Jump to content

Forester 2 - kompromis: moc - bezawaryjność?


JKmotors
 Share

Forester 2: moc - bezawaryjność  

97 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Temat wbrew pozorom wcale nie jest zaczepny ani ofensywny :). Mam zamiar sprzedać swojego outlandera turbo, i wymienić go na forestera 2 (manual) :yahoo: . Forester z racji swojej prostoty, ma miano samochodu niezawodnego. Ale czy może być jednocześnie szybki?

  • 2.0X 125KM - super silnik, reuktor, hillholder, obiektywnie mało mocy, bębny z tyłu
  • 2.0X 158KM - super silnik, reduktor, hillholder, ale subiektywnie mało mocy i nadal bębny z tyłu :)
  • 2.0XT 177KM - super silnik raczej bezawaryjny (panewka...) ale nadal bębny z tyłu (!!!chyba że jestem w błędzie???), produkowany chyba tylko do 2004 roku, a ja wolałbym coś świeższego, w końcu druga generacja jest do 2007 produkowana
  • 2.5X - z tego co wiem tyko wersje amerykańskie, nie każdy musi kochać licznik w milach, i symetryczne światła i tak dalej. A poza tym z mocą też nie wychodza najlepiej, i nie ma reduktora
  • 2.5XT - Super silnik, ale jak powszechnie wiadomo (m.in USZ POD GŁO), koszta ekploatacji duże (nie mówię tu tylko o paliwie, i rozumiem że moc = koszty), a ogólnie bezawaryjnośc (niezawodność) wątpliwa... Pisząc bezawaryjność wątpliwa, tęż nie mam na myśli tego, że ciągle się psują, ale jednak znam sporo przypadków, gdy koszta napraw przekraczały przyjemność z jazdy (co strasznie ciężko osiągnąć w Subaru bo żadnymi autami nie można jechać z takim bananem na twarzy).

Bardzo ważne, rozumiem, że jest milion użytkowników na przykład 2.5XT, którzy mają samochód od nowości, przejechali 300.000 kilometrów należycie o niego dbając, i nie stało się nic złego. Ten wątek raczej chciałbym poświęcić osobom które planują zakup forestera 2 używanego (nie da się nowego :D ). A w tym wypadku na przykład silniki 2.5XT są w grupie dużego ryzyka, i trzeba duzo szukać ogłoszeń po forum, i bardzo dużo zapłacić, żeby trafić pewny egzamplarz. A na przykład o bębnach z tyłu piszę nie dlatego, że mam coś przeciwko, ale wydaje mi sie, że jednak takiej klasy samochód (i o takiej wadze) powinien mieć z tyłu tarcze, zwłaszcza w silniku 177KM turbo.

 

Jak osiągnąć kompromis (moc / bezawaryjność)? Bo chyba na tych dwóch rzeczach najbardziej zależy właścicielom foresterów (bo terenowe są wszystkie B) ).

Dzięki za wszelkie informacje, temat był poruszany już milion razy w wersji "jaki silnik wybrać", ale raczej nigdy pod kątem stosunek moc / bezawaryjność.

Jednak obiektywnie, ten temat to trochę odgrzany kotlet ;)

Edited by JKmotors
Link to comment
Share on other sites

PS. Wypisałem tylko najpopularniejsze wersje silnikowe, chyba wystarczy by się zorientować w temacie ;).

 

Dzięki za informacje, a to ci niespodzianka...: http://www.cars-data.com/en/subaru-forester-2.0-xt-awd-specs/46378

Moja ulubiona strona mnie oszukała. A od któregoś roku, czy w każdej wersji?

Link to comment
Share on other sites

PS. Wypisałem tylko najpopularniejsze wersje silnikowe, chyba wystarczy by się zorientować w temacie ;).

 

Dzięki za informacje, a to ci niespodzianka...: http://www.cars-data...awd-specs/46378

Moja ulubiona strona mnie oszukała. A od któregoś roku, czy w każdej wersji?

kazde 2.0XT (jak i kazdy S-Turbo, np.) ma tarcze z tylu - co prawde niewentylowane, chyba 266mm

 

zielone strzalki do gory, please :D

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

No to w takim razie, chyba mój wybór padnie na 177KM... :). Informacja z tarczami strasznie pozytywna :).

mnie tam bębny nie przeszkadzają, od nowości nikt do nich nie zaglądał i działają

;)

 

A mógłbym jeszcze prosić o potwierdzenie informacji, do którego roku robili 2.0XT? Na Allegro najmłodsze są do 04, czyli przed liftem świateł.

