Skocz do zawartości

Subaru Legacy MY08 Spec B zerwany łańcuszek


OWOC

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz, temu się nie przyjrzałem. Muszę zapytać właściciela :) Pamiętam, że jest data montażu - grudzień 2012 ;)

 

myślałem, że na zachodzie to sam dobrobyt a tu takie "popsucie" fajnego samochodu. :)

 

Ja bym to bardziej nazwał modyfikacją, mającą na celu redukcję kosztów użytkowania :rolleyes:

Popsuciem nazwał bym zamontowanie w tym aucie byle jak i byle jakiej instalacji LPG + plus korek wlewu LPG centralnie w błotniku jak to ma miejsce w znacznej części Subaraków z zachodu z instalacją LPG :angry:

qxja.jpg

Jedynie centralka mogła by być zamontowana w bardziej wdzięcznym miejscu :rolleyes:

 

Szkoda, że Pan Włoch który kupił to auto w Szwajcarii i raz serwisował je w Italii a raz w Szwajcarii nie sprawdzał stanu oleju :mellow:

Ale nie ma tego złego... ;)

 

Niestety zarwałem kilka nocy i poczytałem, dowiedziałem się o tej wersji Legacy trochę i z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że tan zamochód wcale nie jest taki fajny.... :unsure:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.... on jest jedwabisty :yahoo:

Edytowane przez OWOC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by pan Włoch sprawdzał olej i rozrząd by się nie wysypał ,to jeździł by nim dalej ,a ktoś z Twojej rodziny musiałby sobie kupić innego pewnie dzwonionego :P

Zmiana czy naprawa silnika to pikuś B)

 

Dokładne Ferdku :)

 

Dlatego napisałem:

Ale nie ma tego złego... ;)

 

....co by na dobre nie wyszło :yahoo:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko na to wskazuje, że Specymir który dokładnie miesiąc temu wyglądał:

uss9.jpg

a dziś wygląda mniej więcej :blush::(

awwi.jpg

w poniedziałek dostanie sprawne w doskonałej kondycji serduszko od szwajcarskiego dawcy :yahoo:

u7ck.jpg

 

Mam nadzieję, że będzie mi dane być przy wskrzeszaniu Specymira bo choć to nie jest mój ( :cry:) samochód to strasznie go lubię :wub:

 

P.S. Dziękuję bardzo forumowiczowi BartZ za pamięć, chęć i pomoc ;)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW

Mat, dzięki za rozmowę B)

 

Również dziękuje za miłą pogawędkę, szkoda że tylko przez telefon :mellow:

 

...Mam nadzieję, że przeszczep się udał i pacjent odzyskał dawną kondycję.

...

 

Tak :yahoo:

Właśnie wróciłem od SPECymira :)

Przeszczep dzięki wiedzy i doświadczeniu mojego chrzestnego=właściciela i reszty ekipy, udał się, choć bywały chwile grozy :biglol:

Ja z wypiekami na twarzy stałem obok i jedyne co to trzymałem kciuki i trzaskałem foty :P

Poniżej kilka chwil przed wyjazdem na próbną jazde

yygb.jpg

Tu już po i zczytywaniu błędów z kompa:

avgm.jpg

I w takim oto stanie SPECymirek będzie czekał do jutra

l8pv.jpg

 

Jutro prawdopodobnie ciąg dalszy i może jakiś filmik z pierwszego odpalenia SPECa B)

 

Dobranoc

 

 

P.S. Wyskoczył nam m.in błąd nr P0260SF = solenoid valve air function.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co chodzi?? :rolleyes:

 

Czy ktoś wie co może być spowodowane

 

P.S.2. subleo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żyję, a po dzisiejszym dniu tzn testach na "zamkniętym odcinku" ma się - jedwabiście :yahoo:

Ja zresztą też, to były dla mnie dwa wspaniałe dni, w których mogłem uczestniczyć w skrzesaniu SPECymira i poznać ten samochód "od kuchni" :)

W tej wersji Legacy w której zadłużyłem się po uszy do tego stopnia, że ostatnio zamiast śnić np o ..., śnie o Spec.B :blush:B) A po dzisiejszych jazdach czuje, że ten stan jeszcze chwile potrwa :P

Ale wszystko kiedyś się kończy i czas podsumować ten 5 tygodniowy epizod ze SPECymierem :cry:

Tak więc SPECymir dostał sprawny silnik od szwajcarskiego dawcy z przebiegiem ok 55tys km. Po uporaniu się z błędami samochód jeździ jak kulturalny "szatan" i kręci do 7k bez problemu :) Wszystko zostało w nim ogarnięte prócz instalacji firmy Zavoli, ale tym musi się zająć ktoś bardzo doświadczony. Tak więc na razie "only PB" ;)

Na dzień dzisiejszy pasowało by przygotować do zimy SPECymirka i zafundować mu delikatny detaling (mam nadzieję, że to mi będzie to dane :rolleyes:) bo opony zimowe ma już na sobie od marca :biglol: i biurokracja czyli rejestracja w naszym kraju :)

Ciesze się, że w końcu po tylu latach marzeń o tym modelu, mogłem choć trochę pomóc i zarazić moją ogromną sympatią do tej wersji obecnego właściciela oraz "posiedzieć sobie" przy/ w aucie mych marzeń i upewnić się iż to auto było tzn nadal jest dobrym, racjonalnym moim marzeniem motoryzacyjnym :) Ale jak to mówią "nie dla psa kiełbasa" więc... nich obecnemu właścicielowi służy jak najlepiej SPECymirek.

