Skocz do zawartości

Karelia - Norwegia 2014


szczur75

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Odbyłem całą tą drogę - za wyjątkiem odcinka rosyjskiego - więc na te mniej Cię interesujące pytania mogę odpowiedzieć. Co do odcinka rosyjskiego, to pokonywał go znajomy kilka lat temu i jedyne na co narzekał to fatalny stan dróg powyżej St. Petersburga, im bardziej na północ tym gorzej - ale się mogło to chociaż częściowo zmienić. Oni przez Rosję jechali w grupie kilku aut i Tobie też to raczej z różnych względów polecam, poza tym pamiętaj o wizie i ubezpieczeniu, potrzebujesz zielonej karty, pamiętaj też, że standardowo ac w Rosji nie obowiązuje i potrzebujesz wykupić odpowiednie rozszerzenie.

 

i jeszcze jedno: do rosyjskiej wizy jest potrzebne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą na cały okres jej ważności.

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale od strony finskiej, czy rosyjskiej planujesz?

Rosyjskiej. Potem przez Murmańsk do granicy norweskiej.

"tereny Murmańskie itd to specjalna strefa i wymagania wizowe (wjazdowe) sa tak troche inne niz dla turysty ktory odwiedza Moskwe czy St. Petersburg.

Proponuje wycieczke do konsula Rosji i pogadanie sobie z nim o przyszlej trasie, aby nie trafic na szlabany na drodze (potrzebne sa dodatkowe wewnetrzne wizy i inne pozwolenia)".To cytat z wypowiedzi mojego kolegi który pracuje w Rosji co do Norwegii i Szwecji chętnie podpowiem bo znam Skandynawię jak włąsną kieszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem spota Subaru w Oslo :) Pozdrawiam :)

 

Co do wakacji to myślę, że temat jest otwarty bo może byśmy ruszyli - ale my pod namiot i ewentualnie domki po drodze... Oczywiście Subaru :)

 

Na razie to jeszcze daleki plan - ale bliżej terminu mogę wrócić do tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym roku w dniach 26 V - 2 VII odbyliśmy podróż naszym Foresterem tą trasą (St Petersburg-Pietrozawodsk-Apatyty-Kirowsk-Apatyty-Murmansk, potem Norwegia i powrót przez Szwecję do Polski). W Rosji spędziliśmy 16 dni. Aby wjechać do Republiki Karelii niczego nie potrzebowaliśmy. Ani razu też nikt nas nie zatrzymywał. Droga za Pietrozawodskiem była miejscami w zaawansowanym remoncie (dla Forka to nie stanowi problemu), potem jednak remont wygladał tak: brygada remontowa kończy pracę w danym dniu i zostawia nie zabezpieczone i nieoznakowane prostokaty na drodze powstałe po usunięciu wierzchniej warstwy asfaltu. Brzegi ich nie są ukosowane. Kilometrami sie to ciągnie, przez to jazda jest nieco denerwująca (mówiąc łagodnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szczur75 - myślę, że warto spojrzeć na takie 2 linki (wersja ciepła i zimna ;) )

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=19296&highlight=murma%F1sk

 

Ja mniej więcej trasę jak w pierwszym linku planuję na czerwiec również w wersji budżetowej, więc może udałoby się zgrać. A jeśli nie wyjdzie terminami, to spot po drodze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem załoga!

Za miesiąc wybieram się na północ właśnie a że podróżował będę samochodem (a ściślej to nawet Subaru) mam pewną kwestię w której rada osób rozeznanych będzie pomocna. :)

Mianowicie chodzi o opłaty za drogi w Norwegii: zrobiłem szybkie rozeznanie w tym temacie i z tego co rozumiem to dla turystów przebywających do 60 dni na terenie NOR jest alternatywa: albo można zarejestrować się w internecie i wnieść opłatę typu pre paid z której to następnie system automatycznego poboru ściągnie opłatę albo nie zgłaszać się nigdzie a po zakończonej podróży czekać na fakturę która przyjdzie do domu.

I teraz moje pytanie: która opcja jest lepsza?

Nie chciałbym mieć kłopotów z windykacją i doliczonymi odsetkami w sytuacji kiedy kolegom wikingom nie uda się mnie namierzyć w łatwy sposób i przekażą sprawę do 'skuteczniejszych' firm.

Jadę ok 350 km na północ od Oslo i planuję poruszać się głównymi drogami (jeśli to coś zmienia).

Będę wdzięczny za wszelkie info. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Mnie dość skutecznie namierzyli, pomimo że auto było w leasingu, trwa to zazwyczaj około pół roku od powrotu z Norwegii, a właściwie od momentu przejechania po raz ostatni brami opłat.

Należność jest fakturowana w Londynie, płacisz karta, niestety każdy odcinek osobno, musiałem wykonać ostatnio kilkadziesiąt (jedna po drugiej) takich transakcji co mocno zaciekawiło odpowiedni dział bezpieczeństwa w moim banku, czemu dali wyraz w specjalnym telefonie do mnie, czy aby na pewno dalej mam swoją kartę przy sobie. Żadnych odsetek nie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie spływają jakieś mandaty z Norwegii z lipca zeszłego roku. 3 szt na łącznie cirka 800zł. Jeden radar, jeden wjazd do miasta i jedno parkowanie na parkingu należącym do sklepu :facepalm: Przychodzą bez potwierdzenie odbioru :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden radar - to rozumiem

, jeden wjazd do miasta - tego nie? wjechałeś na obszar wyłączony z ruchu czy coś innego?

i jedno parkowanie na parkingu należącym do sklepu - zaparkowałeś powyżej ustalonego czasu (ew. nie miałeś zegara za szybą lub kartki z godziną rozpoczęcia parkowania) - czy może stanąłeś na linii rozgraniczającej miejsca parkowania (za to koleżanka w Danii pod marketem dostała mandat) czy może jeszcze coś innego?

 

p.s. opłaty za przejazd autostradami, też przychodzą bez pokwitowania odbioru.

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...