Skocz do zawartości

z bardzo cienkiej rury: Tribeca B9


eddie_gt4

Rekomendowane odpowiedzi

jako ze w Nielegalu powialy nowe wiatry, postanowilem opisac kilka mod'ow, ktore zawitaly w mojej B9 :)

 

oczywsicie zdaje sobie sprawe, ze wszystkie mod'y sa dosc cienkie / pasztetowe na tle innych fur, ale tak naprawde w n/a rodzino-wozie niezbyt wiele mozna zdzialac... wiec prosze nie oceniac surowo (szczegolnie zwracam sie do tych osob, ktore w nielegalu chcialyby widziec tylko naprawde grube projekty)

 

Tribeca w naszej rodzinie jest juz 3-im Subarakiem, ktora po narodzinach drugiego dziecka zastapila Impreze GT i Forka XT, ktore mielismy wczesniej (tak naprawde o modzeniu GT czy XT to moglbym znacznie wiecej napisac, ale wtedy stwierdzilem, ze dla nich nie ma miejsca w owczesnym zaszczytnym i kawiorowym "nielegalu" :P )

 

B9 kupilismy we wrzesniu 2011 roku jako 4,5 letnie auto z przebiegiem zaledwie 28 tys. km B)

 

na pierwszy plan poszly przednie hamulce (seryjne hamulce, przede wszystkim przednie, to slabe miejsce i znana bolaczka Tribeki)

jako ze bylem w posiadaniu przednich Brembo od STI '09, to wiedzialem, co mam robic... to byl absolutny bolt-on, nawet oslon tarcz hamulcowych nie trzeba bylo ruszac... niestety seryjne fele nie pasowaly na Brembulce, wiec trzeba bylo cos z tym zrobic

na zime tak czy siak chcialem zalozyc R-17'ki, wiec wybor padl na ori fele od STI - trafily sie pasztetowe zlote Enkei'je od hawka, wiec je kupilem

a na lato zapodalem ATS DTM Comp., dedykowane do STI (8x18 ET40)

 

chcialem tez jakos "usztywnic" przednie zawieszenie, tj. zalozyc przednia gorna rozporeczke, ale niestety okazalo sie, ze takich rzeczy do Tribeki nikt nie produkuje, nawet STI czy SPT :(

po jakims czasie jednak odkrylem, ze takie rozporki mozna kupic na Ukrainie :yahoo:

 

aha, zalozylem tez poliuretanowe tuleje przedniego i tylnego stabilizatora (made in Russia :D )

 

tej wiosny Tribeca otrzymala letnie opony Uniroyal Rallye 4x4 Street zamiast OEM'owych GoodYear'ow oraz doczekala sie tylnych zaciskow od STI +08 na seryjnych tarczach hamulcowych (pomysl ze zfrezowaniem 8mm z zaciskow podpatrzylem na www.sb9t.com u pewnego goscia z Finlandii :P )

 

generalnie jestesmy z auta bardzo zadowoleni, pomimo kilku mankamentow (maly zbiornik paliwa, niezbyt dobra widocznosc do przodu i tylu podczas manewrowanie w miescie), spelnia wszystkie nasze glowne oczekiwania... w zakorkowanym miescie, jak to wiekszosc benzonych Subarakow, jest dosc paliwozerna, natomiast w trasie pali naprawde rozsadne ilosci paliwa i zapewnia fajny komfort nawet podczas dluzszych podrozy

 

i teraz kilka fotek :)

 

tuz po zakupie:

 

dsc4128.jpg

 

43647230.jpg

 

Enkei + zimowki 235/65-R17 + Brembo:

 

copyofpicture002k.jpg

 

copyofpicture003.jpg

 

"gwiazdkowe" ATS'y :D

 

img0773v.jpg

 

bremboats.jpg

 

poliuretanowe tuleje stab'ow:

 

img0206sxn.jpg

 

rozporeczka:

 

picture014vn.jpg

 

tylne zaciski Brembo:

 

img2627qa.jpg

 

img2628gm.jpg

 

aha, bylbym zapomnial - sticker-tuning :D

 

20121118140820.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne modyfikacje dla rodzinnego auta, hamulce to podstawa.

 

zgadzam sie jak najbardziej, szczegolnie w ciezkim aucie (a Tribeka jest wlasnie najciezszym z Subarakow :D wiec imho to wstyd, ze miala takie same hamulce przednie co i prawie pol tony lzejsze spec.B :huh: )

 

z przednimi hamulcami w Tribece trzeba koniecznie cos robic (imho), szczegolnie jezeli ktos duzo jezdzi w trasie... natomiast tylnych, tak naprawde, mozna nie ruszac (ew. wystraczy dac jakies lepsze klocki)

 

Napisz coś więcej o dopasowaniu tylnych zacisków z sti, bo nie zakumałem tego frezowania. Nie pasowały, czy dawałeś jakieś adaptery?