Dziękuję wszystkim forumowiczom którzy kibicowali i trzymali kciuki za wskrzeszanie tego auta ;)

Na koniec kilka fotek gotowego lecz brudnego SPECa, zaraz po testach :)

2uwr.jpg

1zyr.jpg

xv9o.jpg

6510.jpg

dx7k.jpg

 

P.S. Tak więc proszę moderatora o zamknięcie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Owoc - moglibyście chociaż porządnie go wysprzątać w środku. :)

 

Adam12 nawet nie wiesz jak bardzo chciałbym to zrobić, ale priorytetem było przywrócenie SPECymirka do pełnej sprawności, a dopiero po tym wykończeniówka czyli m.in porządne czyszczenie w środku jak i na zewnątrz ;) Po tych zdjęciach jak mogłem to go ogarnąłem w środku, ale bez odpowiednich przyrządów do czyszczenia oraz miejsca za jakieś gruntowne czyszczenie nie zabieram się bo mam zasadę, że jak już coś robić to jak najlepiej i bez szkód a z najlepszym efektem :) A wpraszać się na darmowe pucowanie z własnymi narzędziami i środkami nie mam zamiaru. Nauczyło mnie życie, że nie warto.... :cry:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wpraszać się na darmowe pucowanie z własnymi narzędziami i środkami nie mam zamiaru. Nauczyło mnie życie, że nie warto.... :cry:

 

 

100% racji :)

Odnośnie LPG to nie można tego wywalić ? z drugiej strony jak już jest to trochę szkoda.....

Jak skrzynia się sprawuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wpraszać się na darmowe pucowanie z własnymi narzędziami i środkami nie mam zamiaru. Nauczyło mnie życie, że nie warto.... :cry:

 

 

100% racji :)

Odnośnie LPG to nie można tego wywalić ? z drugiej strony jak już jest to trochę szkoda.....

Jak skrzynia się sprawuje ?

 

Ehh Adam12 widzę, iż przeszkadza Ci fakt, że poprzedni właściciel popełnił taką modyfikację ;) Tak jak pisałem to początku wujek mój postanowił, że instalacja LPG wylatuje, ale po kilku rozmowach z użytkownikami H6 Pb&LPG i siostrzeńcem B) oraz przemyśleniach, że jeśli ma się jedną z lepszych sekwencji na rynku w samochodzie to warto spróbować i odsunąć na bok myśli z cyklu "co powiedzą inni znajomi" :mellow: Tak więc Zavoli została ;) I nawet przez chwile zasilała nowy silnik bez żadnych problemów, błędów. Ale dla pewności i spokoju pasuje ją sprawdzić i ew dostroić, aby było bezpiecznie :) Bo bezpieczeństwo to postawa i to w każdej dziedzinie życia B) A koszt przejechania 100km na poziomie 35zł w stosunku do 65zł na Pb daje do myślenia :rolleyes:

Ja osobiście nie prowadziłem Speca :mellow: tylko siedziałem na prawym w czasie testów, ale skrzynka działała bardzo płynnie i kulturalnie a w trybie manualnym... oj jest zabawa z tymi łopatkami :yahoo: Genialny dodatek. Zauważyłem, że pomimo rozdziału 45:55 na luźnym podłoży przy gwałtownym ruszeniu widać że przekazuje więcej momentu na tył :)

 

Tak więc przy tak malutkiej podaży tej wersji Legacy kwestia skrzynki jest mało istotna IMHO

 

Aczkolwiek 6m/t z STi w Spec.B to jest to :yahoo:

 

...Jakbyś miał namiar na podobnego manual'a do daj znać. Odwdzięczę się solidnie :)

...

 

A może??? B):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nigdy nie mogłem do końca zaakceptować tego połączenia, SpecB i AT... Ale to tylko moje odczucia ;)

 

Wygląda fajnie, w środku i na zewnątrz , będzie zapierdzielał jak miód malyna B)

 

W sumie dla mnie też jeszcze 5tyg temu prawdziwe uosobienie Spec.B to było tylko z manualna skrzynką, ale.... dziś wiem, że myliłem się.

Po prostu manual jest dedykowany do troszkę innego odbiorcy podkreślam troszkę B)

Ale generalnie radzę trzymać się zasady jeśli pewny egzemplarz to brać co jest bo niewątpliwie czy to wersja z 6M/T czy A/T poczujemy w tym aucie prawdziwego ducha wersji Spec.Bilstein :yahoo:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Żal silnika :)

...

 

A mi żal bagażnika ;)

Myślę, że przy dobrej strategi co do parametrów pracy układu LPG i współpracy z systemem Pb będzie dobrze :)

 

Dzięki. ;)

 

Ale wiedz, że jest mi bardzo smutno, że sprzedajesz :( Oby zostało w dobrych rekach na forum. Szkoda że Ci się już znudził tak jak forumowiczowi T_J :mellow:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiedz, że jest mi bardzo smutno, że sprzedajesz :( Oby zostało w dobrych rekach na forum. Szkoda że Ci się już znudził tak jak forumowiczowi T_J :mellow:

Wcale mi się nie znudził... wyobraź sobie, że mogą być też inne powody sprzedaży auta. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiedz, że jest mi bardzo smutno, że sprzedajesz :( Oby zostało w dobrych rekach na forum. Szkoda że Ci się już znudził tak jak forumowiczowi T_J :mellow:

Wcale mi się nie znudził... wyobraź sobie, że mogą być też inne powody sprzedaży auta. :)

 

Przepraszam, nie pomyślałem o tym :blush:

 

13291624423836_f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...