fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Szanmowni Państwo kilka tygodni temu w mojej Imprezie diesel pękł wał korbowy,reszt można sobie wyobrazić.... auto jest obecnie w naprawie u autoryzowanego dealera i co chwila pojawiają się nowe koszty... Tragikomiczne jest to ,że oczekuję na forestera /11 2013/ a imprezę miałem sprzedać....właściwie teraz będzie "nowa"/poza blachą.Mam pytanie jaką część naprawy/w ramach rękojmi/ pokryć może SIP ile muszęi za co dopłacić sam, co warte jest auto po takiej naprawie/muszę je sprzedać,nie potrzebuję 2 aut/ Przepraszam za haos jestem po raz pierwszy na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 (edytowane) Temat był wielkokrotnie walkowany, poszukaj w pytaniach do Dyrekcji ogólnie jest tak że jak serwisowałeś w ASO a skończyla się gwarancja to SIP partycypuje w kosztach, w jakim stopniu - sprawy są rozpatrywane indywidualnie, miedzy innymi zależy to podobno od przebiegu, ile upłynelo od gwarancji ... tak odpowiedziała Dyrekcja Trzeba by zapytać osób które skorzystały, ale moze nie chcą albo nie mogą ale za bardzo się na forum nikt nie chwalił to tak na szybko zanim Dyrekcja oficjalnie odpowie Mógłbyś podać przebieg, czy serwisowałeś w ASO, na jakim oleju, i jakieś okoliczności/objawy poprzedzające to przykre wydarzenie Edytowane 16 Września 2013 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Co robić Dzięki auto było serwisowane w aso we Frankfurcie w Niemczech więc ....przebieg 135 tys a padło mi na autostradzie pod Poznaniem praktycznie bez ostrzeżenia nagle padło wszystko dobrze ze nic nie jechało Niemiec po fakcie powiedział mi ze mam trefny egzemplarz z wadliwa generacją wała korbowego/podobno poznał po vin ciekawi mnie skoro było wcześniej wiadomo czemu nikt się nie odezwał przed szkodą... Ps poleclało przy okazji /podobno nie znam się/sprzeglo cztery wtryski i mnóstwo rożnych rzeczy na ok 40 tys zł ....cześć pokrywa firma ale i tak ca 15-17 płace sam a za 2 mce odbieram forestera....zaczynam się bać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Ach te nowe ekonomiczne diesle. Poszukaj na forumi napisz do userow ktorzy to przehodzili jak im sie udalo i ile zalatwic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Tja...jak to powiedział kolega uzytkujacy forestera najlepiej kupić dacie logan nie będzie szkoda jak się rozp..... Pozdrawiam Ale mimo wszystko był to pierwszy samochód w którym się zakochalem -ma duszę a teraz padł ....dziś auta to jednorazowe zabawki 100tkm i po zawodach mój niemiecki serwis opowiadał mi o przygodach z audi to samo tylko 3x drożej a ja mam pecha u mnie wszystko się psuje tuż po gwarancji ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 jaką część naprawy/w ramach rękojmi/ pokryć może SIP Mając na uwadze odpowiedź jakiej udzielił @@DZIAŁ TECHNICZNY w podobnej sprawie: #6 partycypacja w kosztach odbywa się na wniosek dealera. Biorąc jednak pod uwagę, że auto nie było serwisowane w sieci SIP trudno napisać coś pocieszającego. Trzeba poczekać na opinię Dyrekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Witam sorki a co to za różnica gwarancja na Europę etc trochę to malostkowe oczywiście"cieszę się" ze nie muszę płacić za wszystko /naprawa równa cenie auta w odsprzedaży / ale gdzie ta jakość i niezawodność ? Gdzie dbanie o reputację marki? Mogę Ci opisać inne przygody z tym autem /chociażby targowanie się w trakcie gwarancji przy awarii DPF w środku nocy pod Dreznem przez Subaru asiatance/ to są drobiazgi a z nich składa się życie było to/jest/pierwsze auto które trzykrotnie nie. Mojej winy zmusiło mnie do podrozy na lawecie ...ale to już inna historia Pa ja nie chce nic za darmo ale kupując samochód za 134 tys pln oczekuje czegoś wiecej Ps2 jeśli kiedykolwiek skorzystasz z serwisu w Niemczech zobaczysz różnice w traktowaniu klienta ...polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 (edytowane) Ps2 jeśli kiedykolwiek skorzystasz z serwisu w Niemczech zobaczysz różnice w traktowaniu klienta ...polecam z serwisami ASO to nie mam doświadczeń, ale z reklamacjami i podejściem do klienta w Polsce i np. w Angli jak najbardziej się zgadzam, tego się nie da opisać -przepaść !!! sory za OT cześć pokrywa firma ale i tak ca 15-17 płace sam a za 2 mce odbieram forestera....zaczynam się bać... jaka to firma pokrywa związana