yorey Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 szukam takiego auta z silniczkiem 2,5 zaturbionym lub H6 - w dziedzinie subaru jestem neptek - stąd udałem się w poszukiwaniu stosownej wiedzy do Was, mędrcy. 1. Czy wersja amerykańska naprawdę różni się od europejskiej czymś poza światłami? Jeśli tak, to czym i czy nastręcza to ewentualne problemy exploatacyjne? 2. Jak jest z trakcją outbacka? Czy te 20 cm prześwitu nie spowoduje, że to się będzie gibać w zakrętach jak jakiś SUV? 3. Jakie zmiany zaszły w tych autach na przełomie 2004/2005 oprócz modyfikacji karoserii. 4. Zamierzam to zagazować, uprzedzam - nie chce mi się tłumaczyć dlaczego, więc ideologom "gazu to zło" dziękuję za "rady" - czy ktoś ćwiczył sekwencyjny wtrysk gazu w uturbionym subaru? Jakie wrażenia? A może ktoś ma ciekły wtrysk gazu? Z góry dziękuję i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Co do "gibania" na zakretach to tak jakbys sie spytal czy audi allroud "giba sie"" sie na zakretach przeciez to jest tylko podniesione combi, BTW z SUV-ow orydnarnie na zakretach przechylaja sie tylko X5 i Xc90, a Touareg, X3 itp... nie... generlanie to kazdy rozumie jaka jest sytauacja z gazem i benzyna ale wkladanie gazu do 2.5 Turbo to jest profanacja!!!!! jak juz chcesz zagazowac auto to lepiej kup wolnegossaka pozatym temat aut z USA byl walkowany tu wielokrotnie wiec wystarczy poszukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Czy wersja amerykańska naprawdę różni się od europejskiej czymś poza światłami? Po pierwsze jest robiona w USA, a nie w Japonii - co z pewnego punktu widzenia może być wadą :wink:, choć w USA zdaje się te auta i tak uchodzą za dość niezawodne. Po drugie, trudno trafić amerykana z manualną skrzynią. Po trzecie, ponoć (?) amerykany mają gorsze materiały wykończeniowe. Tyle wiem z forum... pewnie specjaliści-praktycy dorzucą coś jeszcze. czy ktoś ćwiczył sekwencyjny wtrysk gazu w uturbionym subaru? Jakie wrażenia? Owszem, kilka osób ćwiczyło - choć, jak już zauważyłeś, nie jest to w dobrym tonie Polecam lekturę specjalnego wątku o gazowaniu Subaru: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 ...i zwróc uwagę na forumowicza Jako - to guru i dobroczyńca wszystkich chętnych do gazowania Subaru :wink: Uwaga ogólna - H6 masz dostępne w Europie, tylko 2.5 turbo jest sens ciągnąć z Ameryki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 2 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 przyznam, że poddałem się z przeszukiwaniem forum pod kątem info o autach z USA, potrzeba by na to miesiąca, a mi potrzebnych jest kilka syntetycznych informacji. O ile wiem są w Stanach subaru ichniej produkcji, ale są i japońskie - będę się starał celować w te drugie - ze względów oczywistych. Co do obecności H6 w Europie - pełna zgoda, ale ceny europejskie dość radykalnie różnią się od amerykańskich;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Ja bym jednak wybral model wyprodukowany w USA z tego powodu ze jest bardziej niezawodny niz te sprowadzane z Japonni. Jesli ma byc gaz, to lepiej zostac przy wolnossacym 2.5l, najlatwiej i najnizsze spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 2 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 znaczy, że niby te amerykańskie są lepiej zrobione niż japońskie?? Przyznam, że aż trudno mi w to uwierzyć... Jest jeszcze kwestia ubezpieczenia - jak agent wyczai po VINie, że auto jest zza wody to będzie chciał mnie złupać jak za zboże... Co do gazu i turbiny - jasne, że wolnossący gazuje się łatwiej, ale mi nie chodzi o to by gazować go łatwo, tylko o to by gazować go dobrze. Wszak tak subaru, jak i SAAB, czy inne auta mające turbiny gazują się malinowo - wystarczy spojrzeć na Włochy czy Holandię, gdzie pełno tego zagazowanego z salonu wyjeżdża - kwestia tylko dobrania odpowiedniej instalacji. A warto pamiętać, że takie wolnossące, oprócz tego, że wolno ssie, to jeszcze raczej wolno jeździ, a wszak nie o to chodzi. Przy okazji - w subaru jest dojazdówka, prawda? Jak Wielce Szanowni Koledzy, użytkownicy zagazowanych legacy kombi czy outbacków radzicie sobie z butlą? I jak wielkie butle macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 na forum