Jump to content

Klimatyzacja problem.


sebekian
 Share

Recommended Posts

Witam, zanim pojadę do mechanika zapytam, może też ktoś tak mial albo tttm. Klima niedawno była na serwisie, wymieniony olej, uzupełniony gaz, nie było dużego ubytku, w sumie wszystko szczelne, działa, chłodzi. Problem jest taki ze po ok. pol godzinie działania przestaje lecieć zimne powietrze a leci juz tylko cieple, nie zalacza się kompresor, wentylatory chodza, jak ostygnie silnik znów działa. Jakiś czujnik poleciał ? Czy można to zdiagnozować podłączając kompa ?

Edited by sebekian
Link to comment
Share on other sites

może byc tak jak wyżęj choc przy tej temp. działo by sie to duzo szybciej , sprawdż czy dochodzi napiecie do spręzarki bo całkiem mozliwe ze cewka sprzęgiełka sie przegrzewa ;) sporo też powiedziało by podłaczenie manometrów i kontrola cisnień w danym momencie ;)

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdze zabrudzenie chlodnicy bo dzieje sie to szybciej w miescie na trasie znacznie dluzej chodzi. Czynnik nie jest na maxa, jest chyba 600 przy max. 700. Czy zalezy to od temperatury zewnetrznej ? Ciezko mi powiedziec bo warunki w aucie sa tez inne i inaczej odczuwa sie klime, ale chyba w malym stopniu. Zastanawiam sie ile i gdzie sa jakies czujniki elektryczne i za co odpowiadaja, moglbym je sprawdzic miernikiem, ewentualnie polaczyc na krotko. Ale to sa tylko rozwazania bo niechcialbym doprowadzic do jakiejs katastrofy. Dzisiaj jest zimno , zobacze jak w tych warunkach bedzie dzialac.

Link to comment
Share on other sites

Którego OBK ?

U mnie w Legacu 600/700 powinno być i chłodzi jak ta lala bez zająkniecia.

 

.

 

H6 2005. informacja o pojemności układu jest na przednim pasie i jest tam napisanie 370-400 g.

Link to comment
Share on other sites

wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony?

Link to comment
Share on other sites

wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony?

 

 

bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy ;)

Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie :D maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu ;)

Link to comment
Share on other sites

wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony?

 

 

bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy ;)

Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie :D maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu ;)

wg mnie zbyt wysoka temperatura czynnika w układzie wysokiego ciśnienia , niedrożność , zbyt dużo oleju! mało kto sprawdza ile oleju jest w układzie - ile dobic. 10ml wiecej oleju może obniżyć sprawnosc nawet o ok 40%. nie prawidłowy czynnik lub ilosc lub za duzo barwnika ,filtr/osuszacz wymieniony?

 

 

bo czysto teoretycznie nie jestes w stanie sprawdzić ile jest tego oleju i nie zgodze sie ze 10ml az tak zmniejsza sprawnośc klimy ;)

Nikt tez przy zwykłym serwisie nie wymienia oleju a jeśli tak twierdzi to kłamie :D maszyna nie jest w stanie wyssac całego oleju z układu i wymienia sie go zazwyczaj przy zatartej sprężarce i plukaniu układu ;)

 

 

nic bardziej mylnego ;) 50 % oleju w całym układzie znajduję się w kompresorze. dorzucasz oleju tyle ile wyssałeś jeżeli coś się działo z układem , zatarcie sprężarki niewłaściwy czynnik, podejrzenie zużycia oleju ( w zbiorniku w maszynie widać w jakim jest stanie) należy cały czynnik przepłukać suchym azotem. wtedy ilość oleju jest jasna i pompujesz go tyle ile producent nakazuje. za porządny serwis klimy trzeba dopłacić.

Link to comment
Share on other sites

Mylnego co ? bo generalnie to napisałes praktycznie to samo co jak :D tylko w inny sposób i jak chcesz czynnik przeplukac azotem :D jak juz to układ ale to po samym jego płukaniu i masz racje ze 50% oleju jest w spręzarce co nie zmienia faktu ze maszyna odciagnie go w okolicy 20ml przy normalnym serwisie ;) a po płukaniu nie pompuje sie całego oleju tylko jego część bo połową zalewa sie spręzarke ;)

Link to comment
Share on other sites

chodzi o układ przejęzyczenie. mylnego że nikt nie wymienia oleju. oczywiście zalewa sie spreżarke ale wiesz ile oleju musisz łącznie w układ wpakować;). maszyna odciąga ok 20 ml i jak czyścisz zbiorniczek w maszynie wiesz wtedy w jakim on jest stanie i czy musisz płukać czy nie. ktoś wyżej napisał że trzeba umyć osuszacz;]?? chodziło mi głównie o to że wiekszość klimaciarzy pompuje olej nie wiedząc ile i ładują go za dużo nie potrzebnie

Link to comment
Share on other sites

Zgadza sie ;) tylko trzeba rozdzielić klimaciarza od nabijacza którym najczęściej jest pan mający wulkanizacje :D i automatyczną maszyne do klimy ;)

 

Wiesz jak to jest czasem lepiej by tego oleju było minimalnie więcej niz mniej ;) np auta z grupy vag bardzo lubią pracować z mała ilościa czynnika nawet 50g co często skutkuje zatarciem spręzarki co dośc rzadko wystepuje w 'japońcach"

Link to comment
Share on other sites

Podepne sie pod temat. W moim forku (SG) klima pracowala do niedawna bez zarzutu. Od miesiąca - działa przez chwilę i się wyłącza. W warsztacie gdzie napełniają gość na zegarach zobaczył że po tej stronie "gorącej" cisnienie mocno rosnie powyzej normy a po stronei "zimnej" spada jakos ponizej normy. Zawyrokowal ze najprawdopodobniej osuszacz jest zapchany (to takie cuś aluminiowe podlużne przy chłodnicy klimy). Zacząlem tego szukac - i znalazłem coś takiego , produkcji Behr / Hella o numerze 8FT 351 193-131. Tylko ze poszukałem trochę jeszcze i znalazłem podobne osuszacze , np tutaj : http://www.carpartkings.com/universal-air-conditioner-a-c-receiver-drier-rd-10176c.html

Czy ktos doswiadczony wymienial juz podobne strojstwo i mógłby się podzielic doswiadczeniem? Rozpiętość cen jest od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...