Skocz do zawartości

Regulacja luzu zaworowego - wyjmowanie silnika?


555marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet Carfit tutaj wielokrotnie pisał ,że nie trzeba wyjmować silnika i wszystko też jest cacy :thumbup:.

 

jakis cytat..?

Proszę:

Jezuuu ile razy pisałem ze oprócz H6 da sie zrobić regulacje bez wyjmowania silnika , ale w pewnych przypadkach jest szybciej i taniej wyjąć silnik z korzyścią dla klienta , bo może sie okazać np. ze sprzęgło bedZie do wymiany , wtedy to można zrobić bez kosztów robocizny

Więc jednak można ;):D

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj ukończyłem samodzielną regulacje zaworów. Samo wyciągniecie silnika to nie problem ale powalczyłem z rozdzieleniem go od skrzyni trzeba było niestety użyć śrubokrętów i młotka bo inne metody zawiodły :) Płytki po wciśnięciu szklanek praktycznie z niewielka pomocą malutkiego śrubokręta wypadają same, wałków odkręcać nie ma potrzeby. Trzeba sobie tylko ustawić tłok w najniższym położeniu żeby móc wcisnąć szklankę w całości.

 

Olałem szlifowanie płytek kupiłem nowe średnica 32mm pasują z Isuzu cena 22zł szt. Wszystkie 8płytek na wylotowych miałem podparte, na Ssących wszystko w normie.

Wyciągnąłem silnik bo chciałem również zobaczyć w jakim stanie jest sprzęgło i faktycznie był ostatni dzwonek na wymianę tarczy.

 

 

 

Sądzę że jak najbardziej realne jest zrobienie regulacji bez wyciągania silnika DOHC. Jest na tyle dostępu do odkręcenia pokryw, a i patent na wciśniecie szklanek żeby płytka wypadła też da się ogarnąć. Wczoraj złożyłem wszystko do kupy odpalił za pierwszym strzałem. A po pierwszej jeździe uśmiech na buzi ,równa praca silnika i spooooro wiekszy kop. Ciekawi mnie czy spalanie się zmieni. Tak wiec dla chcącego nic trudnego :)

  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ukończyłem samodzielną regulacje zaworów. Samo wyciągniecie silnika to nie problem ale powalczyłem z rozdzieleniem go od skrzyni trzeba było niestety użyć śrubokrętów i młotka bo inne metody zawiodły :) Płytki po wciśnięciu szklanek praktycznie z niewielka pomocą malutkiego śrubokręta wypadają same, wałków odkręcać nie ma potrzeby. Trzeba sobie tylko ustawić tłok w najniższym położeniu żeby móc wcisnąć szklankę w całości.

 

Olałem szlifowanie płytek kupiłem nowe średnica 32mm pasują z Isuzu cena 22zł szt. Wszystkie 8płytek na wylotowych miałem podparte, na Ssących wszystko w normie.

Wyciągnąłem silnik bo chciałem również zobaczyć w jakim stanie jest sprzęgło i faktycznie był ostatni dzwonek na wymianę tarczy.

 

 

 

Sądzę że jak najbardziej realne jest zrobienie regulacji bez wyciągania silnika DOHC. Jest na tyle dostępu do odkręcenia pokryw, a i patent na wciśniecie szklanek żeby płytka wypadła też da się ogarnąć. Wczoraj złożyłem wszystko do kupy odpalił za pierwszym strzałem. A po pierwszej jeździe uśmiech na buzi ,równa praca silnika i spooooro wiekszy kop. Ciekawi mnie czy spalanie się zmieni. Tak wiec dla chcącego nic trudnego :)

 

@kubabb, za ile wykonasz taką samą operację w takim samym Forku? :D

 

A z ciekawości, opierałeś się na jakiejś serwisówce? Czy gdzie trzymało tam odkręcałeś? :D

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota @@kubabb,

Możesz napisać ile czasu ci to zajęło. Chodzi mi o roboto-godziny.

Następnym razem jak przyjdzie mi sprawdzenie i ewentualna regulacja też chciałbym to sobie sam zrobić.

+1

 

PzDr

 

hmm no trudno określić.

Zaczęliśmy w zeszły wtorek popołudniu . Robiliśmy tylko popołudniami bo oboje pracujemy. w piątek już silnik był wsadzony. z powrotem ,sobota niedziela wolna w poniedziałek po ppodłączać i odpaliłem. Spokojnie można ten czas dużo bardziej skrócić jak już się wie co gdzie i jak. Płytki w zasadzie z dnia na dzień przyszły. Jeżeli jest czas i cały dzień by się na to poświeciło to w 3dni z oczekiwaniem na części się uwiną 2osoby. Dzieki za plusa :)

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale najfajniejsze po odpaleniu to nasze miny zadowolenie połączone z dumą i zdziwieniem że wszystko w miarę sprawnie poszło.Zostały nam tylko dwie podkładki pod nakrętki śrub poduszek silnika :) i urwane 2 śrubki od osłony turbo ale to nie nieuniknione bo zardzewiałe i powypalane

Nie mieliśmy niestety kanału co bardzo by na pewno ułatwiło wiele rzeczy głownie odkręcenie 4ech śrub które znajdują się bezpośrednio nad kołyską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rewela, szkoda, że nie zrobiłeś fotek krok po kroku z regulacji. A ja biję się w pierś bo źle przeczytałem, myśląc, że ogarniałeś DOHC... Nie wiem czy byś dał radę i czy bez wyciągania silnika dałoby się w szybszy sposób...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam DOHC i tak jak pisalem wyżej powiinno sie dać zrobić regulacje bez wyciagania bo dostep do zdjecia pokryw jest i próbował bym bez wyciagania gdybym sprzegło miał juz wczesniej wymieniane

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wczoraj ukończyłem samodzielną regulacje zaworów. Samo wyciągniecie silnika to nie problem ale powalczyłem z rozdzieleniem go od skrzyni trzeba było niestety użyć śrubokrętów i młotka bo inne metody zawiodły :) Płytki po wciśnięciu szklanek praktycznie z niewielka pomocą malutkiego śrubokręta wypadają same, wałków odkręcać nie ma potrzeby. Trzeba sobie tylko ustawić tłok w najniższym położeniu żeby móc wcisnąć szklankę w całości.

 

Olałem szlifowanie płytek kupiłem nowe średnica 32mm pasują z Isuzu cena 22zł szt. Wszystkie 8płytek na wylotowych miałem podparte, na Ssących wszystko w normie.

Wyciągnąłem silnik bo chciałem również zobaczyć w jakim stanie jest sprzęgło i faktycznie był ostatni dzwonek na wymianę tarczy.

 

 

 

Sądzę że jak najbardziej realne jest zrobienie regulacji bez wyciągania silnika DOHC. Jest na tyle dostępu do odkręcenia pokryw, a i patent na wciśniecie szklanek żeby płytka wypadła też da się ogarnąć. Wczoraj złożyłem wszystko do kupy odpalił za pierwszym strzałem. A po pierwszej jeździe uśmiech na buzi ,równa praca silnika i spooooro wiekszy kop. Ciekawi mnie czy spalanie się zmieni. Tak wiec dla chcącego nic trudnego :)

 

 

Napisz z jakiego modelu te plytki pasują;), ewentualnie na priw. Będę teraz regulował zawory, silnik już jest wyjęty i czeka na stole;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...