sebekian Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 (edytowane) Witam, zanim pojadę do mechanika zapytam, może też ktoś tak mial albo tttm. Klima niedawno była na serwisie, wymieniony olej, uzupełniony gaz, nie było dużego ubytku, w sumie wszystko szczelne, działa, chłodzi. Problem jest taki ze po ok. pol godzinie działania przestaje lecieć zimne powietrze a leci juz tylko cieple, nie zalacza się kompresor, wentylatory chodza, jak ostygnie silnik znów działa. Jakiś czujnik poleciał ? Czy można to zdiagnozować podłączając kompa ? Edytowane 29 Lipca 2013 przez sebekian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Na 100% zanieczyszczony skraplacz (chłodnica) klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 może byc tak jak wyżęj choc przy tej temp. działo by sie to duzo szybciej , sprawdż czy dochodzi napiecie do spręzarki bo całkiem mozliwe ze cewka sprzęgiełka sie przegrzewa sporo też powiedziało by podłaczenie manometrów i kontrola cisnień w danym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 a dzieje się to niezależnie od temp zewnętrznej? pierwsze co mi do głowy przychodzi to zbyt dużo czynnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Najpierw sprawdze zabrudzenie chlodnicy bo dzieje sie to szybciej w miescie na trasie znacznie dluzej chodzi. Czynnik nie jest na maxa, jest chyba 600 przy max. 700. Czy zalezy to od temperatury zewnetrznej ? Ciezko mi powiedziec bo warunki w aucie sa tez inne i inaczej odczuwa sie klime, ale chyba w malym stopniu. Zastanawiam sie ile i gdzie sa jakies czujniki elektryczne i za co odpowiadaja, moglbym je sprawdzic miernikiem, ewentualnie polaczyc na krotko. Ale to sa tylko rozwazania bo niechcialbym doprowadzic do jakiejs katastrofy. Dzisiaj jest zimno , zobacze jak w tych warunkach bedzie dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Jeżeli masz 600/700g czynnika to jest to raczej za dużo. do Outbacka wchodzi ok. 400g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Którego OBK ? U mnie w Legacu 600/700 powinno być i chłodzi jak ta lala bez zająkniecia. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E.T Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witaj u mnie w satrym S-turbo ,jak wzrosnie temp. silnika ponad połowę to wyłącza klimę.Czytałem instrukcję i tak powinno być . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 ,jak wzrosnie temp. silnika ponad połowę to wyłącza klimę.Czytałem instrukcję i tak powinno być ?? i latem jeździsz bez klimy ? i tak ma być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Którego OBK ? U mnie w Legacu 600/700 powinno być i chłodzi jak ta lala bez zająkniecia. . H6 2005. informacja o pojemności układu jest na przednim pasie i jest tam napisanie 370-400 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 U mnie w bh9 jest taka informacja odnośnie czynnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 A u mnie w Forku jest jeszcze inna pojemność ukł.klimatyzacji,mimo iż pojemnościowo motorek mam najmniejszy. Tylko nie pamiętam ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 A coś około 380/450 o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekian Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Naklejka mówi max 700, w chłodniejsze dni działa lepiej, miejmy nadzieje ze umycie skraplacza pomoże, a jak nie to nie, trzeba będzie wymienić auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony? bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony? bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony? bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu nic bardziej mylnego 50 % oleju w całym układzie znajduję się w kompresorze. dorzucasz oleju tyle ile wyssałeś jeżeli coś się działo z układem , zatarcie sprężarki niewłaściwy czynnik, podejrzenie zużycia oleju ( w zbiorniku w maszynie widać w jakim jest stanie) należy cały czynnik przepłukać suchym azotem. wtedy ilość oleju jest jasna i pompujesz go tyle ile producent nakazuje. za porządny serwis klimy trzeba dopłacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Mylnego co ? bo generalnie to napisałes praktycznie to samo co jak tylko w inny sposób i jak chcesz czynnik przeplukac azotem jak juz to układ ale to po samym jego płukaniu i masz racje ze 50% oleju jest w spręzarce co nie zmienia faktu ze maszyna odciagnie go w okolicy 20ml przy normalnym serwisie a po płukaniu nie pompuje sie całego oleju tylko jego część bo połową zalewa sie spręzarke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 chodzi o układ przejęzyczenie. mylnego że nikt nie wymienia oleju. oczywiście zalewa sie spreżarke ale wiesz ile oleju musisz łącznie w układ wpakować. maszyna odciąga ok 20 ml i jak czyścisz zbiorniczek w maszynie wiesz wtedy w jakim on jest stanie i czy musisz płukać czy nie. ktoś wyżej napisał że trzeba umyć osuszacz;]?? chodziło mi głównie o to że wiekszość klimaciarzy pompuje olej nie wiedząc ile i ładują go za dużo nie potrzebnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Zgadza sie tylko trzeba rozdzielić klimaciarza od nabijacza którym najczęściej jest pan mający wulkanizacje i automatyczną maszyne do klimy Wiesz jak to jest czasem lepiej by tego oleju było minimalnie więcej niz mniej np auta z grupy vag bardzo lubią pracować z mała ilościa czynnika nawet 50g co często skutkuje zatarciem spręzarki co dośc rzadko wystepuje w 'japońcach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 za duze cisnienie w ukladzie wynikajace z: za duzo czynnika lub za duzo oleju lub zbyt malo wydajna (brudna) chłodnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Podepne sie pod temat. W moim forku (SG) klima pracowala do niedawna bez zarzutu. Od miesiąca - działa przez chwilę i się wyłącza. W warsztacie gdzie napełniają gość na zegarach zobaczył że po tej stronie "gorącej" cisnienie mocno rosnie powyzej normy a po stronei "zimnej" spada jakos ponizej normy. Zawyrokowal ze najprawdopodobniej osuszacz jest zapchany (to takie cuś aluminiowe podlużne przy chłodnicy klimy). Zacząlem tego szukac - i znalazłem coś takiego , produkcji Behr / Hella o numerze 8FT 351 193-131. Tylko ze poszukałem trochę jeszcze i znalazłem podobne osuszacze , np tutaj : http://www.carpartkings.com/universal-air-conditioner-a-c-receiver-drier-rd-10176c.html Czy ktos doswiadczony wymienial juz podobne strojstwo i mógłby się podzielic doswiadczeniem? Rozpiętość cen jest od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Możesz kupic cos innego niż hella oni i tak robią w chinach i jakościowo wygladaja tak samo ,nowych nigdy nie rozcinałem ale tez nie było problemu po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Dzieki za info. Czyli te co wygrzebalem za jakies 14 dolców będą pasować? Widzialem je najczęściej w kombinacji z forkiem 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sidu85 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Witam Sorki za odgrzanie ale mam podobne objawy. Ktos uporal się z kłopotami z klima i podpowie jak ja uruchomić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się