Dorota Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Witam Jestem szczęśliwą posiadaczką forka XC i szykuje mi się wymiana rozrzadu oraz filtra paliwa. Czy wymiana jednego i drugiego powynna być razem z wymianą pomp? Co powinnam wiedzieć? Będę wdzięczna za wszystkie opinie i uwagi. Im więcej czytam tym mniej wiem:) Czy ktoś na forum ma jeszcze taki model? W 2009 roku było ich w kraju tylko 8 szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 filtr paliwa w forku? rozumem, że benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorota Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Oczywiście że benzyna, co innego mogło być w wersji UE w 2007 roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Nie sądzę, żeby było coś wyjątkowego w tym aucie. Przecież silnik jest ten sam co w innych wersjach wyposażenia, czyli boxer 158 KM . Jeśli jest to pierwszy rozrząd, czyli przebieg w okolicy 110 tys. km to pompy wody raczej nie trzeba wymieniać, ale mechanik powinien ją obejrzeć i sam to ocenić. Niektórzy wymieniają profilaktycznie pompę wody, bo jej awaria może mieć kosztowne konsekwencje. To samo dotyczy pompy paliwa - wymiana filtra nie pociąga za sobą konieczności wymiany pompy, jeśli jest w pełni sprawna. Dobrze, gdyby potwierdził to jakiś fachowiec, najlepiej podjechać do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehari3 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Poprzedni i jedyny właściciei mojego Forka wszystkie przeglądy jak i rozrząd robił w ASO. Nie zauważyłem żeby wymieniano pompy ( a napewno nie paliwa ), Natomiast zgadzam się z Apaczem ,że sprawa ewentualnej wymiany pompy wody należy do Twojej/mechanika decyzji. Wiem że Ci sprawy nie ułatwię ,ale powiem tak : ile szkól - tyle wersji serwisowania. Chętnie pośłedzę ten temat ,bo sam chciałbym wiedzieć co o tym myślą nasi nieocenieni GURU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam Jestem szczęśliwą posiadaczką forka XC i szykuje mi się wymiana rozrzadu oraz filtra paliwa. Czy wymiana jednego i drugiego powynna być razem z wymianą pomp? Co powinnam wiedzieć? Będę wdzięczna za wszystkie opinie i uwagi. Im więcej czytam tym mniej wiem:) Czy ktoś na forum ma jeszcze taki model? W 2009 roku było ich w kraju tylko 8 szt. Nie wiem skąd masz informację, że wersji XC z 2007 r. było tak niewiele? było ich całkiem sporo W kwestii pompy i rozrządu - jeżeli robisz pierwszy rozrząd czyli przy 105.000, to nie trzeba pompy wymieniać, jeżeli nie widać śladów zużycia (wycieków). Było o tym kiedyś na forum, a ze swoim ASO też konsultowałem więc jest to wiedza sprawdzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mako69 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 pompy paiwa nie ruszasz do poki działa, pompa wody kwestia gustu chybaże ma wycieki to konieczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorota Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Dziękuje wszystkim za rady. Jest to pierwsza wymiana rozrządu w moim forku. Niestety na naszym ASO nie można polegać a nawet trzeba trzymać się od niego z daleka. Przy awarji chłodnicy chcieli planować głowicę. Zwracali pieniądze bo u mechanika okazało się że zapłaciłam za to co nie było zrobione. Mam watpliwości co do ich autoryzacji. Nie wiem skąd masz informację, że wersji XC z 2007 r. było tak niewiele? było ich całkiem sporo Takie informacje mam z policji, zarejestrowanych wersji XC000 wersji UE było tylko 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Dziękuje wszystkim za rady. Jest to pierwsza wymiana rozrządu w moim forku. Niestety na naszym ASO nie można polegać a nawet trzeba trzymać się od niego z daleka. Przy awarji chłodnicy chcieli planować głowicę. Zwracali pieniądze bo u mechanika okazało się że zapłaciłam za to co nie było zrobione. Mam watpliwości co do ich To się przejedź do lepszego ASO, albo jakiegoś sprawdzonego nie-ASO. Rozrząd robi się raz na kilka lat więc moim zdaniem warto się trochę poświęcić, jak masz takie problemy z serwisem Nie wiem skąd masz informację, że wersji XC z 2007 r. było tak niewiele? było ich całkiem sporo Takie informacje mam z policji, zarejestrowanych wersji XC000 wersji UE było tylko 8. błędne te informacje albo ten model jest u nich w bazach z różnymi kodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Nawet jeżeli jest to jakaś wersja specjalna to dotyczyć będzie wyposażenia, ew. jakichś dodatków stylistycznych karoserii, ale techniczne samochód będzie jak każdy Forek z tym silnikiem. Pompa wody z reguły wymaga wymiany dopiero przy około 200 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Mam dokładnie ten sam model/rocznik auta, widzę je w Wa-wie w sporych ilościach. Koledzy powyżej rację mają: - dobre ASO - rozrząd raczej razem z pompą wody, - pompy paliwa nie ruszać póki działa. To naprawdę bardzo dobre auto, ja mam przejechane > 150 kkm i poza kosztami/naprawami eksploatacyjnymi (w tym wynikającymi z harmonogramu przeglądów) nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorota Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Dziękuje wszystkim za cenne rady. Wymiana rozrządu poszła bez problemu, wszystkie przeglądy też. Niestety sprzedaję auto. Niestety posłuchałam się porady z innego tematu dotyczącej zakupu rozrządu w sklepie www.rozrząd.pl. Nikomu nie polecam. Wyczuli nowicjusza i przysłali mi nie tą pompę bez uszczelki i pod tym pretekstem nie przyjeli mi tej pompy spowrotem. Nikomu nie polecam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się