szczur75 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Zastanawiam sie nad wakacyjną wyprawą przez Karelię do Norwegii i później przez Danię i most do DE i dalej do PL. Ktoś ma jakies doświadczenia z tamtymi kierunkami? Głównie mi chodzi o Karelię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4lik Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ale od strony finskiej, czy rosyjskiej planujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Ale od strony finskiej, czy rosyjskiej planujesz? Rosyjskiej. Potem przez Murmańsk do granicy norweskiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 (edited) Hej! Odbyłem całą tą drogę - za wyjątkiem odcinka rosyjskiego - więc na te mniej Cię interesujące pytania mogę odpowiedzieć. Co do odcinka rosyjskiego, to pokonywał go znajomy kilka lat temu i jedyne na co narzekał to fatalny stan dróg powyżej St. Petersburga, im bardziej na północ tym gorzej - ale się mogło to chociaż częściowo zmienić. Oni przez Rosję jechali w grupie kilku aut i Tobie też to raczej z różnych względów polecam, poza tym pamiętaj o wizie i ubezpieczeniu, potrzebujesz zielonej karty, pamiętaj też, że standardowo ac w Rosji nie obowiązuje i potrzebujesz wykupić odpowiednie rozszerzenie. i jeszcze jedno: do rosyjskiej wizy jest potrzebne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą na cały okres jej ważności. Edited October 24, 2013 by Tiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 @@Tiger, w tym roku jechałem przez Rosję i przechodziłem przez procedurę wizową - to mam ogarnięte. Bardziej mnie interesuje rosyjska częśc Karelii i wyżej do granicy Norwegii. Gdyby ktoś był chetny na taki trip to zapraszam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareq Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ale od strony finskiej, czy rosyjskiej planujesz? Rosyjskiej. Potem przez Murmańsk do granicy norweskiej. "tereny Murmańskie itd to specjalna strefa i wymagania wizowe (wjazdowe) sa tak troche inne niz dla turysty ktory odwiedza Moskwe czy St. Petersburg. Proponuje wycieczke do konsula Rosji i pogadanie sobie z nim o przyszlej trasie, aby nie trafic na szlabany na drodze (potrzebne sa dodatkowe wewnetrzne wizy i inne pozwolenia)".To cytat z wypowiedzi mojego kolegi który pracuje w Rosji co do Norwegii i Szwecji chętnie podpowiem bo znam Skandynawię jak włąsną kieszeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kameleon Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 a kiedy chcesz jechać?? Bardziej w jakim okresie?? Ja może bym się wybrał tylko wracałbym przez Nordkapp, Laponie do Szwecji bo w Norwegii już byłem oprócz północy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 30, 2013 Author Share Posted November 30, 2013 a kiedy chcesz jechać?? Bardziej w jakim okresie?? Wakacje, jeśli dopnę wyjazd to jadę z młodym w wieku szkolnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Jeśli będziecie w okolicach fjordów przy Bergen / Stavanger, to dajcie znać... a nuż będzie okazja do spota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kameleon Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 ja zrobiłem spota Subaru w Oslo Pozdrawiam Co do wakacji to myślę, że temat jest otwarty bo może byśmy ruszyli - ale my pod namiot i ewentualnie domki po drodze... Oczywiście Subaru Na razie to jeszcze daleki plan - ale bliżej terminu mogę wrócić do tematu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 My zdecydowanie namiot. Jeśli domki to tylko z uwagi na niedźwiedzie i bieżącą, ciepłą wodę Drugą opcją jest powrót na Kaukaz. Zauroczył mnie bardzo. Wielkim plusem jest koszt paliwa i totalny spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 (edited) Jeśli chodzi chodzi o ciepłą wodę to na przyszły wyjazd na wakacje planuje zrobić coś takiego: . Jeśli się sprawdzi to z chęcią pożyczę Edited December 10, 2013 by piotrekM461 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Takie coś kojarzy mi się z czymś innym niż ciepłą wodą. I w tamtych rejonach mają w każdym domu. W sensie to co na kuchence. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekM461 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Nie wiem o czym mówisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 ja zrobiłem spota Subaru w Oslo Pozdrawiam.. Również pozdrawiam. Jak kiedyś będę jechał w stronę Bergen to też mozemy złota zrobić Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Submath Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 W tym roku w dniach 26 V - 2 VII odbyliśmy podróż naszym Foresterem tą trasą (St Petersburg-Pietrozawodsk-Apatyty-Kirowsk-Apatyty-Murmansk, potem Norwegia i powrót przez Szwecję do Polski). W Rosji spędziliśmy 16 dni. Aby wjechać do Republiki Karelii niczego nie potrzebowaliśmy. Ani razu też nikt nas nie zatrzymywał. Droga za Pietrozawodskiem była miejscami w zaawansowanym remoncie (dla Forka to nie stanowi problemu), potem jednak remont wygladał tak: brygada remontowa kończy pracę w danym dniu i zostawia nie zabezpieczone i nieoznakowane prostokaty na drodze powstałe po usunięciu wierzchniej warstwy asfaltu. Brzegi ich nie są ukosowane. Kilometrami sie to ciągnie, przez to jazda jest nieco denerwująca (mówiąc łagodnie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 szczur75 - myślę, że warto spojrzeć na takie 2 linki (wersja ciepła i zimna ) http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=19296&highlight=murma%F1sk Ja mniej więcej trasę jak w pierwszym linku planuję na czerwiec również w wersji budżetowej, więc może udałoby się zgrać. A jeśli nie wyjdzie terminami, to spot po drodze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Czołem załoga! Za miesiąc wybieram się na północ właśnie a że podróżował będę samochodem (a ściślej to nawet Subaru) mam pewną kwestię w której rada osób rozeznanych będzie pomocna. Mianowicie chodzi o opłaty za drogi w Norwegii: zrobiłem szybkie rozeznanie w tym temacie i z tego co rozumiem to dla turystów przebywających do 60 dni na terenie NOR jest alternatywa: albo można zarejestrować się w internecie i wnieść opłatę typu pre paid z której to następnie system automatycznego poboru ściągnie opłatę albo nie zgłaszać się nigdzie a po zakończonej podróży czekać na fakturę która przyjdzie do domu. I teraz moje pytanie: która opcja jest lepsza? Nie chciałbym mieć kłopotów z windykacją i doliczonymi odsetkami w sytuacji kiedy kolegom wikingom nie uda się mnie namierzyć w łatwy sposób i przekażą sprawę do 'skuteczniejszych' firm. Jadę ok 350 km na północ od Oslo i planuję poruszać się głównymi drogami (jeśli to coś zmienia). Będę wdzięczny za wszelkie info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Hej! Mnie dość skutecznie namierzyli, pomimo że auto było w leasingu, trwa to zazwyczaj około pół roku od powrotu z Norwegii, a właściwie od momentu przejechania po raz ostatni brami opłat. Należność jest fakturowana w Londynie, płacisz karta, niestety każdy odcinek osobno, musiałem wykonać ostatnio kilkadziesiąt (jedna po drugiej) takich transakcji co mocno zaciekawiło odpowiedni dział bezpieczeństwa w moim banku, czemu dali wyraz w specjalnym telefonie do mnie, czy aby na pewno dalej mam swoją kartę przy sobie. Żadnych odsetek nie chcą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 OK, dzięki za odpowiedź. W takim razie wybieram opcję jazdy bez prepaidów, sprawdzę sprawność ich systemu namierzania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Aż tak dużo tych płatnych odcinków nie ma, zwykle jedna bramka to kwota około 20 NOK, wiec nie ma się co przejmować. Przyjdzie faktura, zapłacisz i zapomnisz. Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
apache Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Witaj szczur75,ja bardzo chetnie bym sie przylaczyl jesli bedzie to od 20 lipca,w tym terminie kazdy inny kierunek jak najbardziej.Tamtejsze strony znam z wczesniejszych wypraw motocyklem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Action Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Mi właśnie spływają jakieś mandaty z Norwegii z lipca zeszłego roku. 3 szt na łącznie cirka 800zł. Jeden radar, jeden wjazd do miasta i jedno parkowanie na parkingu należącym do sklepu Przychodzą bez potwierdzenie odbioru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 (edited) Jeden radar - to rozumiem , jeden wjazd do miasta - tego nie? wjechałeś na obszar wyłączony z ruchu czy coś innego? i jedno parkowanie na parkingu należącym do sklepu - zaparkowałeś powyżej ustalonego czasu (ew. nie miałeś zegara za szybą lub kartki z godziną rozpoczęcia parkowania) - czy może stanąłeś na linii rozgraniczającej miejsca parkowania (za to koleżanka w Danii pod marketem dostała mandat) czy może jeszcze coś innego? p.s. opłaty za przejazd autostradami, też przychodzą bez pokwitowania odbioru. Edited February 24, 2014 by Tiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirMich Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 To wrzuć fotki z podróży, bo ciekawy jestem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now