Link to comment
Share on other sites

temat 2.0(X)T vs 2.5(X)T na ty Forum jest stary :D

 

niektorzy twierdza, ze lepiej wydmuchana uszczelka w 2.5T niz stukajaca panewka w 2.0T... nie wiem, osobiscie nie lubie 2.5T (choc nigdy nie mialem takowego), bo UPG to nie jedyna wada tych silnikow... mialem dwa 2.0T (w GT i w XT) i oba sprawowaly sie bezawaryjnie B)

Link to comment
Share on other sites

temat 2.0(X)T vs 2.5(X)T na ty Forum jest stary :D

 

niektorzy twierdza, ze lepiej wydmuchana uszczelka w 2.5T niz stukajaca panewka w 2.0T... nie wiem, osobiscie nie lubie 2.5T (choc nigdy nie mialem takowego), bo UPG to nie jedyna wada tych silnikow... mialem dwa 2.0T (w GT i w XT) i oba sprawowaly sie bezawaryjnie B)

 

Haha, z tego sobie zdaję sprawę :). Ale taka ankieta "po latach" dobrze zrobi ;).

Brakuje mi trochę w Foresterze jakiegoś 3.0 benzyna rodem z outbacka :rolleyes:

I fakt, że na rynku wtórnym, przebrane są mocno te auta... Nikt nie głosuje na wolnossące? Myślałem, że one są najbardziej bezawaryjne... Wersja 158KM z reduktorem brzmi jak wspaniałe auto nie do zajechania! :)

Miałem 125KM w imprezie bug i nie powiem złego słowa. Oprócz mocy ;)

Edited by JKmotors
Link to comment
Share on other sites

(...) A mógłbym jeszcze prosić o potwierdzenie informacji, do którego roku robili 2.0XT? Na Allegro najmłodsze są do 04, czyli przed liftem świateł.

 

moglbys :D

2.0XT wystepowal tylko w wersji przedliftowej, tj. jako MY'03-05 (wiec teoretycznie, najmlodszy MY'05 2.0XT moze pochodzic z pierwszej polowy 2005 r.)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jak roznornic MY w przypadku 2.0XT:

 

MY'03 - zelazna wycieraczka na tylnej szybie

MY'04 - plastikowa wycieraczka

MY'05 - nowa 3-ramienna kiera

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyczerpujące informacje ;). Poleciały w górę /\

PS. Jakby ktoś miał 2005 2.0 turbo, zapraszam na priv :P

Ciekaw jestem jak się ankieta rozwinie.

dziekuje, powodzenia w poszukiwaniach :)

 

 

 

p.s. stosunek mocy do bezawaryjnosci - to nie to samo co bezawaryjnosc... wiec nie dziw sie, ze na razie brak glosow na wolnessaki ;) pewnie jeszcze padna...

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie, to 2,5 n/a jest całkiem sensowne, takiego mam, tak głosowałem i tak bym radził ludziom którzy szukają kompromisu.... Co nie zmienia faktu, że jakbym sam miał teraz kupować to tylko 2,5XT :biglol:

 

 

Edit: w 2.0 XT chyba też reduktora nie uświadczysz, wszystkie uturbione maszynki nie miały już montowanych reduktorów. Nie wiem jak 2,5 n/a w manualu (podobno takie istnieją gdzieś za wielką wodą )

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

(...)Nie wiem jak 2,5 n/a w manualu (podobno takie istnieją gdzieś za wielką wodą )

 

Posiadam 2,5na z manualem zza wielkiej wody z MY04 i reduktora brak... ;)

Nie spotkalem jeszcze z...

 

pozdr

P

Edited by piotr13
Link to comment
Share on other sites

mk.II Forek chyba tylko w Australii wystepowal jako 2.5 n/a z reduktorem...

 

o faktycznie, nie wiedzialem, subaruforester org tez wspomina jedynie o AU jesli chodzi o manual z dual range.

ciekawostka.. ;)

 

pzdr

P

Link to comment
Share on other sites

Obecnie mam 2.5T i w życiu nie wróciłbym do 2.0xt

ale w awatrze nadal 2.0XT :mrgreen:

 

Bo fotka fajna :) Generalnie jeżeli chodzi o silnik to 2.5T bym nie zmienił za to chętnie wróciłbym do Forka w starej budzie z 2.5T

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...