z Subaru ? SIP? niemiecki dealer ? egzemplarz z wadliwa generacją wała korbowego/podobno poznał po vin ciekawi mnie skoro było wcześniej wiadomo czemu nikt się nie odezwał przed szkodą... to ciekawe bo u nas twierdzą że żadnej wady nie ma, jak jest to czy w Polsce czy gdzie indziej powinni zrobić akcję serwisową. Ale podobno wady nie ma, nikt nie chce też powiedzieć co zrobić żeby uniknąć tak przykrej i iebezpiecznej sytuacji - zrobiłbym to nawet na swój koszt ale nie wiem co bo brak informacji- jedyne co mi przychodzi do sprzedać auto ale czy to jest dobre rozwiązanie ? Wady podobno nie ma, więc nie ma co usuwać, a kolejne pękniete wały na forum przybywają ... Edytowane 16 Września 2013 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Ok robi to SIP i chwała im za to ale uwierz mi jak odpowiedziałem to Niemcom to robili duże oczy dla nich miejcebzakupu nie ma znaczenia powiem Ci ze w ramach gwarancji wymienili mi m in turbine/ca 800euro/ kompresir od klimatyzacji obiekt nie pytał mnie gdzie kupiłem auto do kolegi kupowali w sieci opony zupełnie bezinteresownie...jedyny minus trzeba znać jezyk Sorry nie obiekt ale nikt ej te pomocnicze niwinki Sorry nie obiekt ale nikt ej te pomocnicze niwinki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65603-silnik-diesel/page__hl__silnik o kolejny okazał się pechowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 I jeszcze jedno na początku /słynna historia ze sprzeglem/ dostałem maila ze mogę lecz nie muszę wstawić nowego softa do kompa auta dowiedziałem się tez /od serwisu w Polsce/ ze mogę to robić lecz nie muszę bo to tylko kwestia stylu jazdy /?/ w Niemczech przy przeglądzie powiedzieli ze to musi być zrobione odmowa aktualizacji skutkowała utratą gwarancji podobno obok sprzęgła nie działało dopakanie DPF a w efekcie filtr psul się szybciej mogę dawać następne przykłady i tak to nic nie zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 jaki rocznik tego Twojego SBD, bo do 2010 otwarty DPF chyba gwarantował brak problemów przynajmniej u mnie nie było ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 2009. Podobno ma/miał/wał tzw trzeciej generacji a teraz jest czwartej/tak rzecze serwis/czyli wada ukryta nikt nic nie mówił i zamiatamy pod dywan gdzie uczcuwość kupiecka gdzie zasady nigdy nie sprzedał bym nikomu takiego towaru Ps auto używam do pracy i musi być sprawne po3 latach i 136 tkm padło miałem "biegi"nisaana p10 280000 km i nic ...dziś takich aut już nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć od Dyrekcji jeśli można bo mnie to nurtuje od dłuższego czasu - czy jak wymienią ten wał, shortblock czy co tam jeszcze trzeba to czy na taki sam, czy już bardziej wytrzymały -nie powiedziałem bez wady bo wady przecież nie ma, są tylko pechowcy którzy nabyli SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Niemiec po fakcie powiedział mi ze mam trefny egzemplarz z wadliwa generacją wała korbowego/podobno poznał po vin jeśli masz to oficjalnie z serwisu (w sensie że na papierze) to chyba możesz próbować u producenta walczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Jest problem nawet Niemcy to powiedzieli podobno ca 1 mc poźniej po moim zakupie już montowali nowa generację wałôw korbowychozna to wyczytać po numerze serii ale zarówno oni jak i nasi nic nie mówili .....tak jak z turbiną obecnie jest inna /lepsza?/ i nieco mniejsza moc silnika to są choroby wieku dziecięcego ale czy przemilczanie tego to dobra strategia? Nikt tego nie da na papierze trudno jest się przyznać mam to tylko "na słowo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 witaj fragles66. No faktycznie pech. Mozesz podac mi na pw nr vin ,chce cos sprawdzic na allegro jest silnik imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Ok robi to SIP i chwała im za to ale uwierz mi jak odpowiedziałem to Niemcom to robili duże oczy dla nich miejcebzakupu nie ma znaczenia powiem Ci ze w ramach gwarancji wymienili mi m in turbine/ca 800euro/ kompresir od klimatyzacji obiekt nie pytał mnie gdzie kupiłem auto do kolegi kupowali w sieci opony zupełnie bezinteresownie...jedyny minus trzeba znać jezyk No to skoro w DE jest taka super obsługa i kultura, a auto było serwisowane w niemieckim ASO, nie rozumiem czemu nie zwrócisz się do nich po pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Kolejna