 

zadne adaptery nie sa potrzebne, bo rozstaw srub w zaciskach Tribeki jest taki sam jak w zaciskach od STI 08+

 

- trzeba miec kompletne zaciski od STI MY'08+ wraz ze srubami mocujacymi

- z plaszczyzny mocujacej zaciskow od STI trzeba sfrezowac 8mm (jak na fotce powyzej)

- troszke ciut dociac oslony tarcz hamulcowych, aby wieksze zaciski mogly sie pomiescic

- tarcze hamulcowe pozostaja te same, przewody tez

 

po zamontowaniu przednich Brembulcow i przy seryjnych tylnych zaciskach mialem wrazenie, ze tyl nie otrzymuje pelnego obciazenia (auto hamowalo stabilnie, ale bylo widac, ze tylne tarcze nie blyszcza tak jak przednie)

natomiast teraz tylne tarcze blyszcza tak samo jak przednie oraz widac, ze tarcza pracuje cala powierzchnia (przy seryjnym zacisku na zewn. krawedzi tarcz byl widoczny dosc spory "rancik")

 

 

zapomnialem dopisac, ze wraz z montazem przednich Brembulcow wymienilem plyn hamulcowy na ATE Super Blue Racing

:icon_arrow:http://www.racingbrake.com/ATE-Super-Blue-p/bf-11.htm

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym mimo wszystko bał sie tyle zfrezowac , przecież mozna kupić do tego adaptery :) , ale co kto woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym mimo wszystko bał sie tyle zfrezowac , przecież mozna kupić do tego adaptery :) , ale co kto woli

pozostaje 11mm, moim zdaniem wystarczajaco (poza tym gosc z Finlandii jezdzi juz tak od luzszego czasu i nic sie nie dzieje)

poczatkowo tez myslalem o jakims wzmocnieniu (np. wpresowanie jakichs tulei), ale po tym jak zaciski wstaly na swoje miejsce, odpuscilem - zaciski przeciez demontujesz b. rzadko, najwyzej przy wymianie tarcz czy piast

 

co do adapterow: chyba nie bardzo da sie, bo przeciez rozstaw ori zaciskow jest identyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym mimo wszystko bał sie tyle zfrezowac , przecież mozna kupić do tego adaptery :) , ale co kto woli

 

dokładnie,

taka ingerencja w zaciski hamulcowe... :o

 

zakładasz porządne adaptery i po sprawie :)

o jakich adapterach mowicie?

adaptery sa potrzebne wtedy, jezeli rozni sie rozstaw srub w zacisku, ktory chcemy zalozyc i oryg. mocowaniu (np. kiedy zakladamy tylne zaciski z STI do Forka czy Legacy)

powtarzam jeszcze raz: zaciski Tribeki maja taki sam rozstaw co i zaciski od STI 08+, wiec zaden adapter tu nie wchodzi w rachube

 

chyba ze zakladac zaciski od STI 01-07, ale wtedy tez trzeba bedzie rzezbic, bo one sie nie zmieszcza tak po prostu...

 

foto pogladowe:

 

08wrx.jpg

 

08wrx1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

juz pisalem w pierwszym poscie, pewnie umknelo ;):P

 

generalnie jestesmy z auta bardzo zadowoleni, pomimo kilku mankamentow (maly zbiornik paliwa, niezbyt dobra widocznosc do przodu i tylu podczas manewrowania w miescie), spelnia wszystkie nasze glowne oczekiwania... w zakorkowanym miescie, jak to wiekszosc benzynowych Subarakow, jest dosc paliwozerna, natomiast w trasie pali naprawde rozsadne ilosci paliwa i zapewnia fajny komfort nawet podczas dluzszych podrozy

 

 

aha, jeszcze kilka minusow: kamera cofania w okresie jesienno-zimowym szybko sie brudzi, klapa bagaznika jest dosc siezka, wiec "reczne" zamykanie jest dosc nieporeczne (szczegolnie dla nizszych ludzi, jak np. moja zona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, raczej myślałem, że chodzi o coś jeszcze ;)

Generalnie do baku i widoczności można się przyzwyczaić. Hamulunek i coś z zawiasem zrobiłeś. Kamera to zbytek luksusu :twisted: (choć pewnie przydaje się wziąwszy pod uwagę widoczność)

Klapa ma opcje zamykania elektrycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Klapa ma opcje zamykania elektrycznego?

niestety nie... z tego co wiem, taka opcja w Subaru po raz pierwszy pojawila sie dopiero w obecnym Forku XT

 

aha, jeszcze jedna rzecz, ktora mnie wkurza: niestety drzwi nie maja "fiksacji posredniej" podczas otwierania, tj. jest to system zero-jedynkowy - albo zamkniete, albo otwarte na maksa, nie ma posredniej/-ich opcji, co w przypadku durzych drzwi jest dosc upierdliwe, szczegolnie na ciasnych parkingach (np. w Hondzie jest bardzo fajnie, bo drzwi mozna uchylic ile trzeba i sa one stabilnie "zafiksowane" w takim polozeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...