Skocz do zawartości

Ford Focus Rs MKII a Sti Gh


DanPlut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ponieważ niedługo przestanę być już właścicielem Wrx-a (mam nadzieję) chciałem kupić i cały czas zamierzałem Sti Gh, ale nie dawno wpadł mi w oko Focus Rs i pojawił się nie lada dylemat. Może mi ktoś z Was przybliżyć temat użytkowania Rs-a? W sieci strasznie ciężko coś znaleźć. Użytkownika Evan-a juz sie pytałem, ale to trochę mało ;). Auto do jazdy codziennej toru nie będzie widziało. Interesują mnie przede wszystkim koszty utrzymania (eksploatacji), jak jest z dostępnością części skoro to taki rzadki samochód i ogólną awaryjnością. Nie ukrywam, że apetyt na paliwo tez by mnie interesował oczywiście przy normalnej jeździe po bułki. Wyczytałem, że spokojnie można się zmieścić w 10 litrach, jestem ciekaw czy to prawda? Dlaczego piszę na forum Subaru? Bo chciałbym, żeby te porównania były przytaczana głównie do Sti Gh.

Oczywiście temat napędów pomińmy.

Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje polatać po Kielcach Carfitowym escortem i zrobił na mnie olbrzymie wrażenie. Liczyłem się z tym że jak w ośce wcisnę gaz na wyjściu to będzie grubo szedł w podsterowności.... nic takiego nie miało miejsca, auto słuchało się kierowcy i szło tam gdzie chciałem. Auto bardzo szybkie a przy tym kompletnie cywilne. Chciałbym takiego dopracowoza, ciekawe jak jest w zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie temat zimy też mnie bardzo interesuje. Odkąd kupiłem Wrx a chciałem Sti, ale ten Rs nie daje mi spokoju. Temat Sti znam na wylot a Focusie nie wiem praktycznie nic. Na forum Forda też nie ma za wiele. Jeżeli faktycznie foka jest tańsza w codziennym użytkowaniu to będę takiej szukać, chociaż Sti nie skreślam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bzyq. Właśnie szukam takich info i to mnie bardziej skłania do Forda(+strasznie mi się podoba i gada super). Nie chcę jeździć samochodem i cały czas się martwić o silnik. Chociaż z moim Wrx-em jest wszystko ok, to ta niepewność zawsze pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bzyq. Właśnie szukam takich info i to mnie bardziej skłania do Forda(+strasznie mi się podoba i gada super). Nie chcę jeździć samochodem i cały czas się martwić o silnik. Chociaż z moim Wrx-em jest wszystko ok, to ta niepewność zawsze pozostaje.

 

Sorry ze nie odpisałem na Pw , dostałem .... Ale byłem na wyjeździe i gdzieś zaginął wsród innych . :) . Co do RS -a , to kupuj bez wahania ,!!!! . Zrobiłem 65 tys , wiec mogę mieć już jakieś zdanie , a moje zdanie jest takie ze jest to pierwsze w życiu auto sportowe która mam 3,5 roku.... I sie mi nie znudziło , mało tego nie zamierzam go sprzedawać , a jak tylko Ford kiedyś powie ze zrobi nowego RS- a to jestem pierwszy kto wpłaci zaliczkę w ciemno :).

To naprawdę genialny wóz !!!! Zajebiscie szybki ( po remapie ) 385KM i ponad 500Nm , swietnie sie prowadzi , co do silnika to powiem tyle ..... Pancerny , zero problemów , nie wiem co to sprawdzanie oleju , skrzynia , zawias , kompletnie nic nie padło . Jedynie co sie zepsuło to antena do GPS-Navi . Koszt ..... Coś ok 300zl razem z nowa instalacja .

Padło raz turbo , ale wymienili na gwarancji , ale to przez nieudany remap jednego z tunerow . Zero innych napraw , koszt najdroższego przeglądu 1500 zł łącznie z dodatkowa gwarancja . Teraz zaczyna szumiec jedno łożysko , ale to pewnie od jazdy na slicku , ale sie nie martwię bo dalej mam gwarancje wiec zrobią to za free. Z częściami nie ma żadnego problemu , ceny śmieszne w porównaniu z STI . np. Amortyzator oczywiście oryginał , kosztuje 450zl przedni .... Filtry , oleje i inne eksploatację , ceny normalne , a serwisuje tylko w ASO .

Aha i seria nie jedzie , od razu zmień IC i wydech + mapa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit wielkie dzięki rozwiałeś już moje wątpliwości. Jak będę miał jakieś dodatkowe pytania to bym z chęcią do Ciebie zadzwonił. Znajdziesz chwilę czasu, żeby trochę pomarudzić :P

 

Śmiało dzwon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foka RS fajna - sam bym szukał, gdyby miał 4 drzwi. Szpera na bank poma ga na suchym i mokrym. Po sniegu pewnie jest ciut lepiej niż w nieszperowanym FWD, ale na bank STi mam wtedy ogromną przewagę.

 

Szkoda że Ford nie dał takiego wyboru jak BMW w M135i - dla purrystów zeszperowne FWD (w Bmw akurat RWD), a dla wygodnych cos z Haldexem. Do tego wersja 5D i byłoby auto idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...