z absolutnie sporadyczny i pechowych sytuacji z SBD. I nawet nowy shortblock w w ostatnim czasie sporo staniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Tu dziennikarzy trochę ponisła fantazja w niektórych elementach, ale widocznie ziarno prawdy w tym jest... http://auto-swiat.onet.pl/zdjecia/najgorsze-wersje-popularnych-samochodow-tych-modeli-nie-kupuj-zdjecia/5 Ja też mam diesla MY08 i też mnie może to dotyczyć, ale sprzęgło mnie ominęło (cały czas na oryginalnym jeżdżę), to i wał może pojeździ :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fragles66 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Do gregg. Dzięki za ironię auto zepsuło się ca 600 km od granicy Do gregg. Dzięki za ironię auto zepsuło się ca 600 km od granicy Do gregg. Dzięki za ironię auto zepsuło się ca 600 km od granicy Do gregg. Dzięki za ironię auto zepsuło się ca 600 km od granicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Do gregg. Dzięki za ironię auto zepsuło się ca 600 km od granicy To nie była ironia, tylko pytanie... Nie napisałeś, gdzie doszło do awarii. Może warto było pogadać z Niemcami i przewieźć tam auto na lawecie, skoro i tak tam mieszkasz / przebywasz? Ponieważ serwisowali twój samochód to wydaje mi się, że prędzej oni powinni zrobić jakiś gest niż SIP. No ale teraz to już gdybanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 (edytowane) Nie napisałeś, gdzie doszło do awarii. nie to zebym się czepiał ale było napisane, że "padło pod Poznaniem" wiem ze tqak mnie jest z samochodami, ale powinno być tak - jak z wieloma produktami gwarancja na cały swiat, a przynajmniej na Europe. Naprawiasz tam gdzie aktualnie przebywasz a nie gdzie zakup[iłeś czy serwisujesz. Tak np. miałem z zegarkiem zakup w Hiszpanii, serwis bez problemu w Polsce -wymiana koperty bez problemowo -i tak wysłali do Szwajcarii -w karcie serwisowej sa podani przedstawiciele na całym świecie -kilkadziesiat czy klikaset adresów i jest napisane ze pod każdym z nich mają naprawić w trakcie gwaranji -szkoda ze z samochodami jest inaczej. Edytowane 17 Września 2013 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Nie napisałeś, gdzie doszło do awarii. nie to zebym się czepiał ale było napisane, że "padło pod Poznaniem" wiem ze tqak mnie jest z samochodami, ale powinno być tak - jak z wieloma produktami gwarancja na cały swiat, a przynajmniej na Europe. Naprawiasz tam gdzie aktualnie przebywasz a nie gdzie zakup[iłeś czy serwisujesz. Tylko Twój samochód jest już po gwarancji i jeśli producent nie ogłosił akcji serwisowej ani się nie przyznał, że co jest nie tak w tej kwestii, to co może zrobić przedstawiciel w Polsce? Jeśli był tu serwisowany, to jest szansa na jakąś partycypację przez SIP w kosztach i pewnie na taki ukłon w Twoją stronę mógłbyś liczyc w DE. Jeśli jest jakaś wada ukryta, to możesz walczyć w sądzie, ale nie przeciwko SIP, tylko albo przeciwko producentowi, albo przeciwko temu, kto sprzedał samochód z domniemaną wadą. Żeby mnie nikt nie posądzł o stronniczość - ja jestem takim samym użytkownikiem jak inni, nie mam nic wspólnego z SIP (oprócz tego, że dostarczył mi przez dealera samochód) i nie jestem prawnikiem, więc powyższa opinia to tylko moje przemyślenia, więc mogę się mylić... :-) Ja bym po prostu tak do tego podszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Nie napisałeś, gdzie doszło do awarii. nie to zebym się czepiał ale było napisane, że "padło pod Poznaniem" wiem ze tqak mnie jest z samochodami, ale powinno być tak - jak z wieloma produktami gwarancja na cały swiat, a przynajmniej na Europe. Naprawiasz tam gdzie aktualnie przebywasz a nie gdzie zakup[iłeś czy serwisujesz. Tak np. miałem z zegarkiem zakup w Hiszpanii, serwis bez problemu w Polsce -wymiana koperty bez problemowo -i tak wysłali do Szwajcarii -w karcie serwisowej sa podani przedstawiciele na całym świecie -kilkadziesiat czy klikaset adresów i jest napisane ze pod każdym z nich mają naprawić w trakcie gwaranji -szkoda ze z samochodami jest inaczej. No faktycznie było napisane, przeoczyłem, sorry Ja bym pewnie skorzystał z assistance i zabrał auto do "swojego" ASO, gdzie pewnie byłoby łatwiej wynegocjować lepsze warunki naprawy, no ale to już trudno oceniać bo każdy przypadek może być inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi