Jump to content

Sonda lambda, obiawy, trwalosc, modele.


Legacy96
 Share

Recommended Posts

Witam

W zwiazku z nadchodzacym nieuchronnie koncem mojej sondy prosze o klika wypowiedzi ludzi ktorzy mieli problemy z sonda lambda. Po jakim przebiegu sonda padla ? Jakie byly objawy uszkodzenia ? Wymieniono na orginalna czy zamiennik, jesli tak to jaki i jak sie sprawuje ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest jakiś 4 przewodowy zamiennik, nie wiem czy Bosch czy co innego. Objawem niedziałania sondy była w tym wypadku zbyt bogata mieszanka, bo sonda zmarła w taki sposób, że podawała taką właśnie informację do komputera.

Link to comment
Share on other sites

Czyli sonda podawala ze mieszanka jest uboga. Przy jakim przebiegu padla i ile masz juz przejechane na nowej ? Jaka byla roznica w spalaniu i osiagach po wymianie sondy ?

Link to comment
Share on other sites

Żle napisałem, sonda podawała, że mieszanka jest zbyt bogata, więc pewnie u mnie była zbyt uboga :) Ale ta bogatość dotyczyła głównie LPG, na benzynie wskazanie akurat jakoś spasowało i auto jeździło normalnie (może czasem nieco poszrpując). Przebieg licznikowy przy zgonie to około 172 tys. (nie wiem ile w rzeczywistości auto może mieć). Natomiast problem uwidaczniał się najbardziej na gazie gdzie auto szarpało i nie dało się ustawić instalacji ze względu na brak prawidłowego wskazania składu mieszanki. Szczęściem dla mnie było to, że całość działa się w zimie, więc jazda na benzynie nie była specjalnie kosztowniejsza od spalania LPG :) Na nowej mam teraz zrobione jakiś 12 tys. i jest OK. Spalanie na benzynie ze względu na owy specyficzny zgon sondy było na zwykłym poziomie, natomiast na LPG nie sprawdziłem bo nie dało się jeździć sensownie.

Link to comment
Share on other sites

Musze dokladnie przetestowac moja sonde. Jak na razie zrobilem ECU reset metoda kabelkowa i efekt jest niezly, przyspieszenie wyraznie wzroslo, motor chodzi rowno. Zobaczymy co ze spalaniem.

Link to comment
Share on other sites

O ile wiem ECU uznaje sonde za uszkodzona jesli w normalnej temperaturze pracy silnika napiecie sandy nie zmienia sie dluzej niz 12 sekund. Napiecie, a wlasciwie jego zmiany, mozna sprawdzic voltomierzem.

Link to comment
Share on other sites

a co sadzicie o sondach NGK? bo moge miec takowe za dobre pieniadze ;)

 

sonda ktora pracuje w zakresie 0,1V-1V nie ma znaczenia czy bedzie z tajlandii czy japonii, to zwykla grzalkai firma raczej nie ma tu znaczenia.Zupelnie inaczej jest w przypadku szerokopasmowych produktow przy ktorych lepiej zainwestowac w dobrego producenta

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... pytalem w servisie Boscha, chca za sonde 112 EUR, w Ebay Bosch kosztuje 45 EUR, ele czy to nie podrobka ? Ile kosztuje sonda w Polsce ?

 

zalezy, 3 przewodowa 300-350, 4 przewodowa 350-400.Ceny detal

 

tutaj jest z ori kostka

 

http://www.allegro.pl/item111358638_son ... ansza.html

CZy sonda do Subaru nie jest wkrecana ? Bo ta jest mocowana na dwie sruby...no ale wystawiajacy pisze ze jest do Subaru Legancy, a ja mam Legacy :lol:

Link to comment
Share on other sites

CZy sonda do Subaru nie jest wkrecana ? Bo ta jest mocowana na dwie sruby...no ale wystawiajacy pisze ze jest do Subaru Legancy, a ja mam Legacy :lol:

W Subaru imprezie 1,6 93' jest napewno wkrecana, wywalem kilka dni temu kata i mi robili zastepcze kolanko z nowym gniazdem dla sondy (pierwotnie sodna byla wkrecona w kata).

Mi jak padla sonda w NISSANIE 100NX to podawala glupoty zamiast 0,1-1V bylo pomiedzy 1V a 2V, auto palilo mi po miescie 20L zamiast 11-12L (silnik 2,0 n/a)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w innych modelach, ale w EJ20 jest sonda cyrkonowa (czyli waskopasmowa - zakres napiec ~0,1-0,9V) z gwintem 18x1.5. Pasuje w zasadzie kazda z tym gwintem (czyli wiekszosc). Pytanie jeszcze o opornosc grzalki.

Problem z sondami w Subaru (szczegolnie w turbo) sprowadza sie - z tego co zdazylem doczytac - do wytrzymalosci na wysokie temperatury. Tansze zamienniki odpadaja z gry juz ponoc po kilkuset kilometrach. Numery katalogowe zamiennikow Boscha do turbo podalem nawet w innym watku (0 258 003 254; 0 258 003 995; 0 258 986 505). Cena detaliczna ~300-400pln.

 

Leszek

Link to comment
Share on other sites

Sondy NGK sa sprzedawane pod marka NTK, wielu producentow, szczegolnie japonskich, montuje fabrycznie te sondy. Czy sa lepsze, czy gorsze od Boscha, trudno powiedziec.

Link to comment
Share on other sites

a do sti po ile by byla ta NKG?

 

jezeli sie dobrze orientuje to powinna byc 4ro przewodowa (z podgrzewaniem) - jezeli tak jest to powinny byc 2 biale, czarny i szary - z tym ze od razu informuje jest to sonda uniwersalna i trzeba przelozyc wtyczke z orginalnej ;)

 

cena j.w. czyli PLN 240,-- brutto

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...