Skocz do zawartości

Centralny Legacy I


wojto79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

próbuję podłączyć do fabrycznego centralnego w antyku centralkę z pilotami i mam następujące pytanie:

Czy siłownik w drzwiach kierowcy (wchodzą do niego 4 przewody) może być sterowany elektrycznie czy tylko z kluczyka?

Po odcięciu zamka kierowcy pozostałe drzwi chodzą ok, problem tylko z tym jak podłączyć siłownik kierowcy, żeby zaczął współpracować z zewnętrzną centralką.

Pomuki chętnie rozdam :)

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Kiedyś miałem również plan wstawić centralny z pilota. Obecnie centralny jest z kluczyka. Po schemacie niestety widać ,że nie bardzo to się uda elektrycznie.

 

Dziś rozbierałem drzwi by się dostać do bębenka w klamce. No i jedyna możliwość jaka jest na dołożenie centralnego z pilota to podpięcie się np uniwersalnym siłownikiem dodatkowym pod cięgno.

 

Filmik z wymiany:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

obiecane pomuki rozdane :biglol:

zrobiłem to w dwóch autach i działa:) Trzeba dołożyć uniwersalny siłownik i coś co nim będzie sterowało z pilota. Robota generalnie na ok 2 godziny bo trzeba pokombinować, żeby siłownik nie zaczepiał o tapicerkę.

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Ja niedługo też będę tak robił ,że dołożę siłownik. Napewno jest to prostsze bo sterujesz bezpośrednio praktycznie z centralki pilota. Przód - tył. Najlepiej chyba podpiąć siłownik pod blokadę od wewnątrz.

Gdyby chcieć się wpiąć w układ elektryczny to trzeba by kilka przekaźników. I dodatkowo trzeba trochę pomyśleć bo mozna co nie co poupalać.

 

 

 

 

Sent from my iPad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@kaszlarz, z tego co wiem i widziałem, to w drzwiach kierowcy nie ma klasycznego siłownika jest mechaniczny tzn. nie ma silnika, uruchamiany jest mechanicznie kluczykiem a jego rolą jest podanie sygnału do centralki. Także nie ma innego wyjścia jak dołożyć siłownik uniwersalny i cieszyć się z otwierania z pilota.

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy kombi czy sedan.

Jak sedan to trzebaby podpiąć siłownik pod linkę a to może być ciężkie. Włożenie siłownika do klapy i podpięcie pod "ramię" od wkładki zamka spoeoduje otwarcie, ale nie masz w standardowym dodatkowym kamale sygnału, który cofnie siłownik i jak zatrzaśniesz klapę to bagażnik się nie zamknie. Niemniej jest to do zrobienia. Kwestia czasu i samozaparcia.

Pozdrawiam.

Kuba

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy kombi czy sedan.

Jak sedan to trzebaby podpiąć siłownik pod linkę a to może być ciężkie. Włożenie siłownika do klapy i podpięcie pod "ramię" od wkładki zamka spoeoduje otwarcie, ale nie masz w standardowym dodatkowym kamale sygnału, który cofnie siłownik i jak zatrzaśniesz klapę to bagażnik się nie zamknie. Niemniej jest to do zrobienia. Kwestia czasu i samozaparcia.

Pozdrawiam.

Kuba

u mnie sedan i coraz bardziej zastanawiam się nad montażem otwierania klapy szczególnie jak pełne reklamówki zakupów targam do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz taki siłownik to daj znać ile kosztuje i kup 2 :biglol: a co do oporu na lince to nie ma znaczenia, bo jak siłownik będzie odpuszczał, to powinno się go zamontować w klapie (pod cięgno idące do wkładki zamka). Kurcze może i ja się czynnie zainteresuję tematem :biglol:

Edytowane przez wojto79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do centralnego można się wpiąć w wiązkę, tylko trzeba mieć mocną centralkę albo zrobić to przez przekaźniki. Najprościej tak jak mówicie siłownik sterujący cięgnem w drzwiach.

Co do klapy myślałem nad tym i chyba najprościej byłoby założyć zwykły siłownik i sprężynę żeby cofała cięgno w bagażniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znalazłem pierwszy dylemat , czy siłownik montować w klapie i cięgno łączyć z bębnem zamka czy montować przy drugiej części zamka w kufrze gdzie linką jest zwalniany zamek. Wiem już ze zwykle siłowniki uniwersalne typu slave po 10 zł na allegro można do tego zastosować bo po zaniku zasilania bez problemu cięgno się w nim cofa.

 

 

 

Na elektrodzie znalazłem jak podłączyć siłownik do centralki przy pomocy przekaźnika :

 

http://obrazki.elekt..._1305010076.jpg

 

 

i znalazłem siłownik który można zastosować na lince zwalniającej zamek tylko cholernie drogi jest

 

http://allegro.pl/silownik-silniczek-centralnego-zamka-bardzo-mocny-i3651560006.html

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być np taki? http://allegro.pl/bmw-e34-e32-e30-silownik-tylnej-klapy-centralny-i3647339672.html

I tylko sobie drucikiem zrobić cięgno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba tak trzeba będzie zrobić bo przepłacać 50 zł za to że jest linka zamiast sztywnego cięgna to lekka przesada :D

po wyliczeniu kosztów wyszło mi że całość będzie kosztować do 75 zł centralka z 2 pilotami i 1 siłownik + 3h roboty i zgrzewka browara :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...