - np. calowe? Czy nikt się nie będzie rzucał w serwsie? 3. Czy silnik jest SOHC czy DOHC? Oto VIN Jf1sg63643h704253 4. Przebieg to 150 tys km. Podobno trzeba już wymienić rozrząd. Rozumiem, że silnik się wyjmuje do tego - ktoś może podać orientacyjny koszt? 5. Czy zakładać LPG ? tzn czy ten silnik to toleruje? 6. Padnięty jest pływak od poziomu paliwa - czy naprawa jest kosztowna? Tzn czy części są dostępne i pasuje tam pływak od wersji europejskiej? 7. Czy da się wymienić licznik na europejski? 8. Czy są np. inne sondy lambda niż w europejskich? Będę wdzięczny za info!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...