kons6 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) chciałbym się zapytać o to jak abs (cały system) wypływa na "rozdział siły" hamowania pomiędzy tyłem a przodem? - czy po prostu wykrywa poślizg tylnych kół powodowany zbyt dużym ciśnieniem w całym układzie i je odblokowuje? - czy jest jakiś inny dodatkowy mechanizm zbliżony do korektora hamowania, ale wymagający pracującej tzw. "pompy abs"? chodzi mi o działanie w nowych autach, jeżeli chodzi o subaru to impreza wolnossąca 2008+ Edytowane 27 Marca 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 ABS kontroluje w czasie hamowania czy wszystkie koła obracają się z podobna prędkością, jak się jedno (dowolne) zatrzyma/zablokuje, to wyłączana jest dana sekcja pompy do której podłączone jest to koło (lub konkretny obwód koła), na ułamek sekundy by przywrócić "przyczepność" .. i tak aż do zatrzymania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 A jak ma się rozkład siły hamowania przód tył w przypadku wyłączenia ABS'u np. przez jego awarię lub bezpiecznikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 w przypadku wyłączenia ABS'u wtedy chyba na każde koło idzie z pompy takie samo ciśnienie ... i rośnie szansa na to, że tył będzie się szybciej blokował 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) w przypadku wyłączenia ABS'u wtedy chyba na każde koło idzie z pompy takie samo ciśnienie ... i rośnie szansa na to, że tył będzie się szybciej blokował Dokładnie tak. Widać to zwłaszcza na śliskim (nawet ostatnio gość przez CB mnie pytał, dlaczego mam taki nerwowy tył śnieg+serpentyny). To jest fajne, jak pamiętasz i wykorzystujesz, ale mniej fajne do jazdy codziennej, zwłaszcza na śliskim. Ja dorobiłem sobie wyłącznik ABS i korzystam na śniegu. Zauważyłem też, że inaczej działa wtedy ręczny - przy włączonym ABS-ie pedał hamulca twardniał i jakoś trudniej było zarzucać tyłem, przynajmniej mnie. Może to subiektywne... Edytowane 27 Marca 2013 przez Qba25 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 To jest fajne, jak pamiętasz i wykorzystujesz, ale mniej fajne do jazdy codziennej, zwłaszcza na śliskim można spróbować to opanować zakładając na przód "lepsze" klocki, a na tył "zwykłe" (ale przy mocnym hamowaniu tył jest odciążony i nawet seryjny klocek blokuje koła) PS. ja u siebie mam takie same mieszanki na obu osiach , ale z przodu w zacisku sti, z tyłu w wrx ... i jest "przewidywalnie" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 To jest fajne, jak pamiętasz i wykorzystujesz, ale mniej fajne do jazdy codziennej, zwłaszcza na śliskim można spróbować to opanować zakładając na przód "lepsze" klocki, a na tył "zwykłe" (ale przy mocnym hamowaniu tył jest odciążony i nawet seryjny klocek blokuje koła) PS. ja u siebie mam takie same mieszanki na obu osiach , ale z przodu w zacisku sti, z tyłu w wrx ... i jest "przewidywalnie" Tak, masz rację, ale niełatwo przekonywać przeciętnego użytkownika subaru do takich eksperymentów, zwłaszcza jak autem jeździ jeszcze przy okazji np. żona. Tym bardziej, że dochodzi się metodą prób, co zajmuje trochę czasu. Teoretycznie można by też pokombinować średnicami tarcz. Dlatego też ja mam wyłącznik ABS, sobie z niego korzystam, kiedy potrzebuję... No i mam tarcze 294 w wolnym ssaku... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 a czy test na rolkach na stacji diagnostycznej pozwoli ustalić jaka jest różnica w hamowaniu pomiędzy osiami? czy to urządzenie daje wynik w jakiejś jednostce miary, którą można bezpośrednio porównać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) a czy test na rolkach na stacji diagnostycznej pozwoli ustalić jaka jest różnica w hamowaniu pomiędzy osiami? czy to urządzenie daje wynik w jakiejś jednostce miary, którą można bezpośrednio porównać? Owszem, podaje siłę hamowania (chyba w kiloniutonach) i rozbieżność w hamowaniu pomiędzy kołami. Edit: Znalazłem, reszta tutaj: http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-asc/prawo/doc/poj0409/zal1-1.jpg Po co Ci to? Edytowane 27 Marca 2013 przez Qba25 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 chcialbym kupic lanosa n/a i sprawdzam czy wylacznik abs rozwiaze temat, czy bedzie zle chcialbym kupic lanosa n/a i sprawdzam czy wylacznik abs rozwiaze temat, czy bedzie zle korektor odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 To nie jest do końca tak, że na przód i tył idzie takie samo ciśnienie. Niezależnie czy z ABS, czy bez po drodze jest korektor (proportioning valve). Przeważnie chyba przy prawym kielichu jest zainstalowany. Obniża ciśnienie idące na tył po przekroczeniu jakiegoś progu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Niezależnie czy z ABS, czy bez po drodze jest korektor (proportioning valve). Przeważnie chyba przy prawym kielichu jest zainstalowany. Obniża ciśnienie idące na tył po przekroczeniu jakiegoś progu. racja, mam nawet go w aucie, Jeśli się tak nazywa, to faktycznie może jest proporcjonalny. NIektóre korektory to zawory proporcjonalne ,niektóre redukcyjne. Ale są chyba ABS-y bez zewnętrznego korektora. Wesołych jajek na Święta dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_TM Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Witam ! Czy ktoś z was posiada może wydruk ze stacji diagnostycznej a dokładniej interesuje mnie sekcja: kontrola hamulców. W moim Forku wg mnie tył niedomaga ( między innymi wnioskuje to po wyglądzie tylnych tarcz ). Niedawno miałem wymianę klocków tył i tarcz bo stare wyglądały fatalnie i nadal moim zdaniem tył hamule za słabo ( tarcza ledwo szlifnięta przez klocek ). Dodam tylko, że zaciski pracują dobrze. Oto wyniki ze stacji jeszcze przed wymianą: Suma sił hamowania HR (PRZÓD): 9,98 kN Suma sił hamowania HP (TYŁ): 3,47 kN Możecie się jakoś odnieść do tych wyników? Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się