chyba nikt nie ma legasia turbo z usa na gazie... ale moge sie mylic napisz do aflinty on ma wolnegossaka zagazowanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 znaczy, że niby te amerykańskie są lepiej zrobione niż japońskie?? Przyznam, że aż trudno mi w to uwierzyć... W roznych statystykach na temat niezawodnosci aut nowszych i starszych na rynku amerykanskim, zposrod modeli Subaru, Legacy/Outback skladany w USA jest na pierwszym miejscu, pozniej jest Forester i na koncu Impreza (oba importowane). W tej samej fabryce bedzie (lub juz jest) skladana Toyota Camry, ktora od dawna jest na szczycie tych statystyk i nie sadze zeby Toyota chciala sobie pogarszac opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 3 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 hmm... znaczy nie ma co się bać amerykanskiej produkcji, powiadasz..? Przyznaję, że to ciekawe jest. Nie sądzisz, że to bardziej epizodyczna sytuacja jest? Co do toyoty, to wybacz, ale argument jest troszki naiwny;) Zwróć uwagę na to, co się stało w Europie - toyota w latach 80 i 90tych zbudowała sobie pozycję wzoru niezawodności, a potem zaczęła najpierw carinę, potem avensisa, następnie corollę i yarisa robić od Turcji po UK i jej jakość teraz jest zupełnie przeciętna, choć ciągle spece od PR przekonują zawzięcie, że to najlepsze auto świata;) Ale wracając do subaru, zastanawia mnie ew. serwis auta wyprodukowanego w Indianie, czy czymś to się będzie różnić, od tego samego auta pochodzącego z Japonii....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 jeszcze jedna kwestia - jak jest z klimatyzacją w wersjach amerykańskich? Wyczytałem w archiwum, że w europejskich wersjach outbacka i legacyy klima w zasadzie nie istnieje, jak jest w amerykańskich? I czy może w Stanach mają dzieloną klimę, czy też takie niewiadomo co, jak po tej stronie Wielkiej Kałuży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grkr Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 model który jest obecnie w Europie występuje w USA dopiero od 2005r zasadnicze różnice: - skrzynia automat bez chłodnicy oleju - inne zawieszenie - kłopoty z serwisem inna wtyczka to gniazda serwisowego - jeżeli made in USA to magą być różnice w częściach karoseryjnych - brak immobilisera w kluczyku - GWARANCJA Próbowałem przerabiać ten temat 2 lata temu odpuściłem kupiłem H6 w SIP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 model który jest obecnie w Europie występuje w USA dopiero od 2005r od 2004 - model 2005 - kłopoty z serwisem inna wtyczka to gniazda serwisowego - tzn jaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grkr Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 w USA/Canada pomimo że rok prod 2004 to podają że modelowo jest to 2005 co do podłączenia diagnostycznego to nie powiem w czym jest różnica ale taką informację dostałem od dealera w Kanadzie i potwierdzono to w SIP ( sam Ojciec Dyrektor) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 grkr, cos strasznie mieszasz, w Europie tez jest cos takiego jak rok modelowy, tylko ludzie nie potrafia sobie tego odczytac z VIN i chyba nie ma tabliczki z data produkcji. Rok modelowy zmienia sie przewaznie w polowie roku, wiec auto zrobione w 2004 moga byc zarowno MY04 i MY05. Gniazdo servisowe jest takie samo, to jest po prostu standard. Wlasciciela aut z USa nie maja zannych problemow z odczytaniem stanu komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 w Europie tez jest cos takiego jak rok modelowy, tylko ludzie nie potrafia sobie tego odczytac z VIN Rok modelowy to 10-ta cyfra Vinu. Jak tam Kuba z tą chłodnicą oleju w skrzyni? Ma chłopak rację czy tak mu się tylko wydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Nie znam sie na skrzyniach automatycznych. Mozliwe ze nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Zdaje się że się wydaje bo chyba nie ma zarówno w USA jak i w Europie....ale ręki nie dam uciąć sobie za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 znaczy reasumując - nie bać się amerykana, nie bać się gazu, a także nie bać się, że zimno w środku będzie - co najwyżej centralny nawiew się zatka plastikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się